OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:23

Heino schreef:
Ik dacht dat ik OV chip probleem vrij was maar niet dus..
Ik heb een studenten OV chipkaart en heb mijn week-OV hier al op gezet en opgeladen. Ook al paar keer met de bus/tram in- en uitgechecked en dat ging goed. Nu zat ik gister in de trein en volgens de conductrice was mijn kaart niet geactiveerd?? Volgens de OV site echter wel.. Wie herkent dit en wat moet ik er mee???

Vreemd. Dat herken ik niet.
klasgenootje van mij was er mee aan het reizen op een doordeweekse dag.
dus ingecheckt, en later weer uitgecheckt. Stond er dat ze niet genoeg saldo had.

Nou ja, zal wel dus zij loopt door.
Volgende keer laad ze voor het eerst haar kaart op omdat ze in het weekend wilde gaan reizen.
Zet ze €10,- op de kaart, wordt er €4,- afgehaald voor die keer dat het apparaat aangaf dat ze niet genoeg saldo had.

Lekker is dat, als er door fouten in het systeem ook nog eens geld wordt afgeschreven.

Exit13

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:47

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:54

Ik heb mijn kaart nog steeds niet binnen... Zou al wel moeten :\ Met de telefoon kom ik er niet doorheen, lekker dan!

Wel goed dat ze nu bezig zijn met onderzoeken (nieuwsbericht) en dat misschien de datum weer wordt opgeschoven...

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:00

ik vind die ov chip echt vreselijk vervelend! Als je bv. een beetje aan de late kant bent, en je moet rennen naar de trein (mocht je m nog willen halen)mag je nog eerst in je tas zoeken naar je portomonnee, dan je ovchip eruit halen, dan chippen i.p.v. meteen de trein in springen en m WEL halen!!

doe mij gewoon het OV studenten kaartje die ik alleen hoef te showen als de conducteur langs komt!!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:06

Van de week zei een conducteur tegen ons dat je niet hoeft in te loggen in de trein. Dat dat alleen geldt voor bussen en trams, tenzij je dus buiten je abbonnement reist, omdat het dan geld kost.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:10

Tayga schreef:
Van de week zei een conducteur tegen ons dat je niet hoeft in te loggen in de trein. Dat dat alleen geldt voor bussen en trams, tenzij je dus buiten je abbonnement reist, omdat het dan geld kost.

Ik heb het vandaag ook nagevraagd aan een conducteur en die zij precies hetzelfde. ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:54

ook buiten je abbo hoef je niet in te checken, gewoon papieren kaartje kopen met korting.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:15

Nee wat voor producten er op staan.
Als 't goed is staat er dan bij jou studentenov-week en kortingskaart week ofzoiets ;)[/quote]

Dat heb ik niet eens in beeld gekregen dat van de week of weekend kaart.. Alleen bestelling opgehaald verder niets, moer ik het nog eens opnieuw doen dan??

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:56

Nee hoor als er stond bestelling opgehaald is 't denk ik gewoon goed. En anders kan je ook even aan een conducteur of bij een infobalie vragen of die 'm even willen scannen. Lijkt me niet dat je 't nu nog eens kunt proberen aangezien je maar 1x je product kan ophalen ;)
Als je 't zeker wilt weten zou ik 't gewoon even navragen op 't station!

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:57

TessJS schreef:
ik vind die ov chip echt vreselijk vervelend! Als je bv. een beetje aan de late kant bent, en je moet rennen naar de trein (mocht je m nog willen halen)mag je nog eerst in je tas zoeken naar je portomonnee, dan je ovchip eruit halen, dan chippen i.p.v. meteen de trein in springen en m WEL halen!!

doe mij gewoon het OV studenten kaartje die ik alleen hoef te showen als de conducteur langs komt!!

Dat klopt dus niet want je hoeft helemaal niet in te checken in de trein... ;) Althans nog niet.
En in de bus kan je gewoon in de bus zelf inchecken.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:03

Ik word er een beetje moe van. Eerst stond mijn product niet klaar. Toen was opeens dat hele kastje verdwenen waar je je product moet ophalen (AH to go), ga ik naar een andere AH staat er een gigantische rij, dus ik een andere dag terug is het apparaat stuk. *zucht* Morgen weer een nieuwe poging.

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:28

Mogen er nu nog steeds mensen meereizen tegen 40% korting in het weekend als je zelf een weekkaart hebt?

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:20

sam_antha schreef:
Mogen er nu nog steeds mensen meereizen tegen 40% korting in het weekend als je zelf een weekkaart hebt?

Na wat beter zoekwerk heb ik zelf het antwoord toch gevonden :) Voor andere mensen die het ook niet kunnen vinden:

Mag ik met de Studenten OV-chipkaart ook anderen met korting mee laten reizen?
Dat mag inderdaad, maar alleen in de trein: De meereiskorting op alle binnenlandse treinreizen geldt voor maximaal 3 personen die meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse. Deze 3 mensen mogen dus een kaartje met korting kopen. Door de week is de korting geldig na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de gehele dag.

Sabine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:26

TessJS schreef:

Als het goed is kan je je ov chipkaart gewoon in je portemonnee laten zitten! Moet je maar is proberen. :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:03

TessJS schreef:

Je hoeft niet in te checken als je reist met de trein.
Ik zie dit heel veel mensen wel doen maar dat hoeft niet. Als de conducteur langskomt in de trein geef je gewoon je ov chipkaart en dan heeft hij een apparaatje waarmee hij kijkt of hij geldig is of niet..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:41

Yonker schreef:
TessJS schreef:

Je hoeft niet in te checken als je reist met de trein.
Ik zie dit heel veel mensen wel doen maar dat hoeft niet. Als de conducteur langskomt in de trein geef je gewoon je ov chipkaart en dan heeft hij een apparaatje waarmee hij kijkt of hij geldig is of niet..

Je hoeft nu nog niet in te checken nee, maar als het goed is over een tijdje wel en dan heb je natuurlijk dat probleem ook nog :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:47

Dat is pas over een jaar... 2010 hoeft het nog niet. Dus dan zien we het dan wel :+

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:49

ik las een stukje in de ''metro'' over de OV... dat was een brief op een reactie die in een eerdere metro stond..

Citaat:
Als je denkt dat je klaar bent als je je OV chipkaart eenmaal hebt geactiveerd, heb je het goed mis. Op de OV chipkaart moeten deze maand twee (!!) bestellingen geactiveerd worden. De ene is voor de metro/bus/tram en die andere voor de NS. Als je geluk hebt zijn ze allebei tegelijk geactiveerd. Als je zoals ik pech hebt zal je weer de rij in moeten. Tip: check bij een RET oplaadpunt welke bestellingen klaarstaan en welke geactiveerd zijn. Succes!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:52

over dat 3 mensen meereizen kan dus NIET meer als de ov-chipkaart volledig in gebruik is, dan houd het op, alleen als je nog kaartjes kan kopen (gevraagt aan conducteur)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:54

Stephaniiee_ schreef:
ik las een stukje in de ''metro'' over de OV... dat was een brief op een reactie die in een eerdere metro stond..

Citaat:
Als je denkt dat je klaar bent als je je OV chipkaart eenmaal hebt geactiveerd, heb je het goed mis. Op de OV chipkaart moeten deze maand twee (!!) bestellingen geactiveerd worden. De ene is voor de metro/bus/tram en die andere voor de NS. Als je geluk hebt zijn ze allebei tegelijk geactiveerd. Als je zoals ik pech hebt zal je weer de rij in moeten. Tip: check bij een RET oplaadpunt welke bestellingen klaarstaan en welke geactiveerd zijn. Succes!

Dit klopt toch niet? :?

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:55

jaa ik weet het ook niet :\

Ga zo na me werk even kijken bij de RET.. vragen aan zo'n ventje die in zo'n loket zit.. dan zal ik het vanavond wel laten weten aan jullie :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:58

Ik heb gewoon 1 product op kunnen halen en heb geen enkel probleem in trein noch bus..Misschien ben ik dan een van de "gelukkigen" waar de briefschrijver op wijst?

Ik word zo gek van die wisselende info steeds :x die zegt dit, de ander dat :Z

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:33

Ik heb 2 producten opgehaald :P Maar dat is korting en vrij reizen...ochjee, we zullen wel zien. De conducteur heeft mij verteld dat het goed was...dus die vertrouw ik nu maar :P

Overigens kan je al wel met saldo reizen met een ov-chip... dus wat het betreft extra tijd met in/uit-checken kan wel degelijk al een probleem zijn.......

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:34

Bij de NS al met saldo?

En korting opgehaald? Leg het me uit :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:44

Ja, je kan op saldo reizen. Maar echt handig is het niet, omdat er nog niet overal van die poortjes staan :P (maar je kan dus niet op saldo reizen en met korting reizen, dan moet je een kaartje kopen ;) )

Toen ik mijn bestelling op had gehaald stond er: er zijn 2 bestellingen opgehaald...dus vandaar.... je vrij-reizen en je korting