Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 09:33

Konstantine schreef:
Ik had toevallig gisteren ook iemand die beledigd was dat het product nadat ik haar bod had geaccepteerd nog was verkocht voor de vraagprijs. Tsja. Een geaccepteerd bod is nog geen koop.

Ik vind dat altijd karma. Bieden is een risico lopen, dan moet je achteraf niet lopen mauwen.

Ik heb de schoenen overigens terugbetaald, bleek idd te zijn zoals iemand schreef, verduurd rubber. Dat werd duidelijk met tweede rondje foto´s en uitleg. Wel super zonde van de schoenen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 10:32

Konstantine schreef:
Dat lijkt wel haast een marketingfoto, niet de persoon zelf?

Ik had toevallig gisteren ook iemand die beledigd was dat het product nadat ik haar bod had geaccepteerd nog was verkocht voor de vraagprijs. Tsja. Een geaccepteerd bod is nog geen koop.

Dit heb ik vandaag precies net zo. -O- :(:)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:13

Is er ook een manier om via een omweg een 2e account voor vinted aan te maken? Ik heb zoveel spullen en kleding te koop dat het onoverzichtelijk wordt. Ik wil het een beetje opsplitsen. Liefste een account voor kinderkleren en kinderspullen en een account voor de volwassenen troep.

Of is dit onmogelijk zonder in de problemen te komen? Ik had ergens gelezen dat je het nieuwe account dan niet op hetzelfde apparaat moet zetten als je reguliere account. Dit omdat ze anders kunnen zien dat je 2 account op 1 IP adres hebt? Maar hoe moet het anders? Nu kunnen ze het aan je naam icm je rekening nummer zien toch?

Ik en m'n kinderen hebben allemaal een eigen account op vinted. Op verschillende apparaten.

Ik

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:14

Ik kwam gister een advertentie tegen van een item dat ik had willen kopen, stond dit erin:

Afbeelding

Ik heb de advertentie gerapporteerd, ik word hier zo flauw van.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:16

Zonnetje81 schreef:
Naja is de eerste keer dat mensen een bod doen en niet doorpakken. Blijkbaar is het normaal. Even wennen dus. Als het artikel 20 euro is en je biedt 18 euro en ik accepteer meteen dan lijkt het bijna beetje sollen vind ik.

Oh wen er maar aan :D
Ik heb de afgelopen weken al zeker 12x een bod gekregen. Geaccepteerd en dan hoor je er niks meer van. En zie je wel dat ze online geweest zijn.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:19

AnnoNiemand schreef:
Ik kwam gister een advertentie tegen van een item dat ik had willen kopen, stond dit erin:

[ Afbeelding ]

Ik heb de advertentie gerapporteerd, ik word hier zo flauw van.

Daar doet vinted helemaal niks mee. Ik zag een Nintendo switch te koop staan. Nieuw en ver ver onder de nieuwprijs. Dat kan niet kloppen. Ding zelf stond njet eens op de foto. Alleen de doos en een spel. En daarbij de tekst dat hij hem niet verkocht via vinted want z'n bank gedeelte op vinted was door vinted geblokkeerd? Als je hem wilde kopen dan moest je een bericht sturen en buiten vinted om kopen via PayPal. Gemeld en vinted stuurde terug dat ze niks vreemds hadden opgemerkt aan de advertentie.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:23

Tieme schreef:
Is er ook een manier om via een omweg een 2e account voor vinted aan te maken? Ik heb zoveel spullen en kleding te koop dat het onoverzichtelijk wordt. Ik wil het een beetje opsplitsen. Liefste een account voor kinderkleren en kinderspullen en een account voor de volwassenen troep.

Of is dit onmogelijk zonder in de problemen te komen? Ik had ergens gelezen dat je het nieuwe account dan niet op hetzelfde apparaat moet zetten als je reguliere account. Dit omdat ze anders kunnen zien dat je 2 account op 1 IP adres hebt? Maar hoe moet het anders? Nu kunnen ze het aan je naam icm je rekening nummer zien toch?

Ik en m'n kinderen hebben allemaal een eigen account op vinted. Op verschillende apparaten.

Ik

Ik heb een nieuw account aangemaakt en kon mijn bankrekening niet toevoegen. Na contact met Vinted bleek dat ik een 8 jaar oud account had waar die gegevens nog op stonden, dat mag en kan niet bij 2 accounts. Ze hebben voor mij dat andere account verwijdert want ik kon er niet meer in maar denk dus niet dat het kan wat je wilt. Dan kun je bij 1 van de accounts je portemonnee niet werkend krijgen en dan heb je er dus niks aan. Zullen ze vast zo gedaan hebben omdat het überhaupt niet mag haha.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:56

Ik kreeg gisteren 2 leuke items binnen. Maar eentje was veel te klein. Stond als L te koop, dat stond ook in het label maar het was echt een kleine M. Ik vind dat altijd een beetje slordig, zat dat er dan even bij ofzo...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:04

nevica schreef:
Tieme schreef:

Ik

Ik heb een nieuw account aangemaakt en kon mijn bankrekening niet toevoegen. Na contact met Vinted bleek dat ik een 8 jaar oud account had waar die gegevens nog op stonden, dat mag en kan niet bij 2 accounts. Ze hebben voor mij dat andere account verwijdert want ik kon er niet meer in maar denk dus niet dat het kan wat je wilt. Dan kun je bij 1 van de accounts je portemonnee niet werkend krijgen en dan heb je er dus niks aan. Zullen ze vast zo gedaan hebben omdat het überhaupt niet mag haha.

Of het werkt dus wel als je twee verschillende bankrekeningen hebt (en waarschijnlijk ook 2 verschillende e-mailadressen).

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:58

Mag ik mij hier ook melden? :D Helemaal Vinted uitgevonden haha. Kledingkast opgeruimd en al flink mee verdiend en ook wat mooie Lemieuxdekjes gevonden voor leuke prijsjes :o

Nu had ik alleen 2 artikelen verkocht en heeft de koper het helaas niet optijd opgehaald. Ik kreeg vanmorgen een melding dat het teruggestuurd zou worden en even later stuurde de koper een bericht dat ze net bij het punt stond. Nu vroeg ze of ik het artikel weer opnieuw zou willen versturen als ik het weer binnen heb. Opzich prima natuurlijk, maar hoe gaat dat? Zij krijgt haar geld terug (denk ik?) en dan moet ze het opnieuw van mij kopen?

Zonnetje81

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 17:07

Nou vandaag een bod geaccepteerd, bedankt ze me ervoor of wat er ook staat. Vervolgens geen betaling en heb ik een ander hoger bod geaccepteerd en die heeft het wel gekocht. Dus dan heeft die ander pech en verdwijnt dan de bieding? Voor mij nu een keer gunstig haha.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 17:52

Zonnetje81 schreef:
Nou vandaag een bod geaccepteerd, bedankt ze me ervoor of wat er ook staat. Vervolgens geen betaling en heb ik een ander hoger bod geaccepteerd en die heeft het wel gekocht. Dus dan heeft die ander pech en verdwijnt dan de bieding? Voor mij nu een keer gunstig haha.

Ja, zo werkt dat. De eerste die werkelijk betaald is de koper en pech voor de rest.

Of wat er ook staat? Bedoel je een andere taal? Dat kan vinted voor je vertalen mocht je daar nog niet achter zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 17:54

cobiie schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ja, zo werkt dat. De eerste die werkelijk betaald is de koper en pech voor de rest.

Of wat er ook staat? Bedoel je een andere taal? Dat kan vinted voor je vertalen mocht je daar nog niet achter zijn.

Het was vertaald een vreemde zin.
Zij zegt nu dat ze met paypal wilde betalen maar dat het niet ging en ze geen CC bij zich had.
Dus heeft ze inderdaad pech.
Ik nu een keer geluk dat ik meer gevangen heb :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:04

Tieme schreef:
Zonnetje81 schreef:
Naja is de eerste keer dat mensen een bod doen en niet doorpakken. Blijkbaar is het normaal. Even wennen dus. Als het artikel 20 euro is en je biedt 18 euro en ik accepteer meteen dan lijkt het bijna beetje sollen vind ik.

Oh wen er maar aan :D
Ik heb de afgelopen weken al zeker 12x een bod gekregen. Geaccepteerd en dan hoor je er niks meer van. En zie je wel dat ze online geweest zijn.

Tsja ik doe dat ook. Zocht een bepaalde sneaker en die stond er een aantal keren op in mijn maat. Op een paar een bod gedaan en eentje accepteerde vrij snel dus die gekocht. Als dan later nog anderen mijn bod gaan accepteren, koop ik die niet ook. :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:06

@Xpearl; ik heb dit ook een keer gehad. Na terugkomst heb ik het weer te koop gezet en gereserveerd voor deze persoon. Hij heeft het toen opnieuw gekocht en wel opgehaald (was 1e keer elders geleverd)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:20

Mama3 schreef:
@Xpearl; ik heb dit ook een keer gehad. Na terugkomst heb ik het weer te koop gezet en gereserveerd voor deze persoon. Hij heeft het toen opnieuw gekocht en wel opgehaald (was 1e keer elders geleverd)

Dacht ik al idd! Dus dan gewoon weer tekoop zetten en den kan ze het opnieuw kopen, top! :D

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:13

Als een verkoper jou een bod doet, hoe lang blijft dat bod dan staan? Ik had op iets geboden, diegene heeft het afgewezen en een nieuwe prijs aan mij geboden. Blijft dat gewoon staan of moet ik binnen een paar dagen beslissen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:17

Blijft eeuwig staan maar het kan natuurlijk zo zijn dat iemand anders het in de tussentijd koopt.

En als je het accepteert heb je het niet gelijk gekocht.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:27

Ja, dat snap ik, dat iemand anders sneller kan zijn. Maar wel fijn om te weten dat het bod voor altijd blijft staan! :) Het staat er al een poosje op, dus dan durf ik het wel aan om even erover na te denken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:45

Nouja als verkoper kan je wel een ander bod doen dat in de plaats van het huidige bod komt, dus op die manier kan je als verkoper de prijs ook wel weer verhogen als je je vergist hebt of spijt hebt...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

Spanjaarden zijn soms echt te grappig. :')

Ik krijg net een bericht:

Goedemiddag, ik zou graag de volgende zaken bij u kopen.

2 items uit advertentie 1
2 items uit advertentie 2
1 item uit advertentie 3
1 item uit advertentie 4
2 items uit advertentie 5

Voor het geweldige bedrag van 12 euro.

Dus dat houdt in dat ik 5 advertenties offline moet gaan halen, allemaal nieuwe foto’s moet gaan maken en ik nog een 6e advertentie moet maken voor 12 euro. Heb gezegd dat ik daar niet aan ga beginnen.

Zegt ze: Heel veel mensen veranderen de foto’s niet, alleen de text.

Ja, die grappen ken ik. Volgens mij was er hier iemand die het schip is in gegaan omdat er iets op de foto stond wat geen onderdeel uit maakte van de verkoop en aan het kortste eind trok (dacht met een horloge?)

Ik ben geen winkel waar je kunt uitzoeken. :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:17

Je kan een kruis door een foto zetten oid maar ik zou er ook zeker niet aan beginnen.. teveel werk voor te weinig geld.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:24

Wow pakketje een maand geleden verstuurd, nu ineens een berichtje dat de koopster het kan afhalen. Dacht echt die gaat nooit meer komen:=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:32

Cioccolato schreef:
Je kan een kruis door een foto zetten oid maar ik zou er ook zeker niet aan beginnen.. teveel werk voor te weinig geld.

Ja, echt te veel gedoe. Nu bied ze 2 euro op een item wat 3 euro moet kosten. Heb het afgewezen, alleen dat item versturen kost mij al meer tijd en kosten dan 3 euro, laat staan voor 2 euro.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:46

Skessa_ schreef:
Wow pakketje een maand geleden verstuurd, nu ineens een berichtje dat de koopster het kan afhalen. Dacht echt die gaat nooit meer komen:=

Nou dit dan. Heb ik meteen opgestuurd.

Sindsdien tig dingen verstuurd die al zijn aangekomen.

Afbeelding