Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:55

Over dromen;

Tijdens mijn studie ben ik er een half jaar tussen uit geweest en in de tussentijd ging de Hogeschool over op een ander cijfersysteem. Zodoende waren mijn cijfers toen niet meer bekend en moest ik bewijzen welke cijfers ik al gehaald had van mijn 4e jaar, niet alle docenten waren meer aanwezig, dus ik heb er glashard wat cijfers bij gelogen. Als ‘straf’ droom ik nu al 7 jaar minstens 1x in de maand dat ik mijn diploma nog moet halen… en ja die oliebol zit echt zo diep dat ik soms mijn diploma erbij pak om te zien dat ik hem echt heb :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 23:17

Caira schreef:
Over dromen;

Tijdens mijn studie ben ik er een half jaar tussen uit geweest en in de tussentijd ging de Hogeschool over op een ander cijfersysteem. Zodoende waren mijn cijfers toen niet meer bekend en moest ik bewijzen welke cijfers ik al gehaald had van mijn 4e jaar, niet alle docenten waren meer aanwezig, dus ik heb er glashard wat cijfers bij gelogen. Als ‘straf’ droom ik nu al 7 jaar minstens 1x in de maand dat ik mijn diploma nog moet halen… en ja die oliebol zit echt zo diep dat ik soms mijn diploma erbij pak om te zien dat ik hem echt heb :o

_O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 23:22

Caira schreef:
Over dromen;

_O-

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 23:49

Caira schreef:
Over dromen;

Hahaha :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 23:57

Hier schiet mij ook iets te binnen.

Onze buurman heeft een hele tijd bijna elk weekend wel een feestje met vrienden in zijn huis gehouden(appartementen complex). Naast geluidsoverlast plaste zijn vrienden in de tuinen van de onderburen en gooide uitgerookte jointjes in de tuin enz.

Wij hadden ook af en toe last van hem maar hebben steeds beleefd aangebeld of het wat zachter kon maar hij vond ons maar zeuren.

Uiteindelijk was de onderbuurman het zo zat dat hij onze buurman een paar goede meppen heeft gegeven tot bloedens aan toe, dit heeft hij zelfs gefilmd en online gezet. Sindsdien (bijna een jaar inmiddels) zijn er bijna geen feestjes en als ze er zijn is de overlast minimaal.

Mijm biecht: Ik ben in principe tegen geweld maar ik ben mijn onderbuurman zo enorm dankbaar dat hij die meppen heeft uitgedeeld. Ik vind het zelf verder een hele aardige gozer ook. Groet ook altijd vriendelijk. Ben enorm blij met hem. :+

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 02:21

Ik had niet door dat het al 02.21 is O:)

Eilish

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 02:57

Ik heb de halve nacht een pokemon op het raam staan schilderen :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:15

Eilish schreef:
Ik heb de halve nacht een pokemon op het raam staan schilderen :Y)

En wat had je gerookt? :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:32

MarlindeRooz schreef:
Helaas is Ferdinand momenteel in Apeldoorn in huis en ben ik ergens anders aan het house sitten. Dus kan pas vrijdag. _O-

Maar zal wat vergelijkbaars laten zien:
[ Video ]

Wow, nooit geweten dat zoiets kleins zo'n geluid kan maken!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:01

Man, ik ga over twee weken op vakantie en ik heb zó geen zin meer in werken.
Dus [***] 1 is een heel epistol aan het houden over een onderwerp, en ik sluit mondeling aan bij [***] 2 als die iets zegt, ('ja, mee eens') maar ik zit totaal niet op te letten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:09

Ik wil graag naar een collega een mail sturen over haar taalgebruik in de berichten die ze verstuurd naar relaties.
Maar ik twijfel, omdat ik niet wil overkomen als een taalnazi :o

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:20

MarlindeRooz schreef:
Helaas is Ferdinand momenteel in Apeldoorn in huis en ben ik ergens anders aan het house sitten. Dus kan pas vrijdag. _O-

Maar zal wat vergelijkbaars laten zien:
[ Video ]

Mijn katten reageerden op dit geluid... :Y)

M_D_H schreef:
Ik wil graag naar een collega een mail sturen over haar taalgebruik in de berichten die ze verstuurd naar relaties.
Moeilijk moeilijk moeilijk. Het straalt wel af op het niveau van jullie en het bedrijf. Is het mogelijk om bij haar langs te lopen en even onder 4 ogen te praten? Je kan beginnen met een vraag om minder aanvallend over te komen? "Ik zie je berichten en vroeg mij af of je dyslectisch bent?" Zoiets? En dan hulp aanbieden dat je het eerst even doorleest? Dan ben je behulpzaam ipv een taalnazi. (Is weer werk voor jou, dus snap dat je daar ook niet op zit te wachten.) En anders via de teamleider?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:21

M_D_H schreef:

* verstuurt

Ik zou het sowieso doen, het is in het belang van het bedrijf.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:41

Gelijk een vermoeden tot dyslexie uitspreken, lijkt me nou niet echt heel tactvol.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:41

MarlindeRooz schreef:
M_D_H schreef:

* verstuurt

Ik zou het sowieso doen, het is in het belang van het bedrijf.

Awkward :') _O-
Ik verstuurde vanaf mijn telefoon, die heeft sowieso wat kuren mbt taal, schakelt ook te pas en te onpas midden in een zin over naar Engels of Duits :oo

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:53

Ik zou het gewoon simpel houden.
'Joh, misschien moet je soms even je mails nalezen op spellingsfouten. Maakt verder niet uit, ik maak ze ook weleens maar dan ziet het er net wat netter uit voor anderen'.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:54

Ik ben zo blij dat ik op mijn bijbaan zo ongeveer aangenomen ben om spelfouten van anderen te verbeteren. Zonder grappen hebben meerdere mensen daar dyslexie dus ik was hard nodig. :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:56

Dat ik stiekem heel enthousiast ben voor mijn gala 14 juli. Eindelijk een reden om een mooie jurk te kopen en mijn haar en make-up te laten doen. Ik heb oprecht gewacht op dit moment. Toen ik 10 jaar geleden op de middelbare zat hebben we dat nooit gehad. En nu ik mijn mbo heb afgerond jaja ik ben laat heb ik eindelijk een gala *\o/* .
Gelukkig is mijn vriendin net zo enthousiast :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:00

Dat die 34 graden aankomende zaterdag lekker weg mag blijven, ik haat het.
26 daar in tegen is prima.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:00

Ik durf zelf nooit te solliciteren als er bij staat dat er mails beantwoord moeten worden extern.
Ik weet dat ik een berg fouten maak.
Intern heb ik zoiets van, als het duidelijk is wat ik bedoel niet zeuren.
Maar toch lees ik heel vaak hier dat er extern zoveel fouten staan, dat begrijp ik dan echt niet dat daar mensen voor aangenomen worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:06

Ik heb lichte heimwee naar mijn eigen huis. Niet omdat ik mijn vriend mis (sorry). Maar ik vind het fijn om mijn hamsters dichtbij te hebben. Zeker met een nieuwe erbij. :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:08

Ik heb een keer een mail gehad van een leidinggevende of wij als team beter op taal en grammatica wilden letten omdat er veel fouten in de rapportages stonden. (deze was naar het hele team gestuurd, want er waren inderdaad een aantal collega's die heel erg slecht waren in rapporteren zonder taalfouten).

Maar in zijn mail stonden ook twee taalfouten zoals "ropporteren".
Dus ik stuurde terug:
"Ja is goed Frunk" (hij heette Frank).

Moest meteen op gesprek komen daarna :')
Toen ook geleerd dat er op je werk voor sarcasme niet altijd plek is _O-

MarlindeRooz schreef:
Ik heb lichte heimwee naar mijn eigen huis. Niet omdat ik mijn vriend mis (sorry). Maar ik vind het fijn om mijn hamsters dichtbij te hebben. Zeker met een nieuwe erbij. :=

Begrijp ik wel :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 11:12

c_alsemgeest schreef:
Ik heb een keer een mail gehad van een leidinggevende of wij als team beter op taal en grammatica wilden letten omdat er veel fouten in de rapportages stonden. (deze was naar het hele team gestuurd, want er waren inderdaad een aantal collega's die heel erg slecht waren in rapporteren zonder taalfouten).

Maar in zijn mail stonden ook twee taalfouten zoals "ropporteren".
Dus ik stuurde terug:
"Ja is goed Frunk" (hij heette Frank).

Moest meteen op gesprek komen daarna :')
Toen ook geleerd dat er op je werk voor sarcasme niet altijd plek is _O-

Ik sturf _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:16

Frunk ook echt.. _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:21

Jeetje wat vreselijk slecht. Ik heb een keer een d/t fout uit een powerpoint gehaald van een docent die online les gaf. Ik klikte wat vooruit en zag er een. Dus ik snel hem aanpassen want vond het te ongemakkelijk voor haar anders. Een groep mensen die Nederlands studeert een powerpoint met d/t fouten laten zien is niet fijn. Heb haar wel een bericht gedaan dat ik het aangepast had en ze was er heel blij mee. :+