wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:37

kaill87 schreef:
Ja slimmerik, alle rokers doen dat heh Clown allemaal aso's.
Er zullen vast gekken zijn maar je kunt ook overdrijven ( met de voorbeelden die je eerder noemde )

Krijg steeds meer t idee dat ik voldoe aan het beeld van een "aso" : Ik rook, heb tattoo's, piercings, een stafford Clown

Bingo spelen ook nog?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:38

Dat nou weer net niet..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:39

Ik ben ook zo'n aso: ik drink ook nog bier. En dat voor een vrouw Bloos!
Ben net zo'n tokkie Sigaar

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:40

Hahaha Nicolletje : de bier laat ik wel staan, drink liever wijn ( of andere alcohol Tong uitsteken ).
We gaan de aso bokkers maar opstarten geloof ik..

Deze aso gaat haar paard eens opzoeken, veel plezier hier Lachen
Laatst bijgewerkt door kaill87 op 04-07-08 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:41

Vergeet je legging en je witte klompschoenen niet ROFL

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:42

Joh, hier word nog steeds gerookt binnen. Ik maak er geen gebruik van, ook al rook ik overdags niet binnen....

Zoals Nicol al aanhaalde, ik ben blij dat er op mijn werk en in mijn leven niet zulke saaie en haatdragende mensen zitten als hier op Bokt.. Pfff... vermoeiend!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:44

Legging heb ik al aan Tong uitsteken Klompen ruil ik in voor m'n K-swiss stalschoenen haha

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:51

Needje schreef:
Wat ik me afvraag. Die mensen die nu gaan roepen dat rokers minder werken. Werken zij zelf niet nu?

Nee joh, die werken allemaal in de horeca en moeten dus morgenavond pas.

Of in het onderwijs en hebben nu lekker twee maanden vrij, maar dat zeg ik maar heel zachtjes anders is het straks weer leedvermaak. Clown

Citaat:
Of omdat ze nu hun peuken uitdrukken op hun paarden?
Of omdat ze door stiekum te roken nu gevaarlijk bezig zijn in de stallen bij het hooi?

Ik moet het gewoon even vragen, maar ben je nou serieus!? Ik moest namelijk heel hard lachen om die opmerking over peuken uitdrukken op paarden, maar daarna leek je weer zo serieus dus nu snap ik het niet meer. Bloos

Waarom zouden mensen trouwens stiekem binnenin een stal gaan roken nu er een rookverbod in de horeca is? Volgens mij mis ik iets...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:57

kaill87 schreef:
Legging heb ik al aan Tong uitsteken Klompen ruil ik in voor m'n K-swiss stalschoenen haha

Ik wist het alle rokers zijn aso's Haha! ik heb namelijk ook K-swiss'ies, een hele gevaarlijke hond, leggings, geverfd haar en mijn muziek altijd op meezing stand. Alleen nog geen tattoo maar denk dat ik een sigaret laat plaatsen op mijn rug.

Werk ik ook nog eens in de horeca..fout fout en waarom rook ik??? door de stress omdat ik word gezien als een vreselijk asociaal mens die geen rekening houd met andere mensen.

Wat een onzin toch allemaal, de één drinkt een biertje de ander rookt een peukie en sommige mensen doen het zelfs beide.
Sommige mensen zijn verslaafd aan chocola,drop,alcohol of gokken en ik aan nicotine, maar ik stort wel voor het IFAW en heb een hond geadopteerd uit Spanje, zo heeft iedereen zijn goede en mindere kanten, maar ik voel me absoluut geen slecht mens omdat ik net als heel veel mensen een sigaretje rook en me daar goed bij voel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:58

Nimue schreef:
Waarom zouden mensen trouwens stiekem binnenin een stal gaan roken nu er een rookverbod in de horeca is? Volgens mij mis ik iets...

In de kantine mag het niet meer hè en bij ons is dat al langer zo en idd vinden we nu peuken in en bij de stallen. De rokers willen blijkbaar niet naar buiten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:00

kaill87 schreef:
wijn ( of andere alcohol Tong uitsteken ).

Ook best Ja

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:51

slimmerik schreef:
Nimue schreef:

In de kantine mag het niet meer hè en bij ons is dat al langer zo en idd vinden we nu peuken in en bij de stallen. De rokers willen blijkbaar niet naar buiten.

Bij ons staan er twee rookplekken op stal, en bij de weide word gerookt!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:54

Hier bij de put. Paard heeft er geen last van, en geen brandgevaar Vork

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:59

volgens mij voldoe ik nu aan het prototype roker:

- ik ben (nog) werkloos
- ik heb een grote enge gevaarlijke rottweiler
- heb op dit moment een broek aan met een grote scheur op mijn kont
- ik draag klompen
- en ik stink ook nog eens
- ik heb een tattoo
- en ik laat ook nog eens in het openbaar boeren

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:00

ik vind het grote onzin dat rookverbod , op me werk & op stal rook ik altijd buiten , maar in m'n eigen huis lekker binnen me ouders roken ook en vinden het ook maar onzin .

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:02

Ik vind het absoluut geen onzin. Iedereen verdient een veilige gezonde werkplek.
Ik zelf vind het sigaretje na het eten het lekkerste sigaretje van de dag. Maar vind het zelf absoluut niet fijn als ik lekker zit te eten, dat er dan rook over mijn bordje waait.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:21

slimmerik schreef:
Nimue schreef:

Meen je dat? Sigaar
Dat vind ik wel echt heel erg sneu, dat je zo iets levensgevaarlijks (want dat is het) gaat doen omdat je niet een uurtje of twee buiten je sigaretje kunt. Dan loop je toch even het terrein af en neem je een parapluutje mee, als je er zo'n behoefte aan hebt? Echt wel schandalig dat mensen dat doen, zeg.

Als ik een manege of stal had en iemand deed zoiets, dan kon die echt gelijk vertrekken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:30

Vermoeden is er wel. Maar de betrapping op heterdaad is er nog niet. En ik vermoed inderdaad dat ze kunnen vertrekken maar tot die tijd hou ik mijn hart vast.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:51

slimmerik schreef:
Somebitch schreef:
Prima hoor maar waarom maken de niet rokers hier dan ook nog steeds een probleem van..

Vind het niet erg om buiten te roken.. Moet op mijn werk immers ook en ja waar tegenwoordig niet?

Misschien omdat de aso rokers nog steeds hun dampen uit staan te blazen in andermans gezicht?
Of omdat rokers zgn. zich niet meer kunnen concentreren op hun werk?
Of omdat rokers nu zo nerveus zijn?
Of omdat ze nu zoveel stress hebben?
Of omdat ze de straat nu volgooien met hun rotzooi?
Of omdat ze nu hun peuken uitdrukken op hun paarden?
Of omdat ze door stiekum te roken nu gevaarlijk bezig zijn in de stallen bij het hooi?
Of omdat ze lopen te zieken op straat?

Ik weet niet hoor....maar zou zo maar kunnen Ja
Ik heb de laatste pagina's bijgelezen en meerdere aparte berichten van jou gezien, maar deze vind ik wel heel overdreven.
Ik ken je niet, heb je regelmatig op Bokt gezien maar had niet verwacht dat jij zo tegenover rokers zou staan. Constant denigrerende opmerkingen en negatieve, overdreven vooroordelen over hen, terwijl bijna niets daarvan waar is?? Blijkbaar ken je zelf geen rokers persoonlijk of alleen maar rokers die blijkbaar aan jouw beeld voldoen (wat me vrij onwaarschijnlijk lijkt, aangezien ik nooit een roker gezien heb die zo is, en ik ken aardig wat rokers), maar jouw beeld is absoluut overdreven.

Een peuk uitdrukken op je paard? Ik denk niet dat iemand met gezond verstand dat zou doen, en over het algemeen hebben rokers gewoon een gezond verstand hoor. Clown
Of lopen zieken op straat? Nou, denk dat het zieken op straat vooral van dronken mensen komt, en daar zitten ook veel niet-rokers tussen. De meesten rokers zieken helemaal niet op straat.
De straat volgooien met rotzooi? Hoewel rokers hun peuken vaak op de grond gooien, zijn er net zoveel niet-rokers die blikjes en andere troep op de grond gooien, dus daar mag je hen ook wel op aanspreken, niet alleen de rokers.
Het kunnen concentreren, nerveus zijn en stress hebben valt ook allemaal gerust wel mee hoor. En er zijn veel meer sociale rokers die opletten waar ze hun rook uitblazen, dan asociale rokers die het in iemands gezicht uitblazen.

Denk dat jij toch even beter naar rokers om je heen moet gaan kijken, misschien een gezellig praatje maken? Dan kan je zien dat het ook maar gewoon mensen zijn. Rolleyes

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:53

Helemaal mee eens Chann!
Maar sommige mensen hebben nou eenmaal vooroordelen en stappen daar niet van af.
(neem haar onderschrift als voorbeeld)
Erg jammer!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:55

In brussel word de staatskas toch rijk van de peuken op de grond, schokkend hoeveel rokers de moeite niet doen. En dat er ander afval ook op straat gegooid word, zeker Lachen
Maar dat maakt het er niet minder erg op.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:56

Chann ik zit vanaf het begin in dit topic en dit is ongeveer allemaal de rokers verweten of door rokers als excuus aangedragen en zeker door enkele rokers beaamd dat ze hier niet zo mee zaten. Is echt allemaal terug te vinden in dit topic hoor. Vandaar.

Ik het ook over de aso rokers en niet over alle rokers als je het goed leest.

Het rijtje is ook meer hilarisch bedoeld Knipoog

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:08

Ik heb het topic ook grootendeels gevolgd (niet alles bijgelezen als ik even weg was en het teveel pagina's waren), en daar had ik je ook al vaker gezien, zonder dat je met zulke denigrerende opmerkingen kwam zoals op de laatste pagina's. Dat is ook de reden waarom ik niet van jou verwacht had dat je er zo tegenover zou staan.
En hilarisch bedoeld of niet, daaruit blijkt wel hoe jij over rokers denkt (hoewel dit dan natuurlijk overdreven is). Ik vind het gewoon niet kunnen, om hier zo over hen te praten. Rokers zijn heus geen 'onkruid' tussen de mensen ofzo hoor. Huilen van het lachen
En ja, je had vast inmiddels al door dat ik ook rook als ik er zo tegenover sta, maar ik ben het daarbij ook eens met het rookverbod, en hiervoor rookte ik ook nooit tijdens het eten (althans, dan ging ik gewoon even buiten staan). Voor mij geen probleem dus.
(Dat wil niet zeggen dat ik vind dat ze het helemaal goed hebben aangepakt, om álle kroegen en disco's nu meteen rookvrij te maken vind ik dus te ver gaan)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:08

En ja, ik weet dat je het daar over de aso rokers hebt, maar ik heb je geen goed woord over rokers zien zeggen, en in je berichten op de laatste pagina's komt het best wel over alsof je alle rokers ziet als asociale, egoïstische mensen ofzo. Clown

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:41

kaill87 schreef:
Furious : ik zeg toch dat we bikkels zijn dat we buiten gaan staan paffen ? Waaruit maak jij op dat ik me dan slachtoffer voel ? Volgens mij weet je gewoon niet meer wat je moet zeggen ofzo.

Waar is een verbod op ? Op dom doen ?? Joh fijn dat je het me laat weten, ga maar gauw naar school dan, kom je misschien van domheid af.
Haha raar gel*l van sommige..

Nou ben weer terug van school en nog steeds niet van mijn domheid af! Waarschijnlijk veroorzaakt door al die rookschade Clown
Maar veel plezier met buitenroken. En het rookverbod dat binnen geld! Het gaat het hele topic al over dat verbod Nagelbijten / Gniffelen