[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:40

MarrieLeen schreef:
M'n vriendin had vandaag een treinstel waar de verwarming kapot was, die is maar even ergens anders gaan zitten. :P

Treinstel 4044 (?) toevallig? :+
Die reed iig dagen achter elkaar met een defecte kachel in het middelste gedeelte heen en weer tussen Zwolle en Leeuwarden.
Was blij dat ik toen niet in dat treinstel zat.

Is het trouwens ook zo dat als 2 treinstellen (of meer) aan elkaar gekoppeld zijn dat het omroepsysteem enz. in de trein ook automatisch in alle treinstellen te horen is? of is het dan zo dat in ieder treinstel appart iemand omroept waar ze zijn.

Anoniem

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:46

Automatisch in alle treinstellen. Trein is overvol trouwens. Niet normaal :+ komt een sprinter drietje. Maar 1 treinstel.. Dus ik sta nu vanaf Amstel naar Nieuwerkerk :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:25

Muisbal schreef:
Ik zat laatst wel in een defecte trein :? Hij reed naar mijn inzicht prima, maar volgens het personeel was de trein defecte en moesten alle reizigers op Utrecht overstappen op een andere trein.
Dus wat dat dan geweest kan zijn?

Dat kan vannalles en nog wat geweest zijn. De meeste treinen kunnen met defecten/storingen nog best een stukje rijden tot het eerste station waar hij uit de dienstregeling gehaald kan worden, maar dan is het ook niet verstandig om er mee door te rijden omdat de kans te groot is dat je ergens onderweg strand.
Zo heb ik het zelf een keer gehad dat de compressor van onze trein kapot was, er werd geen luchtdruk meer opgebouwd. De reiziger merkt daar helemaal niks van, tot de druk onder de 5 bar komt. Dan krijg je zo'n trein met geen 10 locs meer van de plek af getrokken.
Ook heb ik een keer een trein gehad met een storing in de electricieteit, de trein kon de verlichting en de ventilatie al niet meer voldoende voeden, en begon ook moeite te krijgen met de voeding van de motoren. Daar zijn alle reizigers uit gehaald, en in het achterste stel gezet. Het voorste, de kappotte werd afgesloten voor reizigers. Ook dat vonden veel mensen onbegrijpelijk, want hij rijd toch nog. Het was al duidelijk benauwd in dat stel, en de verlichting was ook al uitgevallen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:35

Jemig UW, dat is een flinke rit staand! :=

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:40

Ik ging gister met de stoptrein naar huis kwam er een vrouwtje binnenstappen en die ging bij alle ''jonge'' mensen langs met de vraag of ze een studentenkaart hadden, zodat zij met 40% korting mee kon reizen. x'D Iedereen zei direct; nee.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:53

Haha, slimme actie, maar ik zou ook echt nee zeggen :P

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:11

Anne. schreef:
Haha, slimme actie, maar ik zou ook echt nee zeggen :P

hhm opzich heb je er zelf geen last van toch? Maarja aan de andere kant wel weer mee liften op jou OV.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:13

Een vraag aan de conducteurs/conductrices.... wat vinden jullie van die 'straatartiesten' die in de trein langs komen? Mag dat überhaupt wel?

In de intercity kom ik ze vaak tegen (meestal op het traject Den Haag HS-Leiden) met een arcodeon.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:16

Oh, die ben ik nog nooit tegengekomen haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:18

In de sprinter tussen Amstel en Amsterdam Bijlmer gaan ze ook heen en weer, met gitaar :=

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:24

Careano schreef:
Oh, die ben ik nog nooit tegengekomen haha!

ik ook niet. Hebben die wel een kaartje dan? :P Vast niet zeker?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:53

Of mensen die de trein inkomen met allemaal briefjes waarop staat dat ze geen werk hebben o.i.d.
Die delen ze dan allemaal uit, en komen ze vijf minuten later ophalen waarbij ze verwachten dat iedereen ze ook wat kleingeld meegeeft....
Mag dat ook wel?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:50

Nee, natuurlijk niet. Dat is bedelen toch.. Dan mag in Nederland überhaupt niet volgens mij.

Misschien weet een van de conducteurs het hier. Ik zit achterin het voorste treinstel van een SGMm en zo nu en dan hoor ik een soort van belletje uit de "cockpit" komen, wat is dat? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:58

Anne. schreef:
Nee, natuurlijk niet. Dat is bedelen toch.. Dan mag in Nederland überhaupt niet volgens mij.

Misschien weet een van de conducteurs het hier. Ik zit achterin het voorste treinstel van een SGMm en zo nu en dan hoor ik een soort van belletje uit de "cockpit" komen, wat is dat? :o

Belletje is de ATB :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:17

zap schreef:
Een vraag aan de conducteurs/conductrices.... wat vinden jullie van die 'straatartiesten' die in de trein langs komen? Mag dat überhaupt wel?

In de intercity kom ik ze vaak tegen (meestal op het traject Den Haag HS-Leiden) met een arcodeon.

Ik kwam hem op het traject Amsterdam centraal-Breda tegen met een accordeon :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:11

Er mag op geen enkele wijze worden gebedeld, of wat dan ook in de trein. Die muziekanten zijn dus ook strafbaar. Het enige probleem is dat die lui zo gehaaid zijn als de pest, ze zitten in de trein zonder dat wij daar erg in hebben. Ze pakken ook eerder een trein die uit 2 stellen bestaat, en stappen dan op het stel waar wij niet zitten. De conducteur in de trein zoeken is dus in dit geval vaak zinloos. Het enige wat ik kan adviseren is om het tegen een NS medewerker op het station zeggen als je ze dan ook uit ziet stappen, die is mischien in de mogelijkheid om in elk geval te voorkomen dat ze in een andere trein stappen, of om de conducteur te waarschuwen dat er muziekanten op zijn trein zitten. Het is in elk geval een erg lastig probleem, waar we weinig aan kunnen doen, omdat we ze gewoon te weinig betrappen. Een beetje het "dweilen met de kraan open" idee.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:10

Ik zat vandaag in een internationale trein van Den Haag Centraal richting Enschede :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:15

Huh, een internationale? :P

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:16

Bordje klopte niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:28

Ik wil ook wel met een internationale _O- ik heb zometeen weer een VIRM denk ik.. via Utrecht :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:33

Hmm vind de internationale naar Berlijn via Almelo, Enschede nooit zo geweldig eigenlijk. :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:39

Oeh mooi uitzicht :oo

Ik vind Britse treinen apart. Ze zien er niet uit als treinen :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:43

Dit is dan weer een Ierse trein. :P

Maar hij heeft ook wel wat weg van de Londense metro, alleen dan iets ruimer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:44

:D

toch vind ik de ierse trein ook typisch :D