Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:44

Super dat ze een SMS gestuurd heeft.
Ik voel me alleen erg vaag nu.
HOE kan ze SMSen vanuit het vliegtuig?
Waarom staat haar eigen telefoon nog steeds uit?
HOE graag wil ze naar huis????

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:45

Ondanks dat dit smsje duidelijk laat merken dat ze "niet blij is" met de situatie, stel ik toch voor om nog even af te wachten of er iets van haar op Bokt verschijnt. Sugarmiss zal weten of zij het echt is of niet, misschien de mensen die haar goed kennen ook adhv de schrijfstijl ed.

Ze heeft nu toch even de kans gehad om te sms'en, ze vloekt alleen op de politie en niet op haar vader, dus ik denk idd dat we nu even moeten rustig ademhalen en afwachten.

sjokkemeule

Leo_ke schreef:
Hmmm....

sjokkemeule; wat ga je precies doen?

Houd ons op de hoogte

Politie ben het spuugzat, ben over de toeren, ben vanaf 6 uur bezig om haar te helpen, en wordt ik NU NIET geholpen, trap ik er een voor de klote, houden ze me maar vast, alleen ik zit wel met de vraag, hoe komt ze aan gsm van pa en sms uit plane gaat niet, maart ik ben pleite....

Kusia

Volgens mij is dit niet mogelijk Karin.
In het vliegtuig maken ze altijd gebruik van bepaalde frequenties. Als er dan een gsm aan staat, krijgen ze dat waarschijnlijk door, zodat het vliegtuig alles normaal kan ontvangen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:46

sjokkemeule, denk je ook een beetje aan jezelf!!!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:49

Het feit dat ze een bericht stuurt waaruit blijkt dat zij het is en waarin ze niet enorme paniek zaait en om hulp schreeuwt, lijkt me reden genoeg om af te wachten..

Georgette

Ja, precies, sjokkemeule, echt super dat je dit allemaal doet, maar denk ook aan jezelf!

Shiloh

hoe zeker is het dat ze via frankrijk is gegaan, misschein hebben ze nog een andere tussenstop gemaakt?

nogmaals, ik denkd at als de plaats van bestemming niet brazilië is dat lotte dat had geschreven in het smsje.. en dat ze naar huis wil is logisch naar wat er gebeurd is... als ze op dit moment echt ing evaar is had ze nar mijn idee iets anders geschreven als.. ik wil naar huis! ... dan had er naar mijn idee iets in de trand van help, doe iets gestaan....

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:50

Misschien wil ze niemand opjutten...

Ik denk ook dat we wat kalm aan moeten houden. Ok, helemaal geen actie niet, maar ook niet te hard van stapel lopen Scheve mond

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:50

wb die frequenties enzo, vaak is het een pure veiligheidsmatregel dat je gsm, discmans ed niet mag opzetten

ik heb zelf meegemaakt dat in eenzelfde type toestel het de ene keer wel mocht (heb het nu over een discman met radio) en de andere keer niet (verschillende crew)

sjokkemeule, in hemelsnaam, zo helpt je Lotte echt niet

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:51

Zouden we niet even rustig aan doen hier op bokt Verward Ik bedoel, ze is pas een dag?? Nog niet eens weg. Heel dit topic loopt storm!! Super dat iedereen zo meeleeft trouwens, geweldig!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:52

Kusia schreef:
Volgens mij is dit niet mogelijk Karin.
In het vliegtuig maken ze altijd gebruik van bepaalde frequenties. Als er dan een gsm aan staat, krijgen ze dat waarschijnlijk door, zodat het vliegtuig alles normaal kan ontvangen.

In een vliegtuig zit je op 10-12 kilometer hoogte, dus ook minimaal 10 kilometer van de dichtstbijzijnde GSM-mast af... dus geen ontvangst. Je kunt wel bellen vanuit het vliegtuig, maar dat gaat dan via een zender in het vliegtuig zelf, via een satelliet Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:53

We moeten weten HOE graag ze naar huis wil.
Wie weet typt ze wel "ik wil naar huis" omdat ze snel een smsje moet sturen omdat haar vader het niet mag zien o.i.d.
Misschien typt ze het idd zo "kalm" omdat ze niet wil dat we ons druk maken.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het allemaal meevalt en het toch een vakantie wordt...

Het is nu heel moeilijk om erachter te komen hoe graag ze naar huis wil.
Ik blijf iig proberen te bellen!!

ThePast03

Het ligt denk ik een beetje in de situatie waarin je zit hoe je zo'n berichtje schrijft. Als het zo is dat ze even de gsm van haar vader te pakken heeft gehad zal het berichtje weinig over haar emoties kunnen vertellen.
Niemand kan helder nadenken in zo'n situatie.
Als het verder in orde was geweest had ik zeker wel verwacht dat ze geschreven had dat alles ok was met haar, ze wist hoeveel zorgen de bokkers zichzelf over haar maakte en maken.
Ik weet niet je snel zal schreeuwen om hulp via een sms en vanaf zo'n afstand, waarschijnlijk denkt ze toch dat wij niets kunnen doen.
Kort samengevat: Ik denk niet dat je via deze sms kunt inschatten in welke situatie ze zit en wat haar gemoedstoestand is.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Ik durf iig met 99% te zeggen dat zij het is !!! echt niemand noemt me sus!!!en hoe ze schrijft ook

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:54

Elles, ik ben een paar artikelen tegen gekomen, waarin staat dat er wel degelijk schade toegediend kan worden als een GSM aan staat.
Het gaat niet zozeer om de zendmasten, maar meer om de signalen die een GSM verzendt/ontvangt.

Sylvia

leentje schreef:
sjokkemeule maar die is god weet wat doen/waar naartoe, syph is naar een verjaardag, euh, Pervinco was er nog mee bezig dacht ik (en wie nog?)
pb het anders?

Sjokkemeule zit uit te razen in mijn MSN-schermpje.

Even nav die sms: het is wel mogelijk om vanuit een vliegtuig te sms'en. Bepaalde types telefoons storen niet op de computers en zijn toegestaan. Vooral op langere vluchten is dat vaak het geval.

Ik kan niet veel kwaad in die sms zien, jullie willen niet weten hoe vaak ik naar Robert heb gefaxt toen ik naar huis wilde op een vakantie waar ik op voorhand al niet mee naar toewilde. Wilde gewoon niet mee, had ruzie thuis, Rob net leren kennen... Denk dat ik 3 weken lang iedere dag schreef dat ik naar huis wilde. Die sms zal ook voor de instanties geen verschil maken... Ze heeft ruzie met d'r pa, schrijft dat ze naar huis wilt... Logisch gevolg lijkt me.

Daarbij: heeft iemand bedacht hoe ze in godsnaam aan de telefoon van d'r vader komt? Het lijkt me toch niet dat hij die rond laat slingeren oid, en ik denk ook dat hij haar in de gaten zal houden als het allemaal echt zo erg is. Maw: hoe komt ze aan die telefoon?

Nathalie

Ja het is ZEKERSTE WETEN lotte geweest die dat smsje stuurde!!!

Verder ben ik het helemaal met ThePast03 eens, het is nu heel moeilijk om in te schatten hoe het is..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:55

ThePast03 schreef:
Kort samengevat: Ik denk niet dat je via deze sms kunt inschatten in welke situatie ze zit en wat haar gemoedstoestand is.

Ze klinkt iig boos. Voor de rest ga ik met jou mee: er is verder niets over in te schatten.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:55

Gelukkig ze heeft gesmst...Logisch dat ze naar huis wil, ze wilde ook helemaal niet gaan.
Het is iig een teken van leven om het nu maar even heel dramatisch te noemen. Ik denk dat we in de loop van de dagen nog wel wat meer van dr zullen horen en hopelijk word het dan allemaal een beetje duidelijker. Scheve mond
Lotte, heel bokt denkt aan je!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:56

Tja, die zal ze in een ongezien moment wel hebben weten te pakken.. Niemand hier kan weten hoe ze die te pakken heeft gekregen, dat zal lot toch echt zelf moeten vertellen als ze weer terug is.
Hopelijk snel dus!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:57

Fonnie schreef:
Lotte, heel bokt denkt aan je!

Weet ik wel zeker...
Laatst bijgewerkt door Rainie op 04-06-04 22:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:59

Ik denk dat het verstandig is, om eerst even morgenochtend af te wachten.
We rennen nu in paniek in het rond, terwijl er helemaal nog niets aan de hand hoeft te zijn. Zoals iemand al eerder zei, ze zullen bij aankomst een leuke jetlag hebben opgelopen, dus ik neem niet aan dat ze meteen na de landing met de healings/zuiveringen/indoctrinatie of wat dan ook zullen beginnen.

@Sjokkemeule: "get a grip" en probeer even rustig na te denken. Je hebt vandaag al heel veel gedaan, denk ook even aan jezelf Knipoog Ik begrijp dat het je enorm kwaad maakt, maar zeer impulsieve akties kunnen ook averechts werken... Scheve mond

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:00

Ik denk het niet, ik weet het wel zeker.. Volgens mij is dit het snelst groeiende topic ooit Tong uitsteken

[edit: n.a.v. reactie Rainie]
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 04-06-04 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:00

Weet iemand toevallig wat voor GSM's er zijn meegenomen naar Brazilië? Dit ivm een andere frequentie in Brazilië Scheve mond