christel1857 schreef:Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
God heeft de mens vrije keus gegeven. Als je zelf kiest voor het kwaad moet je dat zelf weten. Het kwaad is niet de keuze van God maar van de mens. God WIL graag het kwaad voorkomen. De vrije keus is echter leidend in deze. En God grijpt dan niet in, want dan zou het een gedwongen keus worden. Het doet Hem wel verdriet. Heel veel verdriet.
christel1857 schreef:Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
God kan wel ingrijpen maar heeft de mens de vrije wil gegeven. Wanneer hij ingrijpt wordt het dwingen en dat is niet wat HIJ gezegd heeft. Het is niet kwaadwillig, het is Zich houden aan Zijn Woord.
christel1857 schreef:Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Hij kan het ook en Hij wil het ook. Daarom gebeuren er soms hele aparte dingen. Zo was er een zoon van een spreekster bij ons in de Gemeente. Deze knul was echt een enorme hufter en was een crimineel in wording. Hij was al een groot aantal keer met de politie in aanraking gekomen en op school was het 1 drama. Deze vrouw had God gevraagd om haar Zoon te redden en een normale zoon te laten zijn en God antwoorde haar dat haar zoon op zijn 18e verjaardag een preker zou zijn en de rest van zijn leven ten dienste zou stellen als prediker voor God. Dit leek iedereen wie ze het vertelde compleet onmogelijk.
Nadat de zoon weer wat geflikt had heeft ze met hem afgesproken dat hij wanneer hij zijn toets zou halen mee zou gaan met het tienerkamp van de kerk. Die zoon lachte zich helemaal krom want hij haalde nooit een voldoende. Maar je raad het al.... na de toets werd ze gebeld door school of ze wilde komen. Hij had een ontzettend hoog cijfer en zowel de zoon als de leraren geloofden er niks van en dachten beiden aan fraude. Vanuit school dat hij gespiekt had op wat voor manier dan ook en de zoon dacht aan afgesproken cijfers met zijn moeder omdat hij dan op Tienerkamp moest. Ze spraken toen af dat hij ter plekke de toets opnieuw zou maken in aanwezigheid van iedereen die erbij was en dat ze met zijn allen zouden nakijken.
OPnieuw een hoog cijfer en de jongen ging dus op kamp. Tot grote ergenis van de leiding want de eerste avond waren alle telefoons al verdwenen. De laatste kampdag was deze jongen dus jarig en thuis bad zijn moeder haast de hele dag.
Die avond werd zij gebeld (had de telefoons weer terug moeten geven) dat hij zich opgesloten had met een lading meiden. Terwijl hij daar die meiden probeerde te verleiden is de Geest op hen gevallen. Het enige wat de jongen die avond en nacht gedaan heeft is God prijzen en loven en is nu een bekend spreker.
En waarom God hier dan zo heeft ingegrepen???? Dat weet ik ook niet???
christel1857 schreef:Waar komt dan het kwaad vandaan?
Ik geloof dat er, voordat er mensen waren, al een volledig geestelijke wereld is geweest (heb ik al eerder uitgelegd) Alles wat geestelijk was, was met God. Er is toen een engel geweest die zelf ook macht wilden en die hebben zich afgekeerd van God. Dit is de duivel of satan of hoe je hem ook kan noemen. In de loop der jaaaaaaren heeft hij een boel kornuiten gekregen. En dan heb ik het al over heel lang terug. Ook voor de aarde er was. Deze duivel en kornuiten doen er alles aan om kwaad, ziekte, ellende en onrust te creeëren.
christel1857 schreef:Kan Hij het niet en wil Hij het niet?
Hij kan het dus wel en Hij wil het wel maar is een "Iets" van Zijn woord. Hij heeft de mens een eigen wil gegeven en daar blijft Hij bij. Hij heeft wel Zijn Zoon Jezus naar de aarde gezonden als vermenselijking van Zichzelf. Jezus is voor al onze zonden gestorven zodat Wij nu weer zelf kunnen kiezen om tot God terug te komen.
christel1857 schreef:Waarom noemen we Hem dan God?
Omdat Hij de enige "echte" God is.
De rest heeft een ander naampje en ik geloof ook echt dat die bestaan hoor, zeker, maar dat zijn geen aanhangers van God, maar van de duivel.
Maar nogmaals, dit is zoals ik het geloof en zie.