Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:35

denice schreef:
ik vind wilders een verschrikkelijk enge man, en snap niet dat je daarop wilt en kunt stemmen. Ik krijg echt rillingen van zijn uitspraken.

Wat een heerlijke toevoeging aan het topic weer.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:36

Zo kwam een familielid van ons. Neeh,... ik stem niet... heeft toch geen zin.
Je moet op PvdA stemmen dan mag er weer gerookt worden in de kroeg...

Kan daar zo moe van worden :Z
Zo wil mijn schoonzus niet dat haar vriend op de PVV stemt.
Mijn man stemt ook PVV, zijn keus en daar is iedereen vrij in lijkt mij :?
Ik heb zelf SP gestemd.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:36

Ayasha schreef:
Maar waarom? Je bent zo lang samen met hem en enkel daarom ga je er mee op houden? Dan denk ik dat er sowieso al iets niet goed zit in je relatie. No offence.

Het zegt wel iets over de normen en waarden van een persoon. En als jouw normen en waarden met een bepaald persoon heel erg niet overeenkomen dan wordt het moeilijk om zo'n intieme relatie aan te gaan. Het staat wel voor wie je bent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:37

jamaar Eefske; stel jij bent tien jaar samen met je man, en dan omdat ie PVV stemt is het, pats, boem, gedaan?
Dan denk ik dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken over de normen en waarden van je vent maar om die van jezelf. ;) Als je zelfs geen respect kan op brengen voor iemands keuze verdien je IMO ook niemand. En dat voor links stemmers die zo drammen op het feit dat men de normen en waarden moet respecteren, ook die van andere culturen... En ze niet moeten afkeuren enkel omdat ze niet de onze zijn :(:)
DAT snap ik dan weer nooit.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-06-10 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:38

Nies_ schreef:
denice schreef:
ik vind wilders een verschrikkelijk enge man, en snap niet dat je daarop wilt en kunt stemmen. Ik krijg echt rillingen van zijn uitspraken.

Nee jouw reactie voegt echt iets toe?
Ik ben het met het denice eens overigens, hoe hij hele bevolkingsgroepen uitsluit vanwege hun geloof is echt niet normaal :n Je wil als Nederlander of christen/katholiek/jood/moslim/wat dan ook toch ook geaccepteerd worden mocht je in het buitenland gaan wonen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:39

Eefske schreef:
Ayasha schreef:
Maar waarom? Je bent zo lang samen met hem en enkel daarom ga je er mee op houden? Dan denk ik dat er sowieso al iets niet goed zit in je relatie. No offence.

Het zegt wel iets over de normen en waarden van een persoon. En als jouw normen en waarden met een bepaald persoon heel erg niet overeenkomen dan wordt het moeilijk om zo'n intieme relatie aan te gaan. Het staat wel voor wie je bent.

DUS NIET! Van de week is het nogmaals aangehaald dat men denkt dat de gemiddelde PVV'er iemand is die werkeloos thuis zit, in een laag milieu leeft etc...

Nou dat is dus in het geval van mijn man dus al niet waar en zo kwamen er van de week op TV ook veel hoogopgeleide aan het woord die op PVV stemmen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:39

Mijn vent zit in de VS, die heeft geen benul van de politiek in Nederland. Maar door datgene wat ik hem verteld heb, met de argumenten erbij en mijn ideeen over bepaalde zaken, geeft hij mij gelijk dat ik PVV wil stemmen. Daarnaast zal hij mij nooit en te nimmer veroordelen op een keuze.. :)

( in de VS kennen ze Wilders overigens als "The man with the funny blond hair" )

Je kan politiek ook te fanatiek opnemen en daardoor je relaties naar de klöte helpen.. :)

Persoonlijk zou ik na een discussie over mijn keus mijn mond houden en gewoon stemmen wat ik wil stemmen. Dan maar geen discussie/gesprekken erover :)

Ik zat met mijn moeder te praten over dat zij VVD stemt en ik PVV.. Mijn moeder houd echt niet minder van me hoor! En zelfs als ze mijn stem uit had mogen brengen had ze gewoon PVV voor me gestemd, ook al stemt ze zelf VVD.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:40

Ik zeg niet dat ik er meteen mee op zou houden, maar ik zou daar wel hele grote moeite mee hebben omdat het volledig indruist tegen een van de belangrijkste dingen in mijn persoonlijkheid; het respect hebben voor de opvattingen van iedereen en de religieuze vrijheid.

Da's echt een groot deel van mij!

Ben dan ook blij dat wij wat politieke voorkeur betreft allebei dezelfde richting uit denken, ondanks het feit dat hij uit een hele rechtse omgeving komt en de helft van mijn familie ook absoluut PVV-stemmers zijn.

Dan nog heb je PVV-stemmers en PVV-stemmers... Als hij dat alleen zou stemmen zou ik hem waarschijnlijk voor gek verklaren... maar als hij nog rechtser zou zijn dan dat (dat hebben we niet op het moment) dan zou ik er niet mee kunnen leven.

Ik ken een meisje dat lachend op de foto stond met iemand waar een foto van Hitler aan de muur hing. Dat was echt einde vriendschap. Ik heb geprobeerd begrip en respect te hebben... maar het stond té erg in de weg uiteindelijk.

upendo

Tsja, ik vind het ook te raar voor woorden dat iemand iemand anders machtigt waarna de gemachtigde toch lekker iets anders stemt..

Dan ben je het vertrouwen sneller kwijt dan het terugkomt. :)

denice

Nies_ schreef:
denice schreef:

Wat is er mis mee? Het gaat hier toch over stemmen? En wat je stemt? En wat dus niet? Ik zag in de poll dat wilders het goed doet, dat vind ik een beangstigend idee. Het klopt gewoon niet, zoals hij is en doet..

Anoniem

Cyntje schreef:
Eefske schreef:

DUS NIET! Van de week is het nogmaals aangehaald dat men denkt dat de gemiddelde PVV'er iemand is die werkeloos thuis zit, in een laag milieu leeft etc...

Nou dat is dus in het geval van mijn man dus al niet waar en zo kwamen er van de week op TV ook veel hoogopgeleide aan het woord die op PVV stemmen...

Normen en waarden hebben in mijn ogen niks te maken met hoog- of minder hoogopgeleid.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:41

__Carmen__ schreef:
Ik ben het met het denice eens overigens, hoe hij hele bevolkingsgroepen uitsluit vanwege hun geloof is echt niet normaal :n Je wil als Nederlander of christen/katholiek/jood/moslim/wat dan ook toch ook geaccepteerd worden mocht je in het buitenland gaan wonen?

Uhm... ons wordt geacht dat wij in het buitenland de andere taal ook willen praten oftewel we moeten er moeite voor doen ;)
Zoals Hans Kazan laatst ook vertelde over Spanje.

Kan niet zeggen dat men hier geacht wordt ook daadwerkelijk Nederlands te praten, wel?
Dus in die zin ben ik het met sommige punten van de PVV wel eens al vind ik sommige te radicaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:42

Ayasha schreef:
jamaar Eefske; stel jij bent tien jaar samen met je man, en dan omdat ie PVV stemt is het, pats, boem, gedaan?
Dan denk ik dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken over de normen en waarden van je vent maar om die van jezelf. ;) Als je zelfs geen respect kan op brengen voor iemands keuze verdien je IMO ook niemand. En dat voor links stemmers die zo drammen op het feit dat men de normen en waarden moet respecteren, ook die van andere culturen... En ze niet moeten afkeuren enkel omdat ze niet de onze zijn :(:)
DAT snap ik dan weer nooit.

Meer ga ik er niet over zeggen want dan gaat t heel erg off topic gaan en ga'k gemene dingen zeggen. Da's mijn gebrek overigens maar dat wil ik voorkomen. :)

MamboBeach

Cyntje schreef:
Eefske schreef:

Ach, ze moeten toch ergens tegenaan schoppen als ze hun zin niet krijgen en er bij mensen de ogen open gaan. ;)

Cyntje

Rock schreef:
Normen en waarden hebben in mijn ogen niks te maken met hoog- of minder hoogopgeleid.

Ohnee? Volgens mij wordt over het algemeen gedacht dat de normen en waarden van minder hoogopgeleide ook afwijken van de doorsnee nederlander, of wil je dit ontkennen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:43

__Carmen__ schreef:
Nies_ schreef:

Kijk, dat is het verschil; jij onderbouwt je mening nog een beetje, denice deed dat niet.

BraveSpotsJarig

Ayasha schreef:
BS: dan maak je het gewoon uit, maar niet die onzin van "als jij durft extreem rechts te stemmen maak ik het uit". Dan ben je IMO kinderachtig en zwak bezig. Wordt je vriend bovendien een heel andere persoon dan hij de afgelopen jaren was omdat hij rechts stemt? Het is toch niet omdat men rechts stemt dat je niet oud wil worden met zo iemand? Misschien heeft hij het al die tijd niet gedurfd en heeft ie dan eens wat van "jullie kunnen allemaal mijn rug op, nu stem ik wat ik echt wil stemmen!"

Mijn vriend dacht ook links en stond daar achter, tja prima voor 'm. Ik vind links in België rotpartijen met veel blabla maar weinig uitvoerbare ideeën maar als hij daar achter staat, prima toch? Veranderd niets aan zijn persoon hoor.

Eens met je eerste zinnen.

Het ligt voor mij opzich niet bij het rechts of links, dat maakt me niet zo heel veel uit, is je eigen voorkeur imo.
Maar een keer dat het de extreme kant opgaat, dat benauwd me ontzettend en vind ik ronduit eng, de gedachtengoed.
En mocht ie nu plots zulke extreme gedachten krijgen, dan zou dat voor mij zeker voelen alsof ik hem niet ken, of toch niet voor een belangrijke deel van hem. En dan zou ik hem en onze relatie in vraag stellen. Want dan heb ik iets (voor mij) zeer belangrijks over het hoofd gezien in de afgelopen jaren.

Gelukkig denk ik wel dat ik hem zo goed ken dat er niet plots zulke dingen tussen de soep en aardappelen naar boven zullen komen drijven zonder waarschuwing ;) .

Anoniem

Ik heb gestemd, PVV.
Ben echt heel benieuwd naar de uitslagen van vanavond!

Sonja_vR

waarschijnlijk VVD,
wijfel rochting d66, die zijn iets te europageil, dat is dan weer het nadeel

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:44

Ik mijn vriend en ouders zijn hbo-ers en stemmen pvv. Niet vanwege zijn moslim beleid, ik heb zelf een moslim pleegkind in huis (hoewel zijn beleid niet zo dom is als andere partijen het brengen, zijn insteek is criminelen buitenlanders terugsturen, en minder gespreide bedden aanbieden aan mensen die geen echte vluchteling zijn, dus geen uitkering en betaalde opleiding en en en en dan over 10 jaar nog niet werken) maar vooral punten als zorg, sociale zekerheid en dergelijke spreken mij aan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:44

Cyntje schreef:

_O- Ik ben niet laag opgeleid, ik ben niet werkeloos en ik leef al helemaal niet in een laag milieu.. :')

Mensen moeten altijd een stok zoeken om mee te meppen, dat is meer het probleem..

Je stemt PVV, dus je zal wel dit of dat zijn.. :') Stemmen is toch anoniem? Hoe weten ze nou welke laag opgeleidden er PVV stemmen en wie niet..?

Als een onderzoeksbureau mij belt om te vragen waar ik op stem mik ik de hoorn op de haak :+ Maar dat doet de rest van mijn familie ook.. Gaan ze alleen onderzoeken doen onder bepaalde doelgroepen in de bevolking??

Ik vraag me af waar men dit cijfermatig onderbouwd heeft :P Ik denk dat het namelijk weer een stomme aanname is :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:46

Cyntje schreef:
Rock schreef:

Ohnee? Volgens mij wordt over het algemeen gedacht dat de normen en waarden van minder hoogopgeleide ook afwijken van de doorsnee nederlander, of wil je dit ontkennen?

Wordt er over het algemeen zo over gedacht? Ik zou het eerlijk waar niet weten. Maar in míjn ogen heeft het niks met elkaar te maken. Ik denk wel dat hogeropgeleiden zich over het algemeen meer verdiepen in de keuzes die ze maken. Althans, wat ik zo om me heen zie dan. Mijn man heeft overigens een MBO opleiding en verdiept zich ook goed. Maar mijn bovenburen... geen idee wat ze stemmen maar ik weet nu al dat ze zich niet verdiept hebben. Overigens hebben die ook geen normen en waarden lijkt het, door hoe ze zich gedragen, maar ik ken ook voldoende hoogopgeleiden die zonder de beperking van normen en waarden lijken te leven hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:48

Tallie1979 schreef:
Cyntje schreef:

_O- Ik ben niet laag opgeleid, ik ben niet werkeloos en ik leef al helemaal niet in een laag milieu.. :')

Mensen moeten altijd een stok zoeken om mee te meppen, dat is meer het probleem..

Je stemt PVV, dus je zal wel dit of dat zijn.. :') Stemmen is toch anoniem? Hoe weten ze nou welke laag opgeleidden er PVV stemmen en wie niet..?

Als een onderzoeksbureau mij belt om te vragen waar ik op stem mik ik de hoorn op de haak :+ Maar dat doet de rest van mijn familie ook.. Gaan ze alleen onderzoeken doen onder bepaalde doelgroepen in de bevolking??

Ik vraag me af waar men dit cijfermatig onderbouwd heeft :P Ik denk dat het namelijk weer een stomme aanname is :))

Hahahaha juist :))

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:49

Even kijken of ik het snap? Omdat vriendjes PVV stemmen of omdat Zonen PVV stemmen..wordt de relatie beeindigd of wordt er gewoon even geen notie gegeven aan wat hij wilde stemmen, maar wordt gewoon de eigen stem genoteerd.....

Over vrijheid van meningsuiting gesproken......

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:49

Zojuist PvdA gestemd. :)