Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:31

Nou inderdaad beert.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:33

magda_90 schreef:
Bloodymary schreef:
Maar die mensen met hun ontbrekende inzichten hebben wel gewoon hun rijbewijs gehaald. Dus weet niet of dat zal helpen. Ik ken ook meerdere vrouwen die niet in het donker rijden, vooral niet op de snelweg. Dat durven ze niet, of ze zijn zogenaamd nachtblind. Of ze durven niet te rijden waar ze het niet kennen of zo. Ik zeg dan direct: rijbewijs inleveren.

Autorijden is autorijden en als je dat niet altijd en overal kan ben je er blijkbaar niet geschikt voor.

Wat een onzin. Ik vermijd bij voorkeur het centrum van Amsterdam bijvoorbeeld, liever parkeer ik erbuiten en ga ik met het OV verder. Dito als Rotterdam of andere drukke steden. Moet ik mijn rijbewijs dan ook maar inleveren?

Maar is dat omdat je het eng/gevaarlijk vindt? Of omdat er nauwelijks te parkeren valt en je in het centrum de hoofdprijs betaalt?
In Amsterdam zelf parkeer ik liever ook niet als ik er langer dan een paar uur ben. Maar ik kan er prima rijden als het moet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:50

Sowieso is parkeren echt te duur maar ook rijd ik er liever niet. Is mij te druk.

Ik kan het prima hoor als het moet. Geen probleem. Maar voor het overzicht vind ik dit fijner.

LadyMadonna

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:01

Ik rij zelf niet naar Rotterdam... vind ik veel te onoverzichtelijk en veel te druk.
6 banen naar links, 4 naar rechts, weer 3 naar links.... pffff...

Ik kán het wel, maar t is geen hobby zeg maar

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:21

Ik zie op de snelweg liever jonge petjes in de auto die veel te hard rijden en mij niet dwars zitten dan angstige, of oudere mensen die geen vaart durven te maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:24

Ja, van die jonge petjes die mij en mijn kind afgelopen week bijna van het zebrapad reden in hun zwarte golfje omdat ze ver boven het toestane tempo een bocht met slecht overzicht naar beneden kwamen zijlen in de bebouwde kom vlak voor het drukke centrum :\

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:25

Ik ben blij dat schoonmoeder haar auto gaat verkopen.
Ze maakt geen brokken, maar dat is te danken aan de overige weggebruikers.

Niet populaire mening: mensen die andermans kinderen willen opvoeden, coach zijn, moeten hun eigen kinderen goed opgevoed hebben.zo niet ben je ongeschikt als coach.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:30

Je zou maar naar het ziekenhuis oid moeten en je hebt iemand bij je die amper durft te rijden :’)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:31

magda_90 schreef:
Sowieso is parkeren echt te duur maar ook rijd ik er liever niet. Is mij te druk.

Ik kan het prima hoor als het moet. Geen probleem. Maar voor het overzicht vind ik dit fijner.

Maar dan val jij ook niet onder de categorie die het rijbewijs dan hypothetisch in zou moeten leveren, is toch een hele andere reden dan dat je het niet durft.
Drukke steden zijn vermoeiend om in te rijden, 2 uur doen over 10 meter is niet leuk :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:31

Sizzle schreef:
Ja, van die jonge petjes die mij en mijn kind afgelopen week bijna van het zebrapad reden in hun zwarte golfje omdat ze ver boven het toestane tempo een bocht met slecht overzicht naar beneden kwamen zijlen in de bebouwde kom vlak voor het drukke centrum :

Daarom zegt ze ook op de snelweg

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:32

LM groot gelijk, een stad daar ga je echt niet voor je plezier met de auto naartoe...ik ook niet :n

Sowieso als ik wat zoek via Markplaats ofzo, dat afgehaald moet worden, dan zal ik echt eerder gaan voor een aanbieder richting Zeeland of Breda, dan richting Rotterdam met al die drukte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:09

luuntje schreef:
Niet populaire mening: mensen die andermans kinderen willen opvoeden, coach zijn, moeten hun eigen kinderen goed opgevoed hebben.zo niet ben je ongeschikt als coach.

Ik zie de logica niet: je hoeft niet eerst zelf iets te doorlopen om te weten waar je het over hebt.
Anders zouden er weinig artsen zijn die kunnen helpen met euthanasie bijvoorbeeld, en zou iedereen die aan bed staat in een bejaardentehuis zelf stokoud moeten zijn.

En hoe beoordeel je of iemand zijn kinderen goed heeft opgevoed? Misschien had het kind wel de hoogste cijfers van de klas en is hij nu een dictator met honderden moorden op zijn geweten. Of misschien heeft het kind een trauma opgelopen op jonge leeftijd en kan daarom niet meekomen op school en zal niet op zichzelf kunnen wonen. Slechte ouders?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:59

_Nadia_ schreef:
Nou sorry, maar ik rij toch echt niet in hartje London hoor (woon in de UK) en ben lang niet de enige daar in. Als ik dan niet geschikt ben om auto te rijden volgens jou, tsja, gelukkig weet ik beter.

Dat denk je. Ik denk van niet.

LadyMadonna schreef:
Bloodymary schreef:
Maar die mensen met hun ontbrekende inzichten hebben wel gewoon hun rijbewijs gehaald. Dus weet niet of dat zal helpen. Ik ken ook meerdere vrouwen die niet in het donker rijden, vooral niet op de snelweg. Dat durven ze niet, of ze zijn zogenaamd nachtblind. Of ze durven niet te rijden waar ze het niet kennen of zo. Ik zeg dan direct: rijbewijs inleveren.

Autorijden is autorijden en als je dat niet altijd en overal kan ben je er blijkbaar niet geschikt voor.

Wat een onzin...
We hebben hier een hele korte invoegstrook, die ik heel vervelend vind.... daar rij ik dus voor om.
Ik rij ook liever niet in het donker, dat zegt niks over hoe ik overdag rij

Je bent dan dus precies zo’n voorbeeld. Onzeker met autorijden. En dat is gevaarlijk.

WesternWay schreef:
Ik heb een keer een dodelijk ongeluk zien gebeuren (degene voor mij werd frontaal geramd door een ander met 80 km pu) en was daarna bang geworden op de snelweg. En die weg heb ik ook ontweken. Gelukkig helemaal overgegaan maar man ik heb vaak met zwetende handen op de snelweg gereden ik zag auto’s ineens in een heel ander daglicht; als moordmachines. Kan best zijn dat mensen zich aan me geergerd hebben toen. Jammer dan. Als iemand wat langzamer rijdt bv denk ik altijd oh misschien hebben ze iets meegemaakt of t is een ouder iemand. Beetje rekening houden met elkaar hoor.

Je hebt er dan een goede reden voor dat je je zo voelde, en hebt het overwonnen. Petje af!

beert schreef:
Daarom is het ook een unpopulair opinion :-)

Dat dus. Wel grappig hoeveel mensen zich aangesproken voelen en happen zonder zich ook maar even achter de oren te krabben. I rest my case.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 15-09-19 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:11

Wil je je berichten in 1 bericht zetten? Ik heb voor je getemd.

Ontopic: Marvel films zijn poedersuiker.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:24

Temmen is meestal sneu en zielig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:26

Bloodymary schreef:
Temmen is meestal sneu en zielig.

Maar niet altijd dus?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:45

Bloodymary schreef:
beert schreef:
Daarom is het ook een unpopulair opinion :-)

Dat dus. Wel grappig hoeveel mensen zich aangesproken voelen en happen zonder zich ook maar even achter de oren te krabben. I rest my case.

Leg dan nog even uit waarom mensen die in het donker minder goed zien en dus bij voorkeur dan niet rijden, 'zogenaamd' nachtblind zijn?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:52

Ik vind Marvel films ook poedersuiker en overrated.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:07

Mijn paard is nachtblind, die laat ik echt geen rijbewijs halen, hij gaat maar mooi achterin.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:27

Sizzle schreef:
Mijn paard is nachtblind, die laat ik echt geen rijbewijs halen, hij gaat maar mooi achterin.

Begrijpelijk! Heb je een goedgekeurd zitje? :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:52

Sizzle schreef:

Dan krijgt “op z’n staart trappen” wel een hele dubieuze betekenis

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:54

MarcoBorsato schreef:
Ik noem mijn vader Fìdel H en mijn moeder mama gewoon.

'Mama Gewoon' vind ik wel een rare naam hoor :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:17

Wat valt onder nachtblind eigenlijk? Ik zie beter in het pikkedonker dan met een lampje aan. Op de fiets bijvoorbeeld. Dan zie je alleen nog maar dat streepje waar dat lampje schijnt en de rest niet meer goed.

Vandaar dat ik niet graag rij in het donker, want die autolichten zijn me gewoon te fel. Maar of dat onder nachtblind valt...

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:21

pmarena schreef:
Wat valt onder nachtblind eigenlijk? Ik zie beter in het pikkedonker dan met een lampje aan. Op de fiets bijvoorbeeld. Dan zie je alleen nog maar dat streepje waar dat lampje schijnt en de rest niet meer goed.

Vandaar dat ik niet graag rij in het donker, want die autolichten zijn me gewoon te fel. Maar of dat onder nachtblind valt...

Dat komt omdat je ogen wennen aan de afwezigheid van licht, dus zie je nog wat, mensen die nachtblind zijn zien dus gewoon niets, hun ogen passen zich niet aan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:23

Ja snap ik :j Maar ik vraag me af wat onder nachtblind valt waarom je niet zou kunnen autorijden: want je hebt dan toch gewoon de lampen van je auto aan?