Jaren geleden zocht ik op MP een zadel, was toen nog een onbezonnen tiener. Had een advertentie gezien met een zadel dat me wel iets leek, maar ik vroeg of ik het kon passen op mijn paard.
Mailtje terug dat dat prima was, ze kwam met het zadel tot bij mijn paard. Gepast, ik toch niet helemaal overtuigd, kende er toen niet zo veel van... Wilde er dus liever iemand die er wat meer van kende naar laten kijken. Was weer prima voor haar, als ik haar al een voorschot gaf, mocht ik het zadel wel even bijhouden. Ik toen €150 voorschot gegeven (wat voor mij als tiener echt wel GIGAveel was!).
Iemand anders de volgende dag laten kijken, tja, zadel paste niet... Dus ik belde terug, geen gehoor... Mailtje terug, geen gehoor... Heb haar wel 5 keer gemaild en 20 keer gebeld, ze leek wel dood...
Zo hoef je het bij mij dus niet te spelen, ik wilde m'n geld terug!
Haar advertentie was nog niet verwijderd. Dus ik heb een nepemailadres aangemaakt, haar gemaild dat deze neppersoon dringend op zoek was naar een zadel en of die het zsm kon komen halen! 1u later had ik (de echte ik) die vrouw aan de lijn, ze had het toch zo druk gehad... Maar ik kon het zadel UITERAARD terugbrengen!
Ik zadel teruggebracht, geld terug gehad, en heb het zadel nog MAANDEN te koop zien staan
Heb er mn lesje wel uit geleerd, gelukkig is het goed afgelopen voor mij, maar ik zal nooit iets kopen via de post, altijd gaan ophalen!