Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Denk dat die ander vandaag kan.
En nee het klopt niet. Maar begrijp ik het. Ja. Want je moet maar zien dat iemand op komt dagen.
Tancreda4 schreef:Vervelend, maar ik zou het ook op die manier doen. Ik ga niets meer vasthouden voor een aantal dagen. Als een ander met hetzelfde (of nog leuker, hoger) bod komt en die kan direct die dag komen, zou ik daar voor gaan. Maar wellicht zou ik het nog hufteriger doen, en jou even laten en pas reageren nadat het is opgehaald (of niet, die kan namelijk ook niet komen opdagen). Niet netjes, niet hoe ik was. Maar wel hoe ik ben geworden. Want ik ben echt al vaker genaaid dat ik het vasthield, andere kopers heb afgehouden, en vervolgens met het product bleef zitten.
Daphara schreef:@mvdende, Ik vind dat je nu wel overdrijft, de verkoper heeft aangegeven "kom maar halen", jij geeft aan dat je vrijdag pas wilt komen, dus verkoper geeft aan dan verder te gaan met de hoogste bieder.
Ik vind dit verhaal nog niet de definitie van een vaststaande koopovereenkomst.
Draai het eens om, hoeveel verkopers denken iets verkocht te hebben, houden het dagen/weken vast en de "koper" komt niet opdagen, moeten ze al die mensen dan ook voor de rechter slepen, want tja, er was toch een koopovereenkomst.
Alja schreef:En wat voor ontzettend goede deal was het?
mvdende schreef:Daphara schreef:@mvdende, Ik vind dat je nu wel overdrijft, de verkoper heeft aangegeven "kom maar halen", jij geeft aan dat je vrijdag pas wilt komen, dus verkoper geeft aan dan verder te gaan met de hoogste bieder.
Ik vind dit verhaal nog niet de definitie van een vaststaande koopovereenkomst.
Draai het eens om, hoeveel verkopers denken iets verkocht te hebben, houden het dagen/weken vast en de "koper" komt niet opdagen, moeten ze al die mensen dan ook voor de rechter slepen, want tja, er was toch een koopovereenkomst.
Mijn eerste vraag was inderdaad of het ophalen op vrijdag mogelijk zou zijn (omdat ik er vrijdag letterlijk langs rijdt). Nee, graag vandaag ophalen was óók een antwoord geweest. Maar gewoon zonder vragen of ik het vandaag zou kunnen halen met een derde in zee gaan, is niet netjes.
Uiteindelijk heb ik toch het adres gekregen en ben ik het net gaan halen. Voor de prijs die in de ochtend afgesproken was. Verkoper had er duidelijk de pest in, maar ging wel akkoord.
Al met al door file 3 uur voor in de auto gezetenmaar erg blij dat het nu toch opgelost is.
Merlen schreef:Eerst met iemands bod en afhaalmoment akkoord gaan om het daarna aan iemand anders te beloven...waarna de andere persoon dan toch mogelijks heeft afgehaakt.
Dan zou ik zeggen dikke pech.Hou het maar.
Ik heb het ook al meegemaakt.Ik ben een verkoper/koper die zich wel aan afspraken houdt als ik iets beloof.
De meeste kopers kunnen nu éénmaal niet stante pede in hun auto springen om wat op te halen,wegens werk,afstand,...