Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Om het geloofwaardiger te maken? Nee, om de overgang gemakkelijker te maken. Mensen hoefden hun midwinterfeest niet op te geven, daar kwam een dimensie bij. Je moet er hier in het zuiden eens om komen dat ze carnaval moeten afschaffen! Mooi niet![]()
Daar trapt maar weinig in. Wist je trouwens dat dat van oorsprong een christelijk feest is?
Ingmar_ schreef:Als jij zegt dat alles terug is te vinden in de bijbel en boeken, waarom vraag je het hier dan nog? Het komt een beetje op mij over dat een aantal bokkers het ook lastig vindt om op zulke vragen te antwoorden en dat je hier op kickt.
Moll schreef:Ingmar_ schreef:Als jij zegt dat alles terug is te vinden in de bijbel en boeken, waarom vraag je het hier dan nog? Het komt een beetje op mij over dat een aantal bokkers het ook lastig vindt om op zulke vragen te antwoorden en dat je hier op kickt.
omdat de bijbel zichzelf op meerdere punten zichzelf tegen spreekt daarom.
blokje schreef:Ik reageer ff op de dio botjes.
Heb nu verder niet zoveel tijd (A)
Misschien heeft God ze idd in de aarde geschapen waarom? Geen idee ben God niet.
Maar misschien heeft de druk van de zondvloed die botten wel zo oud gemaakt. Wie zal het zeggen?
De aarde bestaat dacht ik (zo ff uit het hoofd dus zeker doen doe ik het niet) 5000 jaar ofzo?
Floridian schreef:Ok, ik had even geen zin om 84 pagina's door te lezen, heb het eerste bericht van de TS gelezen en hier komt mijn mening:
ik geloof.....dat dingen gebeuren om een reden. Bijv. een vaas valt kapot. Daar baal ik dan van, was een mooie. Een week later zie ik een mooie vaas, voor een prikkie. En zo heb ik dat met alles. Ook persoonlijke dingen.
Ik geloof niet dat er een God is (let op: mijn mening, mijn zienswijze), maar ik laat een ieder in zijn waarde. Iedereen gelooft om een andere reden, op een andere manier. De een versterkt zijn geloof met het gaan naar de kerk, de ander versterkt het door alleen al het lezen van bijv. de bijbel.
Alleen is geschreven materiaal op elke manier te intepreteren (da's een hele mond vol). Dus net als in forumberichtjes, e-mails, kan alles verkeerd opgevat worden. Dus (nu ga ik mij op glad ijs begeven, over iets waar ik niet veel weet van heb, maar ja, het is nogmaals mijn zienswijze, dring ik niemand op!) de Koran kan verkeerd geintepreteerd worden (zoals ze zeggen dat de moslimextremisten doen), maar dat kan met ieder boek van ieder geloof gebeuren.
Zo, dat was het. Ik had gewoon zin om mijn mening te geven, ik brand niemand af, ik oordeel over niemand, noch over het geloof, noch over de levenswijze. Wat is het hier toch gezellig hè?
Moll schreef:heb je hem gelezen? heb je ook bijbestudie gedaan?
Blue_Eyes schreef:@Moll:
Waar de zondag vandaan komt, dat heb ik je net uitgelegd. Als je vragen wilt stellen prima, moet je wel de antwoorden lezen, anders zit ik me hier voor Jan met de korte achternaam een RSI te typen.
Welke beschrijving van de duivel bedoel je? Die met bokkepootjes, een staart en hoorns? Die komt niet uit de bijbel, dat kan ik je wel vertellen.
Het pentagram is ook niet bijbels, hoewel je kunt discussieren over de vijf punten en de symboolswaarde van het getal 5.
Moll schreef:het komt niet uit de bijbel klopt echter wordt het in het geloof wel mee genomen, zondag heb je min of meer uitgelegt, maar goed zonndag is van oud egypte ter eren van ze zonnegod.
de duivel met bokken poten enz ook dit komt uit oud egypte alleen is dit de god van vruchtbaarheid.
en de pentagram is van uit de wica de 5 punten staan voor aarde, lucht, water, vuur, en geest.
Moll schreef:het komt niet uit de bijbel klopt echter wordt het in het geloof wel mee genomen, zondag heb je min of meer uitgelegt, maar goed zonndag is van oud egypte ter eren van ze zonnegod.
de duivel met bokken poten enz ook dit komt uit oud egypte alleen is dit de god van vruchtbaarheid.
en de pentagram is van uit de wica de 5 punten staan voor aarde, lucht, water, vuur, en geest.
Ingmar_ schreef:Moll schreef:het komt niet uit de bijbel klopt echter wordt het in het geloof wel mee genomen, zondag heb je min of meer uitgelegt, maar goed zonndag is van oud egypte ter eren van ze zonnegod.
Ik snap je punt echt niet vriend
Moll schreef:laten we duidelijk zijn dat ik het aardig vind dat je me als een vriend beschouwd, dat je me niet snapt, kan komen omdat je wat jonger bent, waar ik heen wil in deze is dat het geloof opzich veel dingen van andere regilie hebben mee genomen om deze in een kwaad licht te zetten en om angst in te boezemen bij de volgzame schapen.
christel1857 schreef:Zooist schreef:Wanneer ik mij in een discussie wil mengen zorg ik dat ik verstand heb van het onderwerp. En dat ik genoeg kennis heb om niet met losse flodders te komen.
Vandaar dat ik dat dan aangeef.
Maar ik vind het heel fijn om onvolwassen genoemd te worden. In combi met de jeugdpuistjes die ik vanmorgen ontdekte voel ik me weer jaaaaaren jonger!!!
Ik vind niet dat je de bijbel gelezen moet hebben om iets over het geloof te kunnen zeggen. Jij hebt toch ook niet de koran of de thora gelezen? En toch verdient het christendom jouw voorkeur. Waar baseer je die keuze dan op? Waarom noem je god, GOD, en niet Zeus, apollo, thor, shiva, brahma, visjnoe etc. etc.