Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:03

Maar stel hij bedoeld het niet beschuldigend.
Dan kan hij toch ook vragen hebben jullie onze gieter ergens anders neergezet, want ik kan hem niet vinden.

Ik ben wel benieuwd als hij hem vind of we dat ook te horen krijgen :')

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:24

Wat ik wel raar vind aan marktplaats dat als ik een advertentie sluit waarbij bijv het geld van het artikel rechtstreeks naar mijn rekening is overgemaakt ik de koper niet kan beoordelen. En dan bijv wel iemand die 100 vragen gesteld heeft, maar die het dan uiteindelijk niet koopt. Vind ik raar en eigenlijk niet ok.
Ik had laatst ook iemand die een optie had op een artikel van 100 euro. Wist nog niet of het definitief door ging. Koper 2 wil het overnemen voor de vraagprijs. Ik heb aangegeven dat ik al moet iemand bezig was en als zij die dag besloot dat ze het niet nam het artikel voor koper 2 was.
Koper 2 geeft aan dan liever verder te kijken. Prima, geen probleem. Koper 1 koopt het produkt, fijne conversatie snel betaald en berichtje gehad bij ontvangst dus ook de advertentie daarna verwijderd. En dan mag ik koper 2 beoordelen? Raar systeem hoor.

J0anieke

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:21

Ik heb mijn pakje binnen! :D
Moet m nog wel testen, ga ik vanavond doen, maar in ieder geval opgelucht dat die binnen is.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:13

Ik had op iets geboden maar helaas net te laat, kreeg bericht dat koper 1 afgehaakt was of ik het snel op kon halen?

Ja geen probleem maar kan ik dan contant betalen?
Geen probleem. Dus ik heen en krijg ik een heel verhoor over waar mijn geld vandaan komt?

Of dat het zwart geld is,of ik schulden heb?

Hallo,koekoek ga je lekker? :wave:

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:17

Daan13 schreef:
Ik had op iets geboden maar helaas net te laat, kreeg bericht dat koper 1 afgehaakt was of ik het snel op kon halen?

Geen probleem. Dus ik heen en krijg ik een heel verhoor over waar mijn geld vandaan komt?

Ik heb dan de neiging om te vertellen dat ik t over heb van een bankoverval, enige tijd geleden uit m'n wilde tijd.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:30

knollentuin schreef:
Daan13 schreef:

Ik heb dan de neiging om te vertellen dat ik t over heb van een bankoverval, enige tijd geleden uit m'n wilde tijd.

:')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:34

Haha knollentuin briljant _O-

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:36

Daan13 schreef:

:') deze persoon zullen wij bij CDD fantastisch vinden _O- maar gaat natuurlijk wel een beetje ver, tenzij je met grote coupures betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:01

Daan13 schreef:

Diegene heeft vast net dit topic gelezen :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:13

dees_daan schreef:
Daan13 schreef:

Diegene heeft vast net dit topic gelezen :+

:j
Ja joh stel dat de verkoper in feite gewoon dus meewerk, aan het opzettelijk duperen van jouw schuldeisers. Fraude!

_O-

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:18

Nou heb 2 shetjes te koop staan, in opdracht.

Staat duidelijk jaarling en twenter broers

Krijg ik van 1 en de zelfde persoon allemaal vragen die al in de advertentie staan....

Eerst of ik nog meer shetjes te koop heb, dan of ik een foto kan sturen, dan of ik ook een vrouwtje heb, en nu weer de vraag of ze bereden zijn...

Lezen is een vak.....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:10

Het is school vakantie, zulke mensen hebben echt tijd teveel.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:21

Ik erger mij dood aan marktplaats, zoveel erop staan maar niemand wil het :+ Hebben jullie dat ook, dat jullie niks tot zeer weinig verkopen nu?
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 02-05-20 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:25

Ineke2 schreef:
Het is school vakantie, zulke mensen hebben echt tijd teveel.

Advertentie is op Facebook en via messenger wordt er gereageerd, als ik het profiel bekijk is het geen kind.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:28

Het was sarcastisch :D
Maar ik denk dat dan gewoon, zucht eens diep en ga weer verder naar een volgende potentiële koper.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:43

xPareltje schreef:
Ik erger mij dood aan marktplaats, zoveel erop staan maar niemand wil het :+ Hebben jullie dat ook, dat jullie niks tot zeer weinig verkopen nu?

Ik heb doorgaans maar kort dingen er op staan, veel binnen een week verkocht. Nou heb ik nog nooit meer dan 7 advertenties gelijktijdig gehad.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:44

xPareltje schreef:

Op de een of andere manier koopt niemand wat van mij :\ en is nou niet dat ik allemaal prullen er op knal ofzo :') doe al een flinke tijd om van al mijn ponyspul af te komen :+

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:13

Kirrietje schreef:
xPareltje schreef:

Op de een of andere manier koopt niemand wat van mij : en is nou niet dat ik allemaal prullen er op knal ofzo :') doe al een flinke tijd om van al mijn ponyspul af te komen :+

Precies dit gewoon. Ik heb er meubels / paardenspul / gezelschapsspellen opstaan maar het is echt een ramp om het weg te krijgen en vooral nu het weg MOET :+

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:24

Kirrietje schreef:
xPareltje schreef:

Op de een of andere manier koopt niemand wat van mij : en is nou niet dat ik allemaal prullen er op knal ofzo :') doe al een flinke tijd om van al mijn ponyspul af te komen :+

Linkje? Ben nog op zoek naar ponyspul :+

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:41

Iemand enig idee waarom je op marktplaats maar 1 bijzettafeltje mag plaatsen en je daarna ervoor moet gaan betalen wat een onzin 8)7

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:44

xPareltje schreef:
Iemand enig idee waarom je op marktplaats maar 1 bijzettafeltje mag plaatsen en je daarna ervoor moet gaan betalen wat een onzin 8)7

Apart, ik heb er gister gewoon 12 advertenties opgezet :o kreeg indd een optie om te kiezen of ik wilde betalen maar kon gratis gewoon nog aanklikken

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:57

Dat is raar. Ik heb 2 weken terug de zadelkamer opgeruimd en kwam tot de conclusie dat ik echt te veel spullen had. Had bijna 60 advertenties er op staan en nu nog iets meer dan 15. Gaat hier best hard. Wel wat via fb verkocht maar via mp meer.
Kon alle advertenties gratis plaatsen en heb weinig gekkie gehad.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 00:24

Ineke2 schreef:
Het was sarcastisch :D
Maar ik denk dat dan gewoon, zucht eens diep en ga weer verder naar een volgende potentiële koper.

Haha ik lig er niet wakker van hoor, maar vind het zo’n gedoe, antwoorden op vragen waar de antwoorden al voor geschreven staan, en ik ben nou eenmaal zo dat ik ondanks dat dan toch beleefd wil blijven, zijn mijn eigen pony’s niet, maar is nog al complex gebeuren, en betreft dieren die alleen hun matje en droogje krijgen, in het verleden hebben deze mensen heel veel gedoe gehad met nvwa, overigens geheel terecht, ik wil de dieren graag verkocht hebben , zodat ik mijn handen er van af kan halen en niet telkens meer in de gaten hoef te houden of ze er nog wel goed bij staan, maar hij wil aardig geld zien voor deze paarden, waardoor het voor mij moeilijk wordt ze te verkopen.

De shetjes hebben paspoort en chip, zijn mini’s (denk ik) ca 65 cm wil hij 150 per stuk voor.
Dus loopt niet heel hard....

Wil wel graag dat ze weg gaan zodat ze straks niet hun eigen moeder gaan dekken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 07:54

Heeft iemand een tip voor mij.
Mijn stagenootje is echt een super leek wat betreft marktplaats ect dus ik heb gezegd haar wel te willen helpen met de verkoop van haar zadel.
Nou is het probleem dat ik werkelijk geen verstand heb van boomzadels want rijd zet alleen nog maar aangespannen en daarvoor heb ik 15 jaar lang barefoot gehad.

Is een manier waarop je kunt vinden wat voor type zadel het is en om wat voor boom maat het gaat.

Ik heb nml zelf nogal een hekel aan advertenties zonder info.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:32

cinniz123 schreef:
Heeft iemand een tip voor mij.
Mijn stagenootje is echt een super leek wat betreft marktplaats ect dus ik heb gezegd haar wel te willen helpen met de verkoop van haar zadel.
Nou is het probleem dat ik werkelijk geen verstand heb van boomzadels want rijd zet alleen nog maar aangespannen en daarvoor heb ik 15 jaar lang barefoot gehad.

Is een manier waarop je kunt vinden wat voor type zadel het is en om wat voor boom maat het gaat.

Ik heb nml zelf nogal een hekel aan advertenties zonder info.

Neem aan dat zij zelf wel weet wat er op haar paard ligt toch? :+

Anders kan je onder het zweetblad vaak al wat info vinden wat betreft de inch maat en het merk.

Laat ze een zadelmaker komen voor een nieuw zadel? Vraag hem of haar dan of er even naar het zadel gekeken kan worden voor meer info. Die van mij zag in een oogopslag dat het om een wijde boom ging bijvoorbeeld.