Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:02

Mijn overzicht van vandaag:

O: Bakje yoghurt met lijnzaad
T: 1 volkoren cracker met slankie
M: 3 volkoren crackers met slankie, 1 bruin broodje met plakje ham, 1 banaan
T: 3 wortels
A: Stamppot snijbonen met slavink, 1 glas jus d'orange

+- 1,5/2 liter water

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:03

ik dacht ook al woow.. das veel.. o.O

anyway, ik ga lekker naar paardje! :wave:

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:03

marleen_usar schreef:
Ben je soms flink naar de wc geweest?

HAHAHHAHAHA sorry ik moet wel heeel erg lachen :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:04

Nou dat kan echt wel een halve kilo schelen hoor,ik was sinds zaterdag niet meer geweest.En vandaag 2 keer nou het woog echt wel wat hoor.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:07

_Kimmm schreef:
anderhalve kilo in een dag lijkt me wel wat veeel?

Waaarschijnlijk allemaal vocht, want echt afvallen kan maar ongeveer een kilo per week. Meer vet kan je niet verbranden. Maar wel een lekkere start ofniet?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:08

Haha, tsja het zal wel schelen ja..

Ik val trouwens de eerste dagen ook best snel af. Was alleen vanochtend zwaarder dan ik dacht, 3,7 meer. Dus die moeten er óók nog af...

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:09

Haha, nee maar ik heb al 3 dagen geen koekjes/snoepjes/vettige sausen gegeten maar wel veel water gedronken en dat word nu bewezen :+ de rest van de week zal wel weer minderen. Heb dat eigenlijk altijd na een paar dagen is het een kg/kg en een half en dan gaat het steeds langzamer. Ik ben pas gisteren echt begonnen maar ben in het weekend beginnen opletten, anders lukt het me niet om ineens te stoppen met zoetigheden :o

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:09

Mijn dag:
O: 3 volkoren boterhammen met kaas
T: -
L: 4 volkoren boterhammen met sandwich spread
T: 2 manderijnen
A: Gekookte aardappelen, witlof en een halve vegaburger

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:10

Vulina schreef:
Haha, tsja het zal wel schelen ja..

Ik val trouwens de eerste dagen ook best snel af. Was alleen vanochtend zwaarder dan ik dacht, 3,7 meer. Dus die moeten er óók nog af...

Oei dat is altijd een tegenvaller he

ZZZZZ

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:46

mag ik mij hier ook melden?
wil graag ook afvallen, voornemen om zondag echt te beginnen.
hoeveel nog niet over nagedacht.
streefgewicht is rond 58, ben 1,78, vrouw, 18, is dit reeel?

afvallen vooral door minder tussendoor te snoepen,
veel meer sporten zal t niet worden omdat ik pfeiffer heb.
zondag ochtend ga ik me wegen dan horen jullie mijn gewicht.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:47

spottedponie schreef:
Mijn eten vandaag:

T: advocaatvlaai :o (een van mn collega's jarig, lekker limburgse vlaai dus die kon ik niet laten staan)
Deze week zijn er 4 collega's jarig, gelukkig doen er 3 samen trakteren.
Het gebak van vandaag was gewoon echt onverwachts, anders had ik er rekening mee gehouden, ik weet dat de andere collega's vrijdag trakteren dus stel ik me daar beetje op in, of ik sla helemaal over...

Kom gewoon blijven leven he! Een keertje een stukje vlaai nemen kan echt geen kwaad. Hou er alleen rekening mee met je dagmenu en dat van de dag erop. Zondig die dag dan in ieder geval niet nog een keer. Je zou een boterham met de lunch minder kunnen eten. En die boterham dan op eten als tussendoortje. Je middag tussendoortje wat je eerst wilde eten weg laten.

Eet de dag erna dan geen (chocolade)koekjes, snoepjes of chips. Hou die dag er dan ook nog rekening mee en eet dan een stukje fruit meer.

Maandag
O: Magere yoghurt met muesli en een halve appel
T: Vlaai
L: 3 volkoren boterhammen met mager beleg
T: 1 volkoren boterham
D: naar wens in te vullen
T: 2 stukken fruit

Dinsdag
O: 2 volkoren crackers en een glas magere melk
T: Appel
L: 3 volkoren boterhammen
T: 2 manderijnen en een banaan
D: naar wens in te vullen
T: optimel vruchten yoghurt

Een tip voor chocolade liefhebbers Optimel heeft chocolade vla en drink met 0% vet :9

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:48

Carlijnnn schreef:

Is dat niet wat weinig als je zo lang bent? ik weet niet wat dan je BMI is, maar volgens mij ben je dan een magere lat :+

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:50

volgens mij bmi is dat inderdaad te weinig, maar ik ben niet in verhouding, mijn benen zijn echt giganties lang, meer dan een meter tot mijn heup, en boven lichaam wat kort. dus denk dat t opzich wel mee valt, maar we zullen zien

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:57

Volgens mij is dat echt best weinig.
Ik ben meer dan 10 cm kleiner dan jij en ik vind 58 kilo voor mij echt het minimum wat ik wil wegen..

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:59

Carlijnnn schreef:

Ik ben 1.73 en weeg nu 69 kilo. Na een streng dieet na m'n 1e zwangerschap + een bijna longonsteking woog ik 62 kilo en toen was ik echt veels te mager. Het verschilt per lichaamsbouw, maar met jouw lengte heb ik het idee dat het weinig is. Ik wil er nu 5 kilo af en dan heb ik een mooie maat 38 zonder dat alles van m'n kont afzakt ;)

Edit:
Vandaag gegeten:
O: shake met appel
T: mandarijn en een paar droge crackers, model klein toastje
M: shake met appel en oeps 1 klein chocolade kerstballetje
T: liga
A: spongebob macaroni zonder kaas en matig opgeschept
Laatst bijgewerkt door Talonius op 04-01-11 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:00

Steffie89 schreef:
Kom gewoon blijven leven he! Een keertje een stukje vlaai nemen kan echt geen kwaad. Hou er alleen rekening mee met je dagmenu en dat van de dag erop. Zondig die dag dan in ieder geval niet nog een keer. Je zou een boterham met de lunch minder kunnen eten. En die boterham dan op eten als tussendoortje. Je middag tussendoortje wat je eerst wilde eten weg laten.

Eet de dag erna dan geen (chocolade)koekjes, snoepjes of chips. Hou die dag er dan ook nog rekening mee en eet dan een stukje fruit meer.

Ik blijf inderdaad wel een beetje leven haha Ik hou teveel van lekker eten... (vind t alleen zo l ullig om hier neer te zetten dat ik een puntje vlaai op heb, als ik zie hoe weinig sommige mensen eten voel ik me dubbel zo vet en verkeerd bezig, al denk ik dat ik wel aardig bezig ben??

Heb mijn oorspronkelijke tussendoortje van vanmiddag ook vervangen door de appel een een extra mandarijn... (had eigenlijk liga continu met chocostukjes en een mandarijn in de planning staan)
En verder pas ik inderdaad mijn eten voor morgen wat aan, pak ik gewoon wat meer fruit...

Daarom houd ik er ook rekening mee dat er komende vrijdag weer getrakteerd word. Beetje dubbel want ik vind eigenlijk 1x gebak in de week meer dan zat, maar ik heb ook het idee dat als ik het vrijdag wel neem (mits het geen slagroomgebak of iets is) het makkelijker is om in het weekend van de zoetigheid af te blijven (zit gewoon tussen de oren...) Daar denk ik dus nog even over na...

Morgen zowiezo dus een "balans" dagje en weer lekker sporten...

Wel handig trouwens om er een "voedingsdeskundige" in het topic bij te hebben :D

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:03

O:bruine boterham met kaas.
T: -.
M: 2 bruine boterhammen een met kaas 1 met ham.
T: -
A: doperwten met sla. Zonder sla saus.
Totale hoeveelheid water gedronken vandaag: 2,5 liter.
Actief gedaan vandaag? Ja naar de bus gefietst, gewerkt van 2 tot 6. Naar huis gefietst. Hond een half uur uitgelaten! Nu alleen nog paardje doen. Ik denk dat ik vandaag wel aan mijn beweging kom!

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:04

mm dan is mischien wel erg weinig, maar ik weeg nu rong de 67, preciese gewicht weet ik zondag.
maar naar mij idee is dit dus een beetje teveel, ik zit niet lekker in mijn vel. jaar geleden woog ik 60 na mijn idee is dat veel beter.
ben echt uit verhouding denk dat dat wel meespeelt, wacht mischien heb ik een foto.

al het lekkers achter wegen laten kan ik toch niet hoor, ik heb soms echt chocolade nodig :P.
wel heb ik bewondering voor de mensen die dat wel kunnen, ga zo door zou ik zeggen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:11

Carlijnnn schreef:
mm dan is mischien wel erg weinig, maar ik weeg nu rong de 67, preciese gewicht weet ik zondag.
maar naar mij idee is dit dus een beetje teveel, ik zit niet lekker in mijn vel. jaar geleden woog ik 60 na mijn idee is dat veel beter.
ben echt uit verhouding denk dat dat wel meespeelt, wacht mischien heb ik een foto.

al het lekkers achter wegen laten kan ik toch niet hoor, ik heb soms echt chocolade nodig :P.
wel heb ik bewondering voor de mensen die dat wel kunnen, ga zo door zou ik zeggen.

Dit heb ik dus ook 2 jaar geleden deed ik dus modellenwerk had ik net maatje 34 en die zakte van me kont af omdat het te groot was. Maar goed. Nu zit ik dus tegen een 38 aan okee die zakt soms van me kont dus 36/38 . Ene week voel ik me er goed bij andere week niet.
NU dus helemaal niet en ben nog is flink ongesteld ook :') na mijn idee komt er dan ook nog is 2 kilo bij en na me ongesteldheid er weer af maar goed. Ik droom ervan om weer naar maatje 34 te gaan maar goed dat zal wel niet meer haalbaar zijn. haha. Dus ik wil een goed zittende 36 graag weer.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:13

146 calorieen kwijt geraakt en een blauwe plek erbij. Tjah ze waarschuwing je blijkbaar niet voor niks met de wii hhaha. Ik zweette als een otter!! Wow had niet verwacht dat dit had gewerkt!! hahah. Heb al spierpijn in mn benen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:15

Mijn dagmenu :

O : Brintapap met magere melk en 1 schepje suiker
T : 1 volkoren boterham met boterham worst
L : 1 volkoren boterham met light filet american en 300gr optimel yoghurt (0%) vet met 20 gram gepofte tarwe
T : 1 volkoren boterham met light kaas
A : 2 opscheplepels witlof met een kippenbout ( met een klein beetje appelmoes 1 theelepeltje :o )

En ik heb 2 liter water gedronken vandaag :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:17

2455 kcal vandaag!!! jeeeeemigg!! wat erg min 146 hahah ik ben vandaag ook 10 keer de trap op en af gelopen haha. ik heb vandaag kelogs opgehaald. Morgenmiddag maar kellogs met yoghurt eten

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:18

appiesjappie schreef:
146 calorieen kwijt geraakt en een blauwe plek erbij. Tjah ze waarschuwing je blijkbaar niet voor niks met de wii hhaha. Ik zweette als een otter!! Wow had niet verwacht dat dit had gewerkt!! hahah. Heb al spierpijn in mn benen

Is dat met de wii fit? Ik vind het zelf wel erg leuk klinken. Misschien wel een goed idee om een keer aan te schaffen.

Voor alle mensen die zich schuldig voelen als ze een keer 'zondigen'.
Maak je niet druk, jullie zijn niet de enigen :=
Ik heb geen zin om ongelukkig te worden doordat ik niet meer lekker kan eten. Ik ben dol op eten en dat zal ook wel zo blijven. Dus ik zie het meer als een beloning als ik een keer wat ongezonders neem. En dan de volgende dag maar weer wat beter bezig.
Het moet wel leuk blijven..

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:19

appiesjappie schreef:
2455 kcal vandaag!!! jeeeeemigg!! wat erg min 146 hahah ik ben vandaag ook 10 keer de trap op en af gelopen haha. ik heb vandaag kelogs opgehaald. Morgenmiddag maar kellogs met yoghurt eten

Wat heb je allemaal gegeten (of had je dat al geplaatst)? Misschien dat men je wat tips kan geven?

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:21

kellogs is lekker :P, daar onbijt ik altijd mee.

maar ik geloof ook niet dat ik al te zwaar ben, maar ik heb gewoon een buikje, als ik hem niet inhoud,
broek maat is 27/28 en dan 34/36 lengtemaat.
daaraan zal t gewoon niet liggen. maar ik heb de laatste tijd een bolle kop, en bolle buik.
maar wat mij streefgewicht moet worden is de vraag.
ik wil weer zeker in mijn bikini, ben wat onzekker aangelegd, en draag ook liever niks straks.

ik denk ook niet dat ik zoveel moet afvallen, en t is ook niet hard nodig.
maar voor mijn gevoel zou het gewoon beter zijn.
maar het moet wel gezond blijven.