Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Crista schreef:Uo: 3x per dag de hond uitlaten is te weinig, 4x is écht het minimum!
Werd vandaag heel gek aangekeken door m'n schoonfamilie toen ik na het eten, rond 18.30 (in hun ogen alweer) met de hond ging lopen. Want "die was er na de lunch toch nog uit geweest?" En dan ook nog, "en moet ie dan vanavond nóg een keer?"
Jazeker! En precies dit geklaag is de rede dat wij wél een hond hebben, en jullie niet
Fly_high schreef:Ligt er uiteraard ook aan of je nou een jonge husky in huis hebt of een hoogbejaarde dwergteckel (of van alles ertussenin). In deze zin vind ik alle opsommingen van hond moet x keer/y tijd naar buiten weinig toegevoegde waarde hebben.
Telpeva schreef:Fly_high schreef:Ik weiger te geloven dat er mensen bestaan die vrijwillig naar Bohemian Rhapsody willen luisteren
Ik luister nog niet eens vrijwillig naar de top 2000![]()
Veel nummers vind ik eerlijk gezegd ook gewoon over de datum, voor mij in de categorie 'leuk om af en toe nog eens te horen!' maar om ze nou zo hoog te blijven scoren jaar na jaar... Waarom? Gaat het dan over muziek, of gaat het dan over vastklampen aan gevoelens van nostalgie en herinneringen van 50 jaar geleden.
VuurVleugels schreef:Crista schreef:Uo: 3x per dag de hond uitlaten is te weinig, 4x is écht het minimum!
Werd vandaag heel gek aangekeken door m'n schoonfamilie toen ik na het eten, rond 18.30 (in hun ogen alweer) met de hond ging lopen. Want "die was er na de lunch toch nog uit geweest?" En dan ook nog, "en moet ie dan vanavond nóg een keer?"
Jazeker! En precies dit geklaag is de rede dat wij wél een hond hebben, en jullie niet
Eens. Wij liepen 's ochtends 20-30 min bij het wakker worden, met lunchtijd minstens een uur (wat dan vaak een uitgebreide boswandeling was), om 5 uur/half 6 een half uur en om 10u 's avonds weer 20-30 min. We regelden werk zo dat dat allemaal kon en minder dan dat was (en is voor mij persoonlijk nog steeds) niet bespreekbaar.
De deur open zetten zodat je hond in de tuin kan gaan vind ik ook wat van... Maar dat is al helemáál een UO geloof ik.
Fly_high schreef:Veel plezier met een oudere hond elke ochtend 2,5u uitlaten, na een weekje kun je dan je oudje begraven denk ik
Fly_high schreef:Veel plezier met een oudere hond elke ochtend 2,5u uitlaten, na een weekje kun je dan je oudje begraven denk ik
JudithGigi schreef:Kledderherderdie hou ik erin want ik heb er ook een
Lughnassadh schreef:Nikass yup, ook dat.
Overigens als ik jouw schema zou volgen dan zou ik een volkomen overprikkelde hond hebben met de leeftijd en het brein wat hij nu heeft. Ik geloof niet in een one size fits all. Heb nu mijn 4e hond, de 1e twee waren labjes en de 3 was een Duitse Herder, en als ik die allemaal hetzelfde had geboden had ik echt een probleem gehad. Ik zie ook nu weer dat ik echt moet blijven kijken naar de hond.
Wel ben ik het met je eens dat het gros van de mensen te weinig weet van honden.