Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:36

Flying_Angel schreef:
Hoe weet een blind persoon na een grote boodschap of hij klaar is met vegen?

zal ik het eens navragen? Ik woon naast een woning van Visio waar een aantal blinde mensen wonen :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:38

op dat specifieke onderwerp weet ik niet :+ maar bij de aanrecht schoonmaken gewoon alles extra doen.
Dus misschien is dat vergelijkbaar?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 20:41

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:07

Ik zie regelmatig staan bij een advertentie “moet nu weg” of “ moet vandaag weg” en dan een vraagprijs. Als er niemand biedt, staat het ding dan bij de vuilnis of wat?
(Dan is het pas echt ‘weg’ :+ )

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 04:59

In mijn geval: ja. Ik gooi het in de kliko, bel het grofvuil, of ik breng het naar de kringloop.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:01

Als er een put wordt gegraven in de droogte van Afrika hoe diep moet deze dan zijn om de mensen van water te voorzien?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:56

moonsparkle schreef:
Als er een put wordt gegraven in de droogte van Afrika hoe diep moet deze dan zijn om de mensen van water te voorzien?

"Hoe diep ligt het grondwater in Europa en de VS samen?" zou net zo'n stomme vraag zijn 8)7

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:01

oomens schreef:
moonsparkle schreef:

"Hoe diep ligt het grondwater in Europa en de VS samen?" zou net zo'n stomme vraag zijn 8)7

Ik dacht dat stomme vragen niet bestonden... Dit is het dingen die je je afvraagt topic en deze vraag kwam bij me op. Misschien is er een bepaald aantal meters? Ik heb geen idee misschien verschilt het enorm per deel van Afrika maar misschien is er wel een soort van gemiddelde?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:08

moonsparkle schreef:

Dat ligt aan de grondwaterstand. Op sommige plekken kan het helemaal niet. Staat zo’n put zo droog. Of er treedt teveel verzilting op.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:09

oomens schreef:
moonsparkle schreef:

Jemig is het echt nodig om zo flauw te reageren?
Ik vond het best een goede vraag

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:10

Suzanne F. schreef:
moonsparkle schreef:

Dat ligt aan de grondwaterstand. Op sommige plekken kan het helemaal niet. Staat zo’n put zo droog. Of er treedt teveel verzilting op.

Bedankt, dus in sommige delen is een waterput eigenlijk ook niet altijd een oplossing?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:12

Afrika is groter dan de vs en Europa samen. En minimaal net zo divers qua landtype. Hoewel het vriendelijk gebracht had kunnen worden, is er op deze vraag geen reëel antwoord te geven.

Zelfs per land is het lastig, kijk maar naar het verschil van boren voor een put enkel binnen Nederland al.

Dit plaatje geeft een eerlijker beeld van hoe groot Afrika is. Nederland (40.000 km2) en België (30.000km2) samen mogen er ook nog bij, want dan houdt Afrika nog ruimte over
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:41

moonsparkle schreef:
Bedankt, dus in sommige delen is een waterput eigenlijk ook niet altijd een oplossing?

Nee zeker niet. Het kan soms een oplossing zijn.
Het is beter om voor duurzame oplossingen te gaan zoals leidingen vanuit de steden doortrekken naar de meer rurale gebieden. Of door een innamepunt bij een groot zoetwatermeer te plaatsen en leidingen te leggen naar de gebieden. Dit wordt beide trouwens al gedaan.
Ergens een waterput slaan in Afrika klinkt leuk maar werkt vaak niet. Kost geld en na een maand komt er geen water meer uit.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:43

Hoe kan een virusinfectie een bacteriële infectie worden en weer besmettelijk zijn als virus? Mijn kind was verkouden (= virus), kreeg daarvan oorontsteking (= bacterie) en de troep die nu uit zn oor komt is volgens de huisarts weer besmettelijk als verkoudheid voor andere kindjes (= virus). Ik dacht altijd dat virussen en bacteriën compleet verschillende "beestjes" waren?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:50

Klopt, dat zijn ook verschillende zaken.
Wat ik er van begrijp met mijn leken verstand is; er is een virus dat woekert en ziek maakt. Daardoor gebeurt er van alles in het lichaam, en zeker op de plek waar het virus zich manifesteert. Bacteriën maken hiervan gretig gebruik door te gaan vermenigvuldigen op deze plekken of elders in het lichaam.
Zo zie je wel dat een griep virus tot longontsteking kan verworden, hetzelfde met Covid, dat is ook een virus wat later longontstekings klachten geeft.
Maar er zijn hier vast mensen die het veel beter kunnen uitleggen dan ik.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:09

rien10 schreef:
Klopt, dat zijn ook verschillende zaken.
Wat ik er van begrijp met mijn leken verstand is; er is een virus dat woekert en ziek maakt. Daardoor gebeurt er van alles in het lichaam, en zeker op de plek waar het virus zich manifesteert. Bacteriën maken hiervan gretig gebruik door te gaan vermenigvuldigen op deze plekken of elders in het lichaam.
Zo zie je wel dat een griep virus tot longontsteking kan verworden, hetzelfde met Covid, dat is ook een virus wat later longontstekings klachten geeft.
Maar er zijn hier vast mensen die het veel beter kunnen uitleggen dan ik.

Ik vind het anders prima en heel begrijpelijk uitgelegd hoor

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:19

Rien legt het best aardig uit, maar het is belangrijk om 2 zaken uit elkaar te houden. Er zijn virussen die tot longontsteking kunnen leiden, zoals bijvoorbeeld covid, dan kijk je echt naar schade/ontsteking door het virus zelf en dan helpen antibiotica ook niet. Daarnaast kun je door de schade die het virus geeft lokaal een verminderde afweer hebben waardoor je tijdelijk gevoeliger bent voor een bacteriële infectie. Dit kun je bijv ook hebben bij huidziekten zoals ernstig eczeem. In deze gevallen helpt antibiotica wel.

Maar een virus wordt idd geen bacterie of andersom.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:59

Heeft iemand tips om je huid op specifieke plekken wat minder vet te maken?

Ik heb een neussonde en wangpleisters die ik 2x per dag moet vervangen omdat zeker die bij mijn neus gewoon helemaal loslaat omdat mijn huid zo vet is. Als ik hem vervang haal ik de lijm van de vorige pleister al weg met nagellakremover (zonder aceton) (ja ik weet het) en dat toch wel agressieve spul verdraagt mijn huid op zich wel en het droogt tegelijkertijd de huid wat in, maar na een paar uur is de pleister weer los. Een neuspleister is al helemaal geen optie vanwege de vettigheid. Ik heb verschillende wangpleisters geprobeerd.. en zeker 's nachts moet ik niet hebben dat die pleisters los gaan en die sonde los komt, wat nu wel steeds bijna gebeurt.

Dus de vraag: of er middeltjes zijn die de huid voor langere tijd wat in drogen die minder heftig zijn dan nagellakremover ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 13:31

Vette huid heeft juist vocht tekort :P

Schoonmaken met een een lichte BHA. En daarna niacinamide er op, dit houdt het vocht op peil en remt talg en olie aanmaak.
Dan zou het al snel beter moeten zijn.

Dus met de nagellak remover, zorg je er ook voor dat je huid nog meer olie aan gaat maken.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:47

:wow: :)*

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:25

Hoe verwijder je een jeans knoop?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 19:41

Met twee nijptangen. Een aan iedere kant en dan trekken en wrikken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 19:42

:') bij mij verwijderen die knopen zichzelf meestal

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 21:16

rien10 schreef:
Met twee nijptangen. Een aan iedere kant en dan trekken en wrikken.

Inderdaad zo met brute kracht :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 21:23

Heerlijk om te doen. Lekker lomp!