Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:52

Haha er staan echt leuke tussen !
Ik doe weekendwerk in de bart smitt. Onlangs kwam er een meneer binnen met een zak van de zeeman. Hij kwam er mee naar de kassa en zei tegen me 'hallo, ja seg ik heb dat hiernaast gekocht, kan u dat even inpakken ?'

:+

Ik zei dus 'nee, sorry dat kan ik echt niet doen'. En hij bekeek me nog even vies, hoe durfde ik nee zeggen ? :P

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:55

Vliendertje schreef:
vandaag.. geen rare opmerking :/
was in de slijterij...

Meneer krijgt een belletje, meneer komt weer terug en zegt tegem mevrouw.. het is gebeurt.. hij is overleden (vader van mevrouw)

*SLIK* en toen.. wat moest ik zeggen?!

Heb maar geen fijne dagen gezegt, maar veel sterkte gewenst....

Dat heb je toch netjes gedaan.

Ik weet dat toen mijn schoonvader overleden was mijn schoonmoeder een aantal nare telefoontjes moest afhandelen. Er werd heel vaak gezegd 'nog een fijne dag mevrouw' Zit je net te vertellen dat vanwege overlijden echtgenoot iets moet worden opgeheven/veranderd etc reageren ze zo. Al begrijp ik wel dat het zo in het systeem zit omdat te zeggen.

Of iemand van KPN die mijn schoonvader moest spreken zegt mn schoonmoeder dat hij overleden is. Man van KNP volhouden 'maar ik moet hem toch echt spreken' 8)7

friendly

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:59

Hmmm ja...zal je even contact op moeten nemen met Char... Een andere mogelijheid zie ik anders ook niet... ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:04

IloveMickey schreef:
Ik had vandaag een meneer met een jongetje van ongeveer begin puberteit in de winkel, die waren op zoek naar een broek.

De broek die dat jongetje leuk vond was hem net wel net niet te kort, dus ik zeg voor de grap, Tsja, dan moet je niet zoveel eten, dan groei je ook niet en dan word ie ook niet te klein!

Zegt die man als ie bij de kassa komt; Ja, wanneer ga je met m op dieet?

Vond ik ook best apart, ben namelijk absoluut niet dik :')
Oei, dat had ik écht niet kunnen waarderen als een verkoopster dat tegen mij zou zeggen.. Geen wonder dat die man zoiets terug zei..

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:16

Heb ik ook een keer gehad, althans mijn moeder
De vriend van mijn moeder is overleden(2003) en er werd gebeld door een bedrijf(weet niet meer wat)
met dat ze hem moesten spreken
Bedrijf: Is misschien .... thuis?
Ma: uhm.. nee, die is al 5 jaar geleden overleden
Bedrijf: huh, maar dat kan niet?
Ma: Waar heb je het over?
Bedrijf: Nou, ik heb hem nog aan de telefoon gehad pas
Ma: Ik wist niet dat de hemel ook een telefoon had?

En ze bleven maar volhouden dat ze hem gesproken hadden en blabla, toen maar de haak erop gegooid want het was erg irritant :+

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:23

Ik bedenk me net was niet echt grappig ofzo :P Toen had ik nog geen werk en had even wat lekkers gehaald en het was best druk bij de kassa's in de AH zegt een man ineens, zo kun jij niet ff een kassa open gooien? of iets in die zin :')

VliendertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:24

Inderdaad erg irritant.. arme vrouw stond helemaal te wankelen op haar benen :(:) toen ze uiteindelijk had afgerekent is ze snel naar buiten vertrokken.
Duurde ook nog eens extra lang omdat ik van 1 van die flessen de prijs nergens kon vinden dus moest de bedrijfsleider bellen :/

Verder nog wat leuks,
ze mogen bij ons de mandjes niet mee naar buiten nemen. dus ik zeg dat zo.. hij: van wie mag dat niet? ik: sorry, van de chef.. hij: oh heb je een nummer van hem? ik: ja hoor, zal ik hem even voor je bellen? momentje!
Dus ik wil de telefoon pakken rent hij toch snel weg. Volgende klanten moesten helemaal lachen... durft hij toch niet haha :D

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:09

Niisj schreef:
Haha er staan echt leuke tussen !
Ik doe weekendwerk in de bart smitt. Onlangs kwam er een meneer binnen met een zak van de zeeman. Hij kwam er mee naar de kassa en zei tegen me 'hallo, ja seg ik heb dat hiernaast gekocht, kan u dat even inpakken ?'

Ik zei dus 'nee, sorry dat kan ik echt niet doen'. En hij bekeek me nog even vies, hoe durfde ik nee zeggen ? :P

Ik werk ook in de Bart Smit en als ik niks te doen heb wil ik dat soort dingen best even doen haha

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 02:00

Stond vandaag in de Delhaize, was uiteraard megadruk had me erop voorzien, dus had tijd en was lekker rustig. Sta ik aan het fruit met mijn kar, mevrouw van de winkel was aan het aanvullen en hierdoor kon ik niet door.
Prima ik wacht wel hoor :j

Sta ik rustig te wachten, wil een oude man zich er de hele tijd tussen wurmen :( :roll: Ik er maar mijn kar voor geparkeerd, hij kon er toch écht niet langs.

Zegt die mevrouw plots: Oops jullie moeten me maar een duw geven hoor!
Ik: Serieus mevrouw, ik wacht liever even dan dat ik mezelf toelaat u een duw te geven :)

Oude man zijn gezicht :')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:31

Stond gisteren in de AH te werken bij de verse groeten, komt er een man naar mij toe:
Man: Waar ligt de diepvries spinazie?
Ik (heel droog, was echt helemaal klaar met de kerstdrukte): in de diepvries meneer
Man (heel serieus): OOohh! Ja, dan weet ik het te vinden, dankuwel!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:35

Gister wel zo'n rare aan de kassa. Alles moest ik 10keer vragen en uiteindelijk moest ik de bestelling 5 keer wijzigen..

Wilt u klein, middel of groot?
Ja.
Welke?
Nou, cola
En wilt u dan een kleine beker, een gemiddelde of een grote beker?
Oh doe maar wat
Een middel maar doen dan?
NEE! EEN KLEINE!
Oke, dat was het?
Geen flauw idee!

Achteraf kwam hij maar even bekennen dat hij verliefd was en zich daarom niet zo goed concentreren kon :')

Fabulous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:44

aahw wimmus dat is best schattig :D

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:54

kwam vandaag een man een puzzel kopen. en wou een bonnejte inleveren van de bakker bart voor een kerstbrood ofzo.
Ik zo dan moet u naar bakker bart en nietnaar bart smit. helemaal uitgelegd.
Komt ie later terug moet ik daar ook nog wat besteden om die bon in te kunnen leveren, ik heb hier ja al watgekocht. hahahahah

kon hem niet aan het verstand brengen dan bakker bart en bart smit 2 verschillende winkels zijn

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:15

Vandaag hebben alle kassa medewerkers in een kerst pakje gewerkt. Was met een klant bezig en de volgende klant stond te ouwehoeren met een klant aan een andere kassa. Zegt ie die (wijzend naar mij) wil ik wel onder mijn kerstboom vinden. Zo zaten ze wat te klooien. Heb ik die klant geholpen, wens hem fijne kerstdagen. Klant: Ja hetzelfde, en als je niet weet wat je moet doen vanavond mag je wel mijn kerstboom versieren. :+

Was een man van rond de 40 maar was zo melig, kon er wel om lachen. Als de situatie anders was had ik heel vuil gekeken en gedacht: blegh vies mannetje.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:39

zap schreef:
Of dan willen ze PallMall... Wilt u die van 4,10 4,70 of 5,70? Ja die.... 5,70? Nee die van 4,70..zucht :P

Valt niet mee om gewoon te zeggen wat je wilt :P

Nou, dit vind ik dus opzich niet raar.
Toevallig rook ik nu pallmall, maar het is meestal net wat het goedkoopste is of wat er in de schappen is.
Ik weet niet wat voor een verschillende soorten ze van Camel, Pallmall, West, JPS enz enz enz hebben.
De ene winkel heeft wel pallmall van 4.10 en de andere verkoopt pas vanaf 4.70.
Dus ik wacht meestal af wat ze vragen en aan de hand daarvan beslis ik wat ik neem.

Laatst was ik trouwens aan het werk en toen kwam er een man aan (nog niet zo oud, van rond de 20 denk ik) en die had een briefje in zijn handen. Hij zei" mevrouw?, ik moest van mijn vriendin dit ophalen" en toen liet hij mij het briefje zien, ik vond dit wel erg schattig op de een of andere manier :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:56

Moon schreef:
zap schreef:
Of dan willen ze PallMall... Wilt u die van 4,10 4,70 of 5,70? Ja die.... 5,70? Nee die van 4,70..zucht :P

Valt niet mee om gewoon te zeggen wat je wilt :P

Nou, dit vind ik dus opzich niet raar.
Toevallig rook ik nu pallmall, maar het is meestal net wat het goedkoopste is of wat er in de schappen is.
Ik weet niet wat voor een verschillende soorten ze van Camel, Pallmall, West, JPS enz enz enz hebben.
De ene winkel heeft wel pallmall van 4.10 en de andere verkoopt pas vanaf 4.70.
Dus ik wacht meestal af wat ze vragen en aan de hand daarvan beslis ik wat ik neem.

Laatst was ik trouwens aan het werk en toen kwam er een man aan (nog niet zo oud, van rond de 20 denk ik) en die had een briefje in zijn handen. Hij zei" mevrouw?, ik moest van mijn vriendin dit ophalen" en toen liet hij mij het briefje zien, ik vond dit wel erg schattig op de een of andere manier :P

Als ik iets wil kopen dan kijk ik toch echt eerst wat ze hebben :P. En natuurlijk kan het verschillen per winkel en natuurlijk kan het op zijn, maar als klant zijnde kijk je toch ook of datgene wat je wilt er is ofniet? Ik snap ook wel dat mensen eens iets anders roken en dan niet de prijzen weten, maar dit is serieus het geval bij bijna alle klanten.
Er zijn ook mensen die gewoon meedenken en vragen om pallmall en dan gelijk erachteraan meekijken wat er in de schappen ligt, dat werkt toch een heel stuk sneller en een heel stuk prettiger :j

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:08

Wel goed bedacht van die vrouw! :P

Toen ik 15 jaar was werkte ik in de Tuinen.
Kwam een oudere viezige man aan de balie en die wilde een pakje condooms, ik vroeg welke hij wilde hebben...
Tja er waren allerlei soorten en kleuren en de heer vroeg wat het verschil was.
Ik natuurlijk naief de pakjes voorlezen: glow in the dark, normal, hobbels en bobbels, extra large etc. :o
Vraagt die vent gewoon: Voel je wat van die hobbels en bobbels!!! :o :o :o

Ik kon me lach niet meer inhouden, werd knalrood, voelde me ongemakkelijk, ben op me hurken gaan zitten achter de balie, de tranen spoten uit mijn ogen van het lachen...
Mijn collega heeft hem verder geholpen :P

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:47

Alves schreef:
Wel goed bedacht van die vrouw! :P

Toen ik 15 jaar was werkte ik in de Tuinen.
Kwam een oudere viezige man aan de balie en die wilde een pakje condooms, ik vroeg welke hij wilde hebben...
Tja er waren allerlei soorten en kleuren en de heer vroeg wat het verschil was.
Ik natuurlijk naief de pakjes voorlezen: glow in the dark, normal, hobbels en bobbels, extra large etc. :o
Vraagt die vent gewoon: Voel je wat van die hobbels en bobbels!!! :o :o :o

Ik kon me lach niet meer inhouden, werd knalrood, voelde me ongemakkelijk, ben op me hurken gaan zitten achter de balie, de tranen spoten uit mijn ogen van het lachen...
Mijn collega heeft hem verder geholpen :P

Hahaha, vet grappig!

Ik werk dus in een AH, en er kwam ooit ook eens een nerdy type naar mij toe (rond de 20) van "Welke condooms zijn nou het fijnst voor meisjes?"'

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:57

Bij mijn werk heb ik alleen telefonisch contact met klanten (uitkeringsgerechtigden).

Gisteren een man aan de lijn (duidelijk allochtoon), heel vriendelijk. Wanneer een gesprek soepeltjes verloopt, zakt mijn stem. Daarbij optellend dat mijn stem aan het einde van de werkweek altijd wat heser wordt, kreeg ik van hem aan het einde van het gesprek als antwoord op mijn vraag of ik hem voldoende heb geinformeerd het antwoord: "Meer dan voldoende en ik ben enorm gefascineerd door je stem".

Stond enkele seconden met mijn bek vol tanden, waarop ik alleen maar als antwoord kon verzinnen: "Dat is heel fijn om te horen, ik oefen er dagelijks op".

Maar soms kan ik ook zeer impulsieve acties hebben (die niet áltijd goed uitpakken, maar deze keer wel).
Klant komt heel boos binnen op de lijn, vertelt dat hij het zat was met die betalingen die hij naar ons moet doen en nu krijgt hij een acceptgiro (terugbetaling aan UWV, in termijnen) die maar €54 bedraagt ipv het maandbedrag van €125
Hierop zeg ik dat ik het nakijk, zet hem in de wacht, zie dat het zijn laatste betaling is, neem hem terug en meld hem dat.
Dus hij zegt: "Dus als ik dit heb betaald, dan ben ik helemaal schoon?"
Waarop ik antwoord: "Mits u vanochtend gedouchd hebt, dan bent u inderdaad geheel schoon".

Op het moment dat ik zeg denk ik "Auw", maar gelukkig ging die man helemaal plat van het lachen, vond het geweldig dat er medewerkers waren met humor, dat hij blij was dat hij zijn invordering op zo'n originele wijze kon afronden en met de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Heb er nog wel meer, die komen nog wel :j

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:01

milatje schreef:
Ik moest zondag werken in de supermarkt, dus ik zeg de klant gedag en scan alle artikelen, wat er nog aardig wat waren.
Ik vraag of hij meespaart met de messenactie? Klant: Nee.
Ik vraag of hij meespaart met de koopzegels? Klant: Nee.

Ik: Dan wordt het *noemt bedrag*.
Klant: Valt daar over te onderhandelen?
Ik: Vandaag niet meneer.

Mwuahaha.
Volgens mij komt ie dat elke week wel een keer vragen.

Werk je bij de Hoogvliet?
Zo ja, welke?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 00:26

Met kerst aan t vullen, vak bijna vol..

man: dat past niet meer he meis!
Ik: Nouja beetje douwen en dan past t wel! * klinkt verkeerd..
Man: Nou ik wouw dat me vrouw dat ook een keer zij..!

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:50

whooops... vrouw was er hopelijk niet bij haha

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 20:58

haha nee! xD

Denk dat die anders wel z'n mond had gehouden ! :P

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:08

haha ik kan inderdaad wel een boek schrijven over dingen die ik mee maak!

Ikwerk in een woonwinkel en heb wel eens trillend van woede aan de telefoon gezeten met een klant.
Mevrouw was woest want ze had een partytent gekocht die toen (een maand laten ofzo) in de folder stond.
Ze wou haar geld terug en bla bla bla. Ik aantal keer met manager overlegd maargoed, na een maand
doen we daar niks meer aan en je hebt gewoon pech als het in de folder komt. Dat weten wij van te voren ook niet.
Mevrouw: En jullie hebben mij gezegt dat deze NOOOIT!! in de aanbieding zou komen!! Ja mevrouw.. ^)
En het is SCHANDALIG! En ik bel NU naar het hoofdkantoor!! Ik; Moet u zeker doen mevrouw! Zal ik u het nummer even geven? :+

Ik moet eens wat meer gaan onthouden :+ Ik vergeet de ergste..

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:38

Negra_Lover schreef:
Heb ik ook een keer gehad, althans mijn moeder
De vriend van mijn moeder is overleden(2003) en er werd gebeld door een bedrijf(weet niet meer wat)
met dat ze hem moesten spreken
Bedrijf: Is misschien .... thuis?
Ma: uhm.. nee, die is al 5 jaar geleden overleden
Bedrijf: huh, maar dat kan niet?
Ma: Waar heb je het over?
Bedrijf: Nou, ik heb hem nog aan de telefoon gehad pas
Ma: Ik wist niet dat de hemel ook een telefoon had?

En ze bleven maar volhouden dat ze hem gesproken hadden en blabla, toen maar de haak erop gegooid want het was erg irritant :+

dat is echt niet netjes van een bedrijf,, lekker respectloos :S