Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:19

Dat vind ik flauw, hoeveel hou je van elkaar als je elkaars mening nieteens accepteert :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:19

Zo.

Ik heb het overleefd!

Bij dit soort dingen ben ik toch altijd bang dat ik per ongeluk het vakje met 'Geert Wilders' rood maak in plaats van 'Emile Roemer'.

Maar het is me wel gelukt! :7

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:20

Shanna schreef:
Ik heb toch echt wel gezegt dat als mijn vriendje op Wilders stemt en Wilders boven mijn gekozen partij komt, dat ik dan onze relatie verbreek. Gelukkig stemt hij geen PVV. :)

Dat is een grapje zeker? Wat nu als hij het om zou draaien en de relatie zou verbreken als jouw gekozen partij hoger staat dan de zijne? Is toch te belachelijk voor woorden.
Laatst bijgewerkt door zap op 09-06-10 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Shanna schreef:
Ik heb toch echt wel gezegt dat als mijn vriendje op Wilders stemt en Wilders boven mijn gekozen partij komt, dat ik dan onze relatie verbreek. Gelukkig stemt hij geen PVV. :)

Dat noemen ze ook wel "Emotionele Chantage" :) Ik zou zelf niet met iemand samen kunnen zijn die op die manier zijn keuze door mijn strot perst..

En had hoe dan ook dan PVV gestemd.. :D

Rinske

Mijn vriend is ook voor de PVV, gelukkig stemt hij nooit :') . Hij wilde alleen niet zijn stempas aan mij machtigen, jammer O:) .

upendo schreef:
Bij dit soort dingen ben ik toch altijd bang dat ik per ongeluk het vakje met 'Geert Wilders' rood maak in plaats van 'Emile Roemer'.

Maar het is me wel gelukt! :7

Hahaha _O- . Ik heb ook Emile Roemer gestemd, ook 4x gekeken of ik het wel goed deed inderdaad :') .
Laatst bijgewerkt door Rinske op 09-06-10 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:21

Ik probeer tegenwoordig geen mensen meer te overtuigen om 'mijn' partij te stemmen.

Wel probeer ik mensen te overtuigen om goed na te denken over hun keuze en verder te kijken dan de verhalen.

Dus als je echt een bloedhekel hebt aan moslims, prima... mijn vriendje zal je waarschijnlijk niet echt zijn (heb wel een vriend die erg rechts is, maar da's ook een haat-liefde verhouding haha), maar okee. Maar stem dan niet alleen op PVV omdat die toevallig 'moslims het land uit' als stokpaardje hebben. Kijk verder, denk ook na over de andere dingen en durf die mening ook te verdedigen en te onderbouwen :j

Overigens had ik al weinig respect voor Geert Wilders, maar toen hij laatst in een debat zijn 'verontschuldigingen' aanbood aan Moslim-Nederland, om ze vervolgens nog harder de grond in te stampen is hij echt al mijn respect verloren.

Overigens reageerde zijn klapvee daar ook heel erg lauw op.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:21

ik heb 3 verschillende testen gedaan op internet en daar kwam 3x SP uit... Ik heb PVDD gestemt.

Ik ben helemaal tegen VVD, die blijft en is voor de rijken, dat blijkt wel weer. Vriendlief stempt op VVD omdat dat gunstig is voor Defensie... Knallende ruzie over gehad bij hem thuis en hier thuis... Gelukkig kan hij zelf niet stemmen en stemt zijn moeder dus PVV voor hem. We kunnen ons geld beter besteden.

@Manis..: "CDA stemmen is net als roken... Je WEET dat het slecht voor je is en toch doe je het ..."

Lachte me helemaal kapot gister met dat stuk.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:22

Maar er is meer dan Moslims in de partij van Wilders. Ik vind dat daar heel gemakkelijk aan voorbij wordt gegaan :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:22

Shanna schreef:

Als ik jouw vriendje was, was je nu vrijgezel. :j
Bah wat een k*tstreek. Dan zou ik als ik jouw vriendje was alleen al PVV gaan stemmen omdat je er zo onnozel over doet. :+

Urko dat vind ik dan ook weer zo iets... Zijn moeder stemt PVV terwijl hij zelf VVD wil? :? Dat hij dan zijn volmacht geeft... Dan zouden ze hier thuis al evenzeer een probleem hebben. :x
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-06-10 15:24, in het totaal 2 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:23

Urko schreef:
ik heb 3 verschillende testen gedaan op internet en daar kwam 3x SP uit... Ik heb PVDD gestemt.

Ik ben helemaal tegen VVD, die blijft en is voor de rijken, dat blijkt wel weer. Vriendlief stempt op VVD omdat dat gunstig is voor Defensie... Knallende ruzie over gehad bij hem thuis en hier thuis... Gelukkig kan hij zelf niet stemmen en stemt zijn moeder dus PVV voor hem. We kunnen ons geld beter besteden.

Dit is serieus zoals ik het lees? Je vrind wilt op de VVD stemmen, maar zijn moeder stemt PVV voor hem? Ook al zo belachelijk :j. En dat noem je dan ook nog 'gelukkig'. Het is gelukkig dat iedereen zelf mag kiezen op wie hij stemt en het is heel gelukkig dat iedereen zelf kan kijken welke punten voor hem belangrijk zijn ;).
Laatst bijgewerkt door zap op 09-06-10 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:24

Ik stem CDA.

Het baart mij wel zorgen dat zoveel in het topic al zeggen op de PVV te stemmen..
Ik kan het wel eens zijn met sommige punten van Geert Wilders.
Maar als hij MP wordt vrees ik toch zo dat de pleuris uit gaat breken in dit land..
En ik ben het meer eens met punten van het CDA en PVDA..

Anoniem

zap schreef:
Maar er is meer dan Moslims in de partij van Wilders. Ik vind dat daar heel gemakkelijk aan voorbij wordt gegaan :j

Nou ja, ik heb speciaal het hele partijprogramma doorgelezen... Maar dingen die hij over onderwijs zegt en die hij wil veranderen (hij noemt nergens concrete oplossingen, wijst alleen de pijnpunten aan) kloppen ook in grote lijnen niet!

Ik vind hem prima in de oppositie! Hij houdt Nederland wakker, kan schoppen tegen zwakke dingen... Maar ik denk niet dat hij écht oplossingen aandragen kan.

Nies_

Ayasha schreef:
Shanna schreef:

Bah wat een k*tstreek. Dan zou ik als ik jouw vriendje was alleen al PVV gaan stemmen omdat je er zo onnozel over doet. :+

Urko dat vind ik dan ook weer zo iets... Zijn moeder stemt PVV terwijl hij zelf VVD wil? :?

Inderdaad, als ik het vriendje was, dan was ze nu vrijgezel én ik stemde PVV :')

Lekkere moeder ook weer, de keus van je zoon accepteren, top!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:25

Urko schreef:

@Manis..: "CDA stemmen is net als roken... Je WEET dat het slecht voor je is en toch doe je het ..."

Lachte me helemaal kapot gister met dat stuk.

Zo ik vind dit dus echt respectloos naar je vriend toe. Ook van zijn moeder.

zap

Rock schreef:
zap schreef:

Nou ja, ik heb speciaal het hele partijprogramma doorgelezen... Maar dingen die hij over onderwijs zegt en die hij wil veranderen (hij noemt nergens concrete oplossingen, wijst alleen de pijnpunten aan) kloppen ook in grote lijnen niet!

Ik vind hem prima in de oppositie! Hij houdt Nederland wakker, kan schoppen tegen zwakke dingen... Maar ik denk niet dat hij écht oplossingen aandragen kan.

Prima toch :). Hij was voor de mij de enige die mij wel overtuigde in zijn meningen/opvattingen/bedoelingen.

Anoniem

Fijn zo'n moeder die haar zoon serieus neemt! :\ Ben je verdorie volwassen voor :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:26

Rock schreef:
Fijn zo'n moeder die haar zoon serieus neemt! :\ Ben je verdorie volwassen voor :roll:

Inderdaad, dat moet dan een voorbeeld zijn... :n
Dat daar zelfs maar ruzie over gemaakt moet worden, man waar ben je dan mee bezig zeg.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-06-10 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:27

zap schreef:
Rock schreef:

Prima toch :). Hij was voor de mij de enige die mij wel overtuigde in zijn meningen/opvattingen/bedoelingen.

Da's prima dan :)

Ik vond het eigenlijk wel jammer dat ik de rest van zijn partijprogramma zo slecht vond. Ik wil het zo graag snappen, en als mensen dan zeggen 'maar hij doet goede dingen voor het onderwijs' dan denk ik; ga ik het nu dan tóch snappen? Maar onderaan de streep snap ik de PVV-hype nog steeds niet :?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:27

zap schreef:

Toch vind ik dat je er niet zomaar aan voorbij kan gaan, aan de standpunten rond de multiculturele samenleving. Daar is de PVV in zijn stanpunten veelste radicaal voor, de immigratie en intergratie voert teveel de boventoon. Ik ben het met je eens dat er andere punten zijn. Maar veel van deze punten op het gebied van economie zijn terug te vinden bij de SP. Dus bij die keuze spelen 'de moslims' toch een grote rol. Zoals het ook raar zou zijn om op Groenlinks te stemmen terwijl je de milieucrisis onzin vind. Dan zijn er waarschijnlijk andere partijen die gewoon weg dichter bij jou in de buurt komen. Terwijl GL absoluut geen one-issue partij is. Bovendien vergeet je dan ook het ethische perspectief. Je kunt het wel met de rest van de punten eens zijn maar de manier waarop de partij georganiseerd is en zich uit afkeuren. En is meer dan alleen beleid rond integratie, maar de partij kan er niet los van gezien worden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:30

Ayasha schreef:
Shanna schreef:

Urko dat vind ik dan ook weer zo iets... Zijn moeder stemt PVV terwijl hij zelf VVD wil? :? Dat hij dan zijn volmacht geeft... Dan zouden ze hier thuis al evenzeer een probleem hebben. :x

Maar ergens snap ik het wel. Niet de emotionele chantage, maar wel dat je er mee bezig bent op een bepaalde manier.

Als mijn vriend eind deze week (uit het niets) plots extreem gaat stemmen, zowel links of rechts, en ook volledig achter die denkbeelden staat, dan hebben wij wel een probleem ja.
Ik weet namelijk niet dat ik wel wil oud worden met iemand die zo denkt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:32

BS: dan maak je het gewoon uit, maar niet die onzin van "als jij durft extreem rechts te stemmen maak ik het uit". Dan ben je IMO kinderachtig en zwak bezig. Wordt je vriend bovendien een heel andere persoon dan hij de afgelopen jaren was omdat hij rechts stemt? Het is toch niet omdat men rechts stemt dat je niet oud wil worden met zo iemand? Misschien heeft hij het al die tijd niet gedurfd en heeft ie dan eens wat van "jullie kunnen allemaal mijn rug op, nu stem ik wat ik echt wil stemmen!"

Mijn vriend dacht ook links en stond daar achter, tja prima voor 'm. Ik vind links in België rotpartijen met veel blabla maar weinig uitvoerbare ideeën maar als hij daar achter staat, prima toch? Veranderd niets aan zijn persoon hoor.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-06-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:32

@Krips. Ik heb getwijfeld tussen SP en de PVV, maar ik heb toch gekozen voor de PVV, omdat ik de SP 'te laf' vindt in haar standpunten. Wat mij voornamelijk over de streep heeft getrokken is hoe hij de criminaliteit wilt bestrijden! Ik ben echt voor zijn plannen wat betreft de criminaliteit en ik ben dat in geen enkele partij tegengekomen. Daarbij zijn voor mij de dingen als eigen risico in de zorg belangrijk, het behouden van de stufi, dierenrechten in de grondwet en vind ik het idee van een (bindend) referendum erg fijn.

Ja zijn moslimregime is erg streng, maar dat zal hij er nooit doorheen krijgen op deze manier. Hij zal wat moeten minderen en hij zal wat moeten toegeven en ik denk dat je dan wel een goed plan heb (mede omdat ik zeker van mening ben dat er voorlopig genoeg allochtonen zijn en we eerst onze eigen zaken op orde moeten hebben voordat er nog een golf gaat komen). De andere partijen willen het misschien wel, maar overtuigen mij absoluut niet en blijven imo maar erg hangen in het prutsmuts in de lucht in plaats van duidelijke stanpunten naar voren te brengen over het hoe en wat.

Gelukkig mag iedereen stemmen wat hij wilt :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:33

ik vind wilders een verschrikkelijk enge man, en snap niet dat je daarop wilt en kunt stemmen. Ik krijg echt rillingen van zijn uitspraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:34

@Ayasha: Als mijn man extreem rechts zou twijfelen dan zou ik toch wel ernstig twijfelen of ik mijn leven met hem verder zie zitten.

Ayasha
Blogger

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:34

Maar waarom? Je bent zo lang samen met hem en enkel daarom ga je er mee op houden? Dan denk ik dat er sowieso al iets niet goed zit in je relatie. No offence.