Edit nog een hoos in Heusden:

Nog een toevoeging, hier het filmpje van de tornado. Hier is t goed te zien dat ie echt uit de cell ontstaat waardoor ze hem mogen klassificeren als een tornado, met een mooie basis en al.
https://youtu.be/J6YsU8Bn38Y
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tucktuck schreef:Ik begon wel even te twijfelen joolien met een rol wolk. Maar je had gezegd dat een rolwolk los van de buis is, toch? En deze leek mij niet echt los. En anders was je wel heel enthousiast geweest gok ik.
linnnh schreef:Tucktuck schreef:Ik begon wel even te twijfelen joolien met een rol wolk. Maar je had gezegd dat een rolwolk los van de buis is, toch? En deze leek mij niet echt los. En anders was je wel heel enthousiast geweest gok ik.
Even een vraag over deze quote, ik lees op KNMI het volgende:
Zware onweersbuien worden soms voorafgegaan door rolwolken. In de meteorologie wordt zulke bijzondere wolkenvormen ook wel arcus (boogwolk) of shelfcloud (boekenplankenwolk) genoemd. De angstaanjagende rolwolk ontstaat wanneer koudere lucht die met de onweersbui meekomt in aanraking komt met veel warmer lucht aan het aardoppervlak. In de lucht kan dan een wolkenrol onstaan die er zeer onheilspellend uitziet.
Is een rolwolk dan hetzelfde of wat anders dan een shelfcloud?
zigranta schreef:Rottigheid te zien op real-time lightning bij jou in de buurt Jolien, ben benieuwd naar eventuele foto's!