Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:57

Unwritten schreef:
Niet meer controleren, maak dan het OV gewoon gratis..

Dat lijkt me een heel goed plan. Nu is het zo duur dat mensen gewoon liever met de auto gaan. Da's niet erg goed voor 't milieu.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:09

Hmm, reizigersvervoer draait nu al met verlies.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:10

Ik zou zeggen, gewoon wat belastingcenten erin stoppen. Er zijn zoveel dingen waaraan nu miljoenen worden uitgegeven die ik minder nuttig vind. Maar helaas ben ik Bos niet en ga ik daar niet over Tong uitsteken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:16

Alleen heeft de EU bepaalt dat het OV geprivatiseerd moest worden, en daarom is Nederland de enige, samen met Engeland, die dat hebben gedaan. En ze zijn in Nederland ook aan de "versnippering" van vervoerders begonnen, toen ze er in Engeland achter kwamen dat dat niet werkt, en ze het terug begonnen te draaien.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:24

OV gratis (of gewoon goedkoper, dat het meer een soort "symbolisch prijsje" wordt) vind ik wel een goed plan.. Alleen als ze dat willen doen moeten ze wel veel meer treinen laten rijden (aangezien die nu al vol staan in de spits Nagelbijten / Gniffelen ) en dan wordt het wel een heel duur klusje denk ik..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:30

Van mij zouden ze dan best buiten de spits minder treinen mogen laten rijden, daar zit soms amper iemand in.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:36

Ik had ook een beetje omroephumor net, omroepinstallatie stond al aan,
maar volgens mij had conducteur dat niet door, die zat nog vrolijk te bellen met iemand:
" ..... Ja, ik bel je zo terug man, moet even het station aankondigen, doeii", om vervolgens aan te kondigen dat we bij Gouda zijn. Tong uitsteken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:43

Ik heb het een keer gehad bij aankomst op Schiphol. Begin met omroepen en voel een megaburp opkomen. Snel het nederlands afgemaakt, knopje losgelaten, buuurrrrppp, en vrolijk door in het engels. Alleen had mijn collega die naast me zat niet gezien dat ik de knop had losgelaten, die lach helemaal dubbel van het lachen naast me in de stoel. En aan de reacties van de reizigers te merken op het station, was dat duidlelijk hoorbaar geweest in de trein Tong uitsteken .

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:57

Stomme lightrail! Ik had express een trein eerder genomen zodat ik op tijd op m'n werk zou zijn, rijdt dat apparaat niet!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:37

Ik had ook weer veel geluk vandaag met de trein... Intercity naar Heerlen/Maastricht ging weer alleen naar Maastricht... In Sittard stond gelukkig wel een intercity klaar die naar Heerlen ging. Snap alleen niet waar die dan vandaan kwam, want dat was gewoon dat deel wat normaal splitst in Sittard.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:40

Nou ik ben weer thuis hoor, 3 hoeratjes voor het ov in België Misselijk. Het heeft mij 7 uur gekost om vanaf het randje van Brussel thuis te komen Huilen. Was ik 'bijna' thuis, van Roosendaal naar Amsterdam CS, gaat die trein maar tot Schiphol, weeeeeer wachten en na dus uitendelijk 7 uur was ik thuis, wat was ik blij! En dat allemaal voor 1 uur in een 'museum' in Brussel Boos!.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:04

Gedver Linda... Dat is echt heel erg balen meis Ach gut Dan denk je lekker naar huis te gaan, en dan duurt het zo lang... Was 't wel een beetje een leuk museum?

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:13

Haha nou het was niet echt heel bijzonder om eerlijk te zijn Huilen van het lachen. Hetzelfde staat ook in Amsterdam, maar het leuk school wel leuk om naar Brussel te gaan. Nou eens maar nooit meer Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:13

Inoterry: viel mij ook al op dat er nauwelijks nog gecontroleerd wordt. Dat ze de conducteurs er willen laten zijn voor de service prima, maar gevolg van niet controleren is ook dat je ze niet ziet, want zomaar door de trein lopen doen ze niet (behalve met kop "ik heb haast moet naar andere kant van trein'). Oftewel; als je een conducteur moet spreken, maak je eigenlijk alleen kans als je op een station even naar buiten hobbelt. En dat wil je niet in de spits.... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:59

Ik had een leuke conductrice vannacht om 0:20 op de sprinter naar Gouda vanaf Rotterdam Haha!

Ik zou de afleveringen van in het spoor van nog wel eens willen zien.. er was er eentje over het testen van een nieuwe VIRM, echt tof Lachen

Heb het boekje 'Excuses voor het Ongemak - Dagboek van een treinreiziger' hier ingepakt liggen voor de Sint, tis vrij dik ook Haha!

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:30

ik hou daar echt niet van om zo laat nog alleen in de trein te zitten, weet natuurlijk niet of jij alleen was Knipoog

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:18

Jeetje zo laat nog in de trein UW, dat zou ik helemaal niks vinden Bloos.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:23

Het is al een heel tijd geleden dat ik zo laat in trein heb gezeten. Maar ik vond het heerlijk, (2 á 3 maanden lang elke woensdag Amsterdam-Groningen) Beetje wegdommelen, het is ook nog heerlijk rustig.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:25

Volgens mij is het nog best druk in het weekend in de trein, zo laat. Allemaal mensen die uitgaan enzo. Ja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:46

Het hangt ook wel een beetje van het traject en het soort trein af hoor. Tussen Den Haag en Dordrecht zou ik niet zo snel iemand de laatste stoptreinen aan kunnen bevelen. Tussen Arnhem en Roosendaal is het, behalve soms op donderdag, vrijdag en zaterdag echt prima te doen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:48

MarrieLeen schreef:
Volgens mij is het nog best druk in het weekend in de trein, zo laat. Allemaal mensen die uitgaan enzo. Ja

Juist de zwaar beschonken uitgaansjeugd wil nogal eens voor problemen zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:53

Ik zat eerst in de intercity Amsterdam - Dordt, daarin zaten veel mensen die vanaf Schiphol ook kwamen, dus druk was het wel. Ik was alleen trouwens Lachen

Sprinter van 0:20 van Rotterdam - Gouda G vind ik persoonlijk minder, maar daar zit ik toch maar even in.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:07

Intercity Amsterdam-Dordrecht/Vlissingen is inderdaad meestal prima te doen. Alleen het stukje Den Haag HS-Rotterdam zitten wat meer "minder leuke mensen" in.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:21

Ja het is altijd in dat buurt hey Tong uitsteken

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:24

Klopt Ja

Ik heb die intercity ook altijd en het lijkt wel alsof die trein laat haast nog drukker is dan in de middag Tong uitsteken. Soms heb je wel vage figuren, maar in Rotterdam stapt nagenoeg al het rare volk over Ja . Ik zorg gewoon dat ik niet alleen in een coupé ga zitten, want dan gebeuren er nog wel eens rare dingen (spreek uit ervaring) alhoewel sommige mensen er niet vies van zijn andere 'lastig' te vallen in een drukbezette trein (ook hier spreek ik uit ervaring Tong uitsteken)

Ik vind alleen dat ze in de ochtend (ic 9.12 dord-amsterdam) een veel te kleine trein inzetten Tong uitsteken