OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:17

Heb de mijne proberen activeren vandaag wou ook nog steeds niet. Volgens de site kan ik pas vanaf 22 januarie dus dan probeer ik het maar nog een keer.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:20

Nou zo te horen hebben ongelooflijk veel mensen het probleem dat je het product niet kunt ophalen, terwijl het volgens de datum al wel kan. Vandaag zei een conducteur ook tegen mij, dat ik hem nog moest opladen. Ik zei ja meneer dat lukt niet, hij doet het niet! Waarop hij zegt: Tja het moet wel voor 1 februari anders krijg je problemen met reizen...Waarop ik hem heb vertelt, dat het probleem dan toch echt voor de NS is!!!

Ben die kaart zo zat!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:08

Oke, even een heel ander vraagje, hopelijk kunnen jullie dit beantwoorden.
Ik ga vrijdag winkelen in R'dam met een vriendin, ik heb een tijdelijke OV, nieuwe nog steeds niet opgestuurd gekregen. Zij heeft alleen een papieren OV nog, we hoeven in R'dam alleen met de trein, gaat dit dan lukken? of heb je die OV-chip ook echt nodig in de trein in Rotterdam?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:11

Annn schreef:
Oke, even een heel ander vraagje, hopelijk kunnen jullie dit beantwoorden.
Ik ga vrijdag winkelen in R'dam met een vriendin, ik heb een tijdelijke OV, nieuwe nog steeds niet opgestuurd gekregen. Zij heeft alleen een papieren OV nog, we hoeven in R'dam alleen met de trein, gaat dit dan lukken? of heb je die OV-chip ook echt nodig in de trein in Rotterdam?

trein maakt geen verschil of je nou in utrecht of rotterdam bent ofzo, dus volgensmij kan je nog met de papieren OV deze maand in de trein, dus dan kan het gewoon ;)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:12

Oke thanks! :)

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:00

Help ik begrijp der echt helemaal helmaal niks meer van!!!
op de vorige pagina werd gevraagd,of je nu kaartje moet kopen,of dat ze haar chipkaart moet opladen om met de trein te reizen in het weekend.
Maar de chipkaart is er toch voor dat je geen treinkaartjes meer koopt??
Je moet toch geld op je chip hebben en in checken,trein in stappen,en als je er uit bent weer uit checken?? waarom staan die paaltjes er anders??

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:03

Ik heb 2 weken geleden mijn OV chipkaart aangevraagd, maar nog steeds niet gekregen. :(

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:05

rakkertjuuhh schreef:
Help ik begrijp der echt helemaal helmaal niks meer van!!!
op de vorige pagina werd gevraagd,of je nu kaartje moet kopen,of dat ze haar chipkaart moet opladen om met de trein te reizen in het weekend.
Maar de chipkaart is er toch voor dat je geen treinkaartjes meer koopt??
Je moet toch geld op je chip hebben en in checken,trein in stappen,en als je er uit bent weer uit checken?? waarom staan die paaltjes er anders??

Het is echt heel makkelijk hoor :D

* Als je met je OV-chip reist in je gratis reizen dan hoef je niet in/uit te checken :)
* Als je met korting wilt rijden met je OV-chip dan koop je gewoon een kaartje met korting en check je niet in/uit
* Je hoeft nog niet op saldo te reizen met je OV-studentenchipding met de TREIN (omdat nog niet overal werkbare paaltjes staan)
* Reis je met de bus/metro (tram weet ik niet) dan moet je WEL op saldo reizen en wel in/uit checken

Ze zijn bezig met het paraat maken van de paaltjes, vandaar dat er al vele staan. Maar het is nog niet verplicht deze te gebruiken.

Zeker in deze maand is het allemaal nog niet zo strikt hoor.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:16

Ik heb niet het hele topic doorgelezen.
want het zijn 85 pagina's. :o

Ben je nu verplicht om met een ov-chipkaart te reizen?
ik moet namelijk 1 keer in de 3 weken naar school.

Ik woon in varsseveld.
En wat ik nu nog weet, kun je hier nog gewoon een kaartje halen?
maar ik moet dus in arnhem verder met de bus...
Weet iemand of ik dan nog een los kaartje kan halen of dat ik al ov-chipkaart nodig heb?

Op internet verder word ik er niet duidelijker van. :o

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:17

Je kan gewoon nog met kaartje reizen :j

[edit] in de trein iig! Ik heb geen verstand van bussen, want die vind ik eng en vermijd ik het liefst :P

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:18

Dacht al dat t aan mij lag dat t reisproduct laden niet gaat, maar gelukkig :P. We blijven proberen !

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:22

ik heb nog niets thuis, dus reis nu ook gewoon met strippenkaarten/losse treinkaartjes.. en ik ga iedere dag met de bus.. dat kan nog gewoon hoor! :)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:09

ik snap er dus ook helemaal niks meer van al 2 keer naar een oplaadpunt gegaan. Toen stond er bestelling opgehaald.. Is dit voldoende? Ik reis alleen doordeweeks naar school ik hoef dus niks te betalen? Ik had het nog een keer geprobeerd gister en toen stond er kan geen bestellingen ophalen. Is hij nu wel op niet goed?!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:12

Die van mij wil ook niet opladen.

Eerst stond er error :+ Bij de volgende paal was mijn bestelling tijdelijk niet beschikbaar en nu stond er dat het ophalen mislukt was.

Mijn naam begint met een A, dus het zou allang moeten kunnen.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:14

@ponygekje: Lijkt mij dat ie nu goed is dan want je hebt je bestelling opgehaald :j
Je zou even een keer aan een conducteur kunnen vragen of hij even wil kijken wat er nu opstaat. Of je kunt dat volgens mij ook bij die gele oplaad-automaten checken, dan moet je 'gegevens op kaart' oid kiezen.
Laatst bijgewerkt door Renskeeee op 21-01-10 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:14

Okéé.. en nu:

Mijn chip heb ik geactiveerd..

Meerdere conducteurs die bevestigen dat ik hem al braaf geactiveerd heb, kwam er nu eentje stellig dat ik het niét gedaan heb..
Leuk dus, want in de automaten staat niks klaar (al paar keer gekeken) en het servicepunt van NS zegt ook dat het prima is..., ik vind het goed nu, maar wil geen boete of dat ik zo niet kan reizen :n

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:15

Ik zou er dan maar van uit gaan dat die ene conducteur niet goed heeft gekeken ofzo of dat er een tijdelijke storing is :? Als meerdere personen zeggen dat 't klopt zal 't wel goed zijn lijkt mij :j

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:24

Renskeeee schreef:
@ponygekje: Lijkt mij dat ie nu goed is dan want je hebt je bestelling opgehaald :j
Je zou even een keer aan een conducteur kunnen vragen of hij even wil kijken wat er nu opstaat. Of je kunt dat volgens mij ook bij die gele oplaad-automaten checken, dan moet je 'gegevens op kaart' oid kiezen.

Oke :) Hoe bedoel je wat erop staat kwa geld of wat :o ? Ik snap er niks van

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:32

Vanochtend nog maar een poging gewaagd, kan geen bestelling ophalen momenteen. En dat gelde voor de gehele rij,
Volgende week nog maar eens proberen.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:22

Ik hoorde gisteren van een vriendin dat de NS pas in 2011 de ov-chipkaart wil gaan invoeren en tot die tijd moeten we gewoon met kaartjes reizen. }:0 Lekker bezig!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:50

Laat de NS dat maar doen, dan ben ik al afgestudeerd. :))

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:20

Mijn abonnement kan ook nog niet opgehaald worden, de automaat geeft een fout. Volgens een medewerker van de RET kan dat pas vanaf volgende week.

Welke hersendode heeft dat bedacht? >;) :))
- Het systeem is hier (regio Rotterdam) al vanaf 1 januari van kracht gegaan, maar ik kan mijn abonnement nog niet ophalen. Daardoor dwingen ze mij in principe om een halve maand reiskosten te betalen. Gelukkig was een medewerker van de RET zo vriendelijk om mij een tijdelijk abonnement te geven. :)
- Waarom zeurden ze dan dat nog maar een derde van de studenten zijn abonnement heeft opgehaald?
Laatst bijgewerkt door Snader op 21-01-10 17:29, in het totaal 2 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:23

Als het straks allemaal echt gaat gelden dan hebben ze een mooie chaos op de stations.

En ik weet zeker dat ik geheid ga vergeten uit te checken.
Ik reis al 12 jaar met het OV en heb altijd alleen maar bij het binnenkomen van de conducteur m'n kaart hoeven te laten zien.

Verder als je snel de aansluiting moet halen en je eerst moet wachten voordat de rij bij je in/uit check paal weg is............

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:32

ponygekje21 schreef:
Renskeeee schreef:

Oke :) Hoe bedoel je wat erop staat kwa geld of wat :o ? Ik snap er niks van

Nee wat voor producten er op staan.
Als 't goed is staat er dan bij jou studentenov-week en kortingskaart week ofzoiets ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:40

Ik dacht dat ik OV chip probleem vrij was maar niet dus..
Ik heb een studenten OV chipkaart en heb mijn week-OV hier al op gezet en opgeladen. Ook al paar keer met de bus/tram in- en uitgechecked en dat ging goed. Nu zat ik gister in de trein en volgens de conductrice was mijn kaart niet geactiveerd?? Volgens de OV site echter wel.. Wie herkent dit en wat moet ik er mee???