Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:12

UPS annuleer ik altijd, geen zin in.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:13

MarcoBorsato schreef:
UPS annuleer ik altijd, geen zin in.


Ik ook. 2 punten in de buurt zijn gestopt met UPS en ik ga er niet voor omrijden.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:17

Ik doe het wel, maar met tegenzin. Gelukkig zit er niet zo vaak een UPS pakje bij.
Ik hoop dat er snel meer verzendopties komen voor Italië en Spanje want daar is UPS steeds de enige optie.

thirteenn

Berichten: 2088
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:43

Lotus83 schreef:
thirteenn schreef:
Ik verkoop boeken op vinted en nu komt m'n eerste verkoop eraan. Een meisje uit België wilt een boek en ze zegt dat ze Postnl niet kan aanvinken en dat ze graag thuisbezorgd wilt hebben. Nou zegt ze dat we het ook buiten vinted om kunnen doen maar we elkaar wel moeten kunnen vertrouwen dat we eerlijk onze taken doen :+ ik vind het nogal verdacht en vreemd want ik heb vaker met Postnl naar België gestuurd wat gewoon thuis geleverd werd? Is dit een poging tot oplichting?


In Nederland kan je UPS en Postnl als optie Niet uitzetten.

En het kan zijn dat zij vanuit België geen postnl kan aanklikken?

Maar ik zou haar in dit geval verzoeken om voor een andere verzendoptie te kiezen en niet buiten Vinted om.

Ik heb DHL aangezet en het is inmiddels verkocht! Nou vraag ik me alleen nog af of ik ergens kan terug zien welk formaat pakket ik heb aangevinkt :')

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:49

Ja, op je verzendlabel.
Die krijg je in je mail.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:03

MarcoBorsato schreef:
UPS annuleer ik altijd, geen zin in.


Krijg je dan automatisch een negatieve review?

UPS is hier samen met DHL het gunstigst. Maar ons DPD punt was ineens weg en naar een andere stad rijden vond ik niet grappig. Gelukkig heb ik bij DPD wel de optie om het uit te zetten.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:06

_Lorette_ schreef:
MarcoBorsato schreef:
UPS annuleer ik altijd, geen zin in.


Krijg je dan automatisch een negatieve review?

UPS is hier samen met DHL het gunstigst. Maar ons DPD punt was ineens weg en naar een andere stad rijden vond ik niet grappig. Gelukkig heb ik bij DPD wel de optie om het uit te zetten.


Nee. Alleen als je niet verzend krijg je dat.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:17

Net 2 heeel leuke jodhpur rokbroeken gekocht op vinted, allebei met kaartje voor 20 euro samen!
Mocht iemand nog rijbroeken zoeken in S of M of kinderen, ze heeft er nog heel wat voor 10 euro/stuk.
https://www.vinted.be/member/31433463-ingridb574

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:44

Mijn schoonzus heeft net een Vinted account aangemaakt en direct wat verkocht. Zij had alleen nog niet haar portemonnee geactiveerd en moet nu haar bankgegevens en geboortedatum invullen. Alleen, dat geboorte jaar lukt maar niet, hij gaat niet verder dan 2003 zegt ze. Ik weet dat ik er toen ook een poosje mee geprutst heb maar ze krijgt het niet voor elkaar. Volgens mij moest je in elk geval eerst de maand op die kalender selecteren, dan de dag en dan het jaar. Heeft iemand dit onlangs nog gedaan en een idee?

Joaquim

Berichten: 982
Geregistreerd: 06-10-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:46

tengeltje11 schreef:
Net 2 heeel leuke jodhpur rokbroeken gekocht op vinted, allebei met kaartje voor 20 euro samen!
Mocht iemand nog rijbroeken zoeken in S of M of kinderen, ze heeft er nog heel wat voor 10 euro/stuk.
https://www.vinted.be/member/31433463-ingridb574

ik kan wel een nieuwe rijbroek gebruiken, maar ik vind het zo gevaarlijk om broeken te kopen zonder te passen want mijn maat verschilt een beetje qua merk. :')

verkopen ruiterspullen een beetje goed op vinted? heb volgens mij nog wel wat spullen liggen, oa rijlaarzen die best duur waren maar nooit gebruikt zijn, dus wil eens kijken of ik ze via vinted kan kwijt geraken.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:48

Ik zet er wel eens wat rijkleding op, maar ik merk dat alleen bepaalde merken verkopen. Marktplaats werkt dan meestal sneller.

siskeh
Berichten: 8681
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:12

Giolli schreef:
Mijn schoonzus heeft net een Vinted account aangemaakt en direct wat verkocht. Zij had alleen nog niet haar portemonnee geactiveerd en moet nu haar bankgegevens en geboortedatum invullen. Alleen, dat geboorte jaar lukt maar niet, hij gaat niet verder dan 2003 zegt ze. Ik weet dat ik er toen ook een poosje mee geprutst heb maar ze krijgt het niet voor elkaar. Volgens mij moest je in elk geval eerst de maand op die kalender selecteren, dan de dag en dan het jaar. Heeft iemand dit onlangs nog gedaan en een idee?


Bedoel je dat als je jonger bent je het niet kan? want dat lijkt me vrij logisch, dat je 18 moet zijn voordat je een account mag hebben op iets dergelijks.
Andersom zou gek zijn, ik geloof ook dat dit bij mij probleemlois is gegaan

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:37

Jeetje, DHL gaat ook ineens traag. Was eerst altijd uiterlijk 2 dagen later aangekomen op het pakketpunt. Nu iets 2 weken terug ingeleverd en is er nog steeds niet.
Een pakket ervan moest 7km verderop :+ Had ik beter zelf weg kunnen brengen.

thirteenn

Berichten: 2088
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:38

Iemand heeft nu bij mij een bundel aangemaakt, maar ik vind het bedrag iets te laag (denk dat het door de bundelkorting komt, die stond blijkbaar aan) kan ik dit nog weigeren of ben ik nu verplicht aan deze persoon te verkopen? Ik moet aangeven welk pakketgrootte het word voor ze verder kan.

siskeh
Berichten: 8681
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:44

Je kan zeker weigeren/annuleren, even bij Help denk ik zoeken.
Ben je niet zelf akkoord gegaan met het bod?

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:12

thirteenn schreef:
Iemand heeft nu bij mij een bundel aangemaakt, maar ik vind het bedrag iets te laag (denk dat het door de bundelkorting komt, die stond blijkbaar aan) kan ik dit nog weigeren of ben ik nu verplicht aan deze persoon te verkopen? Ik moet aangeven welk pakketgrootte het word voor ze verder kan.

Als je de pakketgrootte selecteert kan je zelf een nieuw vod doen voor het totaalpakket voordat ee koper het koopt.
En anders kan je de koop ontbinden zonder dat je slechte review krijgt.

thirteenn

Berichten: 2088
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:19

siskeh schreef:
Je kan zeker weigeren/annuleren, even bij Help denk ik zoeken.
Ben je niet zelf akkoord gegaan met het bod?


Dit is wat er in de chat staat


Afbeelding

Ik snap vinted nog niet helemaal :+

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:21

Als ik jou was zou ik het pakketformaat selecteren, een bod doen waarvoor de bundel weg mag en een berichtje schrijven met je verontschuldiging, dat je niet wist dat er een korting aan stond maar dat je die prijs echt te laag vindt, en je bod de minimale prijs is waarvoor het weg mag.

Misschien wil diegene het dan niet meer, maar misschien ook wel :)

Beter even netjes er over communiceren dan domweg weigeren :j

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 06:11

Ik vind dat je je verlies moet nemen.
Jouw fout, vouw korting.

Hoe zou jij het vinden dat je paar leuke items ziet en opeens meer moet betalen?

thirteenn

Berichten: 2088
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:17

pmarena schreef:
Als ik jou was zou ik het pakketformaat selecteren, een bod doen waarvoor de bundel weg mag en een berichtje schrijven met je verontschuldiging, dat je niet wist dat er een korting aan stond maar dat je die prijs echt te laag vindt, en je bod de minimale prijs is waarvoor het weg mag.

Misschien wil diegene het dan niet meer, maar misschien ook wel :)

Beter even netjes er over communiceren dan domweg weigeren :j

Het is inderdaad opgelost.
@tita ik verplicht niemand tot meer betalen, ik ga simpelweg niet akkoord. Als dat bij mij zou gebeuren zou ik dat niet erg vinden. Maar daar heeft ieder zijn mening in. Ik probeer te ontdekken hoe vinted werkt. Gelukkig heeft deze koper er begrip voor.

Lynnepinny

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:29

MarcoBorsato schreef:
UPS annuleer ik altijd, geen zin in.

Je kan die verzendoptie ook uitzetten in je profiel, toch? Ik heb dat een tijdje met Mondial gedaan toen ze hier nog niet in de buurt zaten. Dan staat die hele verzendoptie er niet meer bij en hoef je die bestellingen niet te annuleren.

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:33

Lynnepinny schreef:
MarcoBorsato schreef:
UPS annuleer ik altijd, geen zin in.

Je kan die verzendoptie ook uitzetten in je profiel, toch? Ik heb dat een tijdje met Mondial gedaan toen ze hier nog niet in de buurt zaten. Dan staat die hele verzendoptie er niet meer bij en hoef je die bestellingen niet te annuleren.

Volgens mij kan je ups niet uitzetten. :\

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:35

Lynnepinny schreef:
MarcoBorsato schreef:
UPS annuleer ik altijd, geen zin in.

Je kan die verzendoptie ook uitzetten in je profiel, toch? Ik heb dat een tijdje met Mondial gedaan toen ze hier nog niet in de buurt zaten. Dan staat die hele verzendoptie er niet meer bij en hoef je die bestellingen niet te annuleren.


Nee, dan had ik dat natuurlijk wel gedaan :)

tita schreef:
Ik vind dat je je verlies moet nemen.
Jouw fout, vouw korting.

Hoe zou jij het vinden dat je paar leuke items ziet en opeens meer moet betalen?


Dat is het risico van online kopen, denk ik dan.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 11:25

Nou je kan ook gewoon begrip er voor hebben dat een ander ook maar gewoon een mens is :(:)

Niemand hoeft verplicht iets te verkopen als er per ongeluk een verkeerde prijs bij staat.
Dan is het even balen dat je mazzeltje toch niet doorgaat en bedenken of je het voor een iets hogere prijs nog wel wilt hebben.

Met die automatische korting heb ik mezelf bij mijn eerste bundelverkoop ook lelijk in de vingers gesneden. Ik vind het eigenlijk wel een beetje een rotstreek van Vinted om hem automatisch aan te zetten op een manier dat je het eigenlijk niet eens in de gaten hebt :=

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 11:33

Dat is nou iets waar ik me niet druk over ga maken hoor. Als iemand aan zou geven dat ze die automatische bundelkorting over het hoofd hebben gezien, even goede vrienden, kan gebeuren. Daar kan ik geen minuut wakker van liggen. :D