Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:36

Lieshorses schreef:
Haha, inderdaad. Maar raar dat hij dan ook meteen zegt: Morgen om 16:00 in maassluis komen halen.
NienSCHaap schreef:
Vaak proberen ze het inderdaad ook als ze zien dat de Ad er misschien langer op staat.
Blijkt dan dat je er nog geen hebt en misschien toch wel graag wilt en dan bieden ze hem voor meer aan.
maar het is soms klap lastig inderdaad omdat je gewoon in de prijs van 60-80 wilt blijven zitten en je dan denkt "ken die niet lezen" (ik ken het heel goed)

Ja dat is wel een beetje vreemd, dan neem ik het vaak ook nog niet eens aan.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:38

Girassol schreef:
Ik heb nog niet echt rare mensen meegemaakt op marktplaats, maar volgens mij ben ik nu gewoon opgelicht :( Ik zou een jurk en blouse kopen van een meisje, ik heb het geld netjes overgemaakt (al bijna 3 weken geleden!) en m'n adresgegevens gegeven en ik hoor helemaal niets meer terug op mijn e-mailtjes sinds ik heb gestuurd dat ik het geld over heb gemaakt. En ze heeft de advertenties er ook afgehaald nadat ik heb betaald. Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus balen dat ik nu toch een keer zo'n persoon tref, maar ik geef het nog even tijd voordat ik aangifte ga doen. Misschien is ze vergeten dat ze haar mobiele nummer bij de advertentie had gezet en die heb ik dus nog, ik ga komende week even bellen en kijken wat voor reactie ik daar op krijg. Mocht dat niet in de haak zijn dan ga ik aangifte doen. Het was echt geen groot bedrag, maar nu is het voor mij gewoon een principekwestie.

Als het nou een redelijk bedrag is kies dan in het vervolg voor een rembourszending... Niet geleverd is niet betaald!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:51

Champie_Me schreef:
Girassol schreef:
Ik heb nog niet echt rare mensen meegemaakt op marktplaats, maar volgens mij ben ik nu gewoon opgelicht :( Ik zou een jurk en blouse kopen van een meisje, ik heb het geld netjes overgemaakt (al bijna 3 weken geleden!) en m'n adresgegevens gegeven en ik hoor helemaal niets meer terug op mijn e-mailtjes sinds ik heb gestuurd dat ik het geld over heb gemaakt. En ze heeft de advertenties er ook afgehaald nadat ik heb betaald. Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus balen dat ik nu toch een keer zo'n persoon tref, maar ik geef het nog even tijd voordat ik aangifte ga doen. Misschien is ze vergeten dat ze haar mobiele nummer bij de advertentie had gezet en die heb ik dus nog, ik ga komende week even bellen en kijken wat voor reactie ik daar op krijg. Mocht dat niet in de haak zijn dan ga ik aangifte doen. Het was echt geen groot bedrag, maar nu is het voor mij gewoon een principekwestie.

Als het nou een redelijk bedrag is kies dan in het vervolg voor een rembourszending... Niet geleverd is niet betaald!

Ja, bij een groter bedrag had ik dat sowieso wel gedaan maar ik koop eigenlijk nooit dure dingen via marktplaats. Het was in dit geval dus ook niet veel geld, nog geen €20,00. Ik had het idee dat het wel betrouwbaar was, maar helaas ben ik nu dus iemand tegengekomen die niet op een normale manier zaken doet. Maar goed, ik ga eens kijken of ik het op kan lossen en in het vervolg ben ik wat meer op m'n hoede ;)

Champie_Me

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:30

Dat is natuurlijk altijd vervelend... Ik heb nu ook wat verkocht en de verkoper durfde dat bedrag niet vooraf te storten, daarom nu afgesproken dat ze vooraf de rembourskosten (15,-) stort en ik de rest op de rembourszending zet... Zo hebben we beiden meer garantie want ze wilde dat ik eerst zou zenden en dat ze later betaalde maar dat vond ik niet zo een strak plan... Mocht ze nu dus de zending weigeren of niet afnemen kost het mij dus niets (nja heb vzk afgerond dus 83 ct)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:07

@girassol, probeer om rekeningnummer en naam eens te typen in google, soms krijg je dan sites met opgelicht enz. Als ze daar tussen staat weet je het zeker! Ik doe dit ook vaak voordat ik het geld overmaak....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:42

Hier van de week een irritante verkoop meegemaakt.
Mijn vriend had zijn supergave zelfgemaakte professionele bar te koop staat op marktplaats.
Helaas moest hij weg vanwegde de verhuizing en dat ik toch echt geen complete-professionele-bar in huis wil hebben :+

Maar goed.. komt een reactie.. man wil hem wel hebben voor 250 euro ( erg laag bod) en of we hem dan ook even konden brengen en in elkaar konden zetten?

vriend toch nog serieus over nagedacht, bar stond nu toch wel heeeeeel erg in de weg, dus adres gevaagd zodat we konden bekijken of het de moeite waard was.

de grapjas.. woonde dus serieus 1.5 uur (!!) hier vandaan.
uiteindelijk is die gast de bar zelf komen halen omdat we geen zin hadden om een volledige vrije dag+ benzine kosten eraan te spenderen voor zo'n laag bedrag

reactie van die kerel bij het ophalen; mag er nog wat vanaf? ik heb immers wel 50 euro aan benzine moeten betalen nu ik hem zelf moet ophalen.. (dacht het niet dus :+ )

zucht.. echt...... sommige mensen :n

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:05

iirrssjjee schreef:
@girassol, probeer om rekeningnummer en naam eens te typen in google, soms krijg je dan sites met opgelicht enz. Als ze daar tussen staat weet je het zeker! Ik doe dit ook vaak voordat ik het geld overmaak....

Dat had ik al gedaan, maar daar vind ik verder niks mee. Maar bedankt voor je tip :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:10

Lowara, als ik iets moet brengen reken ik daar over nog de benzine kosten (heen en terug) overheen van het bedrag dat er betaald moest worden :)

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:19

Ik wilde een tekentablet kopen, stond er een op marktplaats voor 5 euro.
Ik had al argwaan, zo goedkoop kan toch nooit.
Toch gegaan, was in de buurt. Foto's zagen er mooi uit.
Realiteit: Stekkers doorgesneden, krassen op het tablet en een hoek van het plastic eruit.

Heb toch vriendelijk bedankt en weer terug naar huis gegaan.

(edit: spelfout)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:35

Oeh ja soms kan het zo misleidend zijn, stond er veder geen informatie bij?
Blegh daar kan ik me ook echt aan ergeren :(

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:48

Leuk hoor, kom je een BlackBerry ophalen die 1 maand gebruikt was, klinkt mooi voor maar 80,00
Is totaal beschadigt, achterkant vergeeld etc. :S
Naja, helaas, dan maar geen telefoon hoor. Ik hoef niet een waar een barst bij op het scherm zit.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:30

Ik heb een paar maanden terug twee BB's verkocht voor ~125 euro p/s, beide een jaar oud met nauwelijks beschadigingen. Dus ik ben bang dat alles ver onder die prijs onder de categorie 'te mooi om waar te zijn' valt.. De meeste verkopers doen niet aan liefdadigheid :n

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:33

Iemand bied meer dan 50% onder de vraagprijs met de tekst erbij :

"kom het vanmiddag wel ophalen, wat is je adres".

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:09

furious schreef:

}:0 ....

Ik heb een mooie salontafel gevonden, eentje die ik heel graag wil hebben en ook al lang naar op zoek ben. Ik een bod gedaan, ging ze mee akkoord. Ik helemaal blij! Bel ik de verkoper vanmorgen op om een afspraak te maken en vraag waar ik heen mag rijden. Geeft ze me een straatnaam, waarop ik zeg: in ....... Nee, dat klopte niet, ze woonde in een andere plaats. ;(
Maar dat was echt geen probleem hoor, iemand anders had de spullen voor haar er op gezet en die woonde in die plaats. Maar het is hier vlakbij hoor, werd me verzekerd.
Ik wil die tafel echt dus ik denk, we zien het wel, ik rij evt wel een stukje(!) verder.

Ga ik net op de routeplanner kijken, is het ipv de aangegeven 23 km ineens 38 km rijden -O-
Niet blij -O-

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:13

furious schreef:

Gewoon het adres van de supermarkt door geven en succes wensen :D

Dat soort mensen ben ik zo klaar mee.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:38

Dav schreef:
furious schreef:

whahhaa dat is lef!
Dat zou ik niet durven!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:48

Soms wordt ik echt moe van mensen op MP. Had geboden op een rijbroek voor mijn dochter. Krijg om 11.33 akkoord en of ik het nog even wilde bevestigen. Ik mail om 15.12 terug (ik leef niet achter mijn computer, maar is toch redelijk snel en ze was al akkoord) dat ik hem graag wil hebben. Hoor ik niks meer die dag (kan gebeuren), maar zie 's avonds iemand 1 euro (!!!) meer bieden. Krijg ik vanmorgen een mailtje: verkocht ! (dat was echt de enige tekst). Ik vind: als je je akkoord hebt gegeven, mag diegene toch wel 24 uur krijgen om dat te bevestigen. Maar om dan alleen maar dat te mailen (ook geen excuses of zo), meteen de advertentie weg te halen en zo;n bot mailtje te sturen.. Geef me dan op z'n minst de kans om iets hoger te bieden als ze dat dan persé nodig vindt. Maar akkoord gaan, niks laten horen en hem gewoon aan een ander verkopen, daar wordt ik pissig van !

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:32

Eerlijk gezegd... Als ik akkoord ga op een bod en iemand reageert niet en uren later krijg ik een hoger bod.. Dan ga ik ook in op het hogere bod.
meer omdat ik vaak genoeg op antwoord van een bieder heb gewacht en dan gewoon niks meer te horen krijg (met in de tussentijd mensen die wel reageren op hun bod).

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:33

Netje schreef:
Soms wordt ik echt moe van mensen op MP. Had geboden op een rijbroek voor mijn dochter. Krijg om 11.33 akkoord en of ik het nog even wilde bevestigen. Ik mail om 15.12 terug (ik leef niet achter mijn computer, maar is toch redelijk snel en ze was al akkoord) dat ik hem graag wil hebben. Hoor ik niks meer die dag (kan gebeuren), maar zie 's avonds iemand 1 euro (!!!) meer bieden. Krijg ik vanmorgen een mailtje: verkocht ! (dat was echt de enige tekst). Ik vind: als je je akkoord hebt gegeven, mag diegene toch wel 24 uur krijgen om dat te bevestigen. Maar om dan alleen maar dat te mailen (ook geen excuses of zo), meteen de advertentie weg te halen en zo;n bot mailtje te sturen.. Geef me dan op z'n minst de kans om iets hoger te bieden als ze dat dan persé nodig vindt. Maar akkoord gaan, niks laten horen en hem gewoon aan een ander verkopen, daar wordt ik pissig van !

ja vind ik ook!
zo flauw dit soort dingen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:43

Wat een verhalen hier. Het is soms wel handig MP, maar soms :(

Ik kreeg van iemand een tip dat er een foto van mij op MP stond. Een meisje bood zichzelf aan als bijrijder en had er 3 of 4 foto's van mij op mijn paard bij geplaatst :oo Mijn hoofd was eraf geknipt, maar ik was dus alsnog herkent.

Heb haar opgebeld en gevraagd of zij het was op het paard. Antwoord was Tuurlijk! O:) Toen gevraagd hoe groot het paard was: Rond de 1.70 (was 1.68) en toen maar gezegd dat ik zeker wist dat zij dat niet was. Hoe ik dat durfte te zeggen. Nou omdat ik het ben in ons weiland op mijn eigen paard. <<) Toen legde ze de hoorn erop. Lafaard! :r

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:56

Dav schreef:
furious schreef:

Ja haha.
Ik las het alleen pas in de avond :+

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:10

Cardy schreef:
Eerlijk gezegd... Als ik akkoord ga op een bod en iemand reageert niet en uren later krijg ik een hoger bod.. Dan ga ik ook in op het hogere bod.
meer omdat ik vaak genoeg op antwoord van een bieder heb gewacht en dan gewoon niks meer te horen krijg (met in de tussentijd mensen die wel reageren op hun bod).

Nou, dan zou ik ook niet blij zijn met jou en zou je van mij ook een heeel pissig mailtje terug krijgen: ik bied en reageer dus, krijg akkoord en ze vraagt een bevestiging (we zijn dus al zaken aan het doen want voor mij is een bod bindend). Ik antwoord op 3uur en 3 min; meteen nadat ik het akkoord gezien had. Zóveel geduld kun je toch wel opbrengen?? Of je moet gewoon niet zo snel akkoord gaan als er meer geboden wordt. Ik geef mensen altijd 24 uur de tijd om te bevestigen en dan stuur ik alsnog altijd een mailtje of ze ervan afzien (dat is naar mijn idee fatsoen). Ik vind dat als je iemand een akkoord geeft je in principe een deal hebt en dan ga je niet ondertussen in op een ander bod. Gewoon onfatsoenlijk en de markt verziekend...

Ik heb haar dus ook nog een mail gestuurd, kreeg ik als antwoord dat ze ook per mail geboden had gekregen en dat ze de 2 hoogste een akkoordmailtje gestuurd had en wie het eerst reageerde die kreeg de broek: leukkkkkkkkkkkkkk idee, maar zeg het er dan even bij. Zo van ik heb nog een bieder, wie het eerst antwoord die krijgt het. Let wel: het ging om een broek van 20 euro, met een bod van 1 euro verschil... Maar je stuurt toch geen akkoord naar 2 mensen tegelijk ?? Waar ze later nog zei: ik kreeg dat andere bod later binnen. Dus ze sprak zichzelf ook nog tegen: moe word ik ervan.
Laatst bijgewerkt door Netje op 10-04-12 18:16, in het totaal 3 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:12

Ik reageer ook nooit heel snel. Heb ook gewoon mijn werk en andere dingen te doen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:17

furious schreef:
Ik reageer ook nooit heel snel. Heb ook gewoon mijn werk en andere dingen te doen.

Ja precies: je moet toch even de kans krijgen je mail te lezen en een mailtje terug te sturen... Nah jaaaa, ze zoekt het maar uit met haar broek :D

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:19

Netje schreef:
furious schreef:

Ja precies: je moet toch even de kans krijgen je mail te lezen en een mailtje terug te sturen... Nah jaaaa, ze zoekt het maar uit met haar broek :D

En haar euro winst :+