Stom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:21

Spoiler:
Yavanna schreef:
Raineri schreef:
Ik vind macaroni stom. Van alle pastavormen die er bestaan, waarom dat idioot kleine friemelige ding? De vorm voelt niet fijn. Mensen die macaroni gebruiken beschuldig ik van een gebrek aan culturele opvoeding.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit een relatie krijg met iemand die "even lekker een glas melk" drinkt. Zie mezelf gewoon niet van zo'n iemand de kleren van het lijf scheuren

Verder heel tolerant.

Dat doet me denken aan een vroegere collega die single was, man, en die als hij een date had zijn date beoordeelde op de wijn die ze dronk. Dronk ze zoete witte wijn, dan was het exit stage left en dronk ze droge witte wijn, dan mocht ze blijven.
Je kunt toch niet iemand beoordelen op wat ze eten of drinken? Wie weet wat zij smerig vinden wat jij eet of drinkt. Daarom is het handig om lekker te LATten, dan kun je op de dagen dat je niet bij elkaar bent, eten en drinken wat je wilt.

Jawel en ik blijf het doen. Ik moet ermee leven.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:29

Raineri schreef:
Ik word volledig gevoed om Nederlandse macaroni nog stommer te vinden nu! Ja die kleine dingetjes in zo'n gore glibberige saus uit een pakje |(

Verder lust ik alles. Ik zou overigens als het me voorgeschoteld wordt, het wel gewoon eten.

:D

Mijn vader maakte die friemeltjes met hamblokjes, wat tomatensaus en veeeel kaas. Natuurlijk van die plastic kaas uit een zakje. En dan uit de oven. Best lekker voor af en toe.

Mijn moeder trouwde een Italiaan. Dus daar was bovenstaand gerecht streng verboden.

___

Stómmm: wenkbrauwpotlood is op, nieuwe besteld maar nog niet onderweg. Nou zijn mijn wenkbrauwen het lelijkste aan mijn hele lichaam dus je moet wat. Maar wát. Aan de slag geweest met kohlpotlood, wat op zich een goed idee zou zijn als het niet te licht en te rossig was :') Dat potlood is niet roodachtig als je 'm zo bekijkt, maar op mijn gezicht is hij dat wel :') Dus nu heb ik die kohlpotlood + een oogschaduw er doorheen gekliederd zodat 't er hopelijk wat minder raar uitziet, en dat dan wat "afgesleten" met water en een wattenschijfje :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:41

Verkouden worden is zo ontzettend stom. :\

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:13

Raineri schreef:
Spoiler:
Yavanna schreef:

Dat doet me denken aan een vroegere collega die single was, man, en die als hij een date had zijn date beoordeelde op de wijn die ze dronk. Dronk ze zoete witte wijn, dan was het exit stage left en dronk ze droge witte wijn, dan mocht ze blijven.
Je kunt toch niet iemand beoordelen op wat ze eten of drinken? Wie weet wat zij smerig vinden wat jij eet of drinkt. Daarom is het handig om lekker te LATten, dan kun je op de dagen dat je niet bij elkaar bent, eten en drinken wat je wilt.

Dan hoop ik dat er maar een paar dingen zijn waar je van walgt, anders wordt de lichting wel erg beperkt. Persoonlijk zou ik mijn relatie baseren op de persoon en zijn karakter dan op wat hij eet of drinkt.

Alja

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:40

Op elk potje past een dekseltje wordt dan gezegd :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:57

Yavanna schreef:
Raineri schreef:

Dan hoop ik dat er maar een paar dingen zijn waar je van walgt, anders wordt de lichting wel erg beperkt. Persoonlijk zou ik mijn relatie baseren op de persoon en zijn karakter dan op wat hij eet of drinkt.

Nee de lijst is vrij lang, daarom ben ik ook vrijgezel.
Na voorkeursdieet is mijn selectiecriteria overigens salaris!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:58

Ik kan me wel voorstellen dat een beginnende relatie met iemand die niets lust, heel lastig kan zijn. Uit eten gaan is dan echt niet leuk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 12:03

Raineri schreef:

En hier zou ik dan weer om afhaken :') Niet om criterium/criteria inhoudelijk. Maar slordig taalgebruik vind ik een afknapper.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 12:59

rien10 schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat een beginnende relatie met iemand die niets lust, heel lastig kan zijn. Uit eten gaan is dan echt niet leuk.

Oh ja dit is echt mijn stom, waar ik me niet bewust van was.

Ik vind het stom als mensen niets lusten :+ . Ben zelf ook echt geen alleseter, maar de categorie die als je uiteten gaat maar 1 of 2 gerechten van de hele kaart durven te kiezen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:07

Raineri schreef:

Dat is denk ik ook t slimste. :knuffel: Ik zou bij jouw criteria als man ook afhaken denk ik
Maar stel: hij moet jouw paardenhobby ( die hij dan kan bekostigen :P als hij een goed salaris heeft ) wel accepteren inclusief de bijbehorende luchtjes. :) Hoe doe je dat dan?
Ik ben blij dat ik heel tolerant ben, maakt t leven wel een stuk makkelijker. Hoewel ik soms ook heel lastig kan zijn, zeker naar mensen die overal schijt aan hebben en denken dat zij boven de wet staan.
Laatst bijgewerkt door Yavanna op 27-05-25 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:15

Douce schreef:
rien10 schreef:

Oh ja dit is echt mijn stom, waar ik me niet bewust van was.

Ik vind het stom als mensen niets lusten :+ . Ben zelf ook echt geen alleseter, maar de categorie die als je uiteten gaat maar 1 of 2 gerechten van de hele kaart durven te kiezen.

Ja dat ben ik denk ik. Ik lust echt heel weinig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:42

MizzMontana schreef:
Alja schreef:
Waarom zowiezo boven drinken?
Leefregel 1 boven geen eten en drinken.

Ook dat nog!

Suzanne, taalkundig is C het antwoord dat ze zoeken. Maar inhoudelijk is het onjuist en dat maakt het stom :Y) :+

Brengt me op een volgende punt voor stom: dat je lang niet altijd goed wordt begrepen als je anders denkt dan gewenst is volgens het schoolsysteem. Ik viel (en val nog steeds) in de categorie mensen die vaak dingen anders bekijkt, informatie op meerdere manieren interpreteert en out of de box standpunten aandraagt. Nu is dat een hele mooie kwaliteit die van pas komt op mijn werk. Maar man wat heb ik het soms moeilijk gehad op school. Dat zie ik nu ook bij een van onze kinderen en dat is soms stom

Dit precies.

Die vraag is ook echt heel stom en multi-interpretabel.
Ik heb 2 zoons met een hoog IQ maar gaan elke keer nat op die stomme opdrachten. En dan kijk ik ernaar en snap ik de vraag ook niet := onderhand heb ik geleerd hoe andere mensen die die vragen maken denken zodat ik weet wat ik in moet vullen, maar dat kan je van een kind niet verwachten.

Ik haal trouwens ook af als mensen niks lusten. Dat vind ik echt kindergedrag.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:05

Raineri schreef:

En wat heeft zijn salaris met jou te maken?

Verdien je zelf niet genoeg salaris dan?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:39

Yavanna schreef:
Raineri schreef:

Dat is denk ik ook t slimste. :knuffel: Ik zou bij jouw criteria als man ook afhaken denk ik
Maar stel: hij moet jouw paardenhobby ( die hij dan kan bekostigen :P als hij een goed salaris heeft ) wel accepteren inclusief de bijbehorende luchtjes. :) Hoe doe je dat dan?
Ik ben blij dat ik heel tolerant ben, maakt t leven wel een stuk makkelijker. Hoewel ik soms ook heel lastig kan zijn, zeker naar mensen die overal schijt aan hebben en denken dat zij boven de wet staan.

Ik ben de perfecte paardenvrouw: ik ben gestopt met paarden :P
Nee, ik ben sarcastisch natuurlijk in m'n vorige berichten. Maar soms is heel eerlijk zijn een manier van zelfreflectie. Het kan op eerste gezicht heel debiel zijn: ik date geen recreatieve melkdrinkers. Het gaat helemaal niet om melk. Ik associeer er een bepaalde slag man mee, waar ik mij over het algemeen niet aangetrokken tot voel. Het is altijd een spectrum waarbij het oké is, en op elk potje past een deksel. En er een ander uiteinde waar je over gaat tot een vorm van constante vooroordelen waarbij je andere potentieel geschikte eigenschappen over het hoofd ziet. Debiele statements maken is een vorm van zelfreflectie, voor mij. Waarom voel ik een afkeer naar melk? Waar identificeer ik mij mee? Waarom doe ik dat? Waar belemmert het mij in?

In jouw bericht zit tevens een vooroordeel. Wie zegt dat ik verwacht dat zijn salaris specifiek hoger moet zijn dan die van mij? Wellicht bedoelde ik wel dat hij minder moet verdienen omdat ik verlang naar controle, ook op financieel vlak :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:47

Weer z'n filmpje van een Amerikaanse demo. Paard in een debiel zware baan in de roundpen. Honderden mensen aan publiek, paard helemaal over de pis "jaaa, nu heeft ze deze respons op trauma" Waarom wil je een paard in deze omstandigheden "beleren" Doe dat lekker op je eigen erf en niet in een gespannen sfeer, omgeving, in een baan die zo zwaar is dat het paard na 3 rondjes draven wel stopt. "Jaaa nu is ze kalm, want ik ben kalm" Paard is gewoon dood-op. Stom gedoe. En dan thuis lekker nadoen zonder enige achtergrond kennis want ja, die meneer met die cowboyhoed doet het ook zo.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 16:23

Raineri schreef:
Nee, ik ben sarcastisch natuurlijk in m'n vorige berichten. Maar soms is heel eerlijk zijn een manier van zelfreflectie. Het kan op eerste gezicht heel debiel zijn: ik date geen recreatieve melkdrinkers. Het gaat helemaal niet om melk. Ik associeer er een bepaalde slag man mee, waar ik mij over het algemeen niet aangetrokken tot voel. Het is altijd een spectrum waarbij het oké is, en op elk potje past een deksel. En er een ander uiteinde waar je over gaat tot een vorm van constante vooroordelen waarbij je andere potentieel geschikte eigenschappen over het hoofd ziet. Debiele statements maken is een vorm van zelfreflectie, voor mij. Waarom voel ik een afkeer naar melk? Waar identificeer ik mij mee? Waarom doe ik dat? Waar belemmert het mij in?

In jouw bericht zit tevens een vooroordeel. Wie zegt dat ik verwacht dat zijn salaris specifiek hoger moet zijn dan die van mij? Wellicht bedoelde ik wel dat hij minder moet verdienen omdat ik verlang naar controle, ook op financieel vlak :P

Ik snap er geen snars meer van... :')

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 18:52

Raineri schreef:

Heb je de “ik steek mijn tong uit” emoticon gezien? Was dus ook als geintje bedoeld. Dacht dat je dat wel kon lezen tussen de regels.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 19:29

Yavanna schreef:
Raineri schreef:

Heb je de “ik steek mijn tong uit” emoticon gezien? Was dus ook als geintje bedoeld. Dacht dat je dat wel kon lezen tussen de regels.

Nee, ik wil geen aannames maken over wat anderen potentieel voor toon aannemen in hun berichten. Daar ontstaan immers de meeste misverstanden. Maar bedankt voor de opheldering.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:47

Stom: als de wachtkamer bij de huisarts (of tandarts, of welke wachtkamer dan ook) bomvol zit en meerdere stellen op klets-volume constant zitten te praten. Kijk, het kan onmogelijk helemaal stil zijn (alhoewel, als het aan mij lag.. <<) ). Het zat ook niet mee dat ik een half uur te vroeg was ook (iets met bang om te laat te komen) en vervolgens de huisarts een uur en 3 kwartier uitliep vanwege oa een spoedgeval. En ik zat me daar niet lekker te voelen en met pijn en het was einde van de middag en ik was al hartstikke moe en overprikkeld....

Maar ook zonder mijn sensory-overload componenten mag het best wat stiller in de wachtkamer, vind ik :')

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:04

Ohh pff dan heb je daar ook wel echt enorm lang gezeten! Snap ik helemaal!

Ook stom: collega’s die je de hele dag laten wachten en vervolgens niet meer bereikbaar zijn, waardoor ik tot 4 uur heb gewerkt (en nog niet klaar maar oké) ipv half 1 _-:(

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:37

Mijn vriend is zo een type die bij de lunch 'lekker een glas koude melk' drinkt :r . Ik ben het type dat al misselijk wordt als ik het alleen nog maar ruik.

Toch ben ik blij dat ik dat niet als hoofdcriterium heb om hem op af te schrijven, sterker zelfs, als hij een weekend bij mij is haal ik zelfs melk voor hem in huis. Als compromis heeft hij nu wel een beugel omdat 1 tand erg uit begon te steken. Als hij alleen was had hij waarschijnlijk niet opnieuw een beugel laten installeren maar op mijn vraag (want een mooi gebit is wel een hoofdcriterium) wel.

Iedereen heeft een plus en een minlijst in de zoektocht naar een partner maar dat is gelukkig geen ijzeren wet *D
Laatst bijgewerkt door Schuur_ op 29-05-25 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:41

Ik drink altijd melk bij het eten :')
Kan me echt niks schelen wat een man daarvan vindt. Of sowieso iemand.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:42

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat hij niet aan de regels voldoet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:49

Om aan te geven dat iemand “afstraffen” op een eigenschap nogal vreemd is in mijn ogen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:54

Dan snap ik jouw zinsconstructie nog steeds niet.

Jammer dat de achterliggende gedachte van mijn post niet duidelijk op jou is overgebracht. Ik haal speciaal melk voor mijn vriend in huis ondanks dat ik het echt vies vindt. Hij heeft geluisterd naar mij dat ik een recht gebit belangrijk vindt en doet daar ook wat aan om mij tegemoet te komen.

Dit is een mini-onderdeel in onze relatie en mijn bedoeling is juist om aan te tonen dat ondanks dat het bestaan van een 'eisenlijst' is, deze niet rigide moet zijn.