Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:57

[AM] Theo van Gogh doodgestoken
Ann"]
[quote="Marwszjeuh schreef:
en dan geef je dus toe Lips are sealed [niet dat er andere oplossingen zijn, maar toch is dat ook nie tde juiste manier]

Oh, en mijn twee kinderen in gevaar brengen door daar te blijven wonen?
Dan maar toegeven, ook al is dat tegen al mijn principes.
[/quote]
Nee Nee.
Ik zeg ook, er zijn geen andere oplossingen.. maar dit is ook nit de juiste manier.

Jij hebt in dit geval geen keuze.

Maar daarom zeg ik: Nederland moet wakker worden.
waarom pakken ze ze niet aan? Ze zijn bang?
Dan maar de wet aanpassen en dat als iemand niet luisterd dat je mag schieten op de benen ofzo Scheve mond Of ze mag slaan tot ze luisteren Scheve mond

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:59

Sammie schreef:
Wil je begraven of gecremeerd worden Vork

hihi idd ja

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:00

Marwszjeuh schreef:
Dan maar de wet aanpassen en dat als iemand niet luisterd dat je mag schieten op de benen ofzo Scheve mond Of ze mag slaan tot ze luisteren Scheve mond

Geweld los je niet met geweld op, er moeten strengere straffen komen vanuit de overheid, maar elkaar mogen beschieten of in elkaar slaan is geen oplossing, vind ik Scheve mond Of je moet bedoelen dat de politie meer vrijheid krijgt om op zo'n manier te mogen ingrijpen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 06-11-04 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:01

Ann schreef:
Geweld los je niet met geweld op, er moeten strengere straffen komen vanuit de overheid, maar elkaar mogen beschieten of in elkaar slaan is geen oplossing, vind ik Scheve mond

geweld moet schijnbaar worden opgelost met geweld Scheve mond
praten helpt niet.. of zijn we daar nu nog niet achter Rolleyes

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:03

Natasha"]
Waarom mag er in Marokko eigelijk geen kerk worden gebouwd?
[/quote]
Ook in andere islamitsche landen mag het niet. Ik quote mijzelfeven uit een ander topic:

[quote="Sammie"]
In de VAE kun je als buitenlander komen werken, als je je baan kwijt raakt heb je 1 maand(!) de tijd om ander werk te vinden. Heb je dat niet of vind je die niet, dan krijg je van je vorige werknemer een enkeltje land van herkomst. Ga je niet weg, dan krijg je een boete per dag dat je langer blijft. Betaal je die niet dan ga je de gevangenis in, (en dan met z'n 20 in 1 hokje, zonder tv, radio, aparte wc en douche) en dan werk je voor je overtocht. En ga daar maar geen kerk bouwen, vraag het zelfs niet eens, want die komt er echt niet.
[/quote]
[quote="Marwszjeuh schreef:
geweld moet schijnbaar worden opgelost met geweld
praten helpt niet.. of zijn we daar nu nog niet achter

Je moet niet praten maarsamenwerken en overtuigen.
Hé bah, ik dacht dat wij toch wel boven de homo erectus waren uitgegroeit.

edit:typfoutjes
Laatst bijgewerkt door Sammie op 06-11-04 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:04

En zoals het in de VAE gaat, zou Nederland daar een voorbeeld aan moeten nemen?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:05

heeft iemand die brief helemaal gelezen en wat vinden jullie daarvan?

SnelleMarz

Karin schreef:
En zoals het in de VAE gaat, zou Nederland daar een voorbeeld aan moeten nemen?

Misschien wel. Geen geweld, wel straffen.

Ann

@Karin
Wat mij betreft niet, ik verwacht niet dat de samenleving daar beter van wordt Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Ann op 06-11-04 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:06

Ann schreef:
Wat mij betreft niet, ik verwacht niet dat de samenleving daar beter van wordt Scheve mond

maar op deze manier wordt hij ook nie tbeter Scheve mond

Heh bah, krijg echt medelij met al die ministers enzo Tong uitsteken

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:08

Hoi,

Marwszjeuh: de wereld heeft 6 Miljard inwoners. Grenzen zijn slechts denkbeeldige lijnen. Ben bang dat het niet helpt om mensen naar buiten te schoppen.

MaryKate: absoluut vreselijk tot in de ergste graad. Persoonlijk zou ik meteen mijn bullen pakken en weggaan. Gouda heeft jouw belastingcenten duidelijk niet verdiend. Verder zou ik die foto's en video-opnamen gewoon maken. Met een cameratelefoon kan je zelfs ook foto's maken en direct doorsturen. Foto's niet naar media, wel naar politie. Overigens, video-opnamen zijn beter als ze bedreigende teksten uiten. Je wil ook hun woorden registreren.

Ze hebben indertijd ook voetbalsupporters aangepakt, dit is in principe ook een vorm van uitschot wat ze gewoon tegen moeten gaan. Politie moet ingrijpen, met name om verdere Getto-vorming tegen te gaan..

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:09

joostvangestel schreef:
Ze hebben indertijd ook voetbalsupporters aangepakt, dit is in principe ook een vorm van uitschot wat ze gewoon tegen moeten gaan. Politie moet ingrijpen, met name om verdere Getto-vorming tegen te gaan..

En heeft dat geholpen? Nee, bij de risico wedstrijden niet (bij de amteur wedstrijden trouwens ook niet..) Scheve mond
Never Mind..

Ben weg, doeg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:10

SuperPepeijn schreef:
heeft iemand die brief helemaal gelezen en wat vinden jullie daarvan?

Ik heb 'm helemaal gelezen, al snap ik sommige dingen niet helemaal. Ik walg ervan, eerlijk gezegt! Vooral de beschuldigen naar Hirsi toe. Blijkbaar wordt het niet getolereerd als iemand zijn geloof verlaat. Het einde van debrief vind ik al helemaal walgelijk, al voel ik mij er echt niet onveiliger door. Knap dat als de koran vrede predikt hij/zij in naam van Allah dit doen Scheve mond

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:15

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:19

joostvangestel schreef:
MaryKate: absoluut vreselijk tot in de ergste graad. Persoonlijk zou ik meteen mijn bullen pakken en weggaan.

Wat ik me even afvraag bij deze opmerking is: gaat het om een koophuis of om een huurhuis???

Want je zo even snel je bullen pakken en weggaan gaat natuurlijk helemaal niet met een koophuis. Dat moet je dan eerst nog zien te slijten, en dat gaat waarschijnlijk niet lukken.... Wat dan?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:22

Geweld lost idd niets op denk ik, maar wel doelmatig gebruikt, door politie als het nodig is!

Ik heb diverse discussies gehad met moslims op diverse fora, en helaas, het lostte niks op.
Zij denken ZO anders als wij, het lijkt wel of er geen speld tussen te krijgen is.

Toen ik op t laatst een en ander of mijzelf had verteld, en dat ik dus als vrouw een eigen bedrijf heb, vonden ze me geen prutsmuts meer maar respect ervoor hadden ze ook allerminst.Terwijl ik daar echt op hoopte.

Ik zeg wat DOEN jullie hier dan toch als je zon hekel hebt aan de westerse mentaliteit?
Omdat in ons eigen land de sociale voorzieningen niet zo goed zijn als hier. Jullie Nederlanders zijn gek en dom.
We werken een half jaar en gaan daarna weer in de ww.

Om maar even wat op te noemen.

Ik was er gewoon overstuur van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:26

Natasha schreef:

Omdat in ons eigen land de sociale voorzieningen niet zo goed zijn als hier. Jullie Nederlanders zijn gek en dom.
We werken een half jaar en gaan daarna weer in de ww.

Dat is inmiddels een stuk moeilijker geworden, zelfs mannen van 60 komen mopperen dat ze gedwongen zijn om te solliciteren en de jongeren krijgen geen uitkering mer als ze werk weigeren.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:28

Ze doelden ook op de ziektewet.
Maar iig, dat is een behoorlijk andere denkwijze als dat de meeste hier hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:28

Natasha schreef:
Ik zeg wat DOEN jullie hier dan toch als je zon hekel hebt aan de westerse mentaliteit?
We werken een half jaar en gaan daarna weer in de ww..
Daarbij wordt de familie ook onderhouden of ze laten ze overkomen.

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:30

joostvangestel schreef:
Hoi,

MaryKate: absoluut vreselijk tot in de ergste graad. Persoonlijk zou ik meteen mijn bullen pakken en weggaan. Gouda heeft jouw belastingcenten duidelijk niet verdiend. Verder zou ik die foto's en video-opnamen gewoon maken. Met een cameratelefoon kan je zelfs ook foto's maken en direct doorsturen. Foto's niet naar media, wel naar politie. Overigens, video-opnamen zijn beter als ze bedreigende teksten uiten. Je wil ook hun woorden registreren.

Als we een ander huis zouden hebben zouden we allang weggeweest zijn, helaas is een ander huurhuis nou niet makkelijk te krijgen, zeker niet als je 6 honden en 8 katten hebt.. particuliere huur valt vaak om deze reden af en woningbouw verenigingen hebben wachtlijsten van dik 2 tot 3 jaar..

Omdat mijn man net begonnen is met zn eigen bedrijf krijgen we niet zo makkelijk een hypotheek, het is nu eerst goed sparen en dan gaan we over een half jaartje een kleine boerderij in duitsland kopen (is daar een stuk goedkoper als hier) en dan zijn we voorgoed weg hier...

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:31

Natashja, welke fora ben je geweest dan, ben wel benieuwd en wil daar ook wel eens een kijkje nemen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:41

Ipv hier te discusseren is het misschien verstandig om nu naar Barend en van Dorp te kijken. Daarin word nu gediscusseerd met mensen die in de Islam geloven.

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:44

dank je, zet het gelijk even op

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 00:57

Pipo schreef:
Ipv hier te discusseren is het misschien verstandig om nu naar Barend en van Dorp te kijken. Daarin word nu gediscusseerd met mensen die in de Islam geloven.

Heb gekeken en vond het een hele interessante discussie.
Maar dat neemt niet weg dat ik gelukkig hier ook nog kan discusseren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 01:04

Iemand weleens bedacht dat 99,99999999999999999999% van alle Islamgelovigen zich DOOD schamen voor deze daad? Het is die ene loslopende fundamentalistische gek die dit goed keurt.

Mensen...........please! Ga niet generaliseren over die gehele gemeenschap! Heeft iemand enig idee hoeveel mensen je daar ontzettend mee kwetst?

Wat nou als iemand destijds had gezegd toen Pim Fortuijn was vermoord dat alle HOllanders zo gek als een deur waren? Dat hadden we ook niet leuk gevonden!