Ik vind trouwens Eli heel mooi (ie-lai) maar dat wordt hier toch nooit goed uitgesproken
BlackShadowZ
Geplaatst: 03-01-12 18:49
hahah Niet grappig
laats moest een vriend van mij, mijn naam doorgeven aan een jongen, ging die mijn voornaam spellen dus: 'L.O.E.K.Y. Hebje dat? Okeej achternaam DeLeeuw.....' * Doodse stilte *....Hoor je die andere jongen na 10 seconde. 'ow Loekie de leeuw! hahaha' En ik stond daar van....Val dood...
Laatst bijgewerkt door BlackShadowZ op 03-01-12 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Stijn vind ik ook leuk, Stella minder en Dasja niet
opisop_shop
Geplaatst: 03-01-12 18:56
Stijn vind ik best leuk, maar zou hem zelf niet zo snel kiezen ivm de enkele lettergreep. Dan vind ik Thijmen leuker. Schoolgenoot van mijn man van de middelbare heette Wolfgang Amadeus (en dan een Hollandse achternaam erbij, de Vries ofzo), hoezo sneu. En dan als roepnaam Wolfje
Ik houd trouwens echt niet van unisex namen.
edit: in een ander topic waar ik zit is net een meisje geboren met de naam Giulietta (meen dat je het zo schrijft). Vind het wel een mooie naam qua uitspraak, alleen lastig qua schrijven en volgens mijn man is het een autotype, dat vind ik dan iets minder. Maar verder wel leuk
Mijn man komt uit een deels Italiaanse familie (van oma's kant, vandaar de oerhollandse Jansen achternaam ), dus een Italiaans-klinkende naam zou nog best kunnen.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 03-01-12 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Een vriend van mij heet kamil(sprek uit:Kamiel) Vind ik erg mooi
Helaas woont hij in venlo, en in het venlo's dialect betekent Kamiel, kameel
opisop_shop
Geplaatst: 03-01-12 18:58
whaha das ook sneu! Vind het wel leuk klinken, maar te buitenlands voor mezelf.
edit: als je op babynamen-sites enz. gaat kijken dan wordt je ook niet vrolijk trouwens. Ik vind het buitenlands-gehalte altijd enorm hoog in die lijsten, hoe moet je daar nou iets uitkiezen bij een Hollandse achternaam
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 03-01-12 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt
wij vinden Leon ook een mooie naam, maar ik ken het als Leon en mijn man als Leon. Daarbij is mijn tweede naam Leonie dus dan is het net alsof ik mijn kind naar mezelf heb vernoemd Wij willen sowieso niet vernoemen trouwens. Zag bij de VK vandaag een geboortekaartje hangen, waar het zelfs op stond; "mijn tweede naam is (?), net zoals mijn opa"
jelson
Geplaatst: 03-01-12 19:13
Onze dochter hebben we Erin Danni genoemd (op zijn engels uitgesproken net als in de film Erin Brockovic) vond het ten tijde van de film een geweldige naam en jaren later kwam er n dochter en voila en Danni vonden we er goed bij passen, daar onze beide jongen ook twee namen hebben.