Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:02

Zwartewaterland is toch ook zo’n gemeente die regelmatig bij het hoogste aantal besmettingen in Nl. zit?
Ik begrijp wel waarom 8)7

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:03

secricible schreef:
Citaat:
In gemeente Zwartewaterland kunnen klanten toch winkelen zonder afspraak: winkeliers hebben 'shoplichten' voor de deur staan. RTV Oost schrijft dat klanten aan een groen of rood bord kunnen zien of ze welkom zijn of niet. Ondernemers willen zo de drempel verlagen om te gaan winkelen, maar wel op een veilige manier. De overheidsregel is dat een klant vier uur van tevoren een afspraak moet maken.

"We hebben het gelijk al gemerkt afgelopen week: als er geen mensen met een afspraak binnen zijn, krijg je toch nog klanten binnen", zegt winkelier Ruben Breman uit Genemuiden tegen de regionale omroep. Hij benadrukt dat alle ondernemers zich aan de coronaregels houden.

Liveblog nos

We houden ons aan de coronaregels. We houden ons er alleen niet aan. Ongetwijfeld de maatstaf van heel veel mensen die "zich echt aan alle regels houden!"

Dat dus :')

Maar ik ben wel even heel blij nu... gisterenavond bericht van onze atletiekvereniging, de hardlooptrainingen op de baan gaan weer starten! Netjes in groepjes van 4, op de baan. Volgende week vrijdag 1e training weer!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:06

@achterom: gelukkig heb ik pas 2 keer een meeting gehad. En was het de tweede keer. Maar ik ben jou geen verantwoording schuldig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:13

Ik werk ook al een jaar thuis, jubileum heb ik woensdag gevierd. :))
Maar, wij mogen naar kantoor komen. Vanuit ons team is niemand die dat doet, maar ik weet dat er wel mensen zijn die het doen, ik weet ook mensen die thuis kunnen werken maar dat niets vinden en vanaf het begin af aan gewoon op kantoor hebben gezeten. Bereidheid van mensen om volledig thuis te werken is er niet, zeker niet als bedrijven je niet verplichten om thuis te werken wanneer dat kan en toch de mogelijkheid geven om naar kantoor te komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:16

Hier is onze dochter jarig. Precies een jaar geleden dat we binnen moesten blijven. Gaan we zeker door haar verjaardag nooit meer vergeten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:20

Gefeliciteerd Susan, ik kan me inderdaad nog herinneren dat met de lockdown je direct met je dochters verjaardag zat.
Mijn neef is dinsdag jarig, zat er ook al aan te denken dat het voor deze kinderen de 2de keer is dat ze hun verjaardag niet kunnen vieren.

Over het niet thuiswerken, artikel van de CNV: https://www.cnvvakmensen.nl/wie-we-zijn ... r-te-komen

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:32

Gefeliciteerd Susan, hopelijk heeft ze toch een beetje een feestelijke dag.

Ik ben sinds maart 2020 3 keer op kantoor geweest. Onze afdeling bestaat uit 75 man en er mogen maximaal drie van deze afdelingop kantoor zijn. In totaal zijn er 20 mensen welkom in een kantoor met 3 verdiepingen. Woensdag ga ik toevallig even omdat ik iets fysiek aan een collega moet overdragen (tablet) maar voor de rest is het thuiswerken prima geregeld. We kunnen zelfs een compleet kantoor leasen, met sta-zit bureau en alles. Zelfs als de klant vraagt of we op locatie willen komen werken zijn we vrij om te weigeren. Echt heel fijn!

Een vriendin van me kreeg begin februari een mail dat ze geacht werden op kantoor te werken omdat de bedrijfsresultaten tegenvielen. Volgens de directeur kwam dat door het thuiswerken. :roll:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:51

Wij moeten echt thuis werken. Ik heb wel een kleine vrijstelling vanwege medische redenen, 2 dagdelen op kantoor, vooraf reserveren. Ik ben dit afgelopen jaar misschien 5 keer geweest. Op twee collega’s na heb ik niemand meer gezien.

Ik ben veel andere taken gaan doen omdat het grootste gedeelte van mijn werk niet uit te voeren is vanaf huis. Ik heb m’n draai na een jaar wel weer gevonden maar hoop wel nog steeds dat het tijdelijk is.

Raar eigenlijk hè.... we zijn gewoon een jaar verder nu.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:03

Ja he.... een jaar geleden kwam ik volledig thuis te zitten en kon ik niets meer doen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:04

Wat 'n walchelijke man! Mensen de dood in jagen omdat je misschien 'ns een miljoentje minder winst dreigt te maken?
Citaat:
The Washington Post meldt dat er honderden coronabesmettingen zijn geweest bij een grote Tesla-fabriek in de Californische plaats Fremont. Topman Elon Musk opende de autofabriek in mei vorig jaar tegen een verbod van de autoriteiten in.

Musk had felle kritiek geuit op de gedwongen sluiting van de fabriek. Hij dreigde zelfs de fabriek en het eveneens in Californië gelegen hoofdkantoor van Tesla in Palo Alto te verplaatsen naar andere Amerikaanse staten.

De fabriek in de buurt van San Francisco is een van de belangrijkste locaties voor Tesla. Er werken 10.000 mensen. Na de heropening van de fabriek zijn er in de periode tussen mei en december zo'n 450 coronabesmettingen geweest.

AD live blog

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:07

10.000 mensen 450 besmettingen. Bevoorrading Jumbo in Raalte 1000 mensen 100 besmettingen. Wat is het verschil.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:08

purny schreef:
@achterom: gelukkig heb ik pas 2 keer een meeting gehad. En was het de tweede keer. Maar ik ben jou geen verantwoording schuldig.

Je bent mij inderdaad geen verantwoording schuldig, maar ik mag wel vinden dat jouw reden om naar kantoor te gaan een hele slechte is.

elnienjo schreef:
Wat 'n walchelijke man! Mensen de dood in jagen omdat je misschien 'ns een miljoentje minder verlies dreigt te maken?
Citaat:
The Washington Post meldt dat er honderden coronabesmettingen zijn geweest bij een grote Tesla-fabriek in de Californische plaats Fremont. Topman Elon Musk opende de autofabriek in mei vorig jaar tegen een verbod van de autoriteiten in.

Musk had felle kritiek geuit op de gedwongen sluiting van de fabriek. Hij dreigde zelfs de fabriek en het eveneens in Californië gelegen hoofdkantoor van Tesla in Palo Alto te verplaatsen naar andere Amerikaanse staten.

De fabriek in de buurt van San Francisco is een van de belangrijkste locaties voor Tesla. Er werken 10.000 mensen. Na de heropening van de fabriek zijn er in de periode tussen mei en december zo'n 450 coronabesmettingen geweest.

AD live blog

De kerel valt steeds meer door de mand... zogenaamd duurzaam, maar zo omgaan met zijn personeel is echt niet oké -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:13

Elon Musk gelooft niet in corona toch?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:22

Het grote probleem is meer dat veel mensen zich niet de discipline kunnen opleggen om ook echt te werken.

De meeste van onze zakelijke contacten zijn aan het thuiswerken en leggen geen bedrijfsbezoeken meer afleggen. Wat ze de hele dag uitspoken weet ik niet maar ze zijn vrijwel onbereikbaar, mail komt dagen later antwoord op. Kortom het werkt voor geen meter.

Zodra je ze wel aan lijn hebt zijn ze net in de supermarkt,rondje hardlopen, etc etc .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:23

Achterom schreef:
purny schreef:

Je bent mij inderdaad geen verantwoording schuldig, maar ik mag wel vinden dat jouw reden om naar kantoor te gaan een hele slechte is.

De kans dat ik nog een meeting heb via zoom is echt minimaal. Voor de rest ben ik op kantoor omdat het noodzakelijk is. Dat is ook de regel. Werk thuis alleen als het echt niet anders kan kun je naar kantoor.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:23

elnienjo schreef:
Wat 'n walchelijke man! Mensen de dood in jagen omdat je misschien 'ns een miljoentje minder winst dreigt te maken?
Citaat:

AD live blog

Het is een fabriek die kan je niet tot in het oneindige dicht houden. Of betaal jij zijn schade/verliezen.?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:25

robert45 schreef:
Het grote probleem is meer dat veel mensen zich niet de discipline kunnen opleggen om ook echt te werken.

De meeste van onze zakelijke contacten zijn aan het thuiswerken en leggen geen bedrijfsbezoeken meer afleggen. Wat ze de hele dag uitspoken weet ik niet maar ze zijn vrijwel onbereikbaar, mail komt dagen later antwoord op. Kortom het werkt voor geen meter.

Zodra je ze wel aan lijn hebt zijn ze net in de supermarkt,rondje hardlopen, etc etc .

Ja dat geldt voor studenten ook. Die ook maar weer naar college laten gaan omdat thuis concentreren zo moeilijk is? En dan ook maar weer naar de kroeg omdat zelf je bier inschenken thuis niet zo leuk is. Consessies moeten gewoon gedaan worden. Ook voor de mensen die op kantoor zitten omdat thuis "irritant" is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:26

robert45 schreef:
Het is een fabriek die kan je niet tot in het oneindige dicht houden. Of betaal jij zijn schade/verliezen.?

Hij is de rijkste man op aarde, okee, gezakt naar plek 2. Wat 'n pijn zal dat hem doen: *kots*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:33

elnienjo schreef:
robert45 schreef:

Hij is de rijkste man op aarde, okee, gezakt naar plek 2. Wat 'n pijn zal dat hem doen: *kots*

Oh dus als je veel geld verdient moet je maar 10.000 mensen ontslaan (want zo gaat dat in Amerika). Die mensen zijn natuurlijk ook allemaal heel rijk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:37

SusanH schreef:
Hier is onze dochter jarig. Precies een jaar geleden dat we binnen moesten blijven. Gaan we zeker door haar verjaardag nooit meer vergeten.

Gefeliciteerd! *\o/* Erg dubbel hé om zo een verjaardag te vieren.

Hier nog steeds geen uitslag. Wachten duurt soms zo lang. De juf en 4 klasgenootjes zijn negatief.
Een klasgenootje heeft net te horen gekregen dat hij positief is. Maar ook dit kind was voor het laatst 5 mrt. op school. Had enkel wat buikpijn, geen coronaklachten. Moeder is ook positief, maar heeft ook geen klachten. Zij liet zich testen omdat ze hooikoorts heeft en nu een neusgat dicht zat, meer niet.
Ik geloof niet dat deze besmetting invloed heeft op de quarantaine van de klas.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:38

MarlindeRooz schreef:
elnienjo schreef:
[

Oh dus als je veel geld verdient moet je maar 10.000 mensen ontslaan (want zo gaat dat in Amerika). Die mensen zijn natuurlijk ook allemaal heel rijk.

En Amerika heeft niet zo een sociaal stelsel als dat wij hebben om.dit op.te vangen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:40

MarlindeRooz schreef:

Hij zou ook gewoon hun salaris (deels) door kunnen betalen natuurlijk. Zal vast geen hoog salaris zijn als je voor die dagobert duck werkt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:41

elnienjo schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hij zou ook gewoon hun salaris (deels) door kunnen betalen natuurlijk. Zal vast geen hoog salaris zijn als je voor die dagobert duck werkt.

Pure aannames ga je lekker..om iemand zo te noemen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:42

Wordt het nou ineens een bash Musk topic?

Beetje bijzonder.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:42

Beetje hypocriet vind ik dit.
Enorm veel niet direct noodwendige lokale fabrieken zijn immers ook gewoon open. Snoep en koek is ook niets essentieels aan.