Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:45

Wat denken jullie trouwens, vanaf 14 december veranderd mijn trein ipv eindbestemming uitgeest, in enkhuizen (vanaf Amsterdam CS intercity) krijgen we dan andere treinstellen, dus geen sprinters meer? Haha!

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:48

haha ik vind dat ook wel een goede als ze niet meer controleren, wat een geld zal je besparen dan Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:49

Niet meer controleren, maak dan het OV gewoon gratis..

nee, ik vind controles juist goed, ook omdat het bijdraagt aan een stuk veiligheid in de trein Lachen

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:49

bij mij veranderd er volgens mij helemaal niks, maar ik zou het niet weten..

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:50

Daar heb je ook wel weer gelijk in, OV gratis vind ik dan ook wel een goed plan Tong uitsteken
ik heb nu een voordeelurenabbonoment omdat ik lang niet elke dag naar school moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:51

Ik heb een studentenOV, dat is pas genieten Schijnheilig
Die ga ik over anderhalf jaar wel echt missen Scheve mond

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:52

Unwritten schreef:
De rest van de treinen moet gewoon op tijd rijden, het wordt eenmaal een nog grotere zooi als ze treinen op elkaar gaan laten wachten, ook technisch. NS doet al genoeg om de reiziger te helpen, waaronder gratis metro vervoer in Amsterdam om bij Bijlmer ArenA te komen, waar de treinen richting Utrecht en Rotterdam (intercity en sprinter) gewoon op tijd rijden.

Ik reis dat traject namelijk ook elke dag.

Dat snap ik wel, maar die trein had al vertraging, plus, de ik zag nog net niet de deuren dichtgaan toen ik aankwam, dan vind ik het wel belachelijk. Die ene minuut die je dan extra zou wachten, maakt, als je al vertraging hebt, dan ook echt niet meer zoveel uit. Met mij waren zeker 200 reiziger (trein zat bomvol) die ook richting arnhem moesten. Dan vind ik het echt jammer dat daar dan nieta an gedacht wordt.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:52

haha wat is het verschil tussen een studentenOV en een gewoon OV dan? heb me daar nooit in verdiept omdat dat sowieso veel duurder is voor mij Schijnheilig

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:53

maar hij moet toch op een gegeven moment ook vertrekken, ik snap je niet zo heel goed eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen net alsof ze moeten wachten op jou komt het op mij over Bloos

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:54

Inoterry schreef:
xMendy schreef:
dit keer treinstel 511.. Volgens mij een mat64 als ik goed heb opgelet? Bloos

Ja . Een 4tje.

Weet jij dat bij elk nummer uit je hoofd?? Haha!

Ik vind dit wel een heel leuk topic, heb laatst alle foto's bekeken. Nooit geweten dat de stoptrein bestaat uit 2 óf 4 delen. Was me nooit opgevallen. Nu dus wel Cool

Ik rij dagelijks op en neer op het traject Utrecht-Breda, alleen maar stoptrein. Maar dus stiekem al wel drie verschillende gespot inmiddels. Een '2-tje' (die heb ik eigenlijk altijd), '4-tje' en af en toe zo'n oude dubbeldekker.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:56

Inoterry schreef:
Het traject zelf licht vreselijk slecht. Als ik daar door de trein ga lopen houd ik er gegarrandeerd een paar mooie blauweplekken aan over.
En er zal altijd wel controle blijven hoor. Alleen hebben ze daar steeds weer andere plannen over door wie ze dat willen laten doen. De bedoeling was zelfs eerst dat de conducteur op de trein helemaal niet meer zou controleren, maar daar zijn ze verschrikkelijk snel van terug gekomen.

Dat stuk is echt hopeloos, in de winter ga ik nog wel eens Utrecht - Leiden - Nw-Vennep omdat ik geen zin heb om in de kou te wachten, maar studeren in die trein gaat lastig, vooral vanaf woerden naar leiden. En er zijn toch conducteurs die daar controleren, in die trein wordt ik meestal wel een keer gecontroleerd.

Internationale treinen zijn altijd hopeloos. Zeker als ik in de stoptrein naar Schiphol zit en er dan weer eens zo'n internationale trein te laat is, dan gebeurt het wel eens dat ik daardoor mijn overstap mis. Waarom laten ze die internationale treinen nou nooit wachten en altijd de stoptreinen. Is de stoptrein een keer op tijd, komt ie toch wel weer te laat door de andere treinen Bloos

Ik heb ook een stundenten OV, heerlijk en ik moet hierna nog 3 jaar studeren.

Voor mij nog wel een voordeel die ontspoorde goederentrein, laatst ging er een intercity naar duivendrecht Haha! scheelde me half uur Haha!

En ik heb 1x heel erg mazzel gehad, was wat gebeurt tussen leiden-Utrecht, mensen werden oa via schiphol omgeleid. Maar de stoptrein was net te laat, intercity was al weg op schiphol.
Bij amsterdam zuid kon onze conducteur contact krijgen met die van de intercity naar utrecht en die heeft toen op ons gewacht. De intercity staat normaal in utrecht toch 5 min stil.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:59

Manonx schreef:
maar hij moet toch op een gegeven moment ook vertrekken, ik snap je niet zo heel goed eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen net alsof ze moeten wachten op jou komt het op mij over Bloos

Het is niet dat ze 'moeten' wachten op één iemand. Maar in dit geval een vertraagde trein die vol zit met mensen die die kant op moeten. Dan is het wel zuur dat een trein niet heel even kan blijven staan. Maar kan me voorstellen dat dat niet altijd kan, gezien de drukte op het nederlandse spoor.

Lijkt me nog een behoorlijk geregel om alles te laten rijden...en dan ook nog eens op tijd.

En even hulde aan de conducteurs met humor Haha!
Laatst in net voor Den Bosch, we stonden stil voor een rood sein. Begon hij op te noemen welke overstap je hád kunnen maken als we op tijd waren geweest.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:00

Saar schreef:
Inoterry schreef:
Ja . Een 4tje.

Weet jij dat bij elk nummer uit je hoofd?? Haha!

Welnee Haha! . Mijn railpocket ligt hier thuis, ik hoef alleen maar het nummer in te tikken Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:08

Inoterry heeft een stoere railpocket Haha!

Uhuh, en zowiezo gaan er 4 treinen per uur naar Arnhem vanaf utrecht.. dus als die ene ongeveer 10 vertraging heeft en uit den haag komt, dan komt er met een kwartier eentje vanaf amsterdam ArenA

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:09

Een railpocket! Ah tuurlijk, slim Pling

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:11

Ik zit op dit moment in de trein richting leeuwarden... Heb zo'n hekel aan terug reizen op vrijdagmiddag... Altijd een bomvolle trein en heel veel grote tassen. Ik heb hier klef en bef naast me zitten in de trein, die kunnen niet van elkaar afblijven :s

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:36

Werkt het niet altijd goed? Verdrietig
Komt gewoon door prorail Schijnheilig

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:41

Werkt altijd niet goed Tong uitsteken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:42

Whaha ooh altijd niet *LOL*

Komt gewoon door Prorail Schijnheilig

Ik heb een dvd thuis van prorail, gekregen van iemand die ik ken die aardig hoog werkt bij prorail Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:42

Spanning op het spoor heet die dvd Ja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:44

Er komt geloof ik ook weer zoiets op TV.
Ik heb alleen nog maar 4 zenders er op staan sinds ze het hier hebben veranderd, en heb geen zin om het nog te veranderen voor de verhuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:50

Uhuh, ik had voglens mij hier de link al gezet, zijn overal posters Haha! Op RTL4 vanaf 7 december.

Keek jij ook In Het Spoor Van? Toendertijd op SBS6, ik was helemaal gek van dat programma Lovers

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:56

En of ik dat ken.
Ik had toen een jongen in de trein:"ik heb gisteren dat programma op tv gezien. doe mij ook maar eens zo een uitstel, das wel eens grappig". Clown Haha!