Ben net terug komen rijden van Bergen op Zoom naar Schagen. Tot Purmerend geen vlokje gezien. Toen opeens een sneeuwwitte weg waar we 40 km/uur op reden. Ben gelukkig zonder problemen thuis gekomen. Werd soms wel ingehaald maar ik heb geen winterbanden en glibber dus de bochten door. Vanaf de snelweg kon ik niet eens gas erbij geven omdat hij geen grip had.
Nietje_
Geplaatst: 03-01-10 00:00
Ik kom net bij mijn ouders in Beilen(midden Drenthe) vandaan en daar lag 20 cm sneeuw.
iemand enig idee of er morgen ochtend een pak sneeuw in het westen van het land licht (wassenaar) ?
iefke
Geplaatst: 03-01-10 00:30
Weet je wat hè.
Het sneeuwt
En nog hard ook
Anoniem
Geplaatst: 03-01-10 01:17
Lieve mensen, even niet om het een of ander, maar sneeuw liGt, van het werkwoord liggen . Licht met ch is het tegenovergestelde van donker of zwaar, twee dingen die sneeuw juist niet zijn .
Hier ligt een pietepeuterig laagje sneeuw.
Cyntje
Geplaatst: 03-01-10 01:19
iefke schreef:
Weet je wat hè.
Het sneeuwt
En nog hard ook
Laat het ff lekker daar dan Hier ligt nu alleen een laagje poedersuiker en dat vond ik er eigenlijk wel lekker uitzien
Ik wil sneeuw maar ook weer niet tis koud maar je kan mooie foto's maken
iefke
Geplaatst: 03-01-10 01:20
Sorry Cyn, zo te zien komt het toch echt jouw kant op
DendroFleur
Geplaatst: 03-01-10 01:21
Kijk net naar buiten en zie dat het nog steeds sneewt. Minivlokjes die je alleen onder een lamp kan zien. Maar mijn ervaring is dat die een flink pak kunnen bezorgen en met wat wind ook hoog kunnen opwaaien. Morgen een thuisblijfdag ben ik bang.
hier heeft het van vanmiddag tot vanavond 11 uur gesneeuwd, er ligt nu ongeveer 15- 20 cm. Idd niet van die hele dikke vlokken, heel af en toe echt dikke vlokken, maar verder gewoon van het kleine sneeuw.
Vreemd toch hoe het aan de eene kant van het land 30cm dik de sneeuw ligt en aan de andere kant niks.
Zo belde wij (Maastricht) eens naar mijn tante (Rotterdam) dat het hier begon te sneeuwen. En bij mijn tante zaten ze nog buiten in de tuin. Scheen de zon.
Cyntje
Geplaatst: 03-01-10 02:43
iefke schreef:
Sorry Cyn, zo te zien komt het toch echt jouw kant op
ja ik heb iemand belooft te komen als het niet zou sneeuwen in wassenaar
iefke
Geplaatst: 03-01-10 02:49
Oestgeest, Utrecht, Wassenaar Iets in mij snapt het niet helemaal
Alwiene
Geplaatst: 03-01-10 02:50
Hier heeft het de halve avond gesneeuwd en nog behoorlijk hard ook. Ik had eerst nog het plan om naar paardje te gaan, dus brommobiel (45 km auto) uitgegraven van de sneeuw op de ruiten enzo en hoppakee gaan. Nou in de wijk lag er een vers pak sneeuw dus dat ging, met geduld, maar het lukte. Dus ik dacht dat komt wel goed, maar toen ik bij de grote weg kwam bleek die spek en spekglad door de platgereden en halfgesmolten sneeuw. Zelfs met 30 op de teller (en dat is nog langzamer in het echt) liep de auto nog flink aan het stuur te trekken en moest ik niet dénken aan onverwachte rem of uitwijkacties. Het sneeuwde nog steeds dus zicht was ook niet geweldig, en andere auto's reden ook langzaam. Heb toch maar besloten om te keren en naar huis te gaan. In dit geval was het echt: Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Paardje komt niks tekort die wordt sowieso wel verzorgd en aan een kapotte auto en/of baasje heeft ie ook niks!
Moet zeggen dat ik sneeuw altijd wel tof vind, maar vond hem nu niet zo leuk meer
Rennie89
Geplaatst: 03-01-10 03:02
iefke schreef:
Oestgeest, Utrecht, Wassenaar Iets in mij snapt het niet helemaal
heel ingewikkeld verhaal, als er sneeuw zou liggen zou ik in wassenaar een shoot doen, zoniet zou ik naar utrecht gaan voor meeting
Er is hier toch best nog wat gevallen, gisteravond. Buienradar wist me te melden dat het nu rond de - 10 is hier. Gaan we zometeen maar eens achterkomen.