MyWishMax schreef:Of de kruiden.... Ik ben gestopt met planten, groente of kruiden in de achtertuin want de honden aten er meer van als ik zelf.
Ik heb geen vast aantal uitlaatrondes en al helemaal geen vaste tijden, kijk gewoon per dag en wat hond aangeeft. Soms heeft hij de 4e keer geen zin meer en soms is de laatste ronde keer 7 die dag. En soms de 1e ronde om 5 uur 's ochtends en andere keer pas half 10.
Alleen eten is op vaste tijden, want meneer wil niet wachten.
Maar de duur van de wandeling maakt hier niet uit. Ik kon uren met hem op pad zijn en half uur later stond hij weer klaar. Ik ben veel meer fan van honden ook mentaal uitdagen. Ene ras meer als de ander, maar die rondjes aan de lijn zou geen enkele hond moe van horen te worden. De meesten mogen dan ook niet uitgebreid snuffelen ergens, want er moet een half uur gelopen worden, terwijl dat half uur snuffelen voor de hond zelf in de meeste gevallen veel meer voldoening geeft.
Op enig moment is ie er ook mee opgehouden dus er heeft 'm vast iets dwars gezeten maar daar was 40 jaar geleden echt veel minder over bekend dan nu. Dat was toen ook de opmerking van de dierenarts: ja, er zit 'm vast iets dwars maar we weten daar echt nog veel te weinig vanaf.
Hij gaf wat tips mee en daar zijn we mee aan de gang gegaan maar of dat iets bij gedragen heeft blijft een gok.
Laatst bijgewerkt door ikke op 10-12-23 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt