Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:53

Ik heb ook weer een aantal dingen op mp en boktmarkt gezet, tot nu toe 1 reactie gehad van iemand zonder aanhef of gr. of iets, heb gewoon maar terug geantwoord.

Gamblerscub, ook ik heb alles op bieden staan, omdat ik zelf niet eens weet wat de nieuwprijs was maar elke persoon kan wel ongeveer een schatting maken wat hij of zij het waard vind toch.
En onzinbiedingen, ja omdat sommige biedingen echt nergens op slaan, ik heb een gloednieuwe fietstas te koop die ik niet gebruik, staat duidelijk in de advertentie, gaat er iemand €2,50 bieden... Dat is dus echt onzinbieding, is ook verwijderd, ga daar niet eens op reageren.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:47

Ik vind sowieso dat hele bieden gebeuren achterlijk.... Soms staat er bieden vanaf. Ja dan bied ik die prijs en dan verwacht ik dat ik het mag kopen want dat is toch wat diegene ervoor wil hebben? Zie wel dat een hoop mensen hier dat raar vinden...

Ook ben ik zo iemand dat ook al is er hoger geboden/minimum prijs toch een mailtje stuur met mijn bod en dat ik het gelijk op kan komen halen. Kan me voorstellen als iets er al wat langer opstaat en je hebt allemaal bieders die niet reageren zo'n mailtje juist fijn kan zijn. Zet altijd mijn telefoonnummer erin en wanneer ik het op zou kunnen komen halen. Dan kunnen ze me bellen, afspraak maken en is iedereen blij. Hun zonder gezeik spullen verkocht en ik wat leuks voor weinig. Toch zie ik hier dat een hoop mensen dat als negatief ervaren, maarja iedereen zal er wel weer anders over denken....

En aanhef en afsluiting... Sja dan denk ik wat doe je moeilijk. Meestal doe ik het ook wel even erbij zetten maarja je zal maar net even haast hebben en ergens op willen reageren. Het is maar email en je wilt alleen iets kopen... Waar ik wel echt een giga hekel aan heb is als mensen dingen vragen die in de advertentie staan, dan lezen ze gewoon niet....

Laatst had ik laarzen te koop, iemand had interesse en vroeg of ik ze op wilde meten, dus ik terug gestuurd dat ik dat niet ging doen omdat dat altijd fout kon gaan, als ze ze wilde hebben kon ze in de winkel de betreffende laarzen gaan passen. Vroeg ze weer of ik wou meten maar denk ja dan meet ik zo, stuur ik ze op blijken ze toch niet te passen.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:29

Vind het soms ook maar rare mensen op bokt-markt -O-
Wordt er echt kwaad om soms hoor. Heb je iets te koop, ze reageren, willen het graag overnemen en dan hoor je eerst niks, ik hun pben of ze mn pbtje wel hebben gekregen(wat ik wel weet dat dat wel zo is omdat je dat kunt zien) en dan keihard liegen :n . Zeg dan gewoon eerlijk dat je geen interesse meer hebt.
En ook heel vaak, willen ze het overnemen en dan op het laatst toch maar niet meer of je hoort niks meer van ze. Kheb het nu al zovaak meegemaakt vind er zo niks meer aan. REAGEER DAN NIET ALS JE HET TOCH NIET WIL OF KAN OVERNEMEN. Zo dat moest er even uit ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 13:40

Zo probeer ik nu ook via de bokt markt iets te kopen. Eerst gevraagd of het via de brievenbus verzonden kan worden: dat kan niet. Dus ik gaf aan geen interesse meer te hebben, omdat de verzendkosten dan meer dan 2x hoger zijn dan de kosten van het product. Zegt ze dat het verzenden via een pakketje maar €2,- is? Dus ik het haar nog eens na laten vragen (is n meisje van 13). Duurt een week, ik er een berichtje achteraan gestuurd. Weer geen antwoord, nog een berichtje achteraan gestuurd. Ja nee, het gaat echt op gewicht.

Prima. Ik vraag hoe duur het dan bij elkaar wordt: geen antwoord. Dat was gisteren, en ik begin langzaamaan mijn geduld te verliezen...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:48

Ik zou er niet eens meer mee verder gaan! Dat kan toch niet oke zijn!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:39

Trouwens even een tip voor iedereen, ik denk dat de meesten dat wel weten/doen maar toch.
Wanneer je iets koopt wat verzonden moet worden en je moet vooraf geld overmaken, google dan altijd even het bankrekening nummer in combinatie met de naam die ze opgeven.
Dat kan je echt ellende schelen. Heb er zelf gister nog 1 uitgepikt die hier op de boktmarkt Anky dekjes aanbood. Ik vertrouwde het al niet omdat ze net aangemeld was en verder geen berichten oid had. Maar toch intresse getoond, bankrekeningnummer gevraagd, gegoogled en ja hoor; een oplichter.

Dit heb ik overigens netjes direct gemeld bij de moderators en ze is verbannen.
Ze kenden de betreffende gebruiker nog wel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 15:03

Kentaro schreef:
Ik zou er niet eens meer mee verder gaan! Dat kan toch niet oke zijn!

Het is gewoon een kind van 13. Hoeft geen probleem te zijn, maar het stoort me dat ik steeds eeuwen op een antwoord moet wachten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:04

Dan zou je haast denken dat ze het gewoon via pakketpost wil verzenden, aangezien dat wel op gewicht gaat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 15:06

Ik vind het prima, maar ik ga geen €6,75 verzendkosten betalen voor 3 hooinetten van €2,5 (samen).

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:16

Die kunnen toch gewoon in een grote envelop? Dat gaat ook op gewicht en dan klikt 2.00 best redelijk!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 15:17

Ze geeft aan dat het niet dor de brievebus kan. Lijkt mij ook niet helemaal logisch, maar goed... Ik hoor het wel, heb geen haast, hoewel het wel fijn zou zijn een net te hebben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:24

chips, heb er net een weggeven....
Maar ik bedoelde met er klaar mee zijn niet dat je bedonderd wordt, maar dat je nog maar moet zien of en wanneer je het gaat ontvangen.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 15:27

Ja dat is waar. Ben wel van plan haar telefoonnnummer en adres te vragen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:33

Zou je niet in de tussentijd ook een oproepje op boktmarkt kunnen plaatsen?? Misschien dat nog wel meer mensen er een hebben liggen?! Ik had die van mij er ook nooit op gezet met het idee daar zoekt toch niemand op op MP :P

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:53

NoTrouble schreef:
Trouwens even een tip voor iedereen, ik denk dat de meesten dat wel weten/doen maar toch.
Wanneer je iets koopt wat verzonden moet worden en je moet vooraf geld overmaken, google dan altijd even het bankrekening nummer in combinatie met de naam die ze opgeven.
Dat kan je echt ellende schelen. Heb er zelf gister nog 1 uitgepikt die hier op de boktmarkt Anky dekjes aanbood. Ik vertrouwde het al niet omdat ze net aangemeld was en verder geen berichten oid had. Maar toch intresse getoond, bankrekeningnummer gevraagd, gegoogled en ja hoor; een oplichter.

Dit heb ik overigens netjes direct gemeld bij de moderators en ze is verbannen.
Ze kenden de betreffende gebruiker nog wel.

wat een handige tip zeg, dat zal ik voortaan ook doen ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:55

Ik ben op zoek naar Skeelers van Zandstra of ander goed merk in maat 40. Is schijnbaar een moeilijke opgave. Had op 1 gereageerd: nieuwprijs was 500 euro. Ja prima, maar ze zijn niet nieuw meer en zichtbaar gebruikt op de foto's: vraagt hij 475 euro ervoor. :')

Nu weer op 1 gereageerd die dezelfde skeelers aanbiedt (andere advertentie).. Weet alleen niet wat ik er precies op moet bieden.. Nieuwprijs 460 euro en zien er nog wel goed uit. :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:24

€200,-. :Y)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:24

Na ik heb ook mensen die zeggen dat een neusriem die ik op marktplaats heb, door de brievenbus kan.
Helaas is de neusriem al 3 cm dik en ik heb het geprobeerd, maar krijg hem er toch echt niet door heen ...
En dan toch vol blijven houden

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:30

Echt apart..
Ik had een bod gedaan op een aquarium verwarming in mijn woonplaats.
Kreeg ik vandaag dat hij akkoord ging en wanneer ik het wilde komen ophalen.
Ik terug gestuurd dat ik hem eventueel vandaag wel kon ophalen als het dicht in de buurt is en dat ik anders iets later in de week wilde komen.
Krijg ik nu net terug dat hij al verkocht is :?
Heeft ie snel gedaan dan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:31

3 hooinetten samen gaan echt NIET door de brievenbus passen hoor! ;)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:36

corinepgek schreef:
Ik vind sowieso dat hele bieden gebeuren achterlijk.... Soms staat er bieden vanaf. Ja dan bied ik die prijs en dan verwacht ik dat ik het mag kopen want dat is toch wat diegene ervoor wil hebben? Zie wel dat een hoop mensen hier dat raar vinden...

Ook ben ik zo iemand dat ook al is er hoger geboden/minimum prijs toch een mailtje stuur met mijn bod en dat ik het gelijk op kan komen halen. Kan me voorstellen als iets er al wat langer opstaat en je hebt allemaal bieders die niet reageren zo'n mailtje juist fijn kan zijn. Zet altijd mijn telefoonnummer erin en wanneer ik het op zou kunnen komen halen. Dan kunnen ze me bellen, afspraak maken en is iedereen blij. Hun zonder gezeik spullen verkocht en ik wat leuks voor weinig. Toch zie ik hier dat een hoop mensen dat als negatief ervaren, maarja iedereen zal er wel weer anders over denken....

En aanhef en afsluiting... Sja dan denk ik wat doe je moeilijk. Meestal doe ik het ook wel even erbij zetten maarja je zal maar net even haast hebben en ergens op willen reageren. Het is maar email en je wilt alleen iets kopen... Waar ik wel echt een giga hekel aan heb is als mensen dingen vragen die in de advertentie staan, dan lezen ze gewoon niet....

Laatst had ik laarzen te koop, iemand had interesse en vroeg of ik ze op wilde meten, dus ik terug gestuurd dat ik dat niet ging doen omdat dat altijd fout kon gaan, als ze ze wilde hebben kon ze in de winkel de betreffende laarzen gaan passen. Vroeg ze weer of ik wou meten maar denk ja dan meet ik zo, stuur ik ze op blijken ze toch niet te passen.

Hoe moeilijk is meten ;-0?
Misschien woont ze wel niet dicht bij een winkel die deze verkoopt of heeft geen vervoer? Meten is toch een kleine moeite, ik zou dat ook raar vinden als een verkoper dat niet even zou willen doen, eerlijk gezegd.

Ik vind een mail met aanhef en afsluiting ook wel zo prettig overkomen en irriteer me ook aan mensen die van alles vragen wat al in de advertentie staat!
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 16-01-13 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:38

Ik heb nu iemand die mijn Sims 3 beestenbende wil overkopen, maar ze heeft slechte ervaringen met vooraf betalen dus vraagt ze of ze achteraf kan betalen. Eventuele verzendkosten wil ze wel vooraf betalen.
Maar ik weet het niet, heb liever dat mensen gewoon betalen en betaald = verzenden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:39

Ik zou schrijven: ik heb slechte ervaringen met achteraf betalen en dat ze het ook op kan komen halen en aan de deur betalen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:48

Samy schreef:
Na ik heb ook mensen die zeggen dat een neusriem die ik op marktplaats heb, door de brievenbus kan.
Helaas is de neusriem al 3 cm dik en ik heb het geprobeerd, maar krijg hem er toch echt niet door heen ...
En dan toch vol blijven houden

Ik heb wel eens een aansnoerneusriem van 4,5cm dik maat Full door de brievenbus gekregen, was door verzender zeer creatief op een kartonnen A4tje geplakt in de diagonaal (plat dus)
Moet zeggen dat ik bijzonder verrast was, hij kwam geheel ongeschonden aan en had me maar €2 gekost, kan dus wel!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:54

Ghostattack schreef:
Ik heb nu iemand die mijn Sims 3 beestenbende wil overkopen, maar ze heeft slechte ervaringen met vooraf betalen dus vraagt ze of ze achteraf kan betalen. Eventuele verzendkosten wil ze wel vooraf betalen.
Maar ik weet het niet, heb liever dat mensen gewoon betalen en betaald = verzenden.

Niet doen, je zult zien dat je er niks meer van gaat horen als je zegt dat als ze het niet vertrouwt, ze het op mag halen..