Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:27

Totdat corona idd niet meer is dan een griep, lijkt het me prima als er extra eisen worden gesteld aan niet-gevaccineerden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:29

Fitzroy schreef:
Waarom niet? Je mag toch wel eisen stellen aan niet gevaccineerde mensen?

Tuurlijk mag je eisen stellen aan niet-gevaccineerden, maar ik zie niet in welk gevaar zij kunnen vormen voor mensen die wel gevaccineerd zijn. Het is toch de bedoeling dat vaccins bescherming bieden. Of heb ik er nu echt helemaal niks van begrepen? :=
En gevaccineerden blijven ook nog besmettelijk blijkt nu, dus dan houdt het helemaal geen steek.

In winkels heb je toch ook geen aparte uren voor die 2 groepen ? Tot nu toe dan... :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:31

Cer schreef:
(overigens, een groot gedeelte zou na vandaag opgelost moeten zijn... 11 aug is D-day voor gevaccineerden, want iets met 5G :') ... maar goed, dit terzijde)

:')

Hebben we dat ook meteen gehad.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:32

besita schreef:
Pandora2 schreef:
Ik dacht gister precies hetzelfde ... you ain't seen nothing yet }:) :D

Als je een jaar geleden had gezegd dat je op een terrasje (!) zou gecontroleerd worden door de politie om je coronapas te laten zien ( in Fr maar komt hier ook nog wel )dan hadden meeste wel geschreeuwd daar is de wappie weer

Oh echt ?
Hier kwamen de flikken van de week mee een cola drinken. :P

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:36

Pandora2 schreef:
Fitzroy schreef:

Tuurlijk mag je eisen stellen aan niet-gevaccineerden, maar ik zie niet in welk gevaar zij kunnen vormen voor mensen die wel gevaccineerd zijn. Het is toch de bedoeling dat vaccins bescherming bieden. Of heb ik er nu echt helemaal niks van begrepen? :=
En gevaccineerden blijven ook nog besmettelijk blijkt nu, dus dan houdt het helemaal geen steek.

In winkels heb je toch ook geen aparte uren voor die 2 groepen ? Tot nu toe dan... :+

Ik zat te denken, kan het niet zo zijn dat de gevaccineerden de niet-gevaccineerden in gevaar kunnen brengen? En de niet-gevaccineerden elkaar natuurlijk. Omdat gevaccineerden het virus soms nog wel kunnen verspreiden en dat stadion natuurlijk geen zin heeft in gezeik en besmettingen. Ik snap het ergens wel

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:38

ja ze kunnen elkaar in gevaar brengen misschien, maar dat mogen ze dan altijd nog zelf weten denk?
Ik zou het echt van de gekke vinden als we zo zouden scheiden..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:40

Zou kunnen inderdaad.
Ik begrijp er hoe langer hoe minder van lijkt wel. Maar ik wijt het dan maar aan de leeftijd... :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:41

Pandora2 schreef:
besita schreef:

Als je een jaar geleden had gezegd dat je op een terrasje (!) zou gecontroleerd worden door de politie om je coronapas te laten zien ( in Fr maar komt hier ook nog wel )dan hadden meeste wel geschreeuwd daar is de wappie weer

Oh echt ?
Hier kwamen de flikken van de week mee een cola drinken. :P

Omdat het hier nog niet verplicht is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:42

Het is in de buitenlucht. Daar is de kans op besmetting sowieso minimaal. Ik vind de maatregel dus zwaar overtrokken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:46

Buiten dat ik ook met mn niet gevaccineerde vrienden een drankje wil kunnen doen... waarom zou dat niet kunnen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:47

Ergens houdt het toch ook op!? Heel het leven is risico. We begeven ons toch ook dagelijks massaal in het verkeer? Je kunt jezelf beschermen dmv een vaccinatie. Niet vaccineren moet een vrije keuze blijven. En ook wanneer je niet gevaccineerd bent blijft de kans klein dat je met Corona in het ziekenhuis belandt of erger.

Ik vind dat ze of alles los moeten laten, maar dan ook alle maatregelen en stoppen met testen. Dus het gewoon laten gaan net als bij een griep. Mensen zijn dan wel vrij om individueel maatregelen te nemen, maar ze worden niet meer opgelegd.

Of ze blijven wel testen en in de gaten houden hoeveel besmettingen er zijn. Maar ik vind wel dat de maatregelen die daar aan vast komen te hangen niet mogen gelden voor wel gevaccineerden. Maar dan krijg je dus wel die tweedeling. Ik heb geen last van niet gevaccineerden, want ik ben wel gevaccineerd en heb mezelf dus voor zover het kan beschermd. Tja en krijg ik het, dan is dat zo. De kans dat ik dan een paar dagen ziek in bed lig en vervolgens weer gewoon beter word en alles weer kan doen is wel het allergrootst. En vervolgens ben je een tijdlang immuun… dus prima.

Tja en de testbereidheid zal ook een ding worden. Waarom zou ik me bij klachten laten testen als ik gevaccineerd ben en iedereen om me heen dat ook heeft kunnen doen?
Laatst bijgewerkt door Vayo op 11-08-21 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:48

SusanH schreef:
Het is in de buitenlucht. Daar is de kans op besmetting sowieso minimaal. Ik vind de maatregel dus zwaar overtrokken.

Even vergeten dat een stadion verleden jaar een brandhaard was voor COVID?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:49

Ja maar een jaar geleden was er nog niemand gevaccineerd. Nu is het overgrote deel van de bevolking gevaccineerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:50

Fitzroy schreef:

Dat is nog maar de vraag...
was het het stadion, of waren het de bussen waar ze allemaal bij elkaar zaten (omdat het een verplaatste wedstrijd was..)

Daarna is er in de buitenlucht niet heel veel meer aan de hand geweest... dacht ik..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:50

Misschien ook gelijk een mazelen vak invoeren.
Wordt nog ingewikkeld als je wel een covid vaccin hebt maar geen mazelen vaccin, of omgekeerd.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 11-08-21 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:51

Fitzroy schreef:
SusanH schreef:

Die in Italië ? Dat was een brandhaard omdat ze naderhand de kroeg indoken en er veel met bussen waren gekomen. Niet in het stadion besmet maar erbuiten, bij het uitgaan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:54

Sizzle schreef:
Misschien ook gelijk een mazelen vak invoeren

Daarvan zeggen we nu toch ook “Dat is het risico dat je zelf neemt door niet te vaccineren”. Laat dat bij Corona dan ook gewoon zo zijn.

Hier merk je overigens niets meer van Corona en de maatregelen. Tenzij het gaat ook horeca omdat dat opgelegd wordt. Maar privé onder elkaar niet. En dat gaat gewoon prima. Investeer gewoon goed in de zorg zodat daar de druk omlaag gebracht wordt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:54

Fitzroy schreef:

Waarom?
Of moeten ze beschermd worden tegen de gevaccineerden?!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:56

Dat wordt zo vaak geroepen, dat juist gevaccineerden gevaarlijk zijn …. maar dat slaat natuurlijk echt nergens op.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:56

bigone schreef:
Fitzroy schreef:

Die in Italië ? Dat was een brandhaard omdat ze naderhand de kroeg indoken en er veel met bussen waren gekomen. Niet in het stadion besmet maar erbuiten, bij het uitgaan.

En EK met al die duizenden in een stadium heeft ook geen brandhaarden teweeggebracht integendeel meer en meer groepsimmuniteit en dalende cijfers

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:57

Fitzroy schreef:
SusanH schreef:

Nee dat was niet het stadion. Bewezen is dat die mensen ook gezellig in de bus hebben gezeten, en elkaar voor en na de wedstrijd binnen troffen. Je doelt op Bergamo toch?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:59

Ik heb net even gegoogled maar ik kan dat bewijs nergens vinden. Het kán in het stadion gebeurd zijn met al die schreeuwende supporters.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:00

Fitzroy schreef:
Totdat corona idd niet meer is dan een griep, lijkt het me prima als er extra eisen worden gesteld aan niet-gevaccineerden.

Fitzroy vindt dat een beetje Apartheid wel prima?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:05

Dan, een dag later, heeft Italië zijn eerste cluster van uitbraken van het coronavirus. Het virus verspreidt zich razendsnel, met de regio Bergamo als epicentrum. De wedstrijd geldt al snel als mogelijke bron, als brandhaard. De term ‘biologische bom’ valt, al ontbreekt een wetenschappelijke onderbouwing. Uit een peiling van databedrijf Intwig blijkt later dat zeker 20 procent van de bezoekers in de twee weken na het duel symptomen van covid-19 krijgt.

De Roon: ‘Zeker is dat zoons op bezoek zijn geweest bij vaders, kleinkinderen bij grootouders, om te vertellen over die schitterende wedstrijd in Milaan. Achteraf hoorden we steeds meer verhalen. Maar er is meer: de regio drijft veel handel met China.’

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:22

En het is van de clubs natuurlijk ook wel goed gezien. Dat maakt toch een totaal van om en bij de 1000 toeschouwers meer... :$
Die man die de pers te woord stond, zei van ja, dan kunnen mensen die nog niet de tijd gehad hebben zich te laten vaccineren omdat ze op vakantie waren, toch de match bijwonen :')