Waar je heel laat pas achter kwam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:30

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:45

Brainless schreef:
roxiie schreef:
1 voet op de koppeling de ander op de rem.. Koppeling zo ver op laten komen zodat de auto gaat 'rollen' ( met de versnelling in de 1.. Je kunt ja auto nl ook laten rijden zonder gas te geven. Langzaam overigens maar t wil wel :) )als ie vooruit gaat voet van de rem halen en gas bijgeven. Huppaa u bent dr helling over : D

Bij de diesel van mijn man werkt dat, maar met mijn auto niet.
Die slaat geheid af.

Even hierop terugkomend.

Wist je dat het mij toen ik mijn eerste rijlessen nam VERBODEN werd om met handrem op een helling te vertrekken? Ik had er al een aantal opzitten toen mijn moeder thuis eens toevallig tersprake bracht dat je het ook met de handrem kon doen en het makkelijker was. Ik werd echter gewoon weggewuifd door mijn instructeur, nee dat mocht en dat gingen we zeker niet leren, het moèst en zou via gas/rem/koppeling spelen zijn.

Meer als een jaar zo gedaan totdat ik ergens anders rijlessen kreeg. Die vroeg me via handrem te vertrekken en toen ik zei dat ik geen idee had hoe omdat mijn vorige instructeur dat verboden had, was hij stomverbaasd. "Hoezo, dat mag niet? Hoe wil je anders met een benzine vertrekken, dat gaat toch niet!" . Daar dus een paar keren met de handrem vertrokken, maar omdat ik intussen het andere zo gewoon ben voelt het niet echt lekker. Dus nu doe ik nog steeds via koppeling.

Maar ik zou het eens opnieuw moeten leren, want mijn auto vertrekt wel makkelijk bergop en ik vrees dat als ik ooit in andere zit, ik problemen ga krijgen := .

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:40

Ik kon juist geen digitale klok lezen! Heeft ook echt een tijdje geduurd. :+
Ik kom er echt sinds dit jaar pas achter dat wanneer men te veel cijfers achter elkaar zet, mijn hersens gewoon afslaan ofzo...

Maak je hele domme fouten door. :+

En als je met je handrem er nog op wegrijdt slijt je de boel wel keihard af, bovendien bokt je auto als het goed is als een gek, diesel of niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:44

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:45

Nemurin schreef:
Ik kon juist geen digitale klok lezen! Heeft ook echt een tijdje geduurd. :+
Ik kom er echt sinds dit jaar pas achter dat wanneer men te veel cijfers achter elkaar zet, mijn hersens gewoon afslaan ofzo...

Maak je hele domme fouten door. :+

En als je met je handrem er nog op wegrijdt slijt je de boel wel keihard af, bovendien bokt je auto als het goed is als een gek, diesel of niet.

Nee, de handrem gaat natuurlijk wel los wanneer ze weer kan gaan rijden, weet zeker dat ze dat bedoelt! :D

Nummus

Re: Waar je heel laat pas achter kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:48

Nou ja zeg dat dan. :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:50

Als het over mijn bericht gaat, ja ik dacht dat dat wel evident was :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:50

Ik heb het zeg maar via het bericht boven mij meegekregen Kwan, dus misschien dat het al vervormd was...

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:51

Nou, ik ben een keer prima weggereden met de handrem er nog op :P ik merkte er helemaal niks van, tot er een auto liep te seinen en te doen, ik snapte het maar niet, hij haalde me in, stapte uit en vertelde me dat er zwarte rook uit de auto kwam :') die toen ook naar voren waaide en naar binnen kwam en heeerlijk naar verbrand rubber rook... :r Ik merkte er in die auto helemaal niks van, terwijl een hoop andere auto's niet eens wegrijden of je het wel merkt op de één of andere manier

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:52

Dat is dus waarom je niet met de handrem erop moet wegrijden... :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:53

Mijn auto piept en laat heel groot STOP zien.. zegt daar ook nog bij: handrem vergeten! :D

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:53

Nemurin schreef:
Dat is dus waarom je niet met de handrem erop moet wegrijden... :')

Nee, vertel mij wat :') als er iets is wat ik nu altijd controleer is het of de handrem eraf is _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:57

De mijne gaat bokken. _O-
Nou ja mijn moeders auto. Heb zelf geen auto.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:59

Quellian schreef:
joyce2 schreef:
De IT is een hele bekende uitgaansgelegenheid, die inmiddels niet meer bestaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/IT_%28club%29

Dát wist ik dus niet!

En we blijven maar leren van dit topic :D

Wat betreft wegrijden met de handrem er op, ik had een hele oude Golf Cabrio (zo'n type 1 ding) en daar kon ik dus gerust wegrijden met de handrem er nog op. Dan reed ik van Amersfoort naar Den Dolder en kwam ik er pas met het parkeren op de plaats van bestemming achter, dat de handrem er "al" op zat (dus de hele weg mee gereden), oopsie!! Maar dat ding was ook gewoon niet echt goed meer...

Edit: Ik vond toen overigens wel dat hij wat traag was met optrekken, hahaha

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:00

IMJ schreef:
Mijn auto piept en laat heel groot STOP zien.. zegt daar ook nog bij: handrem vergeten! :D

dat vind ik zo irritant: een auto die je instructies geeft. Ik had er laatst eentje van de garage mee die me ging vertellen wanneer ik moest schakelen _-:( (geen overbodige luxe, want ik rij zelf automaat)

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:06

Komt er net achter dat er pratende auto's zijn.. :Y)

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:07

LadyKantje schreef:
Komt er net achter dat er pratende auto's zijn.. :Y)

Wist ik ook niet; kunnen ze ook ruzie maken met de Tom-Tom :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:10

Voor ruziemaken met de tomtom heb ik een beste vriendin. :+

"STIL NOU ik ben een verhaal aan het vertellen! :("

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:11

Morrie schreef:
IMJ schreef:

dat vind ik zo irritant: een auto die je instructies geeft. Ik had er laatst eentje van de garage mee die me ging vertellen wanneer ik moest schakelen _-:( (geen overbodige luxe, want ik rij zelf automaat)

De eerste Volvo van m'n vader deed dat ook.
Kon je de boordcomputer ook je verbruik laten vertellen, ben ik erin geslaagd die instructies te negeren en zuiniger te rijden dan wanneer ik ze wèl volgde *\o/*

Toch blijf ik fan van m'n Bakkie, die piept niet :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:12

Kwanyin schreef:
Meer als een jaar zo gedaan totdat ik ergens anders rijlessen kreeg. Die vroeg me via handrem te vertrekken en toen ik zei dat ik geen idee had hoe omdat mijn vorige instructeur dat verboden had, was hij stomverbaasd. "Hoezo, dat mag niet? Hoe wil je anders met een benzine vertrekken, dat gaat toch niet!" .

Huh, wil hij daarmee zeggen dat je in een auto die op benzine rijdt geen hellingproef kan doen zonder handrem?

Dat doe ik namelijk altijd. :P Ik heb het ook nooit geleerd met handrem.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:49

Ja, hij had het geloof ik vooral over de oudere modellen. Maar dat is voor mij maar van horen zeggen, ik heb nog nooit met zo'n auto op een helling gestaan :+ .

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:55

Spirit schreef:
Kwanyin schreef:
Meer als een jaar zo gedaan totdat ik ergens anders rijlessen kreeg. Die vroeg me via handrem te vertrekken en toen ik zei dat ik geen idee had hoe omdat mijn vorige instructeur dat verboden had, was hij stomverbaasd. "Hoezo, dat mag niet? Hoe wil je anders met een benzine vertrekken, dat gaat toch niet!" .

Huh, wil hij daarmee zeggen dat je in een auto die op benzine rijdt geen hellingproef kan doen zonder handrem?

Dat doe ik namelijk altijd. :P Ik heb het ook nooit geleerd met handrem.

Ik heb t ook niet met handrem geleerd. En in zowel benzine als in diesel nog nooit problemen gehad met een hellingproef als ik het op de koppeling/rem/gas manier deed..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:06

Morrie schreef:
IMJ schreef:

Ik kan me één van de auto's van mijn vader nog herinneren, een Renault 25.
Ik vond hem heel stoer want hij kon praten! "Right rear door.. not shut" en "Lights left on" en meer van dat soort teksten! Was in de tijd van de Knightrider dus ach.. (en ik was 8 ofzo) :oo

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:15

Mijn oom die had altijd een Turbo knop in zijn auto.
Vonden we als kleine kinderen geweldig!!

Paar jaar later werd ons verteld dat hij dan gewoon de airco aanzette :Y)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:16

Oh! Geweldig!!!