Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:03

Flying_Angel schreef:
@Rchell: Dit is echt niet normaal. Zo hoort het zeker niet. Ik heb ook bij de Mac gewerkt en daar krijg je gewoon nieuwe broodjes mee ook door personeel en desnoods door management.
Vind dit echt wel triest. Je zou een klacht kunnen sturen naar McDonald's nederland. Zo hoort het absoluut niet te gaan! :\

Ik had het gedaan :j

Heel serieus nemen, dreigen en zo, kan je nog leuke deals uit halen, gratis cheeseburger :))

Vandaag geleerd van mijn nieuwe marketing instructeur, die maakt overal werk van een heeft nu een nieuwe cv + 1000 euro én een gratis abbo op zijn telefoon. Daar ga ik echt mijn voorbeeld aan nemen hihi

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:03

Zoo Rchell dat is idd niet normaal! Ik werk ook bij de mc, en soms liegen gasten echt overduidelijk, maar ik geef het altijd gewoon mee, wil geen gezeur om zoiets stoms... En een excuus was wel op z'n plaats geweest zeg!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:04

Rchell schreef:
Ja dat vind ik ook.. Prima dat ze zegt: joh ik weet zeker dat ik het goed gedaan heb.. Maar zeggen dat de klant liegt.. Ik stond in de eerste instantie ook echt met mijn mond vol tanden..

Ik zou ook zeker een klacht indienen bij MacDonalds, ik denk ook niet dat zij er blij van worden.

Duhelo

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:21

ik zou ook klacht neerleggen. Enneuh, Maccie is nogal gemakkelijk, klacht = minstens een gratis maaltijd :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:27

Ik hoor inderdaad ook hele goede verhalen m.b.t klacht bij McDonalds. Heel raar dat ze er dan zo moeilijk over doen.
Zeker zo'n Amerikaans bedrijf, miljoenen omzet, broodje kost misschien 50 cent aan inkoop van de zooi die erop gaat :')
Please zeg.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:22

Ook eens gehad met mijn moeder, ik moest ik heel zwaars doen (voor mij dan) en we zouden als troost bij de Mac eten. Zeer ongeïnteresseerde caissière en zou later wat na brengen. Komt ze aanlopen, smijt het eten op tafel, rolt met haar ogen en loopt weg. Mijn moeder was pissed of en zei dat ze even moest wachten want het was ook nog de verkeerde bestelling. De rest van het eten zaten we ongemakkelijk aan tafel.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:16

NeverGiveUp schreef:
Vandaag geleerd van mijn nieuwe marketing instructeur, die maakt overal werk van een heeft nu een nieuwe cv + 1000 euro én een gratis abbo op zijn telefoon. Daar ga ik echt mijn voorbeeld aan nemen hihi

-O- daar zou ik niet trots op zijn. Je recht halen prima, maar uit zoveel mogelijk dingen een slaatje willen slaan :n

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:50

Shirley schreef:
Ik dacht ook al: welk gedeelte van "nee" begreep hij niet :)) ?

Dat blijft voor mij ook altijd een vraag :') Uiteindelijk na een kwartier heb ik het ook opgegeven want ik werd lichtelijk geirriteerd na 6x nee zeggen. De jongen heb ik nooit meer terug gezien

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:54

klant:Wat is een broodje kipsate? is dat vegetarisch?
ik:Nee.
Klant: wat zit er danin?
ik:kip en sate.
klant: wat is dat?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:58

Grit schreef:
NeverGiveUp schreef:

-O- daar zou ik niet trots op zijn. Je recht halen prima, maar uit zoveel mogelijk dingen een slaatje willen slaan :n

Oh ik vond het echt goed :')

Zo slim. Het was trouwens geen oplichten of zo. Alleen de juist woord keuze, zorgen dat je serieus genomen wordt :D

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:21

Nou op jullie advies zojuist klacht ingedient.. ik ben heel benieuwd of ik reactie krijg..

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:39

Wat mijn NL lerares laatst toch vertelde.. Vrouw had 'r voet gebroken tijdens het hardlopen. :(:)
Vertelt ze dat ze in haar gehuurde rolstoel samen met haar man naar een winkel was geweest. Hadden betaalt, vraagt de cassière: 'Wilt ZIJ er ook nog postzegels bij?' (In de zin van, mensen in rolstoel = achterlijk/verstandelijke beperking). Lerares had pisnijdig gezegd: 'Ja, ZIJ wil er graag postzegels bij!'. _/-\o_

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:48

whahaha wat een lachertje... ik had toch de Mac een klacht gestuurd.. Krijg ik nu reactie:

Mevrouw,

Ik heb uw klacht in goede orde ontvangen.
Ik begrijp uw frustratie volledig, bij deze ook mijn oprechte excuus.

prettig dag verder, groeten Marcel B.

Euhm.. oke.. that's it?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:03

Vreemde reactie zeg van de mac. Ik zou terugsturen of ze er ook iets aan gaan doen oid?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:12

Joh ik laat het lekker zitten.. Ik bezoek dat filiaal gewoon nooit meer :D Ik ga wel naar de conculega :Y)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:15

Dat is eigenlijk wel een beter idee. Stel je voor je komt er weer en dan krijg je weer gezeik. Of ze spugen op je eten ofzo :) Zou daar ook niet meer graag komen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:44

Rchell schreef:
Heb een paar pagina's bijgelezen en sommige dingen zijn onbegrijpelijk.. en na wat ik vanavond meemaakte moet ik ook even mijn verhaal kwijt:

Ga ik voor mijn collega's eten halen bij de Mac.. in de wachtrij.. ben ik aan de beurt, sluit die dame dr kassa en loopt weg.. zonder iets te zeggen. Dus andere rij.. GGRRR.. 20 min later.. eindelijk bestellen.. 4 menu's.
Zegt ze: hier opeten?!
Ik: verbaast vanwege de vraag gezien de grootte van de bestelling: ehh nee meenemen alsjeblieft..
Bestelling duurt nog eens 15 min.. stopt ze alles in 1 tas. Ik zie geen broodjes..
dus ik: zitten alle broodjes erin?
zij: Ja!

Kom ik op werk.. missen er twee broodjes.. godver de godver.. ik terug met de bon. Doe ik mijn beklag aan haar collega: giegeldegiegel naar achter.. 5 min later (ik sta inmiddels te koken en te stomen).. komt mevrouw aan..
Ik: er ontbreken twee broodjes..
zij: (vragend) Ontbreken?
Ik: ja..? missen? er missen twee broodjes..
zij: Echt niet!, waar is die tas?.
Ik: de tas ligt op kantoor anders wordt alles koud.
Zij: Ga die tas maar halen!
... ik: sorry? wat?
zij: Je hoort me toch? ga die tas halen.. Ik heb die tas zelf ingepakt, dus jij liegt!
Ik: -:(- -:(- (Je krijgt mij niet snel pissig maar DAMN!!)
Dus ik: Het lijkt me heeeeeel verstandig dat jij je manager gaat halen...

Zij dr manager halen.. die moeilijk doen.. maar ja hoor.. zuchtend en steunend twee broodjes gekregen... maar geen enkele vorm van excuus. Ook toen ik vriendelijk aan de manager vroeg of het normaal is dat haar personeel betalende klanten uitmaakt voor leugenaars kreeg ik geen reactie.. Je hoeft me geen gelijk te geven als je het zo ziet, maar zeg dan in ieder geval dat je de situatie vervelend vind. Ik bedoel tegen een betalende klant zeggen dat ie liegt... zou ik eens moeten proberen op werk...
Ben ook echt nog nooit zo onbeschoft behandeld als hier..

Daarom conmtroleer ik mijn bestelling ook altijd nog in de winkel. Bij de super controleer ik de bon ook altijd, je staat versteld hoe vaak het niet klopt! Meetal is het dan neit de fout van de cassiere, maar is de prijs op eht schaplager dan de prijs in het systeem.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:08

wij verkopen nu heksenbezems.

Niet heel bijzonder hoor.

Zegt een klant tegen mij:

Koop jij er ook heen? Gaat vast sneller dan de fiets.
Ik:
Ja, bespaart kracht, brandstof en goed voor het millieu.
Hij:
Jaa geen uitstoot!
Ik:
Als ik alles heb uitbespaart koop ik daarvoor een heksenmuts met een neus.

Hij:......Euhm.......U bent gevat.
Ik:
Dat klopt. Dit hoor ik 10 keer op een dag.
Hij:
Ik vind u anders niet heks achtig uit zien (soort van excuses dus)
Ik:
Dank u wel.

Hij was rood! Iedereen keek naar die man toe hij begon dat ik er ook maar 1 moest kopen.
En van mijn zin: Ik koop daarvoor een muts en neus, had hij niet veel van terug :D

Mijn baas stond om het hoekje, en die lachte!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:20

ik had gisteren een vreselijke klant om 11 uur sochtends.
ik had die nacht niet zo goed geslapen en in het magazijn mijn neppe lach maar afgezet, kom ik uit t magazijn en vergeet dat ik weer moest lachen, roept een vent:
EEEEJ kijk nie zo lelijk!
ik negeerde het en liep snel door.
riep ie me achterna: MET JE ROTKOP!
oke, ik keek chagerijnig, maar dit ging me echt tever, heel de winkel kon meegenieten.

later moest ik aan kassa 2 omdat het druk was, kwma meneer aan mijn kassa, heb hem vriendelijk verzocht bij de andere rij aan te sluiten omdat "mijn kassa ging sluiten" heb de klanten na hem wel geholpen. hij gemeen, ik gemeen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:26

annnepannne schreef:
ik had die nacht niet zo goed geslapen en in het magazijn mijn neppe lach maar afgezet, kom ik uit t magazijn en vergeet dat ik weer moest lachen, roept een vent:
oke, ik keek chagerijnig, maar dit ging me echt tever, heel de winkel kon meegenieten.

later moest ik aan kassa 2 omdat het druk was, kwma meneer aan mijn kassa, heb hem vriendelijk verzocht bij de andere rij aan te sluiten omdat "mijn kassa ging sluiten" heb de klanten na hem wel geholpen. hij gemeen, ik gemeen

Sorry hoor, maar waarom nou weer.
Als die man zo onvolwassen wil doen, prima. Maar reageer dan zelf ook niet zo kinderachtig :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:34

annnepannne zoo als jij mijn chef had gehad..
Die had je echt meteen een officiele waarschuwing gegeven!
DAT vind ik pas écht aso!

Ik werk in Avifauna, en als wij een klacht krijgen over bijvoorbeeld het eten is het altijd meteen:
Wilt u een nieuwe of wilt u uw geld terug?
Vaak is het dan een nieuwe en als ik die dan kom brengen is iedereen gewoon weer tevreden :)
Service verlenen is heel belangrijk voor je imago, als jij aardig bent en mensen graag helpt zijn die mensen tevreden en heb je grote kans dat ze nog een keer terugkomen en dit ook aan andere mensen vertellen :j

Nou hebben we ook wel een keer een mevrouw gehad die vond dat de vogels niet blij keken :')
Sorry maar dat vind ik dan wel weer zo'n vage klacht :')
Mijn chef heeft het opgelost, hoe weet ik niet, maar ik heb toen ik weer in de keuken was echt heeeel hard met hem staan lachen :P

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:40

Courses schreef:
annnepannne schreef:

Sorry hoor, maar waarom nou weer.
Als die man zo onvolwassen wil doen, prima. Maar reageer dan zelf ook niet zo kinderachtig :')

Hallo die man schreeuwt haar letterlijk na in de winkel! Ik had dat niet gedaan maar had er echt wel iets van gezegt.

En zeg niet steeds 'als ik je baas was' want dat zijn jullie niet :D

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:30

nou, ik pik dat niet dat hij zegt dat ik een rotkop heb!
zo praat je niet tegen personeel, en als mijn baas dat had gehoord had hij me groot gelijk gegeven!
klanten moeten niet zo onrespectvol doen tegen personeel.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:56

NeverGiveUp, wat had je dan willen zeggen? Je bent in dienst van de winkel, je kan 't niet maken iets achterlijks te zeggen, ook al had je dat prive misschien al wel 80x gedaan.

_______

Ik werk nu zelf al 4 jaar ( ja, sinds m'n 14de ) en ik heb echt achterlijke dingen meegemaakt. Van bedreigingen, tot scheldende klanten en weer terug. Ik heb vernederingen naar m'n kop gekregen, ik heb de meest rottige scheldwoorden naar me toe gekregen. Tja, wat wil ik dan doen? Ik sta daar in werkkleding, in werktijd, onder supervisie van mijn leiding / manager. Als je jezelf verlaagd tot het terug zeggen of doen van een bepaalde actie naar een klant toe zet je daarmee niet alleen jezelf tot een lager niveau, maar het gehele bedrijf. Neem bijvoorbeeld een supermarkt keten of een bedrijf zoals de Bruna, Gamma, HEMA, enzovoort. Het maakt dan voor de klanten echt niet meer uit of het nou 'Michelle uit filiaal 4838' was of 'Piet Jan uit filiaal 3' het gaat dan om 'het winkelpersoneel van de Albert Heijn is zo associaal, daar ga ik nooit meer heen'. Mond tot mond verergert en veranderd situatie's altijd, en je zet echt veel op 't spel. Daarnaast heb je ook nog de omstanders die het hele verhaal ook mee krijgen. Het boven gegeven voorbeeld gebeurde bijvoorbeeld verder op in de winkel. Meneer komt aan de kassa waar allemaal klanten zijn die dat voorval niet hebben meegekregen, en dus jou erop aankijken waarom je zo 'associaal' reageert. Ook al is het nog zo verleidelijk, doe het gewoon niet. Geloof me, ik had in genoeg situatie's terug kunnen reageren naar klanten toe, maar dat heb ik wijselijk gewoon niet gedaan. Het is echt een kwestie van je plek weten, en als het nodig is gewoon je manager / leiding erbij roepen. Ik snap heel goed dat je je niet laat afserveren en dat rotte opmerkingen heel naar zijn, maar doe het gewoon niet.

Ook al ben je er nog zo zeker van 'dat mijn baas me wel gelijk had gegeven' het kost wel omzet indirect of direct als zo'n klant niet meer terug komt. Ook al vind je dat je in je goed recht staat, houd gewoon wijselijk je mond als je al voelt dat je iets naars wil gaan zeggen. Natuurlijk heb ik zelf wel eens een klant terecht gewezen, maar dit heb ik op een nette manier gedaan, en toen het escaleerde heb ik mijn leiding erbij geroepen.
In dit soort situatie's is afwegen enorm belangrijk en dat zie ik niet echt terug in de bovengenoemde situatie :)
Laatst bijgewerkt door Courses op 13-01-13 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:59

Als caissière hoor je daar boven te staan vind ik..
ik had hem wel gewoon geholpen, om hem naar een andere kassa te sturen omdat je kassa gaat sluiten terwijl je de rest van de klanten wel helpt kan je niet maken vind ik. Blijkbaar had die man toch niet zo'n hekel aan je anders was hij niet bij je in de rij gaan staan..