Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
magda_90 schreef:Bloodymary schreef:Maar die mensen met hun ontbrekende inzichten hebben wel gewoon hun rijbewijs gehaald. Dus weet niet of dat zal helpen. Ik ken ook meerdere vrouwen die niet in het donker rijden, vooral niet op de snelweg. Dat durven ze niet, of ze zijn zogenaamd nachtblind. Of ze durven niet te rijden waar ze het niet kennen of zo. Ik zeg dan direct: rijbewijs inleveren.
Autorijden is autorijden en als je dat niet altijd en overal kan ben je er blijkbaar niet geschikt voor.
Wat een onzin. Ik vermijd bij voorkeur het centrum van Amsterdam bijvoorbeeld, liever parkeer ik erbuiten en ga ik met het OV verder. Dito als Rotterdam of andere drukke steden. Moet ik mijn rijbewijs dan ook maar inleveren?
magda_90 schreef:Sowieso is parkeren echt te duur maar ook rijd ik er liever niet. Is mij te druk.
Ik kan het prima hoor als het moet. Geen probleem. Maar voor het overzicht vind ik dit fijner.
Sizzle schreef:Ja, van die jonge petjes die mij en mijn kind afgelopen week bijna van het zebrapad reden in hun zwarte golfje omdat ze ver boven het toestane tempo een bocht met slecht overzicht naar beneden kwamen zijlen in de bebouwde kom vlak voor het drukke centrum
luuntje schreef:Niet populaire mening: mensen die andermans kinderen willen opvoeden, coach zijn, moeten hun eigen kinderen goed opgevoed hebben.zo niet ben je ongeschikt als coach.
_Nadia_ schreef:Nou sorry, maar ik rij toch echt niet in hartje London hoor (woon in de UK) en ben lang niet de enige daar in. Als ik dan niet geschikt ben om auto te rijden volgens jou, tsja, gelukkig weet ik beter.
LadyMadonna schreef:Bloodymary schreef:Maar die mensen met hun ontbrekende inzichten hebben wel gewoon hun rijbewijs gehaald. Dus weet niet of dat zal helpen. Ik ken ook meerdere vrouwen die niet in het donker rijden, vooral niet op de snelweg. Dat durven ze niet, of ze zijn zogenaamd nachtblind. Of ze durven niet te rijden waar ze het niet kennen of zo. Ik zeg dan direct: rijbewijs inleveren.
Autorijden is autorijden en als je dat niet altijd en overal kan ben je er blijkbaar niet geschikt voor.
Wat een onzin...
We hebben hier een hele korte invoegstrook, die ik heel vervelend vind.... daar rij ik dus voor om.
Ik rij ook liever niet in het donker, dat zegt niks over hoe ik overdag rij
WesternWay schreef:Ik heb een keer een dodelijk ongeluk zien gebeuren (degene voor mij werd frontaal geramd door een ander met 80 km pu) en was daarna bang geworden op de snelweg. En die weg heb ik ook ontweken. Gelukkig helemaal overgegaan maar man ik heb vaak met zwetende handen op de snelweg gereden ik zag auto’s ineens in een heel ander daglicht; als moordmachines. Kan best zijn dat mensen zich aan me geergerd hebben toen. Jammer dan. Als iemand wat langzamer rijdt bv denk ik altijd oh misschien hebben ze iets meegemaakt of t is een ouder iemand. Beetje rekening houden met elkaar hoor.
beert schreef:Daarom is het ook een unpopulair opinion
Bloodymary schreef:beert schreef:Daarom is het ook een unpopulair opinion
Dat dus. Wel grappig hoeveel mensen zich aangesproken voelen en happen zonder zich ook maar even achter de oren te krabben. I rest my case.
pmarena schreef:Wat valt onder nachtblind eigenlijk? Ik zie beter in het pikkedonker dan met een lampje aan. Op de fiets bijvoorbeeld. Dan zie je alleen nog maar dat streepje waar dat lampje schijnt en de rest niet meer goed.
Vandaar dat ik niet graag rij in het donker, want die autolichten zijn me gewoon te fel. Maar of dat onder nachtblind valt...