Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Desondanks ben je altijd meer geld van je rekening kwijt dan nodig ivm die idiote borg en instaptarief die je betaalt.
A3a1 schreef:purny schreef:De Ov chipkaart is een drama. Wanneer je kaart verloopt moet je een nieuwe halen รก 7,50. Saldo overzetten kost ook geld.
En het is een duur systeem. Maar ja het moet maar he. De strippenkaart was fijn en ideaal
Ja, de strippenkaart was echt fijn!
En de gewone treinkaartjes, ohhhh, gelijk voor hele maand bestellen wat ik nodig had, zonder datum, subliem!
Maar wat ik las, in Duitsland gewoon online je kaartje bestellen, helemaal mooi zou zijn, als je de code op je mobile telefoon kunt zetten
Ja snuffie123, ws ben jij de enige![]()
Gelukkig maar, is er iemand nog blij ermee
A3a1 schreef:Ohhh
Ik ga eens kijken.
Koop je online ook weer kaartjes met korting? Want volgens mij kon dat niet meer.
verootjoo schreef:Ik vind dat die OV chipkaarten wel erg snel stuk gaan... Sta je daar, doet dat kreng het weer eens niet
purny schreef:Maar moet je je eens voorstellen. Nederland telde vorig jaar zoveel toeristen. Ik geef maar een voorbeeld: 3 miljoen. Van de 3 miljoen zijn er zoveel die een los treinkaartje hebben gekocht. Tel dat eens bij elkaar op. 3 miljoen extra inkomsten.
Wat gebeurd daar eigenlijk mee... Want zoveel beter is het spoor niet geworden.
purny schreef:Wat gebeurd daar eigenlijk mee... Want zoveel beter is het spoor niet geworden.
blackstar schreef:Mis ik iets in jouw berekening?
Denk aan aankoop, wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving?
Shadow0 schreef:A3a1, een voorbeeld van hoe verkeerd we kijken naar treinreizen. En autoreizen. Het doel van die zaken is ten eerste niet alleen maar om winstgevend te zijn... daarnaast is het de infrastructuur als geheel die belangrijk is voor het functioneren van ons land als geheel. We denken dat je die kosten kunt omslaan naar iedere individuele reiziger, maar dat is niet waar. Ook iemand die nooit een trein pakt heeft voordeel van het bestaan van treinen in Nederland. Iemand die zelf met de auto gaat heeft zelfs regelmatig extra veel voordeel dat andere mensen wel met de trein gaan en niet ook met de auto.
Dit is zo'n moment dat het geheel veel meer is dan de som der delen, en dat we dus niet in de val moeten trappen door te denken dat de NS op zich winstgevend moet zijn, EN dat die winstgevendheid of zelfs maar de kosten uitsluitend dor de reizigers moeten worden opgebracht.