[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:50

Heftig!

Mijn schoonbroer mist een duim. Destijds hadden hometrainers geen kap zitten over het draaimechanisme en daar is zijn duim tussen geraakt...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:41

Ik kan de foto niet zien

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:44

blokje schreef:
Ik kan de foto niet zien

Dat ligt aan bokt, er loopt al een topic op FZ :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:44

Zou een bug zijn momenteel. Meerdere foto’s over het volledige forum werkt niet.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:57

Zo is het vingertopje van mijn ex onder de St. Servaasbrug in Maastricht achtergebleven op zijn tweede werkdag :') Kwam tussen een hydraulische cylinder terecht en alles was gewoon van het bot afgestroopt. Zag er rete interessant uit tijdens het genezingsproces!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:59

Hahah vind het wel komisch dat je er een foto van hebt :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:48

Dioxide schreef:
Zo is het vingertopje van mijn ex onder de St. Servaasbrug in Maastricht achtergebleven op zijn tweede werkdag :') Kwam tussen een hydraulische cylinder terecht en alles was gewoon van het bot afgestroopt. Zag er rete interessant uit tijdens het genezingsproces!

Iewl

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:57

Cinnepin schreef:

Tja, ik hou van lugubere dingen :Y)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:18

Iewl zag pas na goed kijken dat hij gewoon echt heel het topje mist. Zijn volledige nagel etc.

Ik had er waarschijnlijk ook een foto van gemaakt.

Mijn zus had een foto gemaakt van me overleden opa in de kist. Die had ze me geappt. Vind het een beetje gek een foto van een overledene op je telefoon maar krijg het niet over me hart hem te wissen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:50

oh bah dat topje!!! Waarom keek ik.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:00

Saskia9 schreef:
Cinnepin schreef:

Tja, ik hou van lugubere dingen :Y)

Ik ken de foto's... en nog... BRRRRR!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:16

Hahaha tica, echt he! Toen ik de foto's weer vond dacht ik ook weer even, ohjaa! Vooral dat gevoel toen ik 'm zag bungelen in het gordijn :Y)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:44

O gatsie hahahah!
De spoilers werken bij mij niet altijd. Ik keek er dus direct naar...

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:48

Rivendell schreef:
https://youtu.be/hCRpuTRA7-g

Niet perse luguber, maar wel controversieel.
Documentaire over euthanasie in België.
Ik vind het heel mooi dat dit daar zo kan. Iedereen zou zelf mogen beslissen wanneer hij/zij sterft

Die heb ik ook ooit gezien. Het ergste is dat Peter uit de docu nog steeds zoveel last heeft van die cluster hoofdpijnen en er nog steeds geen verbetering is :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:32

Euthanasie is relatief toegankelijk maar helaas kan het nog steeds niet zomaar voor iedereen. Bijvoorbeeld wanneer iemand ooit de diagnose dementie krijgt vervalt de optie tot euthanasie, zelfs al was dat voorheen al allemaal in orde gebracht.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:43

amies100 schreef:
Rivendell schreef:
https://youtu.be/hCRpuTRA7-g

Niet perse luguber, maar wel controversieel.
Documentaire over euthanasie in België.
Ik vind het heel mooi dat dit daar zo kan. Iedereen zou zelf mogen beslissen wanneer hij/zij sterft

Die heb ik ook ooit gezien. Het ergste is dat Peter uit de docu nog steeds zoveel last heeft van die cluster hoofdpijnen en er nog steeds geen verbetering is :(
Wel je research doen, check zijn Instagram ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:31

Clusterhoofdpijn is echt vreselijk, mijn vader heeft daar last van gehad, gaat nu al heel lang goed (even afkloppen)
Maar dat was echt hel hoe hij er af en toe bij zat als er weer zo'n aanval kwam. Stonden echt flessen zuurstof naast het bed, want dat hielp soms een beetje en hij had zo'n prikpen.
Hij begreep in ieder geval erg goed dat er veel mensen waren met clusterhoofdpijn die er een eind aan maakten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:35

Ik las iets over het offeren van de kinderen bij de maya's. Ik vind dit niet zo zeer luguber. Wij leven in 2019, een tijd waarin dat niet als normaal wordt gezien. In die tijd was het normaal. Wij kijken met de ogen van nu ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 16:38

Kan mijn bericht niet meer wijzigen, maar heb globaal het artikel van de Japanse man gelezen. Sprakeloos.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 00:42

Ik volg dit topical een hele tijd en vandaag las ik een artikel over de Golden state killer. Hij vermoorde eerst vrouwen die alleen thuis waren. Er was een soort bijeenkomst over deze moordenaar die hij zelf bijwoonde waar een man hem belachelijk maakte omdat hij alleen maar vrouwen die alleen thuis waren aanviel. De moordenaar is ze daarna naar huis gevolgd en heeft ze 6 maanden later vermoord. Daarna viel hij alleen nog maar koppels aan. Hij bond de man vast en zette borden op zijn hoofd en zei dat als hij ze hoorde vallen hij ze beide zou dood maken. Daarna verkrachtte hij de vrouw, at wat uit de koelkast, verkrachtte de vrouw soms nogmaals en vermoorde ze dan alsnog allebei. Het bleek dat hij zijn aanvallen maanden voorbereide en soms zijn gereedschap al eerder in het huis verstopte zodat hij tijdens zijn aanval heel goed voorbereid was. Ik vind dit echt zo’n creepy idee. Dat die vent misschien al een paar keer binnen is geweest en die mensen daar dus niks van hebben gemerkt. En dan in hun slaap scheen hij met een zaklamp in hun gezicht om ze te verblinden en te overmeesteren. Wat een angst moeten die slachtoffers hebben doorstaan. Zo erg ook dat je als man weet wat er gebeurd en niets kan doen om je vrouw te beschermen of te helpen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:39

eclair98 schreef:
Ik las iets over het offeren van de kinderen bij de maya's. Ik vind dit niet zo zeer luguber. Wij leven in 2019, een tijd waarin dat niet als normaal wordt gezien. In die tijd was het normaal. Wij kijken met de ogen van nu ;)

In de loop van dit topic zijn wel vaker dingen uit het verleden aangehaald die toen perfect normaal waren, maar waar wij vanuit hedendaags perspectief naar kijken. Denk maar aan de middeleeuwse marteltechnieken.
Dan vind ik 140 kinderen waarbij de borst opengesneden wordt om hun nog kloppende hart eruit te halen, best wel luguber. But hey, that' just me, blijkbaar niet luguber genoeg voor dit topic. :+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:46

Precies, en je referentiekader is nu. Dus dan is al snel iets van toen nu luguber.
Overigens vraag ik me af of het voor iedereen toen normaal voelde om zoiets te doen of te weten dat het gebeurd. Maar dat is een hele andere discussie.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:01

Niet zozeer luguber misschien, maar ik vind het wel heel intrigerend en ik heb het nog nooit eerder zo gezien:
https://m.9gag.com/gag/aQR7Qbz?ref=fbp

Het zijn foto's van mensen die een auto-ongeluk hebben overleefd, maar door hun gordel een afdruk over de borst hebben lopen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:42

Hebben ze mooi gemaakt idd. Zo zie je maar hoe belangrijk die gordel is.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:42

Als je de filmpjes bekijkt lijkt het me meer om make up te gaan ipv echte gevallen? Of zie ik dat verkeerd?