Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:18

En voor elk lelijke plaatje is er weer een enorme bult water verbruikt en veel stroom doorheen gejaagd. Dus niet zo best voor het milieu ook nog -O-

Marcella gaat het verder wel een beetje?

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:19

karuna schreef:
En voor elk lelijke plaatje is er weer een enorme bult water verbruikt en veel stroom doorheen gejaagd. Dus niet zo best voor het milieu ook nog -O-

Ook dat nog Karuna. Kortom: één grote ergernis.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:39

Sachertorte schreef:
karuna schreef:

Ook dat nog Karuna. Kortom: één grote ergernis.

Mee eens!

prompter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:43

ja, ik vind het ook zonde van alle energie "voor een leuk plaatje". En ook de enorme hoeveelheid websites met click bait inhoud die alleen nog maar AI plaatjes gebruiken ("Doe dit voor de vogels in uw tuin deze winter!". En dan met allerlei niet bestaande vogels er in).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:47

Hoe dan ook die ai met nepstemmen met rare klemtonen en enge nep mensen die onnatuurlijk staren en raar met hun ogen knipperen. En de oneindige bult met reclames voor spelletjes die duidelijk gemaakt zijn met ai. Die hele hype is niet aan mij besteed

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:56

karuna schreef:
Hoe dan ook die ai met nepstemmen met rare klemtonen en enge nep mensen die onnatuurlijk staren en raar met hun ogen knipperen. En de oneindige bult met reclames voor spelletjes die duidelijk gemaakt zijn met ai. Die hele hype is niet aan mij besteed

We worden te oud voor dit soort grappen Karuna. Het spijt me ik spreek voor mezelf eigenlijk, geen idee hoe oud jij bent. :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:57

Te oud of kritisch? Ik ben al ietwat belegen ja. Heb telefoons aan een draadje en een zwart wit tv met drukknoppen meegemaakt nog :P

Ik kan me voorstellen dat voor jongeren en kinderen die rare klemtonen en onnatuurlijke lichaamstaal verwarrend werkt. Zij moeten nog leren mensen te lezen en fatsoenlijk te spreken. Maar als je overstelpt wordt met nep stemmen en nep mensen zal dat het er niet gemakkelijker op worden

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:02

Ga ik me gelijk oud voelen met mijn 28 jaar dan. Een gruwelijk slecht gephotoshopt plaatje is 1000x mooier én leuker dan die AI zooi. Laatst hadden ze met onze kerstviering op het werk een AI nummer gemaakt waar de managers nog even een paar veren extra in hun eigen reet staken. Dat onze manager vervolgens geen moeite doet ook maar iets te ondernemen om met ons het einde van het jaar te vieren, voelde daardoor helemaal voor schandaal.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:03

Wat denk je dat AI in de toekomst voor gevolgen gaat hebben voor de werkgelegenheid

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:07

ik hoop dat het gaat helpen, want we gaan aan alle kanten mensen te kort komen lees ik steeds :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:14

Ik zie veel kansen, maar ook veel gevaar (deepfake).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:16

Ik denk dat AI veel kapot gaat maken, want waarom zou je iets zelf leren als je het door een computer kan laten genereren. Dat veel mensen ook niet zien hoeveel fouten er in zitten en ai voor waarheid aannemen vind ik zelfs een beetje beangstigend. Willen we onszelf echt zo dom maken?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:22

denisesilver schreef:
Ga ik me gelijk oud voelen met mijn 28 jaar dan. Een gruwelijk slecht gephotoshopt plaatje is 1000x mooier én leuker dan die AI zooi. Laatst hadden ze met onze kerstviering op het werk een AI nummer gemaakt waar de managers nog even een paar veren extra in hun eigen reet staken. Dat onze manager vervolgens geen moeite doet ook maar iets te ondernemen om met ons het einde van het jaar te vieren, voelde daardoor helemaal voor schandaal.

Maar echt. Hier had het bedrijf kerstkaarten uitgestuurd die je kon gebruiken voor klanten en connecties.
Was zo overduidelijk AI en zo lelijk en onpersoonlijk. We hadden het er hier al op kantoor over dat je dat echt niet naar klanten uit kan sturen :')

Hier een kerstkaartje voor dit jaar voor vrienden en familie in powerpoint gemaakt. is zeker niet perfect maar nog best veel mogelijk zelfs zonder een photoshop programma dus dat is ook geen excuus

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:22

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:26

Maar ja, mensen waren ook sceptisch over internet en mobiele telefoons. :P

AI biedt ook kansen. En ook gevaren. Maar het is er nu eenmaal al. Dus we moeten er mee om leren gaan.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:26

Mijn moeder doet soms zo enorm neerbuigend over dingen die ik doe of heb door mijn autisme. Ja ik ga naar boven om op mijn kamer te zitten als ze gaat stofzuigen. Ik kan niet over dat geluid, het doet pijn. Maar door hoe ze er over doet voel ik me haast belachelijk gemaakt.

En ik zit niet eens lekker boven, want ik had mijn ramen open om mijn kamer te luchten, dus het is hier 5 graden.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:31

Ik heb geen mening over de gevaren van AI en waterverbruik en weet ik veel maar die plaatjes zijn zo ontiegelijk lelijk :')

Als je gewoon "fijne feestdagen" typt is het nog steeds leuker dan je AI paard/hond/kind/nachtmerrie

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:33

AI gebruiken in mijn werk zou leiden tot een financiële hel, dus ik gebruik het niet, begin er ook niet aan. Slaat überhaupt nergens op dat een organisatie die zich inzet voor het milieu en schoon drinkwater etc. erop aanstuurt AI te gebruiken 8)7

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:36

AI wat is dat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:38

Marcella schreef:
AI wat is dat.

Vraag maar aan ChatGPT.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:46

Fly_high schreef:
Ik heb geen mening over de gevaren van AI en waterverbruik en weet ik veel maar die plaatjes zijn zo ontiegelijk lelijk :')

Maar ze kunnen ook heel erg goed zijn, en dat is inderdaad gevaarlijk. Er staat momenteel enorm veel op socials waarvan bijna niet meer te zien is dat het nep is..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:48

Goede vriendin zit in haar wegduw fase. Ik kan er nu mede door mijn burnout wel mee omgaan omdat ik er geen energie voor heb.

Beste is ruimte geven en dan na een paar dagen komt de terugtrek fase weer.

Maar ik weet niet of ik dat een hele vriendschap vol kan houden. En ik wil alle ruimte geven die er nodig is, het komt altijd weet goed. Maar met mijn drukke gedachten is het vaak wel lastig dat mijn hoofd er mee aan de haal gaat.

En ik ben echt gek op onze vriendschap. Maar deze fasen zijn soms echt wel lastig. Maar goed ruimte geven en loslaten werkt vaak het beste. Ik kan niet wat veranderen aan andermans gedrag maar wel hoe ik er zelf mee omga.

Maar voor de kerstdagen (die ik altijd toch wat deprimerend vind) hou ik niet zo van dit soort dingen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:01

MarlindeRooz schreef:
Marcella schreef:
AI wat is dat.

Vraag maar aan ChatGPT.

Heb ik niet. _O-

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:02

Boodschappen.
Niet veel, laatste paar dingen.

Ik heb een zichtbaar slecht evenwicht op dit moment.
Dame van ergens in de 60 achter me in de rij liep tot drie keer toe tegen mij aan.

En dat is dus op fysiek slechte dagen pittig voor mij, want ik heb al echt moeite met dat evenwicht.

De eerste keer deed ik niets.
De tweede keer keek ik wat geirriteerd achterom
De derde keer zei ik letterlijk dit,
'Mevrouw, u loopt nu voor de derde keer tegen mij aan. Zou u alstublieft iets afstand willen bewaren'

Echt gewoon netjes in de u, geen scheldpartij, niets.
Gewoon een beleefde vraag om wat meer ruimte.

Dat leverde een paar heel vieze opmerkingen op bij de kassa, waar ik maar niet op reageerde.

Daarna haalde ze me op de parkeerplaats in (ik loop niet zo snel) om me daar nog een keer uit te foeteren in de categorie

'Stomme poedersuiker, als je dat niet leuk vind moet je geen boodschappen doen als het druk is, zeikwijf'

Ik heb maar niets gezegd en rustig doorgelopen.

Hoe moeilijk is het nu om gewoon even rekening te houden met elkaar.
Écht.

Ik krijg een steeds grotere hekel aan dit soort mensen.

Gelukkig zijn er ook fantastische mensen.
Maar komop jongens, moet dit nu écht zo?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:03