Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dees_daan schreef:Musiess schreef:ja dat is ook irritant he. of klanten die meteen iets aanwijzen maar never hun mond opentrekt
Dan denk ik dat ik wel iets zou zeggen.. Of ik stel een vraag zodat ze wel antwoord moeten gevenHoorde laatst ook ineens pepermunt!! Achter me, nou ja zo heet ik niet dus ik liep door, joehoe!! Ja zeg het eens? Pepermunt! U wilt weten waar de pepermunt ligt neem ik aan? Ja!
Netjes vragen is moeilijk blijkbaar..
Anoeska27 schreef:dees_daan schreef:
Dan denk ik dat ik wel iets zou zeggen.. Of ik stel een vraag zodat ze wel antwoord moeten gevenHoorde laatst ook ineens pepermunt!! Achter me, nou ja zo heet ik niet dus ik liep door, joehoe!! Ja zeg het eens? Pepermunt! U wilt weten waar de pepermunt ligt neem ik aan? Ja!
Staan jullie er wel eens bij stil dat zoiets een (medische) reden kan hebben? Mijn vader heeft 4 tia's en 2 beroertes gehad en die kan gewoon onmogelijk hele zinnen uit zijn mond krijgen. Mag toch hopen dat hij niet zo behandeld wordt door winkelpersoneel als ik hier soms lees...
Anoeska27 schreef:dees_daan schreef:Musiess schreef:ja dat is ook irritant he. of klanten die meteen iets aanwijzen maar never hun mond opentrekt
Staan jullie er wel eens bij stil dat zoiets een (medische) reden kan hebben? Mijn vader heeft 4 tia's en 2 beroertes gehad en die kan gewoon onmogelijk hele zinnen uit zijn mond krijgen. Mag toch hopen dat hij niet zo behandeld wordt door winkelpersoneel als ik hier soms lees...
Sani schreef:Als mensen echt onbeschoft tegen mij gaan doen (dingen op balie smijten, mij uitschelden, noem maar op.) Wens ik ze een prettige dag toe en help ik ze niet meer.
klant mag best koning zijn maar een beetje fatsoen is heel normaal.
Ik heb eens meegemaakt dat een man zijn printer kwam brengen, om naar zijn idee direct een nieuwe mee te kunnen nemen. Meneer garantie uitgelegd en aangegeven dat we hem helaas moete opsturen voor vanuit reparateur zelf al printer ingeruild worst voor een nieuwe. meneer werd kwaad. was het er niet mee eens, ging rechtsbijstand inschakelen en dit was geen service en wij waren belachelijk noem maar op. meneer raapte zijn printer op en liep weg. een groet vanaf onze kant en meneer was weg... tot ie terug kwam en zijn all in oneprintertje op de grond smeet tegenover kleine kinderen op bank en wachtende mensen. als de glasplaat die erin zit geknapt was...
dark_nijnte schreef:Ik werkte als 16-jarige net een paar weekjes bij de appie toen ik werd gevraagd om een keer 's ochtends vroeg te werken. Nou prima dacht ik, dan is het lekker rustig.
Was net een kwartiertje bezig toen ik een meneer aan de kassa kreeg die ik al vaker had geholpen, achter hem 2 oude dametjes met een boodschappenkarretje. Het was me al eens eerder opgevallen dat meneer slechte ogen had. Hij keek altijd een beetje scheel en had een speciale bril waardoor zijn ogen ook nog is flink werden uitvergroot.
Nou goed, hij kwam dus aan de kassa 3 unox worsten afrekenen.
'Dat wordt dan *weet het bedrag niet meer* euro alstublieft' 'waar zijn mijn wanten?'
Ik keek hem slaperig aan. Wanten? waar had hij het nou over?
'Ja die wanten! die je bij de unox worsten krijgt!' Meneer was een beetje gepikeerd.
Ik had helemaal niet van die actie gehoord, wist ik veel. Dus ik wees meneer er vriendelijk op dat hij de wanten waarschijnlijk bij de service balie kon verkrijgen omdat ze niet bij mijn kassa lagen, waarop meneer nog geïrriteerder raakte.
'ja, maar waarom heb jij die wanten dan niet?' 'excuses meneer, ik wist nie-' 'ja krijg ik nou die wanten?' 'nou meneer dan moet u ev-' 'GA JE ME DIE WANTEN NOU GEVEN'
Meneer ging steeds scheler kijken en begon rood aan te lopen toen éen van de oude dametjes met de winkelkar hem onderbrak. 'Volgens mij liggen de wanten in het schap bij de unox worsten zelf, meneer'
Meneer ontplofte. Hij boog zich over de kassa heen naar mij toe, zijn pupillen verwisselden zo ongeveer van plaats toen hij in mijn gezicht schreeuwde 'JA MAAR DAT ZIET IK TOCH NIE'
Oud dametje: 'Nou meneer! houd u fatsoen!'
Waarop meneer helemaal uit zijn dak ging en tegen het karretje van het oude vrouwtje begon te duwen.
Ik, trillend, met de telefoon in mijn hand 'MENEER ALS U NU NIET WEG GAAT DAN BEL IK DE BEVEILIGING' (spoiler: die is er helemaal niet zo vroeg op de ochtend)
Gelukkig had een van de teamleiders, een kleerkast van 2 meter hoog, het gezien en kwam meneer vriendelijk verzoeken of hij de winkel wilde verlaten. Daar luisterde hij gelukkig beter naar dan naar een 16-jarig kassameisje en twee oude dametjes.
Achteraf had ik best te doen met meneer, maar ik zal eerlijk toegeven; die kop van hem toen hij tegen me ging schreeuwen is een van de grappigste dingen die ik ooit gezien heb.