Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 00:17

Ik vind het juist zo onwijs leuk om papieren brieven in mijn brievenbus te vinden. <3 Dat ga ik echt vreselijk missen straks. ;(

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 00:51

Bedankt voor je antwoord, Shilady! Volgens mij heeft degene die ik heb uitgekozen geen toegang tot het internet. Bij de keuze om een e-mail te sturen staat namelijk dit:
Citaat:
Inmates do not have Internet access. We print and send these messages.

Ik sta op het punt om wat te schrijven maar vind het best spannend. Niet eens omdat het een gevangene is, maar omdat het naar Amerika gaat 8)7 Ik zit ook te twijfelen of het wel kan, mijn Nederlandse adres invoeren waar ze vragen om "city, state, zip"..

Isegrim schreef:
Ik vind het juist zo onwijs leuk om papieren brieven in mijn brievenbus te vinden. <3 Dat ga ik echt vreselijk missen straks. ;(

Lijkt me heel naar als dat na zoveel jaar ineens ophoudt. Y;(

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 01:01

Dat stond er bij mij ook nassima maar ik kreeg toch een corrlinks verzoek in mn mail ;-)
De gevangene die in een federale gevangenis zitten hebben FCI in hun adress of USP of FCC
en veel andere staats gevangene hebben vaak ook email in de vorm Van j-pay... Maarja iedereen moet maar even kijken wat die doet maar als er hier meiden zijn die geintresseerd zijn in enkelt emailen en niet hun adress willen geven of dat meschien pas willen doen als ze een klik voelen.. Dan weet ik wel wat inmates op Facebook zijn er ook verschillende pagina's waar ook hun beschrijving plus foto staat om corrlinks contact mee te leggen..... :-)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 01:57

Zo, ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar Eddie en in de automatische reply stond dat hij mijn brief(je) op 4 oktober krijgt. Leuk, want hij is de 5e jarig :o Ben benieuwd naar een reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:41

Haha ja elke 4e en 20e van de maand. :)
Voor wie wil weten hoelang een brief duurt.. als ik op woensdag verzend heb ik 1.5week later op maandag post (terwijl we op maandag geen post krijgen :p)

Volgens mij schreef mijne dat hij wel kon ontvangen maar geen mail kon verzenden. Zal zo even met de pc dat zinnetje vertalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:47

Noach: just go to the TDCJ website and looks for jpay. It costs less too. I still have to reply like this.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:35

Wat fijn dat er steeds meer mensen gaan schrijven door dit topic! Ennn Isegrims blog natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:53

Ja wel leuk ! :D allemaal toch een warm hart voor de gevangenen daar!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:52

Isegrim,

in je laatste blog verwijs je naar execution watch. OP die link staat dat Jamie onder andere veroordeeld is omdat een of andere psychiater beweerd heeft dat Jamie niet disabeld ( kan even niet op ned. woord komen) is. Ondertussen is die bewuste psychiater in opspraak gekomen. Ik vroeg me af. Ik weet dat Jamie geen mogelijkheden meer heeft om bezwaar of beroep aan te tekenen, maar zijn er van andere ter dood veroordeelden die ook door de getuigenis van die bewuste psych naar de death row ziojn gestuurd, veroordelingen gewijzigd doordat die psych in opspraak is gekomen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:21

Leuk hoor nissima laat je even weten wanneer je wat terug hebt en of je een klik voelt? :-)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:34

Uiteraard, Shilady! Ik kijk er nu al naar uit om iets terug te krijgen :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:42

Nanda schreef:
Isegrim,

in je laatste blog verwijs je naar execution watch. OP die link staat dat Jamie onder andere veroordeeld is omdat een of andere psychiater beweerd heeft dat Jamie niet disabeld ( kan even niet op ned. woord komen) is. Ondertussen is die bewuste psychiater in opspraak gekomen. Ik vroeg me af. Ik weet dat Jamie geen mogelijkheden meer heeft om bezwaar of beroep aan te tekenen, maar zijn er van andere ter dood veroordeelden die ook door de getuigenis van die bewuste psych naar de death row ziojn gestuurd, veroordelingen gewijzigd doordat die psych in opspraak is gekomen?

In een eerder stadium zou dit wellicht een mogelijkheid zijn geweest. Feitelijk had hij automatisch opnieuw geëvalueerd moeten worden en dat was ook geadviseerd nadat die psychiater in diskrediet was gebracht (zijn bijnaam is Dr. Death...). Het is alleen niet gebeurd. Dat is Texas.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:01

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:27

Nanda schreef:
https://picasaweb.google.com/1099849496 ... 5402778242

Moet je jezelf eens indenken dat je meer dan 20 jaar lang in zo'n cel zit 23 uur per dag.

Vind dat je je dat moet bedenken voordat je iemand vermoord... Iemand die het leven van een ander ontneemt mag van mij best onder dit soort omstandigheden 20 jaar (of meer, rest van zijn leven) doorbrengen. Ben tegen de doodstraf en vind ook dat je wel heel zeker moet zijn van iemands schuld om iemand een lange straf op te leggen. Maar vind ook 'don't do the crime if you can't do the time'. Doodstraf gaat me werkelijk te ver maar ik kan het niet zielig vinden voor iemand die bewezen schuldig is dat deze persoon zijn vrijheden ontnomen worden en vind dat dat in Nederland allemaal wel wat zwaarder mag. Volkert van der Graaf komt al weer vrij, daar kan ik met mijn verstand niet bij. Dat mensen in Amerika lange straffen uitzitten voor drugsbezit vind ik ook niet terecht. Maar een moordenaar of kinderverkrachter mag voor mij rotten in de cel. Zelfs als deze in zijn of haar jeugd nare dingen meegemaakt heeft, dat hebben heel veel mensen (ik ook) maar daar is in mijn ogen geen enkel excuus voor, dat je dergelijke daden doet zegt iets over je karakter en zo iemand hoort (voor hele lange tijd) niet in de maatschappij thuis.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:52

Je wilt alleen niet dat 'zo iemand' totaal verknipt is tegen de tijd dat hij/zij weer vrijkomt. En dat is waarom streng straffen niet werkt. De recidivecijfers zijn veel hoger in landen met strenge/wrede straffen. De gevangenis met het laagste recidivecijfer ter wereld is Utoya. Google daar maar eens op, kijk de docu die wel ergens online te vinden is en lees je post dan nog een keer.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:59

Wat mij betreft hoeft een (bewezen) moordenaar ook niet meer vrij te komen, maar voor andere misdaden zoals diefstal of fraude of iets dergelijks vind ik inderdaad dat het niet wenselijk is dat de persoon in kwestie een wrede straf ondergaat.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:27

Okee, dus iedereen die een ander doodt moet levenslang krijgen? Verzachtende omstandigheden moeten genegeerd worden? Een vrouw die haar man doodt na jaren van mishandeling? Iemand die in een psychose een ander doodt? Crime passionel? Allemaal levenslang?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:45

Voor mij zijn er inderdaad geen verzachtende omstandigheden bij moord, een vrouw die zich jarenlang laat mishandelen moet bij hem weg gaan, bij psychische problemen laat je je behandelen, iemand die een crime passionel pleegt heeft zich niet in de hand. Dus inderdaad, allemaal levenslang, voor mensen die geen verstandige stappen nemen maar zich laten gaan en een moord plegen is in mijn ogen (!) geen plek in de maatschappij.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:00

wow :=
het is idd ook wel eventjes zo dat je zomaar bij me echtgenote weggaat. Sommige mensen staan nou eenmaal niet zo sterk in hun schoenen hoor.. :=

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:18

Ik mag hopen dat je loopt te trollen. Zo niet, lijkt enige vorm van intelligente discussie over dit onderwerp mij volstrekt onmogelijk. Zo simplistisch en zwart-wit kom ik ze niet vaak tegen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:49

Luxx dit is een topic waarin mensen gevangene schrijven :)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:07

Isegrim schreef:
Ik mag hopen dat je loopt te trollen. Zo niet, lijkt enige vorm van intelligente discussie over dit onderwerp mij volstrekt onmogelijk. Zo simplistisch en zwart-wit kom ik ze niet vaak tegen.

Helemaal niet (trollen), maar het kan toch zeker wel zo zijn dat iemand er een andere mening op na houdt? Ik vind het wat simplistisch om er vanuit te gaan dat ik zit te trollen. Was ook helemaal niet van plan om in discussie te gaan, of om een discussie aan te zwengelen, lees al de hele tijd mee, en ik weet hoe jullie hier over denken, maar geef 'my two cents'.

@Shilady: dat weet ik, ik lees het hele topic al mee, ben gefascineerd door het gegeven dat Hollandsche meisjes met veroordeelde gevangenen zitten te penpallen. De blog van Isegrim vind ik interessant omdat het een inkijkje geeft in een wereld waar ik anders niets over zou weten, maar ik kan niet begrijpen hoe het zo ver heeft kunnen komen dat zij zich zo aan deze man is gaan hechten dat ze zelfs geld naar hem overmaakt. Ik kan ook daar geen begrip voor opbrengen, maar vind het echt zeer fascinerend.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:24

Laat ik het zo zeggen, ik ben blij dat onze wetgever iets meer nuance ziet dan jij. :)

"Dat ze zelfs geld naar hem overmaakt". :D Het is maar geld.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:30

Inderdaad als jij je daar goed bij voelt en het gemakkelijk kan missen waarom niet?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:36

Tja, 'makkelijk kan missen'. Ik zou het ook aan andere dingen kunnen uitgeven. Maar ik voel me er prettig bij dat ik er iemand vreselijk blij mee maak, iemand die anders echt helemaal niets heeft. Zijn vrouw geef ik ook af en toe wat geld, want die heeft ook geen cent te makken. Doe ik liever dan het aan een 'officieel' goed doel te schenken waarbij een deel in de zak van een directeur verdwijnt, die dat vervolgens gebruikt om zijn derde BMW te financieren.