Stom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:49

Shenavallie schreef:
Rokers. Waarschijnlijk heb ik dit al vaker aangehaald, maar ik blijf het een aso-volk vinden. Overal liggen peuken bij winkels voor de deur (ook voor de ingang van ons bedrijf en ook al vegen we het netjes op, men blijft voor de ingang roken en de peuken daar neergooien). Laatst zag ik een (laat ik het netjes houden) vrouw nog even een laatste haal nemen en de peuk voor de ingang van een speelgoedwinkel op de grond smijten. Van mij mag er een algemeen, landelijk verbod komen of een hele zware boete op peuken op straat gooien. Kan me nog herinneren dat er in Schotland een verbod op was: 250 Pond (dan spreken we over 28 jaar geleden) als iemand een peuk of ander vuil op straat achterliet. Straten waren daar echt mooi schoon. :j

Het is verboden maar het wordt niet gehandhaafd. Toen ik nog rookte liep ik altijd naar een prullenbak toe trouwens. Maar ik was een van de enigen altijd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:00

Bij mijn werk mag je niet roken binnen een straal van 50 meter. Rokers moeten dus verder van het pand gaan staan om te roken. En we hebben een rook 'hok' buiten staan, die staat dichterbij maar omdat het een hok is mag je daar ook roken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:07

Ik vind het ook zo vies, ik heb een makkelijk toegankelijke kamer en als diegene die bij ons rookt op kantoor dan langs komt dan blijft het ook nog zo hangen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:23

MarlindeRooz schreef:
Het is verboden maar het wordt niet gehandhaafd.

Zoals met de meeste dingen. Nederland gedoogland.

Dat vuurwerkverbod gaat ook helemaal niks uithalen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:55

Boodschappen doen.

Vind het zo stom dat je alles minimaal 3x vast hebt voor je het eindelijk in je kast hebt staan. Zelfscan scheelt al iets natuurlijk en bezorgen al eens geprobeerd maar dat vond ik ook niks. Ik vind het echt al heel lang heel stom dat boodschappen doen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:24

Stom dat de temperatuur buiten altijd 10 graden warmer gezet wordt buiten, als ik binnen in de AH boodschappen doe. Terwijl ik erheen loop heb ik kippenvel en heb ik het koud, kom ik naar buiten en zweet ik me rot die 300 meter terug naar huis.

[Dit is sarcasme he, want zo voelt het. Ik vind het daadwerkelijk stom dat ik daadwerkelijk niet weet hoe ik me moet kleden met dit weer]

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:37

_Karlijn schreef:
Stom dat de temperatuur buiten altijd 10 graden warmer gezet wordt buiten, als ik binnen in de AH boodschappen doe. Terwijl ik erheen loop heb ik kippenvel en heb ik het koud, kom ik naar buiten en zweet ik me rot die 300 meter terug naar huis.

[Dit is sarcasme he, want zo voelt het. Ik vind het daadwerkelijk stom dat ik daadwerkelijk niet weet hoe ik me moet kleden met dit weer]

Laagjes. En dan in de winkel je jas openritsen. En wanneer je naar buiten loopt weer dicht.

Ik vind boodschappen doen leuk :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:38

Ik haat het.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:39

Boodschappen doen is de hobby van mijn 3 jarige zoontje. Het liefst gaat hij elke dag :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:40

Alja schreef:
Boodschappen doen is de hobby van mijn 3 jarige zoontje. Het liefst gaat hij elke dag :+

Hij mag wel voor mij wat halen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:04

Ja voor mij ook
Moet helaas nog wel altijd met hem mee…

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:06

Mensen die totaal niet tolerant zijn en het willen hebben zoals zij het het beste/mooiste vinden. Leven en laten leven denk ik altijd, want iedereen heeft wel iets waar een ander zich aan ergert.
En mensen die denken dat de wereld om hen draait.
Mijn schoonvader zei ook altijd:
Het ware te wensen, dat alle mensen, met hun gebreken, zichzelf eens bekeken, dan zouden ze het praten, over anderen wel laten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:54

Alja schreef:
Ik vind het ook zo vies, ik heb een makkelijk toegankelijke kamer en als diegene die bij ons rookt op kantoor dan langs komt dan blijft het ook nog zo hangen.

Er komen wel eens wandelende, doorgerookte asbakken bij ons het pand binnen... :r Zelfs roomspray helpt dan niet. We hadden een stagiaire die als enige rookte en die dacht met deospray de geur van zich af te spuiten. Jammer joh, dat werkt niet. Net zo min als kauwgom.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 22:10

Ik kwam net een filmpje tegen van een veulen met drie benen. En trots dat ze hem laten leven. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Dit is toch geen leven voor een paard?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 22:42

Yavanna schreef:
Mensen die totaal niet tolerant zijn en het willen hebben zoals zij het het beste/mooiste vinden. Leven en laten leven denk ik altijd, want iedereen heeft wel iets waar een ander zich aan ergert.
Het ware te wensen, dat alle mensen, met hun gebreken, zichzelf eens bekeken, dan zouden ze het praten, over anderen wel laten.

Mooi gezegd van je schoonvader!

Dat filmpje met het veulen heb ik ook gezien, kon er ook niet warm van worden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 23:22

wemkelover schreef:
Ik kwam net een filmpje tegen van een veulen met drie benen. En trots dat ze hem laten leven. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Dit is toch geen leven voor een paard?

Dit is meer dan enkel stom :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 23:25

Ik vind macaroni stom. Van alle pastavormen die er bestaan, waarom dat idioot kleine friemelige ding? De vorm voelt niet fijn. Mensen die macaroni gebruiken beschuldig ik van een gebrek aan culturele opvoeding.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit een relatie krijg met iemand die "even lekker een glas melk" drinkt. Zie mezelf gewoon niet van zo'n iemand de kleren van het lijf scheuren

Verder heel tolerant.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 23:34

Raineri schreef:
Ik vind macaroni stom. Van alle pastavormen die er bestaan, waarom dat idioot kleine friemelige ding? De vorm voelt niet fijn. Mensen die macaroni gebruiken beschuldig ik van een gebrek aan culturele opvoeding.

Dat is het ook. Macaroni is de verzamelnaam voor alle soorten pasta die geen sliert zijn. Dus farfalle, fusilli enz. Voor zover ik weet is het Nederlands de enige taal waarin met macaroni alleen die elleboogdingetjes bedoeld wordt. Die in ook in vrijwel geen enkel ander land bestaan. En die qua vorm en structuur doen denken aan snotjes.

Aldus mijn Italiaanse tante :Y) Die overigens de beste capeletti maakt. En ciambelle. Maar dat is dan weer geen pasta.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 07:07

Raineri schreef:

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit een relatie krijg met iemand die "even lekker een glas melk" drinkt. Zie mezelf gewoon niet van zo'n iemand de kleren van het lijf scheuren

Verder heel tolerant.

Een glas melk leegdrinken snap ik ook niet…
Ons kind had gisteren een toets. Daar stond dit in:

Afbeelding

Ik denk dat ik even met de juf moet praten, want:
a. Melk is niet goed als je ziek bent, je klieren zetten er van op.
b. Melk is niet goed als je ziek bent, je gaat er van kotsen
c. Melk is überhaupt smerig, wie is er zo gemeen om een ziek kind een glas melk te brengen.

Alle drie de bovenstaande antwoorden zijn goed

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 07:15

Waarom zowiezo boven drinken?
Leefregel 1 boven geen eten en drinken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 07:45

Het is een stomme vraag inderdaad maar je moet melk hier niet te letterlijk nemen. Goede antwoord hoort C te zijn. Het gaat namelijk niet om de melk. De vraag moet je niet te letterlijk nemen. Het gaat om het gebruik van het woord goed in correct Nederlands.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 07:50

Yavanna schreef:

Dat tegeltje hing vroeger bij mijn oma en tante in de wc. :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 08:08

Raineri schreef:

Verder heel tolerant.

Dat doet me denken aan een vroegere collega die single was, man, en die als hij een date had zijn date beoordeelde op de wijn die ze dronk. Dronk ze zoete witte wijn, dan was het exit stage left en dronk ze droge witte wijn, dan mocht ze blijven.
Je kunt toch niet iemand beoordelen op wat ze eten of drinken? Wie weet wat zij smerig vinden wat jij eet of drinkt. Daarom is het handig om lekker te LATten, dan kun je op de dagen dat je niet bij elkaar bent, eten en drinken wat je wilt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 08:11

Alja schreef:
Waarom zowiezo boven drinken?
Leefregel 1 boven geen eten en drinken.

Ook dat nog!

Suzanne, taalkundig is C het antwoord dat ze zoeken. Maar inhoudelijk is het onjuist en dat maakt het stom :Y) :+

Brengt me op een volgende punt voor stom: dat je lang niet altijd goed wordt begrepen als je anders denkt dan gewenst is volgens het schoolsysteem. Ik viel (en val nog steeds) in de categorie mensen die vaak dingen anders bekijkt, informatie op meerdere manieren interpreteert en out of de box standpunten aandraagt. Nu is dat een hele mooie kwaliteit die van pas komt op mijn werk. Maar man wat heb ik het soms moeilijk gehad op school. Dat zie ik nu ook bij een van onze kinderen en dat is soms stom

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:05

Al vaak herhaald; pakketje nodig hebben, pakket vertraagd. 2 verschillende bedrijven en ook 2 verschillende leveranciers -O-