Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:24

Leuk, activiteit in het stijldanstopic!
Ik dans zelf inmiddels... 8 jaar geloof ik? en geef ook les, ontzettend leuk om te doen.
Wij hebben ook een stel van 2 dames dat samen danst, had ze vorig jaar in de brons les en ze zijn inmiddels getrouwd. Zij hebben een engelse wals en een stukje chacha gedanst, ging prima met 2 jurken. Ballroom blijft met een lange jurk natuurlijk makkelijker, maar wanneer er bij het instuderen van de dans al rekening wordt gehouden met hoe de jurken eruit zien (moet toch altijd met een openingsdans :P) kan latin ook hoor!

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:59

hier vanavond een privé les gepland,

de cursussen zijn al ffies op gang,
dus doen we ffkes privé les om onze programma's op elkaar af te stemmen :))

ben benieuwd :D

onwijs veel zin in :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:13

Het is inmiddels uit met mijn danspartner maar we dansen wel nog samen :D

We zitten nu bij de derdejaars en zijn vorig jaar afgedanst met voor alles een 8 :)

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:30

Wat fijn dat jullie nog wel samen dansen, :)

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 02:20

Ik meld me ook. Dit jaar met een nieuwe danspartner gestart, op niveau goudster. Geen wedstrijdambities, gewoon voor de lol. Morgen jubileumbal in t Hilton in amsterdam, dansschool bestaat 80jaar :-)

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:10

Hallo allemaal!
Ik heb al heel lang niet gereageerd in dit topic dus ik zal me even opnieuw voorstellen.
Ik ben Eva en ik dans eigenlijk al heel lang niet meer maar heb gisteren de kriebels weer opnieuw gekregen (voor de reden zie hieronder) en ga dus weer op cursus.
Heb een aantal jaar geleden met mijn man wat cursussen gevolgd maar door mijn onzekerheid had ik daar op een gegeven moment meer stress dan plezier van.
Mijn man is lekker door blijven dansen met andere dames in die tijd.
Inmiddels is hij van dansschool gewisseld en op deze nieuwe dansschool wil ik dus ook weer mee gaan dansen. Ik denk dat instromen in brons wel moet lukken hihi.
Onze jongste zoon danst op behoorlijk niveau wedstrijd in de National Amateur klasse bij WDC en NDO, dus ik hou me ook nog eens bezig met zijn wedstrijdshirts te beplakken met swarovski :D.
Aanstaand weekend gaan we dan ook met hem naar Assen voor de Dutch Open, op zaterdagavond lekker naar de professionals kijken (wereldtop), een feest op zich.
Iemand van jullie misschien gisteren naar Meet & Dance in de Brabanthallen geweest? Ik dus wel, het was erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar. In een aantal hallen/zalen waren live-optredens van big-bands tot peter koelewijn en in iedere zaal lag een mooie dansvloer. Van 15 tot 22 kon je heerlijk dansen.
Ik hoop hier dus weer wat meer mee te kunnen praten.

C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:29

Ik ben ook naar Meet & Dance geweest, was inderdaad leuk! Moet wel zeggen dat ik vond dat ze de vloeren niet zo netjes vlak hadden gelegd, bleef elke keer achter randjes hangen met m'n voeten..
Verder was het geslaagd, ik denk ook dat het voor een vrij breed publiek geschikt was ivm veel verschillende soorten muziek :)

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:25

Wat jammer dat het hier zo stil is. Dansen jullie nog?
Voor mij gaat het 10 februari weer beginnen, best spannend. We gaan in 2 cursussen beginnen en kijken dan wat het meest geschikt is, afhankelijk van wat ik me nog kan herinneren :=
Mijn man danst met een andere dame inmiddels topklasse dus daar zal het niet aan liggen.
Gisteren nog even gekeken wat er nog was en volgens mij weet ik zo'n beetje alles nog van de brons cursus maar aangezien dit op een andere dansschool is is het nog maar de vraag of de figuren overeen komen. Ik geloof dat we brons en brons-ster/zilver gaan uitproberen, we zullen wel zien.
A.s. zaterdag is er een feest i.v.m. het 10-jarig bestaan en daar kunnen we mooi alvast wat uitproberen als ik het durf (niet zo'n held :o )

Zondag naar mijn zoon kijken en toejuichen bij de NDO in De Bilt en zondag 19 februari hetzelfde op de WDC-Al in Veldhoven (Eindhoven Dance Festival dat voor de 1e keer georganiseerd wordt). Ga ik daar nog iemand van hier tegenkomen?

C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:08

jazeker, heb een paar weken terug zelfs voor het eerst rustigaan een wedstrijdje uitgeprobeerd met m'n huidige danspartner (NADB in Wognum).
Als je man nog een hoop weet denk ik dat er toch wel veel weer snel terugkomt hoor! Gewoon uitproberen a.s. Zaterdag, het ergste wat er kan gebeuren is dat je een figuur niet voor elkaar krijgt, en daarin zal je heus niet de enige zijn! ;)

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:03

Wat leuk! In welke klasse ben je gestart? Standaard, latin of beide? En hoe ging het? De smaak te pakken?

Ik laat het gewoon maar over me heen komen. Mijn man weet alles wel want hij is, in tegenstelling tot mijzelf, nooit gestopt maar blijven doordansen met andere dames.

C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:34

haha eh debutanten 4... zowel latin als ballroom. Heb sowieso zelf nauwelijks wedstrijdervaring en mn partner danst pas iets meer dan een jaar. Ging wel goed hoor, wel duidelijk wat de werkpunten nog zijn, maar dat wisten we eigenlijk al wel :)

Ik bedoelde meer dat als je als dame danst met een heer die goed weet welke kant hij op moet, het een stuk gemakkelijker is om weer een hele hoop mee te dansen (waarvan je dacht dat je t niet meer wist)

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:42

Ah superleuk joh! Op naar de volgende wedstrijd!

Ja ik snap je helemaal, ik ben alleen nogal eigenwijs en niet zo'n goede volger hihi. De tijd zal het leren ;)

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:24

Ik wil ook eens een wedstrijdje doen. Gewoon om het mee te maken.

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:54

Dat is hartstikke leuk MarlonNaldo, gewoon doen! Welke regio woon je?

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:32

Amersfoort,

Ik moet alleen nog iemand vinden om het mee te doen, m'n huidige partner wilt niet netjes dansen :(

Ga ook niet met hem verder.

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:34

Oh ja een partner die ook wedstrijd wil dansen is dan wel handig!

Jiskaa

Berichten: 1917
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:03

MarlonNaldo schreef:
Amersfoort,

Ik moet alleen nog iemand vinden om het mee te doen, m'n huidige partner wilt niet netjes dansen :(

Ga ook niet met hem verder.

Hier hetzelfde verhaal. Ik zou ooit misschien wel eens wat wedstrijdjes willen doen, maar een serieuze partner zoeken die dat ook ziet zitten is nog best lastig -O-

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:58

Mijn eerste dansles zit erop! Het was echt superleuk! Dit was de bronscursus en daar blijven we mooi bij. Zouden eerst morgen ook nog bij de brons ster gaan kijken, maar ik vind het wel prima zo! Ik kom alleen nog wel heel veel conditie tekort zeg pfff.

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:10

Wat jammer dat het hier zo stil is. Iedereen nog aan het dansen?
Ik heb er inmiddels een les of 4 opzitten en ik vind het nog steeds erg leuk!

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:12

Hier zijn we ondertussen met zilver begonnen! (Maar bron ster had je bij ons niet.) Hebben nu 2 lessen gehad. Vooral ik ben geen talent maar we vinden het leuk en de nieuwe pasjes krijg ik nog aangeleerd Haha.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:35

Wij zijn recent weer begonnen met het opbouwen van de trainingen. Door stage het afgelopen half jaar, kwamen we echt niet meer aan trainen toe. Heel jammer, maar het was even niet anders. Nu gelukkig een bak reistijd minder en dus weer meer tijd over. En dus zijn we meteen maar weer begonnen met trainen!
Voorlopig hebben we wel besloten ons alleen op de ballroom te focussen en eerst maar eens ons ritme terug te vinden. Ballroom is ook altijd de tak geweest die ons het beste lag. Zelf zou ik héél graag ooit nog eens een NK 10-dans mee willen doen, maar het is de vraag of het ons nog lukt (en of we nog willen) om Latin te dansen. Ik ben in elk geval al heel blij dat we weer begonnen zijn!

Eva, wat ontzettend leuk dat je zo enthousiast bent!
lenaa_tje, Zilver alweer! Leuk!

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:47

lenaa_tje ik ben jaloers, wij moeten alles gewoon doorlopen hoor incl. alle sterren hahaha. Heb al berekend dat ik over 2 jaar bij goud kan beginnen lol. Wil zo graag meer kunnen!
Bernette wat leuk dat jullie weer begonnen zijn! Zag jullie altijd graag dansen hoor. Trainen jullie nog steeds in Elshout (was het toch?).

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:51

eva1969 schreef:
Wat jammer dat het hier zo stil is. Iedereen nog aan het dansen?
Ik heb er inmiddels een les of 4 opzitten en ik vind het nog steeds erg leuk!

Nee, helaas. We hebben brons niet af kunnen maken en zijn dit jaar door drukte ook niet verder gegaan. Ik vind het ergens heel jammer, maar 'nu niet' hoeft gelukkig geen 'nooit niet' te betekenen. Het komt wel weer als alles wat rustiger is. Jullie allemaal in elk geval heel veel plezier gewenst! :)

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:59

Ah dat is jammer Paisano maar wat niet gaat, gaat niet. Gelukkig ben je nooit te oud om te dansen dus dat komt vast ooit wel weer!

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:12

Zo is dat! :D En ik denk ook zeker dat het in de toekomst nog wel weer komt, ik had vorig jaar de smaak goed te pakken!