Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Badeendje schreef:Google even naar ‘peildatumarbitrage’, dan kan je de website van de belastingdienst vinden en lezen hoe ze de belasting op beleggingen berekenen.
De beleggingsrekening waar nu geld op staat is gewoon een spaarrekening.
opisop_shop schreef:Nou inderdaad. Wij hebben vorige week alles verkocht omdat het echt heel hoog stond en we over wilden stappen naar herinvesterd in plaats van uitkerend.
Waren alsnog "te vroeg" want we hadden echt een stuk meer winst kunnen hebben aangezien het nog stééds gestegen is. Ongelooflijk.
En wij dachten inderdaad dat er een knikje zou komen door Trump waardoor we mooi in zouden kunnen stappen.
Vergeet het maar
_Kellyy schreef:Paar suggesties:Iemand nog ideeën voor aandelen om in te beleggen? Ik merk dat ik even niet zo goed weet welke aandelen ik zou willen kopen. Ik beleg niet op de Amerikaanse beurs.
c_alsemgeest schreef:Paardjes83 schreef:Mocht er nog iemand met crypto willen beginnen ik heb een code voor 50 euro welkomsttegoed bij Bitvavo
Wel zo netjes om er bij te vermelden dat dit affiliate of referral links zijn en dat een ander er ook aan verdiend als iemand die code gebruikt
Gnome schreef:Ik zie nu weer de aankondiging van Trump.. vorig jaar april raakte we echt heel veel rendement kwijt in een paar dagen. Wat doen jullie?
Yessy schreef:Mijn man en ik beleggen nu een jaar of 7 denk ik en vrijdagavond was de eerste keer dat we een gesprek gevoerd hebben wat we gaan doen, (deels) verkopen of aanhouden. We beleggen voor de lange termijn, denk aan eerder met pensioen bijvoorbeeld, dus een dipje is niet heel spannend. Maar als alles over een paar dagen halveert is dat toch wel erg zonde van het geld.. Aan de andere kant, toen het Venezuela gedoe startte dacht ik ook dat de beurs zou crashen en dat deed niet tot nauwelijks iets, ik kan dat als leek dus echt totaal niet inschatten.