Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:55

Dank jullie wel! Heel erg pril nog hoor. Echo volgende week moet uitwijzen hoe ver we zijn ivm onregelmatige cyclus.

Ik zou ook graag thuis willen nu. De bevalling was ook niet echt je van het. Spontaan vliezen gebroken met 34.5 week, 70km bij m'n huis vandaan :') gelukkig wel met 5.5 uur klaar, alleen zou ik nu graag thuis kraambed hebben ipv 10 dagen ziekenhuis :D

Ik had ook nog nooit van dat lotus gehoord, ik ga zo eens kijken
Laatst bijgewerkt door xMayo op 30-01-19 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:56

xMayo schreef:
Klinkt heerlijk lieveli!

Mijn kriebels van laatst over babykleding is te verklaren. Onze kleine krijgt er een broertje of zusje bij <3

Wat leuk! Van harte gefeliciteerd!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:57

Ik was heel blij met de aanpak in het ziekenhuis bij mijn kz. Super vriendelijk, geen druk omdat ik bij mijn 2de geen bv wou geven, lekker is een paar dagen geen huishouden doen voor ik er terug moest invliegen wanneer ik thuis kwam.
Medisch ook helemaal geen last gehad van mij kz. Alles super correct in verzorging van baby en mezelf.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:01

Ik wilde heel graag thuis bevallen, maar het was 36 graden in mijn slaapkamer en buiten ruim 30, dat zag ik toen ook niet zitten. Dus naar ZH gegaan voor de bevalling. Uiteindelijk werd het medisch helaas..

Ik zei al tegen m'n vriend, als er een 2e mag komen dan wel graag thuis, maar hij ziet dat niet meer zitten.. Dat je op 'tlaatste moment ineens met de ambu weg zou moeten vind hij heel eng.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:02

Britt
Haf jij het over mijn trui vsn HLT
Ik heb nu ook maat 4Y :=

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:03

Ik kijk juist heel negatief terug op mijn 'gedwongen' keizersnede (was toen nog niet op de hoogte van geboorterechten)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:07

litilaura schreef:
Ik kijk juist heel negatief terug op mijn 'gedwongen' keizersnede (was toen nog niet op de hoogte van geboorterechten)

Ik neem aan dat een keizersnede niet zomaar bedacht wordt. Zal een medische reden achter zitten.

Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen.

1e x horror met uiteindelijk een flinke knip en vac. Pomp.

2e keer daarom ingeleid. Was al weinig over daar beneden. Met 40 weken dus ingeleid en keurig begeleid in alkmaar. Ruggenprik toen ik de pijn niet meer aan kon.

S avonds mochten we weer naar huis met beeb.

Urbanus

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:09

Nou jaaa ben je stiekem bevallen in Alkmaar me stadsie?

Kennen ze in België geen kraamverzorgster?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:09

Mayo gefeliciteerd! <3

Hier ook thuis bevallen. Had 't ziekenhuis niet eens gehaald zelfs als ik had gewild. :+ Maar ik wilde graag thuis blijven en vond het ook heerlijk, lekker op m'n eigen plekje. Wel lekker warm met 36 graden buiten.

Tiny Cottons wil ik ook nog iets van, ik vind die duivenprint en die takjes van hierboven zo leuk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:12

Niks mis met sneetje
3e komt weer door sneetje ---> komt geen 3e maar als

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:14

lieveli schreef:
Nou jaaa ben je stiekem bevallen in Alkmaar me stadsie?

Kennen ze in België geen kraamverzorgster?

Yes. Verloskundige kwam uit heerhugowaard.

Ik werk ook in alkmaar :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:14

Van harte Mayo!!

Hier ziekenhuis vanwege mijn medicijnen, maar anders zou ik dat ook gewild hebben en ook weer willen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:17

Gefeliciteerd Mayo! :D

Lotus bevalling zou ook echt niks voor mij zijn. :n

Ik ga in het ziekenhuis bevallen, poliklinisch.

Zie weer erg gave kleding voorbij komen!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:26

Teveel om hier neer te zetten omdat het eigenlijk over kleding gaat, maar er is een hele hoop mis gegaan tijdens mijn bevalling, echt een opeenstapeling van fouten. Klein voorbeeldjes maar er is echt veel meer gebeurd dat echt niet kon

-verplichte ruggenprik tegen mijn wil die 6x mis is geprikt dus uiteindelijk nog niet goed zat, maar waar toch verdoving ingespoten werd waardoor mijn rechterbeen verlamd werd, maar voor de rest niet hielp. Ik wilde helemaal geen ruggenprik maar er werd gezegd je moet nu een ruggenprik want je bevalling duurt veel te lang dus en anders heb je dalijk geen energie om te persen

-ik werd gefixeerd op bed

-vliezen werden gebroken, 'plakkertje' geplaatst, toucheren allemaal zonder overleg (met een misbruikverleden brengt dat behoorlijk veel met zich mee)

-kleineren door personeel door artsen vanwege mijn leeftijd.

Keizersnede is er uiteindelijk gekomen (terwijl zowel ik al dochterlief het nog prima hadden) met de mededeling: of je kiest nu voor een keizersnede en dan kan het een gentle sectio met manlief erbij, of je mag het nog 1 uur proberen en dan wordt het een spoedkeizersnede.

Ik was niet op de hoogte dat je medisch ingrijpen mag weigeren en deed dus braaf wat de artsen zeiden wat achteraf slechte keuzes bleken

Kan er wel een boekwerk over schrijven en blijf daarom bij een volgend kindje het liefst zo ver mogelijk bij een ziekenhuis weg

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:29

He wat klote joh. Ik deeeeenk dat hypno echt iets voor jullie is. Er wordt ook veel aandacht besteedt aan medische handelingen en welke keuzes je daarin hebt. Dan sta je er veel sterker in.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 11:32

Hier eerste spoedkeizersnede. Dat doen ze idd niet zomaar. Als ze dat doen is leven van je kind gewoon in gevaar.
Tweede heerlijk een geplande keizersnee. Zoveel relaxter dan eerste spoed.
Maar eerlijk is eerlijk qua bevalling kijk ik nu positiever terug op die van Julia dan die van Sophie. Maar dat is vooral hoe erna verliep.
Julia was gelijk helder en goed en kon direct bij mij liggen. En Sophie heeft een hele tijd geduurd en is beademd en alles. Achteraf was dat al een teken dat er iets niet helemaal goed was. Toen werd gedacht dat ze gewoon moeite had met de overgang naar buiten.
Maar het is echt niet relaxed als je daar ligt en ziet hoe ze bezig zijn mrt je kind dat slap is en beademd wordt.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:34

Ja ga inderdaad hypnobirthing volgen, ik was gewoon totaal niet voorbereid en we dachten artsen hebben hier voor geleerd die zullen het wel weten dat was misschien wel de grootste fout van m'n leven (en ja heb genoeg meegemaakt om dat te kunnen zeggen). Ik heb me ook aangemeld bij de geboortebeweging, heb de 'vrije geboorte' gelezen. Dus weet nu wel wat mijn rechten zijn. Hopelijk vind ik een vbac/hbac vriendelijke verloskundige die me bij wil staan, vind ik die niet ga ik toch echt voor een unassisted childbirth, liever in m'n eentje dan in een ziekenhuis.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:38

Ik had geen keuze....
Tweeling = ziekenhuis
Bovendien braken mijn vliezen op 35 weken.

Wel een ruggenprik gehad, op verzoek, want vanaf de eerste weer was het elke 5 minuten en een complete storm.

Nadat baby 1 was geboren, viel alles stil. Dus vliezen baby 2 gebroken en oxy gehad via infuus.
Was niet goed gekomen thuis....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:39

Hier wilde ik in het zh en dat was maar goed ook. Anders was ik er mogelijk niet meer geweest.

Maak een geboorteplan Liti..
Maar ook ik ben van mening dat niemand jou bewust een horrorbevalling geeft maar wat naar dat jij het zo ervaren hebt zeg. En gefixeerd? Dat heb ik nog nooit gehoord! Waarom dat?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:42

litilaura schreef:
Ja ga inderdaad hypnobirthing volgen, ik was gewoon totaal niet voorbereid en we dachten artsen hebben hier voor geleerd die zullen het wel weten dat was misschien wel de grootste fout van m'n leven (en ja heb genoeg meegemaakt om dat te kunnen zeggen). Ik heb me ook aangemeld bij de geboortebeweging, heb de 'vrije geboorte' gelezen. Dus weet nu wel wat mijn rechten zijn. Hopelijk vind ik een vbac/hbac vriendelijke verloskundige die me bij wil staan, vind ik die niet ga ik toch echt voor een unassisted childbirth, liever in m'n eentje dan in een ziekenhuis.

Nee zeg, doe niet zo gek, unassisted. Er zijn genoeg vk's die helemaal achter hypno staan en misschien is een doula ook ideaal voor jou. Iemand in je team met heel veel ervaring.

Lau :(:)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:42

Wat rot dat je zo n ervaring hebt gehad. Is echt niet overal zo.

Bij mij waren het 2 gepland en er kon niet meer rekening gehouden worden met ons dan dat ze gedaan hebben. Echt super ervaring mee.
Denk dat het ook gewoon afhangt hoe je er zelf in staat. Of je er vertrouwen in hebt of niet.
Bij een thuisbevalling zou ik geen vertrouwen hebben, niet in mezelf, nuet in de personen die moeten helpen.

Hier zou thuisbevallen ook niet goed gekomen zijn, al had ik dat gewillen. Maar mijn wil is minder belangrijk dan de gezondheid van mijn kind.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:47

Jeetje wat een gedoe litilaura :(

Zo bijzonder / gek hoe iedere bevalling dan weer anders is eigenlijk he

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:51

Was je erbij IMJ? Er zijn echt een aantal dingen gedaan vanwege tijdsdruk in het ziekenhuis, ik hield te lang een verloskamerbezet.

En ja gefixeerd, ik moest terwijl ik half verlamd was door de ruggenprik verplicht op mijn linkerzij liggen terwijl dit voor mij een heel tegennatuurlijke houding was en ik zo amper de weeën op kon vangen de ctg (waarop mijn dochter het nog helemaal prima had) werd zo gelegd dat ik alleen nog op mijn linkerzij kon/mocht liggen. Wanneer ik door een wee wilde beweging werd ik door een vrouw (geen idee wat haar functie was verpleegkundige ofzo) teruggefloten dan ik stil op m'n linkerzij moest liggen. Reden hiervoor iréne was niet ingedaald en nog vrolijk rondjes door m'n buik aan het draaien waardoor het slecht te meten was op de ctg als ik op m'n linkerzij lag konden ze het best meten, daarbij werd compleet voorbij gegaan aan mijn vrijheid als mens heb een aantal uur in een totaal niet ontspannen tegennatuurlijke houding weeën op moeten vangen. En dat is achteraf gezien gewoon niet oke

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:55

Ik bedoelde het niet zo als jij het leest denk ik..

Ik vind het rot voor je en hoop dat een bloggende bevalling gaat zoals jij wenst

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:57

Bloggende bevalling!

'Het is nu 6.50, ontsluiting is 4 cm, op dit moment staat er een lp'tje van Pink Floyd op.'