Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 20:51

prompter schreef:
Ik kijk ook nooit naar die rankings. Ik heb niks met competities, ik wil gewoon talen leren.

Precies dat, vind Het ook superirritant dat je er continue op gewezen wordt. Ik bepaal het gewoon lekker zelf :) Het enige voordeel is dat je juwelen krijgt om je extra’s te kunnen doen..

Unwritten

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 20:55

Ja ik vraag me echt af hoe sommigen aan zoveel xp komen, werken die niet / hebben die geen andere hobby’s (vul maar in!) :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 21:08

Gewoon al heeeeeel lang bezig zijn :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 21:16

Als je je dagelijkse missies voltooid krijg je tot 3x het aantal XP voor een les.
Ik heb een keer een tijdje extreem m’n best gedaan om in de hoogste divisie op de 1e plek te eindigen, ik was benieuwd wat je dan zou krijgen gezien ze schreven ‘grote prijs’.
Het waren diamanten, maar die gebruik ik amper dus nogal een deceptie _O-

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 21:27

Ik let eigenlijk nooit op de hoeveelheid xp, maar vind degraderen wel vervelend. Soms ontkom ik er niet aan. Ik houd mijn streak bij en verder zolang ik tijd heb en zin heb. Al ben ik ook wel gevoelig voor de batches.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 22:29

Ik had deze week ook iets van 11000XP, maar dat komt vooral doordat ik die 3 missies per dag doe en dan de volgende dag de punten x3 gaan en dat loopt best op. Als ik mijn missies heb gedaan, ga ik meestal met de x3 nog wat oefenlesjes doen. Daar ga je soms heel vlot doorheen en dan "loop je binnen" zeg maar.

Maar mijn doel is niet zoveel mogelijk punten.
Ik wil vooral wat leren, maar vind de missies ook leuk om te doen en ik wil niet degraderen. Soms eindig in de top 3 (zoals deze week geloof ik), soms is het net genoeg om niet te degraderen. Maar die x3 helpt wel enorm om dat te voorkomen.
Ik ben meestal iets van 20/30 minuten per dag bezig.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 23:06

Uiteraard is mijn hoofddoel om een taal te leren.

Maar ik zou liegen als ik mezelf ongevoelig verklaarde voor punten en klassementen. Uiteindelijk is die gamificatie één van de dingen waarmee Duolingo het leren van een taal leuk houdt. En ja, het kan voorkomen dat ik geen tijd heb voor twee keer per dag uitgebreid oefenen. Of dat er andere dingen voorgaan. En als ik klaar ben met Portugees zal het aantal dagelijkse punten hoe dan ook omlaag gaan. Maar die hoge puntenaantallen en al die gehaalde doelen staan er toch maar mooi!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 23:09

Ik kom ff binnen vallen. Klopt het dat DL na een week of zo niet meer gratis is? Hebben jullie allemaal een betaald account?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 23:39

rien10 schreef:
Ik kom ff binnen vallen. Klopt het dat DL na een week of zo niet meer gratis is? Hebben jullie allemaal een betaald account?

Al 1150 dagen 100% gratis.

Ze stellen soms wel een abonnement voor, maar daar kun je gewoon nee tegen zeggen.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:57

Ik heb die gamification/competities al lang geleden uitgezet, ik ben nog wel tot diamant gegaan (wilde toch wel weten hoe het werkte) maar werd er naar mijn gevoel veel te veel door opgejaagd :P
Ik leer een taal voor mijn plezier tenslotte, en in het tempo dat ik zelf kies.
Nu doe ik elke ochtend zo vaak mogelijk de 3 dagelijkse missies, maar het is ook niet erg als ik er door tijdgebrek eentje eens niet haal. Zo'n lichte 'druk' vind ik dan juist weer prima, net zoals het behouden van mijn reeks.
En als ik zin heb doe ik 's avonds nog een paar extra oefeningen.
Ik switch ook geregeld tussen de Engelse en Nederlandse versie van een cursus (Frans in dit geval), en omdat ik met NL een paar maanden later ben begonnen fungeert dat nu als een herhaling van eerder geleerde stof.
Deze constructie bevalt me heel goed :)

Het is alleen jammer dat als je de competities uitschakelt, je ook geen vrienden kunt hebben, en dat je verder anoniem bent. Hopelijk verandert dat ooit nog eens.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:23

Toch wel grappig om te lezen dat zoveel mensen het ieder op hun eigen, bij hun passende manier, aanpakken bij duo :D

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:28

rien10 schreef:

Je kan gratis blijven, of je hebt misschien een proefabonnement genomen dat daarna in betaald over gaat?
Ik heb 2 jaar gratis gedaan, toen kreeg ik opeens reclames. Daar ergerde ik mij aan. Nu hebben we met een aantal via dit topic een betaalde familie groep, erg blij mee.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17 min geleden

Ik zit nog steeds in gratis, al die aanbiedingen klik ik gewoon weg.