Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:36

Laat ik het anders formuleren, een hond moet in mijn ogen minimaal 4x per dag de gelegenheid hebben om te kunnen poepen/plassen. Hoeveel iemand daarnaast echt wel/niet wandelt of los laat lopen op eigen terrein heb ik geen mening over haha

Maar ik ben an mening dat een hond overdag elke 4 a 6 uur even de gelegenheid moet hebben om z'n behoefte te kunnen doen.

In mijn optiek is dat dus in de ochtend (bijv. 8 uur) en dan 5 uur later (13 uur dan dus) en dan begin van de avond (rond 19 dus in ons geval) en dan savonds laat nog voor het slapen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:04

Crista schreef:
Uo: 3x per dag de hond uitlaten is te weinig, 4x is écht het minimum!

Werd vandaag heel gek aangekeken door m'n schoonfamilie toen ik na het eten, rond 18.30 (in hun ogen alweer) met de hond ging lopen. Want "die was er na de lunch toch nog uit geweest?" En dan ook nog, "en moet ie dan vanavond nóg een keer?"

Jazeker! En precies dit geklaag is de rede dat wij wél een hond hebben, en jullie niet :Y)

Dat is wel lastig te stellen.
Als ik 20 km hardgelopen heb met mijn honden of ik ben een dagdeel met ze op wandeling geweest gaan we geen 4 keer hoor :+ Als je het over plasrondjes van maximaal 20 minuten hebt vind ik 4x ook te weinig.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:23

Ligt er uiteraard ook aan of je nou een jonge husky in huis hebt of een hoogbejaarde dwergteckel (of van alles ertussenin). In deze zin vind ik alle opsommingen van hond moet x keer/y tijd naar buiten weinig toegevoegde waarde hebben.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:20

Fly_high schreef:
Ligt er uiteraard ook aan of je nou een jonge husky in huis hebt of een hoogbejaarde dwergteckel (of van alles ertussenin). In deze zin vind ik alle opsommingen van hond moet x keer/y tijd naar buiten weinig toegevoegde waarde hebben.

Precies dit. Zo afhankelijk van de hond en zijn leefruimte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:21

En het weer. Als het hard regent, krijg de teckel nog niet naar buiten met biefstuk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:26

De herder ook niet :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:30

Kunnen die van jullie even met die van mij gaan praten? Die wil per sé door weer en wind zijn kilometers maken :))

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:56

Ik had ook zo'n prins. Bleef zo lang mogelijk onder de luifel staan en als het einde van het lijntje bereikt was een hij er toch écht onder vandaan moest kwam er heel nuffig een poot in beweging. De ander vond het irritant geloof ik maar ging wel gewoon.

Was wel blij dat we ze van jongs af aan hadden geleerd wat 'afdrogen' betekend, scheelde een hoop gedoe.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:19

Telpeva schreef:
Fly_high schreef:
Ik weiger te geloven dat er mensen bestaan die vrijwillig naar Bohemian Rhapsody willen luisteren :')

Ik luister nog niet eens vrijwillig naar de top 2000 := :+
Veel nummers vind ik eerlijk gezegd ook gewoon over de datum, voor mij in de categorie 'leuk om af en toe nog eens te horen!' maar om ze nou zo hoog te blijven scoren jaar na jaar... Waarom? Gaat het dan over muziek, of gaat het dan over vastklampen aan gevoelens van nostalgie en herinneringen van 50 jaar geleden.

Nee dat gaat om het koesteren van de echt goede muziek die tegenwoordig niet meer wordt gemaakt ;)

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 23:28

DuoPenotti schreef:

Nou de Duitser hier wel. En dan het liefst graag langs en door zoveel mogelijk plassen.....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:30

VuurVleugels schreef:
Crista schreef:
Uo: 3x per dag de hond uitlaten is te weinig, 4x is écht het minimum!

Werd vandaag heel gek aangekeken door m'n schoonfamilie toen ik na het eten, rond 18.30 (in hun ogen alweer) met de hond ging lopen. Want "die was er na de lunch toch nog uit geweest?" En dan ook nog, "en moet ie dan vanavond nóg een keer?"

Jazeker! En precies dit geklaag is de rede dat wij wél een hond hebben, en jullie niet :Y)

Eens. Wij liepen 's ochtends 20-30 min bij het wakker worden, met lunchtijd minstens een uur (wat dan vaak een uitgebreide boswandeling was), om 5 uur/half 6 een half uur en om 10u 's avonds weer 20-30 min. We regelden werk zo dat dat allemaal kon en minder dan dat was (en is voor mij persoonlijk nog steeds) niet bespreekbaar.

De deur open zetten zodat je hond in de tuin kan gaan vind ik ook wat van... Maar dat is al helemáál een UO geloof ik.

Niet eens. Mijn ochtendwandeling is 2,5+ uur. Eind van de middag tussen de 30 en 60 minuten en savonds 20 minuten. Mijn honden en ik worden nerveus van dat om de haverklap naar buiten. Beter langer buiten en daarna langere siësta :D

Maar mijn (mogelijk) UO is wel dat 75% van de hondeneigenaren te weinig met hun hond wandelt, en daarnaast veel te weinig weet over honden.

Edit: na het lezen van je nuance kom ik tot de conclusie dat we het toch eens zijn :D

Kinke: honden die op/rond het erf meewerken vindt ik wel van een andere categorie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:35

[quote="Sanet"]Als het oliebol weer is, dan blijven ze ook wel eens binnen omdat anders die ene zeker helemaal een bagger varken is.
Vinden ze heel niet erg, dan liggen ze in een wokkel in hun mand buik omhoog, poot in de lucht. Lijkt wel of ze lijden inderdaad :Y)
Ze gaan uiteraard wel het liefst mee, maar het zijn herders. Dus het liefst zitten ze ook bij mij op de wc en in bad en onder de douche ;)[/quote]

_O- _O- _O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:40

Lughnassadh schreef:
DuoPenotti schreef:

Nou de Duitser hier wel. En dan het liefst graag langs en door zoveel mogelijk plassen.....

Ik heb er ook zo één hoor, die gaat zwemmen in de stromende regen :D

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:40

Dan wandel je bijna 4 uur per dag? Croissantjes zeg, daar heb ik echt geen tijd voor.

(Ik heb nieteens een hond trouwens :') )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:49

ochtendwandeling 2,5 uur? Dan zou ik om 4 uur op moeten staan als ik rond half 9 aan het werk moet (naar kantoor)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:55

Veel plezier met een oudere hond elke ochtend 2,5u uitlaten, na een weekje kun je dan je oudje begraven denk ik :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 00:13

Fly_high schreef:
Veel plezier met een oudere hond elke ochtend 2,5u uitlaten, na een weekje kun je dan je oudje begraven denk ik :')

Wel als hij dat niet gewend is, maar de hond van mijn ouders vond dat heerlijk totdat hij een jaar of 12 was, toen kreeg hij spondylose en werden de wandelingen ingeperkt tot maximaal een uur per keer. Pas aan het eind van zijn leven (hij is 15 geworden), had hij genoeg aan trage wandelingen van 15 minuten en verder op het erf scharrelen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 01:26

Nikass yup, ook dat.

Overigens als ik jouw schema zou volgen dan zou ik een volkomen overprikkelde hond hebben met de leeftijd en het brein wat hij nu heeft. Ik geloof niet in een one size fits all. Heb nu mijn 4e hond, de 1e twee waren labjes en de 3 was een Duitse Herder, en als ik die allemaal hetzelfde had geboden had ik echt een probleem gehad. Ik zie ook nu weer dat ik echt moet blijven kijken naar de hond.

Wel ben ik het met je eens dat het gros van de mensen te weinig weet van honden.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:59

Lughnassadh schreef:
DuoPenotti schreef:

Hier ook zo'n kledderherder inderdaad :')

UO: Niet alleen de nieuwe autolampen verblinden. Ook die LED fietslampen..

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 11:18

Cchanny schreef:

Oh ja vreselijk. Die lampen moeten echt verboden worden, ik snap niet waarom dit wordt toegestaan eerlijk gezegd. Levensgevaarlijk!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:06

Cchanny schreef:
Lughnassadh schreef:

Hier ook zo'n kledderherder inderdaad :')

Kledderherder _O- die hou ik erin want ik heb er ook een :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:10

Fly_high schreef:

Mijn ene hond is bijna 12 ;)
Maar natuurlijk kan niet elke oudere hond dit, en mijn pleeghondje Shi Tzu houdt dat ook niet dagelijks vol. Ik kan me niet herinneren dat ik ergens heb gezegd dat iedereen hetzelfde zou moeten doen?
En ik moet bekennen dat ik op de dagen dat ik werk het soms iets anders opsplits: sochtends vóór het werk anderhalf uur (opstaan 5:30, werken 8:30) en na het werk een uur tot anderhalf.
Ik heb daarbij ook altijd veel andere honden uitgelaten die ik al lopende ophaal, en geen van allen protesteert tegen zo'n wandeling :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:14

JudithGigi schreef:
Kledderherder _O- die hou ik erin want ik heb er ook een :')

Hier wandelt hij om de plassen heen :D

Niet dat hij altijd zuiver is.
Nu met dit weer rent hij ook op en neer naast het hekwerk omdat er een voetganger oid voorbij komt.
En ja dat is nu geen mooi grasje meer.
En dan komt hij met zandpoten op de bank liggen.... -O-
Maar echt door het water, nee dat probeert hij te vermijden.

Nu is hij wel kruising, maar zie rottweilers net zoveel kledder zijn. :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:23

Lughnassadh schreef:
Nikass yup, ook dat.

Overigens als ik jouw schema zou volgen dan zou ik een volkomen overprikkelde hond hebben met de leeftijd en het brein wat hij nu heeft. Ik geloof niet in een one size fits all. Heb nu mijn 4e hond, de 1e twee waren labjes en de 3 was een Duitse Herder, en als ik die allemaal hetzelfde had geboden had ik echt een probleem gehad. Ik zie ook nu weer dat ik echt moet blijven kijken naar de hond.

Wel ben ik het met je eens dat het gros van de mensen te weinig weet van honden.

Ik ook niet! Maar het merendeel van de honden loopt imo te weinig. En ik weet alles van een hond die gevoelig is voor prikkels/stress, heb er zo eentje, en ik geloof jou ook direct, maar tegenwoordig heeft haast iedereen een overprikkelde hond.. het is ook een beetje een hype..

https://www.moniquebladder.nl/blog/over ... bestrijden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:25

VuurVleugels schreef:
Cchanny schreef:

Oh ja vreselijk. Die lampen moeten echt verboden worden, ik snap niet waarom dit wordt toegestaan eerlijk gezegd. Levensgevaarlijk!

Ik heb hier ook last van! Dacht dat het aan mij lag :o