Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Da's lekker makkelijk! Wel een school zijn en dan geen zin hebben om te zorgen dat je leerlingen veilig zijn. Ik vind dat soort gemakzucht vooral ook zo respectloos naar leerlingen die zich wel inzetten.
Sheran schreef:Ik ben benieuwd hoe dit echt zit. School (en ook werk) dient voor de veiligheid van de studenten/werknemers te zorgen. Horeca gaat immers ook dicht als mensen zich niet aan de afspraken houden...
Zebrastreep schreef:Genoeg mensen van 16 tot en met 18 bij mij op school. Boven de 20 vindt ik ook wel dat die het gewoon moeten kunnen.
Ik denk wel in de nabije toekomst dat ze er wel op gaan wijzen als het echt uit de hand loopt. Maar de kans is toch wel vrij klein aangezien we ook niet de lokalen uit mogen voor een pauze.
Als je tegen de route inloopt zal je daar zeker op aangesproken worden. En als het niet door een docent is dan wel door medeleerlingen. Maar handhaven lijkt mij toch wel een goed idee je hebt er altijd rotte appels tussen zitten.
Morrie schreef:Ik hoor van mijn oud- collega’s dat er op het ROC waar ik gewerkt heb flink gehandhaafd wordt door de beveiliging. Er zijn looproutes en de diverse opleidingen mogen door een toegewezen ingang het gebouw betreden en verlaten. Studenten zitten van half 11 tot 3 in hetzelfde lokaal, waar zij ook moeten lunchen, dit moeten ze meenemen van huis, docenten lopen dus rond, kantine en docentenkamers zijn dicht. Overal zuilen met ontsmettingsmiddelen. Allemaal corona proof. En dan ineens blijkt een docent Q-koorts hebben. Paniek, wat nu. (Volgens google is dat niet overdraagbaar van mens op mens, pffffffiewww)
lenaa_tje schreef:Ik vind het te makkelijk om als volwassen de verantwoordelijkheid buiten jezelf te leggen.
Ja aanspreken is belangrijk maar politie agent spelen door een baas of docent bij volwassenen?
Citaat:Als er een collega te dicht bij jou komt spreek je dat toch uit? Daarvoor hoef je toch niet naar je teamleider te gaan om te zeggen dat die en die geen afstand houdt.
Citaat:In dit geval is er een docent bij en is de drempel misschien lager en had er prima gezegd kunnen worden dat je het onprettig vind dat je medestudenten geen afstand houden. Als je dit zelf vervelend vind.
lenaa_tje schreef:Ben ik het dus helemaal met je eens daarom geef ik ook aan dat dit bij de docent aan gegeven had kunnen worden. Daarvoor is de docent er. Die kan je dus best wel opzoeken als je zelf het gevoel hebt dat de afstandsregels te weinig in acht genomen worden. Het is voor iedereen wennen.
Maar ik lees in de post vooral ergernis over het bezoekje aan deze instelling en dat vind ik niet juist. Je kan de praktijk er niet uithalen omdat je het zelf niet een leuke doelgroep vind. Die praktijk is gewoon belangrijk. Maar dan de conclusie trekken dat school onvoldoende aan de Corona maatregelen doet is te kort door de bocht.
Zebrastreep schreef:lenaa_tje schreef:Ben ik het dus helemaal met je eens daarom geef ik ook aan dat dit bij de docent aan gegeven had kunnen worden. Daarvoor is de docent er. Die kan je dus best wel opzoeken als je zelf het gevoel hebt dat de afstandsregels te weinig in acht genomen worden. Het is voor iedereen wennen.
Maar ik lees in de post vooral ergernis over het bezoekje aan deze instelling en dat vind ik niet juist. Je kan de praktijk er niet uithalen omdat je het zelf niet een leuke doelgroep vind. Die praktijk is gewoon belangrijk. Maar dan de conclusie trekken dat school onvoldoende aan de Corona maatregelen doet is te kort door de bocht.
Dat heeft er nogmaals niks mee te maken dat de doelgroep mij niet trekt. Het heeft er meer mee te maken dat de cliënten op mijn stageplek enorm beschermd moeten worden tegen dit virus. En dat bedenkt school om ergens een rondleiding te geven waar geen afstand houden mogelijk is. Daar baal ik van en had ik graag van te voren informatie over gehad zodat ik op mijn stageplek kon overleggen of dat verstandig is om te bezoeken de ja of de nee. Voor hetzelfde geld breng ik de cliënten op mijn stage in gevaar. Ik voel mij verder prima maar beetje banketstaaf als ik het draag. Nogmaals niks te maken met dat ik de doelgroep niet leuk vond. Ik ben inmiddels wel gewend dat er aan mijn doelgroep geen aandacht besteed wordt omdat ik de enige ben die pbgz doe en de rest pgsd.
sureido schreef:Ik hoor dus nu dat eind dit jaar het vaccin waarschijnlijk klaar is op het nieuws (NOS). Dat dit op het nieuws komt geeft wel goede hoop want denk dat ze dit niet zomaar naar buiten gaan brengen. Dat is dus sneller dan gedacht en dat betekend dat het 2021 wordt beter feest echt door kan gaan als het zo is. Vond iedereen al zo net doen of het virus wegloopt in 20201 maar dat is dan ook echt zo