Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

POMARxGERO

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:37

dan doe je 38 x 0,83 (ongeveer) = 31 uur en een half uur.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:27

oke want ik heb 32 lesuren per week en ook van 50 minuten. Snapte er ook eigenlijk niks van over hoe ze dit berekenen!:)

Maar ach ga lekker niet staken zoals als vele mensen hier op bokt !!!!

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:18

nou de 1040 gaat dus niet omlaag
maar ze willen wel wat gaan doen aan de kwaliteit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:26

haha ik heb er geen last van

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:27

bij mij zal het ook niet veel opleveren hoor Tong uitsteken
zal me niks schelen want ik blijf mijn tussenuren houden waardoor ik toch nog steeds laat uit ben maargoed
nog dit jaar en dan ben ik van het gezeik af van de middelbare school Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:30

ik zit op speciaal onderwijs en wij hoeven niet langer dan nu

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:37

nou bij ons op school is dus gezegt dat 1 tot met 3 niet mag staken en de boven bouw dus wel.. :S ik zit in de 3e klas en mag dus niet staken alle leerlingen dus super boos en gaan morgen dus gewoon op school staken niet slim als je t mij vraagt maar ik snap wel dat ze boos zijn want als de ene helft van de school wel mag stakne en de andere helf niet is dat natuurlijk oneerlijk. ik vind of allemaal wel staken of allemaal niet... maarja ik kijk morgen wel hoe het allemaal gaat..

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:05

jacqii schreef:
nou bij ons op school is dus gezegt dat 1 tot met 3 niet mag staken en de boven bouw dus wel.. :S ik zit in de 3e klas en mag dus niet staken alle leerlingen dus super boos en gaan morgen dus gewoon op school staken niet slim als je t mij vraagt maar ik snap wel dat ze boos zijn want als de ene helft van de school wel mag stakne en de andere helf niet is dat natuurlijk oneerlijk. ik vind of allemaal wel staken of allemaal niet... maarja ik kijk morgen wel hoe het allemaal gaat..

Dat vind ik nou weer dom! De bovenbouw is toch eerder van school en zal er weinig (geen) last meer van hebben.

Bij mij op school is besloten dat geen enkele leerling mag staken!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:45

jacqii schreef:

dat heeft simpelweg met leeftijd te maken... en de rechten en plichten die je op bepaalde leeftijden hebt.

Overigens steek ik een dikke duim op voor de scholen die het staken geheel verbieden..

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:30

jacqii schreef:

Zit jij op het Farel Amersfoort Schijnheilig ?
Ik iig wel en bij ons mag ook alleen de bovenbouw staken, maar dan moet je wel een briefje met de handtekening van je ouders inleveren!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:32

Ik mag niet van ons mam naar A'dam, nu moeten de gene die niet gaan/mogen leren en de rest zit lekker in A'dam Boos!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:34

ik had wel naar a'dam gemogen als ik wou gaan staken

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:56

Als alle lessen doorgaan komt iedereen wel in de buurt van de 1000 uur, maar zoals bij ons kan je daar al weer 100 uur van af halen door de toetsweken want die tellen 0,0 mee. Best raar eigenlijk, want in die weken ben je juist het meest met school bezig Nerd En dan moet je nog rekening houden met lesuitval, want het lijkt me raar dat ze ervan uitgaan dat er het hele jaar geen enkele les uitvalt.
Wij komen bij ons met moeite aan de 900 uur.

x__beautyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:59

Vandaag, kwam onze directeur met brieven, want morgen gingen ze in amsterdam daar staken, dus we mochten als we op eigen risico en toestemming van onze ouders, en een vervoersbewijs lieten zien naar Amsterdam en mee staken , ookal raadde de directeur dat zelf af Knipoog maar dat was met laks afgesproken, maar ik mag niet van me ouders ( wat ik heeeel goed snap ) & ik wil ook echt niet Lachen word denk ik alleen maar rellen ,

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:06

Wij mogen staken, als we toestemming hebben van onze ouders. De staking is in Amsterdam.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:20

Wij mogen ook staken, als je je ingeschreven had op een lijst en je toestemming hebt van je ouders. Deze moeten bellen of mailen naar school. wij gaan dan met een ploeg naar Leeuwarden, net iets dichterbij en qua tijd komt het ons beter uit!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:22

BLEEEEEEEEEEEEEEEHG

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:35

hoeveel uur maakt mij weinig uit.
Maar dan moeten die uren wel nuttig zijn.

Kan nu gewoon in de les ongegeneert uit mijn neus gaan kanen omdat dat het interessantste van de dag is.

x__beautyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:54

Marjoow schreef:
Wij mogen staken, als we toestemming hebben van onze ouders. De staking is in Amsterdam.

wij ook inderdaad !

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:57

Ik denk dat sommige scholen toestemming geven aan de 4e klasse enzo omdat die nog minder les hebben dan de onderbouw. Kijk al met je examens enzo.. en je hebt veel eerder vrij.. Dus dan moeten de 4e klassen 1040 uur in nog minder weken dan de onderbouw gaan stoppen!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:58

Joh, kom je er nu pas achter dat het eigenlijk alleen meer om de onderbouw gaat?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:01

Ik ga alleen om te fotograferen... hoop dat het gewoon een nette demonstratie wordt van leerlingen die WETEN waarom ze daar staan... en niet alleen om een dagje te willen skippen of omdat ze minder les willen, maar die ook weten uit te leggen waarom en wat het probleem van meer lesuren is. Dus geen gerel en gesloop om niets.. bah.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:04

Liezel1 schreef:
dat heeft simpelweg met leeftijd te maken... en de rechten en plichten die je op bepaalde leeftijden hebt.

Overigens steek ik een dikke duim op voor de scholen die het staken geheel verbieden..

dikke duim voor mijn school dus Knipoog
er word NIET gestaakt word het wel gedaan gaan ze meteen melden en zodra je weer op school komt krijg je heel erg straf Lachen.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:30

lottehorse schreef:
Liezel1 schreef:

dikke duim voor mijn school dus Knipoog
er word NIET gestaakt word het wel gedaan gaan ze meteen melden en zodra je weer op school komt krijg je heel erg straf Lachen.

goed zo! vind het zo een onzin. Meeste mensen snappen dan ook neit dat het nou eigenlijk soepeler is geworden en ze willen dat ze iniedergevaal aan de 1000 uur komen. Maar het ook erg nutteloos want ze veranderen niks meer aan de uren dus het is alleen maar tijdverspilling! Knipoog

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:38

Wij mogen ook gaan staken maar ik vind het echt onzin. Worden toch alleen maar rellen enzo. Wij moeten ook een vervoersbewijs laten zien, een brief schrijven waarin staat waarom je wil staken en een bewijs van je ouders hebben.