Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:21

Dromen schreef:
Ik wilde een tekentablet kopen, stond er een op marktplaats voor 5 euro.
Ik had al argwaan, zo goedkoop kan toch nooit.
Toch gegaan, was in de buurt. Foto's zagen er mooi uit.
Realiteit: Stekkers doorgesneden, krassen op het tablet en een hoek van het plastic eruit.

Heb toch vriendelijk bedankt en weer terug naar huis gegaan.

(edit: spelfout)

Wat flauw zeg!
furious schreef:
Iemand bied meer dan 50% onder de vraagprijs met de tekst erbij :

"kom het vanmiddag wel ophalen, wat is je adres".

Túúrlijk! :')
Wat heb je geantwoord? :D

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:29

Heb niet eens gereageerd. :=
Had geen scherpe reactie paraat.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:57

Jaren geleden zocht ik op MP een zadel, was toen nog een onbezonnen tiener. Had een advertentie gezien met een zadel dat me wel iets leek, maar ik vroeg of ik het kon passen op mijn paard.
Mailtje terug dat dat prima was, ze kwam met het zadel tot bij mijn paard. Gepast, ik toch niet helemaal overtuigd, kende er toen niet zo veel van... Wilde er dus liever iemand die er wat meer van kende naar laten kijken. Was weer prima voor haar, als ik haar al een voorschot gaf, mocht ik het zadel wel even bijhouden. Ik toen €150 voorschot gegeven (wat voor mij als tiener echt wel GIGAveel was!).
Iemand anders de volgende dag laten kijken, tja, zadel paste niet... Dus ik belde terug, geen gehoor... Mailtje terug, geen gehoor... Heb haar wel 5 keer gemaild en 20 keer gebeld, ze leek wel dood...
Zo hoef je het bij mij dus niet te spelen, ik wilde m'n geld terug!
Haar advertentie was nog niet verwijderd. Dus ik heb een nepemailadres aangemaakt, haar gemaild dat deze neppersoon dringend op zoek was naar een zadel en of die het zsm kon komen halen! 1u later had ik (de echte ik) die vrouw aan de lijn, ze had het toch zo druk gehad... Maar ik kon het zadel UITERAARD terugbrengen! O:)
Ik zadel teruggebracht, geld terug gehad, en heb het zadel nog MAANDEN te koop zien staan :+

Heb er mn lesje wel uit geleerd, gelukkig is het goed afgelopen voor mij, maar ik zal nooit iets kopen via de post, altijd gaan ophalen!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:42

Zitaswoon schreef:
Jaren geleden zocht ik op MP een zadel, was toen nog een onbezonnen tiener. Had een advertentie gezien met een zadel dat me wel iets leek, maar ik vroeg of ik het kon passen op mijn paard.
Mailtje terug dat dat prima was, ze kwam met het zadel tot bij mijn paard. Gepast, ik toch niet helemaal overtuigd, kende er toen niet zo veel van... Wilde er dus liever iemand die er wat meer van kende naar laten kijken. Was weer prima voor haar, als ik haar al een voorschot gaf, mocht ik het zadel wel even bijhouden. Ik toen €150 voorschot gegeven (wat voor mij als tiener echt wel GIGAveel was!).
Iemand anders de volgende dag laten kijken, tja, zadel paste niet... Dus ik belde terug, geen gehoor... Mailtje terug, geen gehoor... Heb haar wel 5 keer gemaild en 20 keer gebeld, ze leek wel dood...
Zo hoef je het bij mij dus niet te spelen, ik wilde m'n geld terug!
Haar advertentie was nog niet verwijderd. Dus ik heb een nepemailadres aangemaakt, haar gemaild dat deze neppersoon dringend op zoek was naar een zadel en of die het zsm kon komen halen! 1u later had ik (de echte ik) die vrouw aan de lijn, ze had het toch zo druk gehad... Maar ik kon het zadel UITERAARD terugbrengen! O:)
Ik zadel teruggebracht, geld terug gehad, en heb het zadel nog MAANDEN te koop zien staan :+

Heb er mn lesje wel uit geleerd, gelukkig is het goed afgelopen voor mij, maar ik zal nooit iets kopen via de post, altijd gaan ophalen!

slim aangepakt :')

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:17

Toen ik een advertentie voor oppas had geplaatst kreeg ik dit mailtje:

'Goedemiddag,

Ik ben baby peterje en ben een wat grotere baby van 27 jaartjes die dolgraag is baby wil zijn bij een lieve oppas of mama. Ik schaam me er onwijs voor en weet ook niet hoe ik er aan kom maar af en toe wil ik dus even baby zijn. Ben voor de rest een doodnormale jongen alleen heb ik dus die behoefte. Zou dus heel graag baby bij je willen zijn en als baby van 18 maandjes behandeld worden. Dus flesje geven,spelen,voeren,voorlezen,schone luier etcetc alles het zelfde als bij een echte baby alleen ben ik dan ietsjes groter. Verdiensten zijn ook een stuk hoger. Wil er 30,- per uur voor geven. Hoop dat je interesse hebt en als je meer info wil hoor ik dat gaag.

Knuf van baby Peter'

* :') *

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:22

whahhahahhaha geweldig!

heb je gereageerd?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:22

ano0uk schreef:
Toen ik een advertentie voor oppas had geplaatst kreeg ik dit mailtje:

'Goedemiddag,

Ik ben baby peterje en ben een wat grotere baby van 27 jaartjes die dolgraag is baby wil zijn bij een lieve oppas of mama. Ik schaam me er onwijs voor en weet ook niet hoe ik er aan kom maar af en toe wil ik dus even baby zijn. Ben voor de rest een doodnormale jongen alleen heb ik dus die behoefte. Zou dus heel graag baby bij je willen zijn en als baby van 18 maandjes behandeld worden. Dus flesje geven,spelen,voeren,voorlezen,schone luier etcetc alles het zelfde als bij een echte baby alleen ben ik dan ietsjes groter. Verdiensten zijn ook een stuk hoger. Wil er 30,- per uur voor geven. Hoop dat je interesse hebt en als je meer info wil hoor ik dat gaag.

Knuf van baby Peter'

* :') *

_O- ik had het echt gedaan

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:23

Hahaha die reactie geweldig!

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:25

Ehm nee.. Ik was eerst zo geschokt dat ik daarna keihard heb zitten janken van het lachen.

Zie ook nog dat zijn emailadres onder andere uit 'goega' bestond..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:29

Baby Peter is vaker voorbij gekomen, ik denk dat als je zegt dat je het doet, hij ineens niks meer laat horen..

Wat een malloot! :')

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:29

dat mailtje krijgt iedereen. waar je ook woont :P ik als gastouder kreeg hem ook, haha.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:45

Zo bood ik een gala jurk te koop aan en kreeg ook een mail van 'Michael' dat hij graag de jurk wilde hebben, maar wilde hem wel graag eerst passen.
Gezegd dat het prima was... nooit meer wat gehoord :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:51

Ik had een tijd geleden een oude maar echt 100% waterdichte deken op MP staan.
Moest er vanaf dus ik denk ik zet hem er voor een tientje op dan ben ik hem snel
kwijt en ik had geen zin om hem te wassen.

Kreeg ik een reactie van iemand die hem morgen echt nodig had. Dus ik zeg, als je het
geld overmaakt dan doe ik hem vandaag nog op de post (ze zei dat ze ook rabobank had)
dus ze zei dat ze het had gedaan en of ik hem asje asje asje blieft vandaag weg wilde sturen.
Maar ik ben ook niet gek dus ik wachten maar toen ik voor de 3e keer die dag keek stond het
er gewoon niet op.

Kreeg ik de volgende dag een kwade mail dat ze de deken niet had gekregen en dat het MIJN
schuld was dat haar paard nu op stal moest blijven. Hahaha :')

Heb het geld trouwens nooit gehad.. en ook nooit meer een mail. Wie gaat er nou iemand (proberen)
te bedonderen voor 10 euro ?!?! (Nouja goed 16 inclusief verzenden) :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:52

haha voor 16,- gaat dat wel heel ver, tegenwoordig kan je niemand meer vertrouwen :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:58

Ik kreeg een bod op mijn (NIEUWE) bruine rijlaarzen. Ik ging meteen akkoord, wil er vanaf, pas ze niet (te klein) en ga over 3 weken naar USA dus al het geld is meegenomen :') krijg ik geen reactie meer..

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:36

Ik had er ook één voor een kast, die wilde ze heel graag hebben voor 21,- prima, kom maar halen. Vervolgens was het of ik hem voor 30 even wilde komen brengen. Waar ik dus geen zin in heb, dus netjes gemaild dat ik geen auto tot mijn beschikking had. Vervolgens helemaal niks meer van zich laten horen. Is het dan zo'n grote moeite even te zeggen dat het hier dan stopt? :') graag of niet hoor

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:14

trisca schreef:
Wat een verhalen hier. Het is soms wel handig MP, maar soms :(

Ik kreeg van iemand een tip dat er een foto van mij op MP stond. Een meisje bood zichzelf aan als bijrijder en had er 3 of 4 foto's van mij op mijn paard bij geplaatst :oo Mijn hoofd was eraf geknipt, maar ik was dus alsnog herkent.

Heb haar opgebeld en gevraagd of zij het was op het paard. Antwoord was Tuurlijk! O:) Toen gevraagd hoe groot het paard was: Rond de 1.70 (was 1.68) en toen maar gezegd dat ik zeker wist dat zij dat niet was. Hoe ik dat durfte te zeggen. Nou omdat ik het ben in ons weiland op mijn eigen paard. <<) Toen legde ze de hoorn erop. Lafaard! :r

_O-

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:14

NienSCHaap schreef:
Lowara, als ik iets moet brengen reken ik daar over nog de benzine kosten (heen en terug) overheen van het bedrag dat er betaald moest worden :)

oohh dat hadden we zeker wel gedaan dan.
maar om iets ver beneden te prijs te verkopen, en vervolgens dat 2 man hun volledige vrije dag moeten opofferen om vervolgens een bar weg te brengen.. dat ging ons echt te ver :n

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:41

Waar ik me soms aan erger zijn mensen die onvriendelijk zijn. Vorige week zag ik nog een advertentie waar bij stond: bellen heeft weinig zin. Als ik dat lees, dan zou ik helemaal niet bellen, daar trek je geen potentiele kopers mee aan lijkt mij.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:52

Ik zag er laatst eentje: 'het heeft geen zin om me te vragen wat ik ervoor hebben wil, ik heb geen haast en blijf lekker wachten op een goed bod'... Juist

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:54

Nou ja, het is wel duidelijk....

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:55

Hmm ... zet het dan niet op marktplaats zou je bijna denken.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:00

idd... stuur dan, ik heb geen vraagprijs maar voor een fatsoenlijk bod of tegen elk aannemelijk bod mag hij weg!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:13

mmm, is misschien wel dezelfde persoon die gereageerd heeft op een advertentie van mij 'Vraagprijs?' ............. :+ :D

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:17

K heb net mijn zadeltje op marktplaats gezet, kreeg ik een reactie die iets onder mijn vraagprijs bood, dus gezecht dat ik nog even andere reacties af wou wachten.
Krijg ik een mailtje dat ze het er echt voor wil geven, maar niet zeker weet of het past, dus vandaar haar lagere bod.

Dat ze niet zeker weet of het past betekend niet dat het zadeltje gelijk minder waard is..