Verslaafde Ebay bokkers gaan verder in deel 9!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:09

Rideltje1992 schreef:
nog een vraag

ik heb net iets gekocht via paypal en daar staat bij voltooid.. de anderen die ik besteld heb staat bij inbehandeling tot... heb ik daar bij iets fout gedaan ofz? omdat die andere wel zo snel klaar is?

Nee, PayPal stelt sommige betalingen uit ter controle van je (bank)gegevens, dat wordt vanzelf betaald. :j En dan wordt het verzonden.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:11

Lara schreef:
Ooh echt -O-
Ik zo blij eindelijk iemand gevonden te hebben...

De meeste antieke dvd-spelers ;) hebben geen problemen met codes en kunnen zowel de Europese als de Amerikaanse/Canadese dvd's afspelen.

Saskiaatje

Re: Verslaafde Ebay bokkers gaan verder in deel 9!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:12

Ik vind het overigens echt belachelijk dat sommige mensen verkeerde adresgegevens op eBay hebben staan, daar pas na 10 bestellingen achter komen en vervolgens een refund aan de sellers vragen. Het is toch zeker niet hun schuld dat jouw gegevens niet kloppen en het pakketje daardoor niet aankomt?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:24

Saskiaatje schreef:
Rideltje1992 schreef:
nog een vraag

ik heb net iets gekocht via paypal en daar staat bij voltooid.. de anderen die ik besteld heb staat bij inbehandeling tot... heb ik daar bij iets fout gedaan ofz? omdat die andere wel zo snel klaar is?

Nee, PayPal stelt sommige betalingen uit ter controle van je (bank)gegevens, dat wordt vanzelf betaald. :j En dan wordt het verzonden.

oke bedankt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:27

Saskiaatje schreef:
Ik vind het overigens echt belachelijk dat sommige mensen verkeerde adresgegevens op eBay hebben staan, daar pas na 10 bestellingen achter komen en vervolgens een refund aan de sellers vragen. Het is toch zeker niet hun schuld dat jouw gegevens niet kloppen en het pakketje daardoor niet aankomt?

*steekt hand op*
Eens..
Overal staat je shipping adress nog een keer als je de betaling wil bevestigen.. :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:28

Ook eens... Je gaat toch ook niet naar Bol.com bellen "Ja ik heb mijn adres verkeerd opgegeven, hij is nu in de verkeerde stad bezorgd. Ik wil mijn geld terug van jullie." ? :+

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:29

Ik heb 6 keer opnieuw mijn adres gecheckt voordat ik alles besteld had.. :P Doe sowieso voor elke bestelling toch nog even kijken, al is het maar voor het zekere!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:30

Ben het er ook mee eens hoor!

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:32

Heb vorige week de 28e 4 dingen besteld (niet bij dezelfde seller..) en staat bij PayPal nog steeds 'Niet-verrekend', Verwachte clearingdatum: 4 dec 2012 - 6 dec 2012, dus hoop dat het snel gebeurd! Geld is wel van m'n rekening af. :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:38

Jorinda__ schreef:
Ook eens... Je gaat toch ook niet naar Bol.com bellen "Ja ik heb mijn adres verkeerd opgegeven, hij is nu in de verkeerde stad bezorgd. Ik wil mijn geld terug van jullie." ? :+

Oh, dat doen sommige mensen wel hoor. :')
Of "mijn hondje heeft het pakket met inhoud kapot gebeten, kan ik het product niet opnieuw voor een mooi prijsje krijgen?"

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:38

Ja maar de mensen van bol.com die zullen dat echt niet (zo snel) doen :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:47

Ebay is wat dat betreft wel nadelig voor verkopers..
Ze zijn zo benauwd voor hun feedback dat ze haast wel moeten...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:48

upendo schreef:

Dat is zeker waar. Ik lees hier wel eens "Oh, dan dreig ik gewoon met negatieve feedback en dan krijg ik m'n geld gewoon terug, ondanks dat ik de jas zelf kapot heb getrokken muawhaha".

Ehh. }:0 Even serieus, doe normaal!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:22

Ehh.. ik heb het elke keer gecontroleerd hoor. En elke keer stond mijn huisnummer er gewoon bij vermeld. En toen ik laatst keek bleek het huisnummer opeens te zijn weg gevallen bij mijn 'primary shipping adress' terwijl het bij mn gewone adres wel stond. Het ligt in dit geval dus zeker niet aan de sellers maar ook niet aan mij, in dit geval lijkt het probleem eerder in een fout bij Ebay te zitten. Heb het inmiddels alweer een keer aan moeten passen. En ondertussen heb ik ook een pakketje uit dezelfde periode ontvangen waar wél mijn huisnummer op stond.

Ik heb alle postkantoren gebeld hier (post nl, dpd, dhl etc.) en die zeggen allemaal dat als adresgegevens ontbreken het retour zender gaat. Zelfs naar China/Hongkong. Een seller gaf zelfs aan toen ik contact opnam dat ze idd wat retour hadden ontvangen dus ze verliezen er niets op als ze het opnieuw opsturen of mij mijn geld terug doen. Mocht ik om 1 of andere reden toch nog iets ontvangen krijgen ze van mij gewoon geld terug. Ik wil niemand aftroggelen, ook de sellers niet en probeer het samen netjes op te lossen.

Ik koop al jaren via internet en er is eigenlijk nog nooit iets misgegaan, heb nog nooit mijn adres verkeerd ingevoerd of problemen gehad met betalen. Enige probleem dat ik ooit heb gehad was met Agradi, die mij een fleecedeken maat 205 opstuurden terwijl ik een regendeken maat 185 had besteld en wat vervolgens niet netjes werd opgelost.

Dus ik vind dat jullie nu wel heel makkelijk oordelen, alsof wij 'dom' zijn en anderen laten opdraaien voor onze fouten. Want geloof me, ik controleer elke keer het adres.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:24

Saskiaatje schreef:
upendo schreef:

Dat is zeker waar. Ik lees hier wel eens "Oh, dan dreig ik gewoon met negatieve feedback en dan krijg ik m'n geld gewoon terug, ondanks dat ik de jas zelf kapot heb getrokken muawhaha".

Ik heb heel deel 8 en 9 gevolgd van de Ebaytopics en ik ben dat nog nooit tegengekomen.. wel dat 'dreigen met negatieve feedback' maar nooit omdat ze zelf iets kapot hebben getrokken o.i.d. maar omdat iets 15 cm korter was dan vermeld stond in de omschrijving.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:37

Jaime_ schreef:
Saskiaatje schreef:

Ik heb heel deel 8 en 9 gevolgd van de Ebaytopics en ik ben dat nog nooit tegengekomen.. wel dat 'dreigen met negatieve feedback' maar nooit omdat ze zelf iets kapot hebben getrokken o.i.d. maar omdat iets 15 cm korter was dan vermeld stond in de omschrijving.

Vandaar de "wel eens". Ik lees al mee vanaf deel 1 en echt, het komt voor. :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:38

Jaime_ schreef:
Ehh.. ik heb het elke keer gecontroleerd hoor. En elke keer stond mijn huisnummer er gewoon bij vermeld. En toen ik laatst keek bleek het huisnummer opeens te zijn weg gevallen bij mijn 'primary shipping adress' terwijl het bij mn gewone adres wel stond. Het ligt in dit geval dus zeker niet aan de sellers maar ook niet aan mij, in dit geval lijkt het probleem eerder in een fout bij Ebay te zitten. Heb het inmiddels alweer een keer aan moeten passen. En ondertussen heb ik ook een pakketje uit dezelfde periode ontvangen waar wél mijn huisnummer op stond.

Ik heb alle postkantoren gebeld hier (post nl, dpd, dhl etc.) en die zeggen allemaal dat als adresgegevens ontbreken het retour zender gaat. Zelfs naar China/Hongkong. Een seller gaf zelfs aan toen ik contact opnam dat ze idd wat retour hadden ontvangen dus ze verliezen er niets op als ze het opnieuw opsturen of mij mijn geld terug doen. Mocht ik om 1 of andere reden toch nog iets ontvangen krijgen ze van mij gewoon geld terug. Ik wil niemand aftroggelen, ook de sellers niet en probeer het samen netjes op te lossen.

Ik koop al jaren via internet en er is eigenlijk nog nooit iets misgegaan, heb nog nooit mijn adres verkeerd ingevoerd of problemen gehad met betalen. Enige probleem dat ik ooit heb gehad was met Agradi, die mij een fleecedeken maat 205 opstuurden terwijl ik een regendeken maat 185 had besteld en wat vervolgens niet netjes werd opgelost.

Dus ik vind dat jullie nu wel heel makkelijk oordelen, alsof wij 'dom' zijn en anderen laten opdraaien voor onze fouten. Want geloof me, ik controleer elke keer het adres.

Dan nog laat je toch de seller opdraaien voor de fout van eBay?
Waarom dan niet een half refund? Waarbij jij en de seller het verlies delen, wel zo eerlijk toch?
De meeste sellers zullen het pakket namelijk niet retour krijgen, vanwege de postafhandeling in China.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:41

Het was overigens geen persoonlijke aanval o.i.d., het begon me gewoon op te vallen. :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:47

Ik heb maar 1 refund gehad hoor van een seller die het wél retour had gehad, voor de rest ben ik nog aan het contacten.

Hoezo laat ik dan (nav mijn post) de seller opdraaien voor de fout van Ebay?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:01

Jaime_ schreef:
Ik heb maar 1 refund gehad hoor van een seller die het wél retour had gehad, voor de rest ben ik nog aan het contacten.

Hoezo laat ik dan (nav mijn post) de seller opdraaien voor de fout van Ebay?

Niet zozeer jij, ik had het ook niet over jouw specifieke situatie. Vind ik alleen maar goed van je, dat je niet lukraak refunds gaat vragen, maar het eerst allemaal uitzoekt. Dat doet dus niet iedereen. ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:27

Over zoiets gesproken, mijn lensbeker is er dus nog steeds niet. De verkoper vraagt of ik een resend wil of geld terug (en mocht ie alsnog komen dat ik dan uiteraard alsnog betaal). Maar dan loop ik het risico dat hij er nooit voor kerst aankomt, wat wel de bedoeling was. Even denken dus....

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:30

Over het verkeerde adres.
Ik heb daar ook al 2x gezeur mee gehad. Staan bij mij 2 adressen in, die van m'n ouders en van m'n vriend. Heb als eens iets op het andere adres ontvangen terwijl er ECHT overal bevestigd stond dat ik dat adres niet gekozen had.

Ook heb ik een keer een pakket gehad zonder huisnummer. Dat was m'n 10e pakket ofzo. Terwijl alle andere pakketten wel m'n huisnummer hadden. Gelukkig herkende de postbode m'n naam en de Chinese verpakking (hoe bedoel je, ik bestel weleens wat... :o )

Beide gevallen had ik het goed gedaan en daar ook bevestiging van, dus het ligt niet altijd aan de koper..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:39

Saskiaatje schreef:

voelt zich angesproken :o
en als alles nou wel klopt in het begin
en er iets veranderd word door ebay zelf?

want in het begin was het adres compleet
en na 4 of 5 pakjes was mijn huisnummer in een keer weg
en nee heb geen refund aangevraagd dat is niet fair

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:40

Magda ik denk dat wat je ook doet je 'm niet voor kerst gaat krijgen. Waarschijnlijk komt de 1e beker niet aan en als je een resend aanvraagt duurt het ook langer. Moet je alleen kijken of je een refund of resend wil. Persoonlijk ga ik zelf eigenlijk altijd voor de refund en bestel ik het item dan gewoon opnieuw, ben bang dat er iets mis is gegaan de 1e keer en dat ze de 2e keer dan alles wel goed krijgen :') maar dat is mijn rare trekje.

Over de foute huisnummers wil ik als eerst zeggen dat wanneer ik schrijf dat je een refund kan vragen dit niet meteen als een fullrefund gelezen moet worden :) maar dat je samen met de verkoper tot een oplossing komt, ik heb altijd het hele verhaal gemaild aan de verkoper en gevraagd of hij een oplossing had. sommige komen zelf als met een (full)refund of resend. Verder ben ik het eens met Jaime dat ik denk dat het een fout is van eBay, want op het 1e oog (bij je betalingen) zie je niet dat je huisnummer ontbreekt.
Ik hoop dat ik niemand met mijn refund voorstel op ideeën heb gebracht om maar zomaar een fullrefund te gaan eisen. En als dat wel zo is, sorry dat is niet de bedoeling geweest. De sellers moeten ook gewoon met respect behandeld worden :)