timilon schreef:Kanelly schreef:Mercedes is nog niet zo'n gekke naam, mits het meisje een Latina is
Nu wil ik geen kinderen, dus dat scheelt
Maar stel dát....
Geen ordinaire namen die associëren met een bepaald milieu : Wendy, Ashley, Kelsey, Desteny, Danny, Joey, Davey etc.Geen 'oh wat zijn wij hip' namen: Vlinder, Bloem, Banjer, Jazz, Storm, Rain etc.
Geen 'wij willen ook hip doen met een zo moeilijk mogelijke spelling maar slaan de plank volledig mis' (wederom associatie met een bepaald milieu) : Jahvensly, Chayaira, Kaiyleygh, Djiovianny, Dainillo etc.
En uiteraard de buitenlandse namen met een oer-hollandse achternaam... Devon Jansen, Tyrone de Vries, Jaymilla Bakker etc.
over welk milieu heb je het?
ik quote mezelf nog maar een keer...
over welk milieu heb je het bij de naam Ashley?
mijn dochter heet Ashley Nora,Ashley vond ik gewoon leuk en 2e naam is naar m'n moeder(ik ben ook naar m'n oma vernoemd en vond t wel leuk om die traditie er in te houden

verder heet ikzelf Samantha, en de vader van m'n dochtertje heet Paul(helaas, die is wel van een bepaald "milieu",maar heeft geen stem gehad in het kiezen van een naam

als ik een zoontje had gekregen vond ik Jason,Jesse etc wel leuk, maar ik was sneller tevreden met de meisjesnaam.
je zou ook nog maar eens zo stijf zijn als een,tja, hark..
Amber vind ik ook een leuke naam ,maar hoor je wel vaker.
Niels voor een jongen vind ik ook leuk, maar idem hier boven.
mijn zusje heet Shannon, hoor je ook niet heel veel.
m'n nichtjes heten Gillian en Ghislaine.