Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:06

_chou schreef:
Ik ben begonnen aan mijn verzameling spullen die ik nodig heb om straks uit huis te gaan. Ik kwam vandaag in de Kruidvat leuke onderzetters tegen (per 2 verpakt) en toen vroeg ik mij af: hoeveel onderzetters heb je nodig/zijn handig?

Voor pannen of voor glazen?

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 15:13

Potten/pannen hebben wij er 4.
Voor glazen en bekers hebben wij er 16 :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:17

Ik heb nog een oude set onderzetters die zijn uit de kast gekomen tijdens mijn verjaardag.
Nou moet ik wel zeggen dat er overal onderzetters liggen, nachtkastje, naast de computer, op de eettafel.

En ik heb er 3 voor onder pannen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:26

Ik ging uit voor onderzetters om een glas of mok op te zetten :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:28

Ik heb 3 sets geloof ik en 1 set daarvan ligt in de la van de salontafel. Die gebruik ik tot ze 'op' zijn en dan pak ik een nieuwe set. Als ik aan de laatste ben begonnen ga ik nieuwe halen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:29

Voor pannen en galzen heb ik er beide 6.
De gene voor pannen zijn wel te dun, dus gebruiker altijd twee op elkaar.

Voor glazen kom ik er soms wat te kort, maar dat is alleen op feestjes.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:29

Ik laat mijn pannen op de kookplaat staan dus ik heb geen onderzetters voor mijn pannen.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:34

Lieser schreef:
_chou schreef:
Ik ben begonnen aan mijn verzameling spullen die ik nodig heb om straks uit huis te gaan. Ik kwam vandaag in de Kruidvat leuke onderzetters tegen (per 2 verpakt) en toen vroeg ik mij af: hoeveel onderzetters heb je nodig/zijn handig?

Voor pannen of voor glazen?

Niet over nagedacht dat dat verschillende zijn :+

Het gaat om onderzetters voor onder pannen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:36

Oh. :')
Negeer mijn berichten dan maar. _O-

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:52

Ik heb er 0 en ik mis ze ook niet :D

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 16:08

Wij hebben drie grote pannenonderzetters en nog twee kleine. Die kleine zijn weer handig voor een warm schaaltje oid.
Mochten we echt veel pannen/schalen hebben (bijvoorbeeld met Kerstmis) dan gebruiken we vaak gewoon brood/borrelplanken om de pannen op te zetten :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 16:20

Ik gebruik nooit onderzetters :')

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 16:29

Waarom is de KLM website zo'n rot-website... Ik probeer een multi-city trip te boeken voor mijn werk. Alle individuele vluchten zijn beschikbaar als je zoekt op enkeltjes.. MAar als ik ze aan elkaar wil knopen, zijn er geen vluchten beschikbaar.
Vorige week lukte het wel maar toen was nog niet 100% duidelijk of ik wel of niet zou gaan :roll:.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 17:31

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 17:42

Ik vraag me af hoeveel je kan afdingen op de prijs van een nieuwe auto, en hoe dat in zijn werk gaat. Wat vraag/zeg je? En is er überhaupt af te dingen, of misschien meer geld voor je inruil auto te krijgen bv?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:52

Bieden schreef:
Ik kwam dit tegen
https://horsebackground.nl/achtergrondverhaal/
Heel fijn als je je paard zo op kan zoeken.
Maar een keurings rapport opsturen van een paard wat je niet gekocht heb..is dat niet twijfelachtig ?

Leuk idee maar ik vrees voor een twijfelachtig resultaat. Want wie controleert dat de opgegeven informatie klopt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 18:30

Ik heb er geen ervaring mee.

In de file zojuist (pfff altijd die eeuwige rotfiles daar) bedacht ik me een aantal dingen waar ik niet uitkom.je moet iets als je de mensen links van je al grondig hebt bestudeerd. :P

"Men" heeft het altijd over een kattenvrouwtje. Oftewel een oudere dame zonder partner die zich laat omringen door meerdere katten. Maar toen bedacht ik me waar komt die term vandaan? Bestaan er ook kattenmannetjes? Oftewel oudere heren zonder partner die zich laten omringen door meerdere katten. Of honden vrouwtjes of honden mannetjes, hetzelfde maar dan met meerdere honden? Dat zou bijna pol waardig zijn met de vraag kennen jullie een van deze mensen of ben je het zelf? :))

Een ander onderwerp is eigenlijk naar aanleiding van het weer afgelopen week. Veel nederlanders gaan op wintersport met de eigen auto en genieten dan van de sneeuw. Ik heb best veel mensen horen puffen en steunen en klagen. Terwijl ik weet dat ze altijd vaak meerdere keren op wintersport gaan met de eigen auto. Hoe kan dat? :+

En waar komt het gedrag vandaan dat er best veel automobilisten zijn die koste wat kost de invoeg rij voorbij racen om daar vervolgens een remfile mee te veroorzaken omdat ze zich met bijna grof geweld voorin erin persen waar geen plek is en de mensen erachter vol in de rem moeten gaan. Of het rijdt een beetje dan bijna volgas geven om aan te sluiten om daar weer een halve noodstop te moeten maken om er niet bovenop te klappen. Terwijl als iedereen rustig met een traag tempo doorrolt met voldoende afstand er veel minder geremd hoeft te worden. :x

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:24

Wat ik me afvraag, voor de mensen die met twee of meer computerschermen werken:

Bij mij op werk op kantoor hebben ze een monitorarm waarbij twee schermen aan elkaar vast zitten. Die staat zo opgesteld, dat als je midden voor je bureau zit, dan kijk je tegen de naad tussen die twee scherme aan. Ik vind dat enorm irritant. (je kan er ook bijna niks aan wijzigen, draaien of stellen)

Thuis heb ik een groot middenscherm, en links en rechts daarvan iets minder grote schermen. Als ik werk zit ik recht voor mn bureau, en kijk ik recht tegen het middenscherm aan. Dat vind ik prettig.

Bij mij op werk heeft niemand last van 'tegen de naad aan kijken" en/of schuin zitten, ik ben de enige. Nou ja, op 1 collega na dan :D

Wat vinden jullie makkelijk/prettig, maakt het wel of niet uit of je recht voor een scherm zit, of schuin?

(ik vind mijn thuiswerkplek sowieso beter ingericht dan de kantoorwerkplekken :') met betere stoel, muis, keyboard en dus die hele grote schermen, dus misschien komt het daardoor, ik ben verwernd :D) )

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:39

Op mijn vorige werk had ik ook een setup met 2 schermen. Nu werkte ik het liefst met laptop er ook nog naast. Ik had een eigen werkplek dus kon het zo neerzetten zoals ik prettig vond. Ik deed het zo neerzetten: laptop op verhoging, scherm en nog een scherm. Ik zorgde dat het middelste scherm recht voor mijn giegeltje stond en dan laptop en andere scherm aan weerzijdes. Op die manier kijk je niet recht tegen een naad aan.

We hebben onze thuiswerkplek ook zo ingericht, vriend vind het ook op die manier het prettigste.

Op mijn nieuwe werk hebben we grote curved schermen. Dus daar kan je 2 laptop tabladen naast elkaar zetten en dan heb ik laptop er vaak ook nog langs. Maar hier geen problemen met een naad gelukkig haha.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:41

Ik heb het 'geluk' dat ik mijn laptop dan nog aan de linkerkant zet waardoor er drie schermen ontstaan. Dan is het middelste scherm het middelpunt. Die is trouwens wel recht te draaien.

Maar als er twee schermen zijn, dan gebruik ik 1 vaak als hoofdscherm en ga ik recht voor dat scherm zitten.
Lichte voorkeur dus wel!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:18

Ja hetzelfde hier idd. Recht voor mijn grootste scherm en dan mijn laptop op verhoging er links naast.
Tegen een naad aankijken zou mij ook mateloos irriteren.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:32

Afbeelding

Ik zit niet helemaal in het midden (zit recht voor het toetsenbord). Ik werk op het linker scherm, rechts gebruik ik als ik iets er bij wil pakken.
Ook staan ze een beetje in een knik tegen elkaar aan. Recht naast elkaar vind ik ook niet fijn werken

Thuis werk ik op alleen het scherm van m'n laptop.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:39

Oh Kosseh, dat is precies de opstelling die mij irriteert :D
Ik wil mn hoofdscherm recht voor mn neus, en de rest staat links en rechts naast (met een lichte knik)

Maar, het ligt dus niet aan mij, om gewoon recht voor het hoofdscherm te willen zitten :j :D

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:59

kosseh schreef:
[ Afbeelding ]

Ik zit niet helemaal in het midden (zit recht voor het toetsenbord). Ik werk op het linker scherm, rechts gebruik ik als ik iets er bij wil pakken.
Ook staan ze een beetje in een knik tegen elkaar aan. Recht naast elkaar vind ik ook niet fijn werken

Thuis werk ik op alleen het scherm van m'n laptop.

Deze opstelling heb ik ook, maar heb mn laptop op plek van toetsenbord staan, omdat ik die gebruik. Nu moet ik wel echt mail en ons programma naast elkaar gebruiken, dus die staan op hoofdschermen, en heb ik teams en bijzaken op laptopscherm.
Misschien hangt het dus ook wel af van hoeveel hoofdprogramma's je hebt. Ik heb het liefst een programma per scherm, en met 2 programma's tegelijk die even belangrijk zijn is het logisch om de naad in het midden te hebben ofzo?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 11:18

dat kan kan inderdaad voorkeur zijn, ik heb dan toch het hoofdprogramma recht voor, en iets waar ik mee moet vergelijken of opzoeken, op rechts.
Nu moet ik zeggen dat mijn middenscherm zo groot is dat ik ook twee (of drie, als ik iets kleinere pagina's neem) naast elkaar kan zetten :)