[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:47

Ah, dat lijkt me erg gaaf. :j

Heb ook een keer een stuk getreind in Luxemburg, waren mooie treinen zeg!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:48

Ik moet gewoon altijd even in een trein (of iets wat er op lijkt) zitten als ik in het buitenland ben. :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:39

Vandaag weer eens Utrecht-Goes getreind, via Den Bosch :D Normaal heb ik op die reis twee keer een VIRM en eentje waar ik de naam kwijt ben (tussen Den Bosch en Roosendaal), maar vandaag had ik een DD-AR en een ICL :') Weer eens wat anders dan normaal....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:57

Mijn heenreis ging vandaag goed, maar de terugreis was een ramp. Is normaal nooit zo druk in de trein. Moest de hele weg staan, gebeurt me echt bijna nooit. Al weet ik inmiddels wel waarom. Ajax moest voetballen vanavond en de trein zat vol ajax supporters. En daarna stopte de trein op RAI, liep ie weer voor met de huisvrouwen van de huishoudbeurs. Om over schiphol nog maar te zwijgen, das al 2 dagen een ramp om vanaf daar met de treinen richting leiden te komen. Gisteren was alles te laat, toen maar eens de bus genomen. Vandaag toch met de trein gegaan, die had 20 min vertraging. En de intercity die voor ons naar leiden en verder naar vlissingen moest, daarvan moesten gewoon mensen met de stoptrein mee, die zat echt vol, knap dat de deuren nog dicht konden.
Morgen hopelijk op tijd uit en hoop ik iets minder last te hebben van die huishoudbeurs en ajax zal dan ook niet voetballen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:00

Ik paste ook niet meer in mijn normale stoptrein, en mijn intercity maakte een extra stop op Bijlmer ArenA. Trein was een zootje.. ik snap niet waarom er bier in de trein gedronken mag worden? In openbare ruimtes is ook een alcohol verbod?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:55

En natuurlijk had ik daarstraks weer een 'muziekant + bietser' in de trein......

Trek ik ze aan ofzo :P

[edit] Inoterry, ik lees zojuist je berichtje pas! Ik zal het in de gaten houden! Volgens mij zitten ze ook altijd maar 1 halte in de trein en moeten ze dus uitstappen waar ik uitstap. Ik zal er de volgende keer aan denken!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:43

jeej onduidelijkheid ten top vandaag.
Braaf naar perron 8b gelopen. 5 min vertraging. toen 10. Toen kwam er op 9 ineens een trein binnen waar den haag en rdam op stond, maar het bord bij perron 9 gaf niks aan. En de deuren van het rdam deel bleven ook dicht. En toen ik me weer omdraaide was het rdam deel ook ineens weg terwijl die van denhaag er nog stond :+ Deel van den haag ging wel geloof ik maar weet ik niet zeker. Toen kwam er op 8 een VIRM binnen met schiphol erop, en ook niet uit 2 delen dus iedereen al van huh hoe kan het nou den haag EN rotterdam zijn. De conducteur zei dat het den haag was maar het bord sloeg toen al om naar schiphol. Dus WAAR was de trein van 15.17 gebleven :+
Toen wilden we die van 15.32 nemen, eerst naar t grote blauwe bord gegaan, die zou van 7 gaan. Maar die stond er toen nog niet en we hoorden dat die van 17 over van 4b vertrok en die zagen we vanaf 7 staan, dus wij weer naar 4b :')
En uiteindelijk zagen we de trein van 15.32 toch nog eerder wegrijden _O-

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:57

Wij hebben op hetzelfde moment op hetzelfde perron gestaan :D

Ik moest alleen de trein naar Den Haag hebben. Ik voorzag het feest al en zeker toen die van Schiphol er kwam te staan. Toen ben ik 5 voor half naar perron 18 gelopen de de VIRM van 15:29 naar Den Haag gepakt :D En warempel, die ging eerder weg en was helemaal niet zo vol :D
Ik verwacht dat de trein van 15:14 stampvol gezeten heeft :=

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:03

Muisbal schreef:
Wij hebben op hetzelfde moment op hetzelfde perron gestaan :D

Ik moest alleen de trein naar Den Haag hebben. Ik voorzag het feest al en zeker toen die van Schiphol er kwam te staan. Toen ben ik 5 voor half naar perron 18 gelopen de de VIRM van 15:29 naar Den Haag gepakt :D En warempel, die ging eerder weg en was helemaal niet zo vol :D
Ik verwacht dat de trein van 15:14 stampvol gezeten heeft :=

haha ook toevallig. Maar die trein die op 9 binnen kwam met den haag erop was dus ook fout?

Ja ik had ook beter gewoon naar 7 kunnen gaan en daar blijven en niet daarna weer naar 4 maar we waren bang dat die van 15.32 ook al niet zou komen.
Maar t was weer leuk :D

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:08

Die trein die op 9 aankwam stroomde leeg en mensen die probeerden in de stappen werden eruit gestuurd :D De deuren gingen daarna ook dicht :)

Al met al bijna een half uur op het station gehangen, want ik had die van 14:59 op 2 minuten gemist :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:39

Muisbal schreef:
Die trein die op 9 aankwam stroomde leeg en mensen die probeerden in de stappen werden eruit gestuurd :D De deuren gingen daarna ook dicht :)

Al met al bijna een half uur op het station gehangen, want ik had die van 14:59 op 2 minuten gemist :')

oh ok ja ik had er verder niet meer zo op gelet want dat deel waar rdam op stond was toch al weer naar achter gegaan ofzo :P Ik had mijne van 15.02 ook echt net gemist op 1 min dus heb er ong net zo lang gestaan. :P

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:26

Dan ben ik toch blij dat ik alleen maar op stations kom met 2-3 perrons :Y) Ik snap er anders helemaal niks meer van denk ik :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:37

Ik vind Utrecht een plezierige chaos :D

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:40

Heeft iemand een idee wat dat grijs/rode ding is wat nu naast station Gouda gebouwd is?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:51

sharonalover schreef:
Dan ben ik toch blij dat ik alleen maar op stations kom met 2-3 perrons :Y) Ik snap er anders helemaal niks meer van denk ik :Y)

als ik 's ochtends vertrek zijn er gelukkig maar 2 :+ , scheelt toch dat je niet met je slaperige hoofd dan nog van perron naar perron moet rennen :P dat lijkt me ook niks.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:36

Woensdag ging het ook lekker, aanrijding met persoon bij Bilthoven. Heb er bijna 3 uur over gedaan, stukkie van Apeldoorn naar Utrecht. Is normaal gesproken 3 kwartier ofzo. De conducteur riep heel voorzichtig om "Ik heb een mededeling voor jullie, een niet zo leuke... We gaan niet verder dan Amersfoort, er is wat gebeurd op Bilthoven..."

Serieus, ik heb Amersfoort nog nooit zo vol zien staan met mensen. Horror. Geprobeerd bus te pakken maar daar mochten we niet in, chagerijnige buschauffeur :') Uiteindelijk in een stoptrein naar Amsterdam gepropt, en toen begon de chaos op Hilversum. Propvolle treinen. Kwam uiteindelijk een omgeleide trein naar rotterdam centraal, daar in gestapt in de hoop dat ie naar Utrecht ging. Die was gelukkig niet zo druk, volgens mij hadden mensen niet door dat die ook richting Utrecht ging, want de stoptreinen zaten volgepropt!

En in de trein terug vanaf Utrecht 's avonds gingen we zo langzaam, ik dacht dat we achter een stoptrein zaten, maar machinist riep om dat er iemand rond het spoor liep. En toen opeens vol in de remmen, inclusief een vreemde hobbel die ik nog nooit eerder opgemerkt had. Hart zat in m'n keel, maar gelukkig niks aan de hand! Pff..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:11

Ieuw Jeszica, daar word je niet vrolijk van idd, zo'n hobbel na zo'n opmerking van de conducteur. :=

Misser, dat is een fietsenstalling. :Y)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:43

Jeszica: Ik moet dan vanaf apeldoorn naar deventer, maar een aantal intercity's reden ook niet meer naar deventer die daar vandaan kwamen.
Wij zijn dus maar mooi met de stoptrein gegaan, die was iig op tijd en dat scheelt op dat stukje nog geen 5 minuten :)

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:47

sharonalover schreef:
Jeszica: Ik moet dan vanaf apeldoorn naar deventer, maar een aantal intercity's reden ook niet meer naar deventer die daar vandaan kwamen.
Wij zijn dus maar mooi met de stoptrein gegaan, die was iig op tijd en dat scheelt op dat stukje nog geen 5 minuten :)

Nee omdat de meeste intercity's ook vanaf Rotterdam komen, dus via Utrecht, en die konden niet verder ;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:56

Pffftt Ik had een paar dagen geleden een beetje mot met een vrouw in de metro omdat ze haar trein moest halen.
Metro stampvol, zij zat bij het raam, ik ernaast. Nog voordat we bij de halte kwamen waar iedereen eruit moest ging ze al staan. Ik kon niet opzij omdat de metro dus helemaal vol stond. Op het moment dat iedereen begon te lopen stond ik ook op om eruit te gaan. Staat ze mij van achter te duwen... Op een gegeven moment irriteerde ik mij zo erg dat ik mensen maar voor liet gaan ~~}> Zegt ze: Ik weet niet of je dit expres doet, maar ik moet een trein halen''. Dus ik: Ja kunt u mij wel van achter gaan duwen maar dat werkt niet! En aangezien iedereen zijn trein moet halen pak je maar een volgende! Als ze nou normaal had gevraagd of ze er langs mocht had ik daar best mijn best voor willen doen...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:50

zap schreef:
En natuurlijk had ik daarstraks weer een 'muziekant + bietser' in de trein......

Trek ik ze aan ofzo :P

[edit] Inoterry, ik lees zojuist je berichtje pas! Ik zal het in de gaten houden! Volgens mij zitten ze ook altijd maar 1 halte in de trein en moeten ze dus uitstappen waar ik uitstap. Ik zal er de volgende keer aan denken!

Ik weet niet op welke traject je was maar op traject stoptrein Rotterdam-Amsterdam cs (schiedam-delft-den haag- Leiden- haarlem o.a) zie ik tussen schiedam-delft heel vaak een muzikant *de laatste keer waren ze zelfs met 2 :oo * Een hele dunne lange man met dunne haar. Die zag ik op een gegeven moment wel 2x per week :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:53

Nienke, bedoel je de sneltrein? :D Voor zover ik weet gaat de stoptrein tussen Rotterdam en Amsterdam via Gouda. Neemt niet weg dat ze altijd tussen Amstel en Duivendrecht die trein nemen :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:54

ehhh ja dat zou heel goed kunnen :P Is toch al een heel tijd geleden dat ik met dat trein ging.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:56

Mooncloe, ik heb altijd de intercity vanuit dordrecht naar Amsterdam cs en ik zie ze altijd in de trein tussen den haag hs en leiden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:00

MoonChloe schreef:
ehhh ja dat zou heel goed kunnen :P Is toch al een heel tijd geleden dat ik met dat trein ging.

Bevalt het nog steeds goed in Denemarken? Ik ga er in April 4 dagen heen :j (en moet dan geloof ik ook met de trein :D )